Seresto vlooienband kat-watskeburt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Seresto vlooienband kat-watskeburt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 01:13

Mijn katten dragen al jaren Seresto vlooienbanden. Nu merk ik dat ze iets minder werken en dat ze alleen maar duurder zijn geworden(?)
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere ‘gebruikers’ en op zoek naar goedkope adresjes voor de aanschaf :P

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Seresto vlooienband kat-watskeburt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 02:03

Denk dat dat te maken heeft met resistentie tegen het werkzame middel. :)

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Seresto vlooienband kat-watskeburt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 02:12

Bij mijn katten was de werking afgelopen jaar prima, maar ik heb de banden eerder vervangen omdat ze keihard waren geworden. Ik speur altijd even op internet naar een aanbieding en heb er 21 euro voor betaald. Volgens mij bij Tim’s, maar dat weet ik niet zeker.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:38

xPabloBokt schreef:
Denk dat dat te maken heeft met resistentie tegen het werkzame middel. :)



Nee... Dat is het niet. :)

Ts, terug mee gaan naar de winkel of contact zoeken met hun fabrikant!
Het klopt inderdaad dat ze een productiefout hebben gehad! Dit geven ze ook toe.

Heb zelf al meerdere terug mogen sturen namelijk. :)
En gratis een nieuwe werkzame gekregen.

Niks met resistentie nodig.
Gewoon n productiefout.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:37

Jessix schreef:
Bij mijn katten was de werking afgelopen jaar prima, maar ik heb de banden eerder vervangen omdat ze keihard waren geworden. Ik speur altijd even op internet naar een aanbieding en heb er 21 euro voor betaald. Volgens mij bij Tim’s, maar dat weet ik niet zeker.

Hier bestelde wij ook altijd, tot we afgelopen keer keiharde banden kregen. Zaten ook niet meer in het doosje. Zogenaamd om verzendkosten te besparen. Toen waren wij er klaar mee.
Bij de banden is de houdbaarheidsdatum belangrijk, daar hangt de werking wel vanaf.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:50

lenaa_tje schreef:
Jessix schreef:
Bij mijn katten was de werking afgelopen jaar prima, maar ik heb de banden eerder vervangen omdat ze keihard waren geworden. Ik speur altijd even op internet naar een aanbieding en heb er 21 euro voor betaald. Volgens mij bij Tim’s, maar dat weet ik niet zeker.

Hier bestelde wij ook altijd, tot we afgelopen keer keiharde banden kregen. Zaten ook niet meer in het doosje. Zogenaamd om verzendkosten te besparen. Toen waren wij er klaar mee.
Bij de banden is de houdbaarheidsdatum belangrijk, daar hangt de werking wel vanaf.

De datum stond erop en de banden waren vacuüm in plastic verpakt. Ze waren ook prima, maar ik heb er denk ik 5 of 6 maanden mee gedaan ipv 8. De banden die ik toen heb besteld was wel met doosje dus zal weer van een andere webwinkel zijn.

Maar je hebt gelijk, ze hebben we een houdbaarheidsdatum, daarna wordt de werking minder.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Seresto vlooienband kat-watskeburt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 11:33

Ik zie ze ineens niet meer goedkoper dan €24,95 per stuk. Merkwaardig!

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:59

Amalarab schreef:
Ik zie ze ineens niet meer goedkoper dan €24,95 per stuk. Merkwaardig!

Ligt aan de tijd van het jaar. Ik koop ze meestal pas in het voorjaar. De winter kom ik wel door met een druppel in de nek. En dan de band weer om vanaf maart.

Anoniem

Re: Seresto vlooienband kat-watskeburt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:04

Onze dierenarts vertelde dat een vlooienband niet werkt (ja heel even). Ook hebben ze vaak wormen als er vlooien zijn. Wij hebben (omdat onze kat heel lastig is qua wormen) besloten om bij de dierenarts een druppel in de nek te doen, en een pil voor wormen te laten geven. Sindsdien nooit geen vlooien en (bijna) geen wormen meer

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:33

Hier een klacht ingediend en geld voor een nieuwe gekregen, maar ook die nieuwe werkt niet. Ik koop ze dus niet meer.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:39

Marije_1997 schreef:
Onze dierenarts vertelde dat een vlooienband niet werkt (ja heel even). Ook hebben ze vaak wormen als er vlooien zijn. Wij hebben (omdat onze kat heel lastig is qua wormen) besloten om bij de dierenarts een druppel in de nek te doen, en een pil voor wormen te laten geven. Sindsdien nooit geen vlooien en (bijna) geen wormen meer


De serestoband wel. Die werkt echt super.

Ik heb nog geen verminderde werking gemerkt TS.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:42

maralyn schreef:
xPabloBokt schreef:
Denk dat dat te maken heeft met resistentie tegen het werkzame middel. :)



Nee... Dat is het niet. :)

Ts, terug mee gaan naar de winkel of contact zoeken met hun fabrikant!
Het klopt inderdaad dat ze een productiefout hebben gehad! Dit geven ze ook toe.

Heb zelf al meerdere terug mogen sturen namelijk. :)
En gratis een nieuwe werkzame gekregen.

Niks met resistentie nodig.
Gewoon n productiefout.

Hierboven wordt het al aangegeven, was een productie fout

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:42

Marije_1997 schreef:
Onze dierenarts vertelde dat een vlooienband niet werkt (ja heel even). Ook hebben ze vaak wormen als er vlooien zijn. Wij hebben (omdat onze kat heel lastig is qua wormen) besloten om bij de dierenarts een druppel in de nek te doen, en een pil voor wormen te laten geven. Sindsdien nooit geen vlooien en (bijna) geen wormen meer

Ik heb werkelijk nog nooit vlooien gehad bij mijn dieren. Ik gebruik de seresto band voornamelijk omdat deze tegen teken werkt. Ontwormen doe ik 4 keer per jaar, soms met een tablet soms met druppel in de nek, maar dan één die enkel voor ontwormen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:45

Jessix schreef:
Marije_1997 schreef:
Onze dierenarts vertelde dat een vlooienband niet werkt (ja heel even). Ook hebben ze vaak wormen als er vlooien zijn. Wij hebben (omdat onze kat heel lastig is qua wormen) besloten om bij de dierenarts een druppel in de nek te doen, en een pil voor wormen te laten geven. Sindsdien nooit geen vlooien en (bijna) geen wormen meer

Ik heb werkelijk nog nooit vlooien gehad bij mijn dieren. Ik gebruik de seresto band voornamelijk omdat deze tegen teken werkt. Ontwormen doe ik 4 keer per jaar, soms met een tablet soms met druppel in de nek, maar dan één die enkel voor ontwormen is.


Die vlooienbanden werken toch echt niet naar behoren. En het is geen verkooppraatje van de dierenarts geweest. Aangezien het voor 1 keer per 3 maanden nog geen 40 euro kost. Voor zowel pipet als pil.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:54

Bijna 80 euro (voor een half jaar) is wel echt veel duurder dan de Seresto band.(die 7 maanden mee gaat)

Mijn DA zegt overigens dat seresto het beste werkt en dan ook nog eens relatief goedkoop is.

Voor mijn Noren gebruik ik overigens een pipetje...zonde van die mooie kragen zo’n bandje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:58

NatasjavE schreef:
Bijna 80 euro (voor een half jaar) is wel echt veel duurder dan de Seresto band.(die 7 maanden mee gaat)

Mijn DA zegt overigens dat seresto het beste werkt en dan ook nog eens relatief goedkoop is.

Voor mijn Noren gebruik ik overigens een pipetje...zonde van die mooie kragen zo’n bandje.


Wij moesten elke maand er pillen in douwen. En dan vervongen we de band ook meteen. Want als een kat wormen heeft, heeft ie sowieso vlooien. Dus wij kwamen wel veel duurder uit.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:59

Marije_1997 schreef:
Onze dierenarts vertelde dat een vlooienband niet werkt (ja heel even). Ook hebben ze vaak wormen als er vlooien zijn. Wij hebben (omdat onze kat heel lastig is qua wormen) besloten om bij de dierenarts een druppel in de nek te doen, en een pil voor wormen te laten geven. Sindsdien nooit geen vlooien en (bijna) geen wormen meer


De seresto band is niet een gewone vlooienband en mijn ervaring is dat deze band juist wel ontzettend goed werkt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:02

Marije_1997 schreef:
NatasjavE schreef:
Bijna 80 euro (voor een half jaar) is wel echt veel duurder dan de Seresto band.(die 7 maanden mee gaat)

Mijn DA zegt overigens dat seresto het beste werkt en dan ook nog eens relatief goedkoop is.

Voor mijn Noren gebruik ik overigens een pipetje...zonde van die mooie kragen zo’n bandje.


Wij moesten elke maand er pillen in douwen. En dan vervongen we de band ook meteen. Want als een kat wormen heeft, heeft ie sowieso vlooien. Dus wij kwamen wel veel duurder uit.


Maar de seresto vervang je niet elke maand.

Ik ontworm de buitenkant ik keer per kwartaal. De binnenkatten ontworm 1 keer per halfjaar.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:09

xPabloBokt schreef:
Denk dat dat te maken heeft met resistentie tegen het werkzame middel. :)


onzin, er is geen resistentie tegen de huidige middelen dus ook niet bij de serestoband.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:10

Moska schreef:
Marije_1997 schreef:
Onze dierenarts vertelde dat een vlooienband niet werkt (ja heel even). Ook hebben ze vaak wormen als er vlooien zijn. Wij hebben (omdat onze kat heel lastig is qua wormen) besloten om bij de dierenarts een druppel in de nek te doen, en een pil voor wormen te laten geven. Sindsdien nooit geen vlooien en (bijna) geen wormen meer


De seresto band is niet een gewone vlooienband en mijn ervaring is dat deze band juist wel ontzettend goed werkt.

Mijne ook.
Onze kat heeft ooit behoorlijk wat vlooien gehad, daarna een middeltje van de DA, wat op zich goed werkte maar best duur was.
Daarna overgestapt op seresto, 1 band per jaar en nooit meer problemen.
Uiteraard ontwormen we wel apart, maar dat heeft niets met de vlooien en teken te maken.

De seresto band is zoals gezegd geen "gewone" ouderwetse vlooienband, het is echt wat anders.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:12

Marije_1997 schreef:
Die vlooienbanden werken toch echt niet naar behoren. En het is geen verkooppraatje van de dierenarts geweest. Aangezien het voor 1 keer per 3 maanden nog geen 40 euro kost. Voor zowel pipet als pil.

Ja wat wil je dat ik zeg? Ik heb er al jaren goede ervaringen mee, dus deel de mening niet. Daarbij is de Seresto band goedkoper, laten we zeggen € 25,- en ik doe er 8 maanden mee. Katten zijn altijd vlooi en teek vrij terwijl ze hele dagen in het bos doorbrengen.

Maar goed als jouw ervaring anders is dan moet je de vooral niet meer kopen.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:17

Ooit had ik een kat die steeds vlooien had, Seresto werkte toen erg goed. Nu 2 katten en een hond stijf onder de vlooien met Serestobanden.