Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:39

Wat fijn dat t zo goed gaat! Nu duimen voor een acceptabele bloedwaarde!

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:06

Heel veel succes!

Ik heb niet je hele topic gelezen, wel de eerste Pagina en de laatste.

Zelf hebben wij ook een poes uit het asiel gehaald. We zagen haar online staan en gingen toen in het asiel kijken. Toen zagen we haar niet. Dus even navraag gedaan en toen bleek ze in de "ziekte hokken" te zitten. Ze was een beetje verkouden en kreeg antibiotica. Verder zou ze gezond zijn. Ik vroeg naar niesziekte, maar dit was niet het geval. Ze hadden haar in de kou zwevend gevonden. Niemand heeft haar opgeëist. We waren op slag verliefd en mochten haar 1 week later ophalen. We kregen 2 dagen extra antibiotica mee, omdat het verhuizen natuurlijk stress mee kon brengen. Ze waren op de hoogte van onze andere kat, dus dat ze samen kwam te zitten.. 2 weken na verhuis leek ze weer verkouden, dus terug naar de asiel dierenarts. Werd weer als verkoudheidje afgedaan. (hoesten, natte ogen, niezen..). Met nieuwe medicatie ging weer goed. Echter ineens wordt mijn andere kat enorm ziek.. Zelfde klachten, maar net wat erger... Gelijk naar mijn eigen dierenarts dit keer.. Die stelde al gelijk diagnose Niesziekte. Ik dus verbaasd.. Hij kreeg alle entingen, en kwam niet buiten de tuin. Geen contact mee vreemde katten.. En toen viel het kwartje.. Brechtje bleek al die tijd niesziekte te hebben. En heeft dus mijn kater besmet. Ze heeft vanaf het asiel dus al de klassieke symptomen gehad. Als het asiel eerlijk aangegeven had dat het mogelijk niesziekte kon zijn, hadden we haar toch echt niet genomen ivm gezondheid van mijn andere kat. Dusja.. Wij voelden ons ook best bedrogen..

Nu is niesziekte natuurlijk vrij onschuldig en puur een kwaal wanneer de weerstand zakt. Dan steekt deze weer boven water. In het begin was dit erg zoeken en regelmatig dierenarts bezoek voor antibiotica. Inmiddels heb ik het onder de duim door preventief Echenica Force druppels door natvoer te voeren in koude periodes, en bij doorbraak zelfs in de mond direct. Als ik dit op tijd doe, gaat het niet verder dan een beetje niezen en waterige oogjes. Zodra ze die vieze hoest ontwikkelen, moet ik wel gelijk een kuurtje halen. Maar gelukkig al 5 jaar niet meer nodig geweest!

Lang verhaal totaal niet qua ernst vergelijkbaar met jullie, maar ik begrijp het asiel verhaal ontzettend goed. Dan denk je goed te doen om een asieler een 2e kans te geven, en dan voel je je toch een beetje bedrogen.. En nee.. Een asiel zal dit niet doelbewust doen, maar ik geloof wel dat ze weten dat teveel info een adoptie kan afhouden en ze net dat beetje twijfel wat milder maken.

(wij hebben nu in totaal 3 asiel dieren gehad.. En alle 3 bleken ze dus achteraf lichamelijk klachten te hebben.. Dus voor ons geen asielers meer...)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:58

Orsje schreef:
Heel veel succes!

Ik heb niet je hele topic gelezen, wel de eerste Pagina en de laatste.

Zelf hebben wij ook een poes uit het asiel gehaald. We zagen haar online staan en gingen toen in het asiel kijken. Toen zagen we haar niet. Dus even navraag gedaan en toen bleek ze in de "ziekte hokken" te zitten. Ze was een beetje verkouden en kreeg antibiotica. Verder zou ze gezond zijn. Ik vroeg naar niesziekte, maar dit was niet het geval. Ze hadden haar in de kou zwevend gevonden. Niemand heeft haar opgeëist. We waren op slag verliefd en mochten haar 1 week later ophalen. We kregen 2 dagen extra antibiotica mee, omdat het verhuizen natuurlijk stress mee kon brengen. Ze waren op de hoogte van onze andere kat, dus dat ze samen kwam te zitten.. 2 weken na verhuis leek ze weer verkouden, dus terug naar de asiel dierenarts. Werd weer als verkoudheidje afgedaan. (hoesten, natte ogen, niezen..). Met nieuwe medicatie ging weer goed. Echter ineens wordt mijn andere kat enorm ziek.. Zelfde klachten, maar net wat erger... Gelijk naar mijn eigen dierenarts dit keer.. Die stelde al gelijk diagnose Niesziekte. Ik dus verbaasd.. Hij kreeg alle entingen, en kwam niet buiten de tuin. Geen contact mee vreemde katten.. En toen viel het kwartje.. Brechtje bleek al die tijd niesziekte te hebben. En heeft dus mijn kater besmet. Ze heeft vanaf het asiel dus al de klassieke symptomen gehad. Als het asiel eerlijk aangegeven had dat het mogelijk niesziekte kon zijn, hadden we haar toch echt niet genomen ivm gezondheid van mijn andere kat. Dusja.. Wij voelden ons ook best bedrogen..

Nu is niesziekte natuurlijk vrij onschuldig en puur een kwaal wanneer de weerstand zakt. Dan steekt deze weer boven water. In het begin was dit erg zoeken en regelmatig dierenarts bezoek voor antibiotica. Inmiddels heb ik het onder de duim door preventief Echenica Force druppels door natvoer te voeren in koude periodes, en bij doorbraak zelfs in de mond direct. Als ik dit op tijd doe, gaat het niet verder dan een beetje niezen en waterige oogjes. Zodra ze die vieze hoest ontwikkelen, moet ik wel gelijk een kuurtje halen. Maar gelukkig al 5 jaar niet meer nodig geweest!

Lang verhaal totaal niet qua ernst vergelijkbaar met jullie, maar ik begrijp het asiel verhaal ontzettend goed. Dan denk je goed te doen om een asieler een 2e kans te geven, en dan voel je je toch een beetje bedrogen.. En nee.. Een asiel zal dit niet doelbewust doen, maar ik geloof wel dat ze weten dat teveel info een adoptie kan afhouden en ze net dat beetje twijfel wat milder maken.

(wij hebben nu in totaal 3 asiel dieren gehad.. En alle 3 bleken ze dus achteraf lichamelijk klachten te hebben.. Dus voor ons geen asielers meer...)


Wat jammer. Ik begrijp je wel, maar denk dat het echt een gevalletje pech is. Wij hebben 3 asieldieren en 2 raskatten (met veel moeite gedaan om de fokker uit te zoeken) gehad. 1 raskat en 1 asielkat is overleden, de rest is er nog. Nu bleken de asieldieren hier juist veel gezonder dan de raskatten, die zeer regelmatig sukkelden met darmen/blaasontsteking/oogontsteking.

Dus ik begrijp je wel, maar zou asieldieren nu ook niet meteen afschrijven als zijnde standaard ongezonder :)

@TS: wat fijn dat het goed gaat nu!

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:16

Je hoort juist zo vaak dat katten\honden die uit fokkerijen komen zo veel ziektes hebben en dat zwerf\opvang\asieldieren gezonder en sterker zouden zijn.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:55

Onze 2 zwervers zijn gezond en zonder verdere problemen.
Onze asielkat zal ik maar niks over zeggen. En helaas hebben we er al meer uit asiel met (verzwegen)problemen.

Ik denk dat je in alle gevallen geluk moet hebben :)

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:20

Maar in asielen claimen ze toch dat de dieren daar een gezondheidscheck gehad zouden hebben.Daarom betaal je meestal ook een flink bedrag voor de dieren daar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:23

Asiels kunnen soms ook gewoon niet alle problemen achterhalen.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:27

In dit geval trof t een kat met nierfalen die hij daar al had en gewoon gemeld was door het gezin die de kat achter gelaten heeft. Aangezien een gezinslid per puur toeval in een woning vlak bij ons begon met schoonmaken en de kat herkende, wisten we dit gewoon.

