Een aquarium voor mijn moeder, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:45

Resistance schreef:
Het materiaal is er opzich al! Ik kijk nu even in de kelder en zie op het eerste gezicht al staan:


-bak van 2,5 bij 1 meter
-bak van 1,5 bij 0,7 meter
-2 bakken van 50cmx30cm

En verder zie ik:
-filters
-pompen
-verwarmingen
-ruitenschoonmakers
-kienhout
En nog wat dingen die ik niet weet te benoemen


Nu weet ik niet als ik je momenteel uit een droom haal. Maar zijn dat ook die bakken wat 14 jaar geleden onder zijn gezet ?
Dan zou ik toch ook even de kit checken om te zien als dat allemaal nog gaat houden.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:46

Meestal krijg je idd na 3 a4 weken eerst een nitraatpiek. Daarom moet hij eerst ingedraaid worden.
Wat je evt zou kunnen doen als je iemand kent met een goed draaiend aquarium.. vragen of je een pomp mee mag laten draaien voor de bacteriƫn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:48

silverdapple schreef:
Resistance schreef:
Opzich wilde ik niet voor discussen gaan, maar dan liever voor cyclides. Maar veel "simpeler" kan natuurlijk ook.

Is het niet leuker als ze dat zelf beslist?



Zeker, maar ze heeft het er al over sinds ik het me kan herinneren. :+ Alleen nooit de stap gemaakt om ze te nemen. Ze had altijd: neon tetra's, black mollies, gouramies, maanvissen, kempvissen, etc... maar over de cycliden had ze het altijd, haha.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een aquarium voor mijn moeder, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:58

Een bak die lang leeg staat moet je wel controleren op kit. Been there... gescheurde bak is echt een nachtmerrie. Ik doe het niet meer, alleen compleet nieuwe bakken durf ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 01:19

Zo. :D

Voor de zekerheid heb ik toch maar via marktplaats een prachtige bak met alles erbij op de kop getikt, ondanks dat we zelf ook veel hebben. En daarin zit nog een tegoedbon voor vissen enzo, en samen de bak inrichten als moeder-dochter dingetje. Ik hoop dat ze er blij mee gaat zijn morgenochtend!

Er zit een mooi filter, allemaal nieuwe sponzen enzo voor in het filter, een verwarming, kienhout, zo'n magneetzeem en ook gewoon werkende verlichting bij. En alles in echt hele goede staat.


Afbeelding

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Een aquarium voor mijn moeder, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 01:31

Wat leuk!! Nu duimen maar dat ze het leuk vindt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:02

Update: inmiddels is het aquarium ingedraaid en zitten de vissen erin! :) Moeder was direct aan de slag gegaan, haha.

Het resultaat:

Afbeelding


En de vissen:

Epiplatys Dageti
Afbeelding
Ik vind dit koppel zo leuk! De man heeft een blauw oog en de vrouw een groen oog.



Danio Barbaritatus
Afbeelding
Afbeelding



Badis badis birmanicus
Afbeelding
Afbeelding
Deze man krijgt in de toekomst nog een vrouw


En nog een glazenwasser/algeneter die verstopt zit. De vissen doen het enorm goed, en zien er gezond uit! :) Moeder is helemaal gelukkig.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Een aquarium voor mijn moeder, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:46

Die dwarsbandsnoekjes zijn geweldig <3 Hoe reageerde je moeder op het cadeau? Was ze verrast? Leuk dat ze er gelijk zo mee aan de slag is gegaan!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:56

wat is dat mooi geworden!
mam is vast blij *\o/*