Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rambo ionic deken voor honden

 
Profiel   

Hoi iedereen,

Ik heb een chihuahua van 11 jaar met artrose (spondylose) anderhalve week geleden had hij opeens ontzettend veel pijn als ik hem optilde en kon hij niet meer de bank op springen wat normaal wel altijd lukte.
Mijn vriend is paraveterinair en we weten al van hem dat hij bovenstaande klachten heeft, hij heeft hem ook direct nagekeken en zegt ook dat we nu op het moment weinig voor hem kunnen doen dan pijnstilling geven, dit heb ik dan ook 4 dagen gegeven. Ook hebben we nu voortaan preventief metacam in huis voor het geval hij weer erge pijn krijgt.

Hij krijgt nu glucosamine, duivelsklauw en heeft hij zijn rambo ionic dekentje, dit werkt echt super. Hij kwispelt weer is weer vrolijk, het springen gaat niet meer dus tillen we hem nu op als hij op de bank wil, in de auto moet of mee naar boven gaat.

Nu had ik begrepen dat je de hond rustig moet laten wennen aan het dekentje maar we zijn nu bijna 2 weken verder en ik vraag me af hoe vaak en hoe lang hij het dekentje op mag.
Ik heb het dekentje nu max 8 uur per dag bij hem op en dan doe ik hem weer af.

Zijn er mensen die me hier misschien advies over willen geven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 10:58 



 
Profiel   

Schopje

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 11:11 



 
Profiel   

Zie je verschil met die 8 uur de ionic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 14:16 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Zie je verschil met die 8 uur de ionic?


Ik merkte wel verbetering, hij liep weer vlotter mee en ik kon hem weer voorzichtig optillen.

Nu zijn we al weer even verder en moet ik hem goed in de gaten houden want hij loopt zo de trap weer op en af. Op de bank springen doet hij alleen in momenten van adrenaline (als er word aangebeld of als hij zijn eten krijgt). Nu heb ik het dekentje vorige week wat minder vaak aangedaan omdat hij het zelf uit weet te trekken als ik niet thuis ben en merkte ik eigenlijk geen achteruitgang.

Vanaf gisteren heb ik hem wel weer op met het uitlaten aangezien het nu kouder word en dat in combinatie met artrose niet geweldig samen gaat. Dan heeft hij eerst de Ionic en dan nog een gevoerd jasje daar overheen.

Dus al met al heb ik het idee dat het zeker niet slechter word en eigenlijk zelfs ietsjes beter. Vind het alleen jammer dat er nog weinig over te vinden is op internet over de gebruiksaanwijzing en werking bij honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 13:30 



 
Profiel   

Denk dat dat ook lastig is te beoordelen.. en veel mensen hebben het niet voor hun hond over of signaleren zulke kleine signalen niet eens.

Als je om je heen kijkt hoeveel honden er niet goed lopen.. stijf zijn etc..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 14:08 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Denk dat dat ook lastig is te beoordelen.. en veel mensen hebben het niet voor hun hond over of signaleren zulke kleine signalen niet eens.

Als je om je heen kijkt hoeveel honden er niet goed lopen.. stijf zijn etc..



Ik kijk vaak teveel naar hoe mijn honden lopen waardoor ik soms spoken lijk te zien. Al is dat in deze situatie helaas niet het geval, arme beestje is echt oud en heeft gewoon veel artrose in zijn lijfje. Gelukkig gaat het de laatste tijd een stuk beter.

Wil gewoon heel erg graag alles voor hem doen zodat hij een zo'n fijn mogelijke oude dag heeft, en het liefst met zo min mogelijk pijn. Voor nu even helemaal supplement-loos en even kijken hoe dit zo gaat. Ook zijn dekentje heeft hij al even niet meer op gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 13:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen