Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 10 [ 243 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

 
Profiel   

Ik volg mee. Hopelijk blijft het zo. <3 fijne vakantie :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 14:43 



 
Profiel   

Absoluut waar Cynn. De aanvallen waren echt verschrikkelijk om het over de bijwerkingen van de medicatie maar niet te hebben. Hij had constant honger en vrat alles wat los en vast zat (inclusief washandjes en babysokken) dus moest verplicht in de bench zodra hij even uit het zicht zou zijn. Wij hopen het in ieder geval nooit meer mee te hoeven maken bij onze honden. (Edit: bedenk me nu dat wij volgens mij valium ampullen hadden om idd anaal in te spuiten)

Ik duim voor TS dat het zo goed blijft gaan. Het feit dat het zich al zo jong uit is op zich gunstig want dat is meestal de epilepsie die zich goed laat behandelen terwijl de versie die zich later uit toch meestal word veroorzaakt door bv een tumor en bijna niet te reguleren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 15:25 



 
Profiel   

Ze heeft wel veel honger, daarom geven we nu niet constant voer maar bieden we het af en toe aan. De rest van de spullen laat ze opzich allemaal wel met rust, al heeft ze laatst wel voor het eerst aan een kabeltje geknaagd.. maar dat nemen we voor lief. We bergen sowieso alles van de grond op ivm robotstofzuiger.

Nu ga ik voorlopig offline, we stappen vanavond in de auto. Ik zal jullie updates sturen als ik wat hoor op vakantie, en anders komt dat lekker daarna. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 16:31 



 
Profiel   

Veel plezier!! Maak je niet te druk :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 16:37 



 
Profiel   

Fijne vakantie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 17:18 



 
Profiel   

Ja die van ons had ook altijd honger ja. Moest je idd ook alles aan de kant leggen, want hij vrat het op; sokken waren vooral favoriet.
Hoop het idd ook nooit weer mee te maken.

nogmaals fijne vakantie ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 00:13 



 
Profiel   

Fijne vakantie, hopelijk kun je genieten en gaat alles goed met je poezenkind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 19:24 



 
Profiel   

Alles is goed gegaan tijdens mijn vakantie, dus vanaf nu is ze al meer dan twee weken aanvalvrij *\o/*
Ze gaf me gisternacht wel de schrik van mijn leven door van bed te rollen toen ze zich uitstrekte, waardoor het klonk alsof ze een aanval kreeg. Door haar reactie daarna kon ik echter inschatten dat dit niet het geval was :')

Volgende probleem: madam is extreem aangekomen door de medicatie. Ze weegt nu 4 kilo (kitten 7 maanden). Ik ben nu ander voer aan het bekijken, zijn hier mensen die er verstand van hebben?

Dit is mij aangeraden:
https://www.discount4pets.nl/carnis-kattenbrok-5kg.html
Of
https://www.huisdierenbazaar.nl/kat/voe ... -6-kg.html

De tweede hebben we nu een zak van gekocht omdat dat de enige was die de diervoederzaak had liggen. Behoorlijk aan de prijs wel, in verhouding tot wat we nu voeren.

Wat ik zelf belangrijk vind is dat er weinig slechte dingen aan toegevoegd zijn, ik zie wel dat bij Carni's een stuk meer granen zitten dan de Riverwood.

Wat moet het voer doen/oplossen :
-kat heeft enorme eetlust door medicatie
- last van een volle buik/spijsvertering
dus moet goed verteerbaar zijn
- net gesteriliseerd
- ze mag echt niks meer aankomen en moet geleidelijk aan afvallen/hetzelfde blijven tot ze volwassen is.
- verder mag ze max 2 en soms 3 keer per dag gevoerd worden, er zit namelijk geen stop op dus een dagportie meerdere keren aanbieden heeft geen zin want dan is het op in de ochtend.

Hoor graag of er nog lieve helpertjes zijn met verstand hiervan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:32 



 
Profiel   

Proberen voer aan te bieden in een speeltje. Dia een voerbal, een toren. Een eierdoos oid. Doordat ze heel rustig eten verzadigen ze beter.
Wij voeren voor volle buikjes psylliumvezels bij dit helpt ook bij afvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:44 



 
Profiel   

Aaaah wat fijn dat het goed is gegaan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:46 



 
Profiel   

"gewoon" obesitybrokken voeren? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:54 



 
Profiel   

Wat ik vind helpen bij afvallen is meer (wel compleet!) natvoer ipv brokken. Voordeel is dat er veel water in zit, dus mogen ze er qua volume meer van. Dan heeft ze een voller gevoel. En kan heel goed in porties aangeboden :).

Voorbeelden natvoer: Wild Freedom, Granatapet, Catz Finefood (allemaal zooplus)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 23:58 



 
Profiel   

Onze buren hebben 2 katten. De ene is een pezig scharminkel en de andere een dikzak.
Die ene rent en briest de h eke dag door huis en mag zoveel eten als nodig. Heeft dan ook een prima gewicht. En de andere zou de h eke dag kunnen eten/ willen eten.

Zij hebben voerbakjes die open gaan op het chipnummer van de kat. Zo kunnen ze allebei apart en goed gevoerd worden. Werkt prima.
Zij voeren de hongerige 2x per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 00:00 



 
Profiel   

Psyliumvezels zitten in Riverwood brokken inderdaad. Kan je dit ook los kopen en voeren of is dat niet slim?

Antjevip, heb je ervaringen met merken? Ik heb gehoord dat de meeste light lijnen van bekende merken een verkooptruc is en je beter brokken kan voeren met verhouding meer vlees en vis dan light brokken.

Simone,
Goede tip. Ga ik onderzoeken.

Dat hebben wij dus ook, Phoebe rent inderdaad veel minder. Opzich zie ik de meerwaarde van zo'n bakje nog niet in, we zetten ze altijd apart en ze mag toch maar 2x per dag voer dus dat redden we nog wel met zelf aanbieden. :)

Zoals jullie wel kunnen zien aan het tijdstip zijn mijn nachten nog niet wat het geweest is. Ik ben erg zenuwachtig dat ik toch wat ga horen, en zit bij het minste of geringste rechtop in bed.
Ik zie ook enorm op tegen het afbouwen van de medicatie omdat dat dan nog 10 keer erger zal worden #)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 04:56 



 
Profiel   

Een kat in de natuur heeft wel 8-12 eetmomenten op een dag. 2x voeren is niet goed. Je kan beter het eten verdelen in meerdere kleine portie over de dag. Bij weinig voeren krijgen ze last van de maag. Ook natvoer is belangrijk. Bij alleen droogvoer is de kans op nierproblemen groter.

Ooit ergens een mooi stuk over gelezen maar kan t niet zo gauw vinden. Mocht ik het vinden dan deel ik het alsnog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:15 



 
Profiel   

onpaard schreef
Een kat in de natuur heeft wel 8-12 eetmomenten op een dag. 2x voeren is niet goed. Je kan beter het eten verdelen in meerdere kleine portie over de dag. Bij weinig voeren krijgen ze last van de maag. Ook natvoer is belangrijk. Bij alleen droogvoer is de kans op nierproblemen groter.

Ooit ergens een mooi stuk over gelezen maar kan t niet zo gauw vinden. Mocht ik het vinden dan deel ik het alsnog.

Natvoer ga ik achteraan. Maar ik heb altijd geleerd dat dat als snack dient en eigenlijk vermeden moet worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:21 



 
Profiel   

Ik voer nu 3x per dag toen mijn katten ook te dik werden. Vooral de jongste eet alles wat los en vast zit. S'ochtends krijgen ze natvoer/KVV 50gr per kat aangelengd met water. Natvoer geef ik van Animonda carny (zooplus). S'avonds krijgen ze brokjes in 2 maaltijden verdeeld (rond 18h en rond 23h). Dit is 10gr sterilised voer van nutrivet en 5 gr adult voer van nutrivet in totaal per kat. Dit mix ik om 18h en geef dan de helft, de rest volgt dan later.

Mijn katten zijn wel klein maar vallen sinds ik deze porties geef gelijdelijk af. De oudste (2,5) zit nu bijna op ideaal gewicht (3,5kg) de jongste (1,5) moet nog 200gr afvallen (nu 3,4kg, maar stuk kleiner dan de oudste)

Ben zelf erg tevreden met de animonda en nutrivet. Goed kwalitatief voer met hoog vlees percentage en ook redelijk betaalbaar.

Ik hoop dat je katje aanval vrij blijft en je haar gewicht ook weer onder controle krijgt!

Dat natvoer slecht zou zijn voor de tandjes is achterhaald. Katten zijn vaak zelfs licht uitgedroogd omdat ze in hun oorspronkelijke habitat (woestijn) al hun vocht uit hun eten halen. Ze drinken van zichzelf dus vaak te weinig. Daarnaast bevatten brokjes altijd stoffen om het een brok te maken die niet echt nuttig voor de kat zijn. Ik voer dan ook een combi om de vochtaanvoer en voldoende nutrienten beide te garanderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:28 



 
Profiel   

Wij voeren t los die psyllium vezels :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:55 



 
Profiel   

Wat Maliejane zegt idd over het natvoer.
Dan wel belangrijk om een goed en compleet merk te voeren natuurlijk, maar dan is het echt prima :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:56 



 
Profiel   

Animonda carny is goed natvoer en niet zo duur. En nu snel naar mn werk :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 09:00 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor alle tips! Ik denk dat we dat dan maar gaan bestellen. En bedankt voor je uitgebreide uitleg maliejane!

En zouden jullie dan de kittenvariant van Natvoer geven of de adult variant? ik hoorde dat kittenvoer eigenlijk te rijk is aan veel dingen als je je kat wilt laten afvallen, maar ik wil ook niet dat ze tekorten oid opbouwt door nu over te stappen op volwassenen voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 10:47 



 
Profiel   

liekec schreef
Heel erg bedankt voor alle tips! Ik denk dat we dat dan maar gaan bestellen. En bedankt voor je uitgebreide uitleg maliejane!

En zouden jullie dan de kittenvariant van Natvoer geven of de adult variant? ik hoorde dat kittenvoer eigenlijk te rijk is aan veel dingen als je je kat wilt laten afvallen, maar ik wil ook niet dat ze tekorten oid opbouwt door nu over te stappen op volwassenen voer.


Als het een natvoer is met veel vlees zie ik het probleem niet zo met overstappen naar volwassen voer :).
Je kunt ook kitten nemen hoor, als je maar kijkt naar de kcal en de kcal die je kat ong mag hebben. En dan op basis daarvan voeren (zelfde geldt voor volwassen voer natuurlijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 11:07 



 
Profiel   

SimoneeM schreef
liekec schreef
Heel erg bedankt voor alle tips! Ik denk dat we dat dan maar gaan bestellen. En bedankt voor je uitgebreide uitleg maliejane!

En zouden jullie dan de kittenvariant van Natvoer geven of de adult variant? ik hoorde dat kittenvoer eigenlijk te rijk is aan veel dingen als je je kat wilt laten afvallen, maar ik wil ook niet dat ze tekorten oid opbouwt door nu over te stappen op volwassenen voer.


Als het een natvoer is met veel vlees zie ik het probleem niet zo met overstappen naar volwassen voer :).
Je kunt ook kitten nemen hoor, als je maar kijkt naar de kcal en de kcal die je kat ong mag hebben. En dan op basis daarvan voeren (zelfde geldt voor volwassen voer natuurlijk).


Ik zit mij even te verdiepen in wat haar behoefte is maar ik vind het een wirwar om daar achter te komen zeg!
Ik denk dat we vanavond in ieder geval dat natvoer van Animonda gaan bestellen, het valt qua prijs heel erg mee en ziet er wel goed uit. Denk dat ik gewoon ga starten met de verhouding die Maliejane ook voert, en kijken hoe ze het dan doet. Qua grammen voedsel blijft ze dan in ieder geval hetzelfde als dat ze nu krijgt, het wordt alleen anders ingevuld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 11:16 



 
Profiel   

liekec schreef
Antjevip, heb je ervaringen met merken? Ik heb gehoord dat de meeste light lijnen van bekende merken een verkooptruc is en je beter brokken kan voeren met verhouding meer vlees en vis dan light brokken.


Op het dierenasiel gebruiken ze Royal Canin obesity. Maar da's wel duur.
https://www.zooplus.nl/shop/merkenwinke ... esitas_kat

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 11:20 



 
Profiel   

Na castratie overgaan op volwassen voer. Kan prima.
Natvoer Idd wel fijn ivm vocht. Geef een compleet voer of anders in combi met goede brokken.
Ik geef zelf Darf en Orijen brokjes. Mijne zijn 6 maanden en 10 maanden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 13:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 10 [ 243 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen