Kitten of volwassen kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:23

Heb 2 kittens gehad uit 1 nestje. Een poes en een kater. Ik woonde destijds op een appartement. Die twee vochten elkaar letterlijk de tent uit. Dus 2 uit hetzelfde nest is geen garantie hoor.

Kwam ik thuis dan lagen de plukken haar door de kamer. Tot de ene alleen nog maar op een stoel lag en er niet meer af durfde en uit angst voor de kattenbak begon te poepen.
De meest angstige heb ik toen naar mijn ouders gebracht. Sindsdien zijn ze beide zo veel leuker en relaxder geworden!

Ratje heb ik uiteindelijk 11,5 jaar gehad en was de meest geweldige kat. Helaas is hij afgelopen september verdronken in de vijver bij ons voor. Heb er nog verdriet om..

Maar goed denk dat je er beter 2 uit het asiel kan nemen waarvan je weet dat ze goed samen kunnen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:34

Echt twee nemen als je fulltime werkt. Er zitten genoeg paren in de asiels. Kom ze regelmatig tegen .

Mijn ouders hebben altijd herplaatsers gehad via het asiel. Altijd twee tegelijkertijd. Ging er eentje weer doos, dan kwam dr weer een nieuwe. Ze hadden wel vaak lang nodig om te wennen, maar het kwam altijd goed. Zeker de laatste kat. Die was al 13 toen we hem uit het asiel haalde. Maar het is zo dankbaaar.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:16

Ik zou sowieso proberen een kat uit een asiel of herplaatsing te halen. Wij hebben twee heren op hun achtste overgenomen en vind het ideaal. Ze hadden even de tijd nodig om aan ons te wennen maar dat ging aardig snel en zou ze niet meer kunnen missen.
Ze redden zich overdag prima met z'n tweeën, en we komen niet in een gesloopt huis thuis :) Maar ze zijn nu met 11 nog fit genoeg voor een gekke 5 minuten of hangen gezellig bij ons op de bank :D

Twee katten zijn fijn, dan hebben ze wat aan elkaar, maar sommige asieldieren vinden het ook echt fijn om een huis niet te moeten delen. Als je beperkte oppervlakte hebt zou je ook nog specifiek voor zo'n kat kunnen kijken.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:35

Ik zou kijken naar welke kat jou het meeste aanspreekt. Sommige kunnen echt niet samen, anderen vinden het juist heel prettig. Het asiel weet daar vaak meer over.
Maar aan de andere kant hebben wij een kat gehad die het asiel zeker zou specificeren als 'kan niet met anderen', terwijl dat bij ons best prima ging. En nu één die altijd samen met haar broer is geweest, maar toch best aan het opleven is zonder hem. Dus je weet nooit iets zeker, kies daarom gewoon een kat waar jij verliefd op wordt!!

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:29

ik heb broer en zus samen. gaat super fijn. toen er 1 weg was naar de dierenarts voor castreren/ steriliseren was de ander de hele dag van slag. bij terugkomst werd er geknuffeld en gepoetst. ben blij dat ik er 2 heb. ( wilde er eerst ook maar 1 houden)

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:42

Onze rooie waar ik over schreef is donderdag alsnog overleden. Onze zwarte van 2 is daar dus 2jr geleden bij gekomen. Eerst spijt vanwege het leeftijdsverschil en dat de zwarte een speelmaatje miste. Maar later speelden ze toch veel samen. Eigenlijk tot de laatste dag nog.
Hij is enorm van slag. Je hoort en leest zo vaak dat katten beter alleen af zijn, maar dat is niet altijd zo. Wij hebben er wel zo eentje gehad en dan is het prima. Ging wel goed met de honden en met ons.

Maar ik neem niet standaard aan wat men zegt. Onze rooie haalde vreselijk uit naar ons en de honden. Ik denk dat menig een hem had teruggebracht, maar we hebben hem in zijn waarde gelaten en de honden negeerde het. Al snel haalde hij niet meer continu uit en de laatste jaren lag alles bij elkaar te slapen.
maar snap ook dat asiels niet graag dieren terug krijgen en uit voorzorg dat meegeven.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:09

Wij hebben 2 (asiel) kittens gehaald afgelopen zomer en die hebben zo veel aan elkaar! Het is echt te schattig om te zien hoe ze elkaar wassen, samen slapen, samen spelen, samen eten.. echt alles gaat samen, zó lief! <3 Ik denk ook dat ze daardoor veel minder boevig zijn met betrekking tot dingen stuk maken en dergelijke, want ze kunnen hun ei bij/met elkaar kwijt. Ik zou er een ook zeker 2 nemen! :)

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 02:34

liekec schreef:
Wij hebben 2 (asiel) kittens gehaald afgelopen zomer en die hebben zo veel aan elkaar! Het is echt te schattig om te zien hoe ze elkaar wassen, samen slapen, samen spelen, samen eten.. echt alles gaat samen, zó lief! <3 Ik denk ook dat ze daardoor veel minder boevig zijn met betrekking tot dingen stuk maken en dergelijke, want ze kunnen hun ei bij/met elkaar kwijt. Ik zou er een ook zeker 2 nemen! :)


Zaten die daar al samen of zijn ze tegelijk naar het asiel gebracht? Of daar gematcht omdat jij er 2 wilde??

Onze zwarte deed in ons vorige huis, of liever gezegd; tuin, wel lelijk blazen naar katten uit de buurt, maar ja......Zoals nu speelt hij echt amper, waar hij erg speels is nog met zijn 2,5jr.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:03

Er zat eentje in het asiel in Zeist en de andere hebben we er bij gezocht :) dus thuis gematcht. Eerste dagen was het wat blazen maar dat nam snel af.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 22:08

Ik ga idd voor 2 uit t asiel. :)

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:24

Oh top +:)+ ! En heb je al wat op’t oog?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:24

Goed zeg!

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:39

Twee katten hoeft niet perse, maar dan moet je wel een volwassen kat nemen die het alleen prettiger vindt. Zo ben ik ook aan Poes gekomen, dat is een herplaatser (Ragdoll) waar specifiek een huisje voor werd gezocht waar ze niet buiten zou komen én waar geen andere katten wonen. Poes houdt namelijk niet van andere poezen :)) Ik werk ook fulltime, maar heb niet het idee dat ze daar last van heeft. Werk nu door omstandigheden voornamelijk vanuit huis en zie haar nauwelijks overdag. Ze ligt voornamelijk lekker te slapen.

De kat van mijn ouders bloeide ook helemaal op toen de andere twee waren overleden. Dus het is niet perse waar dat élke kat een maatje moet hebben.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:58

Dat hoor je wel vaker inderdaad. Het hoeft natuurlijk ook niet altijd een match te zijn... Maar als het dat wel is, dan is het wel heel leuk. Zeker bij kittens!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:24

Berdien schreef:
Twee katten hoeft niet perse, maar dan moet je wel een volwassen kat nemen die het alleen prettiger vindt. Zo ben ik ook aan Poes gekomen, dat is een herplaatser (Ragdoll) waar specifiek een huisje voor werd gezocht waar ze niet buiten zou komen én waar geen andere katten wonen. Poes houdt namelijk niet van andere poezen :)) Ik werk ook fulltime, maar heb niet het idee dat ze daar last van heeft. Werk nu door omstandigheden voornamelijk vanuit huis en zie haar nauwelijks overdag. Ze ligt voornamelijk lekker te slapen.

De kat van mijn ouders bloeide ook helemaal op toen de andere twee waren overleden. Dus het is niet perse waar dat élke kat een maatje moet hebben.

De dierenarts vertelde vanmorgen nog dat ze op de praktijk veel katten met gedragsproblemen hebben doordat ze samenleven met andere katten. Ze vond het dus niet zo vreemd dat onze kat ook liever alleen is... die leefde dus ook op nadat de andere was overleden.

superpony
Berichten: 25399
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:20

Het is zo lastig.

Wij hadden vroeger altijd meerdere katten. Sommigen leefde hun eigen leven en anderen waren veel samen.

Daarna 1 volwassen kat overgenomen alleen gehad die slecht samen kon met andere katten. Was voor ons super lief en ging goed met de honden, dus prima.

Daarna een volwassen die gedumpt was en niks van bekend was. Werd op zijn opvang adres ontzettend toegetakeld door de andere katten.
Bij ons deed hij lelijk naar ons en de honden, maar die lieten hem verder met rust. Hij werd steeds liever en werd de grootste knuffel kat.
Deed ook niet meer rot naar de honden, dus soms heeft dat echt tijd nodig.

Hij nam vriendjes mee naar huis, dus weer een kitten gered van ergens en daar moest ie niks van weten, maar er was ook geen ruzie.
Later speelden ze veel en lagen dichter bij elkaar, maar nooit tegen elkaar.

Maar ik ken mensen waar katten echt graag samen slapen en veel samen spelen.

Wat we nu met onze zwarte die overgebleven is gaan doen weten we niet. 2,5 is nog jong en kan alle kanten op, wat we ook beslissen.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:29

Onlangs bij goede bekenden: twee broertjes, 1,5 jaar samen. Trokken als kittens veel samen op. Daarna waren ze soms samen, maar niet altijd. Sliepen eerst veel samen, maar steeds minder. De ene was altijd veel in huis, de andere veel buiten.
Nu die ene kat dood is (ongeluk), wordt de andere veel socialer en huiselijker. Alsof hij dat nu pas durft.