De andere kat betrof een kitten die daar geboren was die gewoon behandeld is voor verschillende aandoeningen die verzwegen zijn toen de kitten mee genomen werd. :)

Dus ja ik zou t ook niet meer doen helaas.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:14

Wij hebben het ook mee gemaakt, hond uit het asiel, was getest geweest bij de vorige eigenaren op agressie, bleek bij diverse testen dat de hond echt agressief kon worden uit het niets, advies was inslapen, gezin kon dat niet, hond geplaatst is asiel, erbij vermeld niet te plaatsen bij kinderen en andere huisdieren. Wij hadden toen 2 katten en die hebben vaak moet rennen voor hun leven, mijn man is bijna in het gezicht gegrepen geweest, meerdere malen in arm of hand. Ik zelf ben meerdere keren de dans ontsprongen dat ik net niet gegrepen ben geweest. We kwamen er achter toen een invaller bij onze eigen dierenarts de hond herkende. Deze heeft het toen verteld wat er aan de hand was. voor ons viel direct alles op zijn plaats. Ook hier heeft het asiel niets verteld aan ons. kwalijke zaak als de hond wel bij ons een kat had dood gebeten of bij een gezin met kinderen terecht was gekomen en de hond had een kind gegrepen...

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:56

meggiemeg schreef:
Wij hebben het ook mee gemaakt, hond uit het asiel, was getest geweest bij de vorige eigenaren op agressie, bleek bij diverse testen dat de hond echt agressief kon worden uit het niets, advies was inslapen, gezin kon dat niet, hond geplaatst is asiel, erbij vermeld niet te plaatsen bij kinderen en andere huisdieren. Wij hadden toen 2 katten en die hebben vaak moet rennen voor hun leven, mijn man is bijna in het gezicht gegrepen geweest, meerdere malen in arm of hand. Ik zelf ben meerdere keren de dans ontsprongen dat ik net niet gegrepen ben geweest. We kwamen er achter toen een invaller bij onze eigen dierenarts de hond herkende. Deze heeft het toen verteld wat er aan de hand was. voor ons viel direct alles op zijn plaats. Ook hier heeft het asiel niets verteld aan ons. kwalijke zaak als de hond wel bij ons een kat had dood gebeten of bij een gezin met kinderen terecht was gekomen en de hond had een kind gegrepen...


Dit vind ik echt niet serieus van dat asiel. Een miskend gezondheidsprobleempje tot daar aan toe op al die dieren, maar die is wel heel wat serieuzer.

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:21

meggiemeg schreef:
Wij hebben het ook mee gemaakt, hond uit het asiel, was getest geweest bij de vorige eigenaren op agressie, bleek bij diverse testen dat de hond echt agressief kon worden uit het niets, advies was inslapen, gezin kon dat niet, hond geplaatst is asiel, erbij vermeld niet te plaatsen bij kinderen en andere huisdieren. Wij hadden toen 2 katten en die hebben vaak moet rennen voor hun leven, mijn man is bijna in het gezicht gegrepen geweest, meerdere malen in arm of hand. Ik zelf ben meerdere keren de dans ontsprongen dat ik net niet gegrepen ben geweest. We kwamen er achter toen een invaller bij onze eigen dierenarts de hond herkende. Deze heeft het toen verteld wat er aan de hand was. voor ons viel direct alles op zijn plaats. Ook hier heeft het asiel niets verteld aan ons. kwalijke zaak als de hond wel bij ons een kat had dood gebeten of bij een gezin met kinderen terecht was gekomen en de hond had een kind gegrepen...

Dit is inderdaad een ernstige fout van dat asiel.

ryukapple

Berichten: 1780
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:24

meggiemeg schreef:
Wij hebben het ook mee gemaakt, hond uit het asiel, was getest geweest bij de vorige eigenaren op agressie, bleek bij diverse testen dat de hond echt agressief kon worden uit het niets, advies was inslapen, gezin kon dat niet, hond geplaatst is asiel, erbij vermeld niet te plaatsen bij kinderen en andere huisdieren. Wij hadden toen 2 katten en die hebben vaak moet rennen voor hun leven, mijn man is bijna in het gezicht gegrepen geweest, meerdere malen in arm of hand. Ik zelf ben meerdere keren de dans ontsprongen dat ik net niet gegrepen ben geweest. We kwamen er achter toen een invaller bij onze eigen dierenarts de hond herkende. Deze heeft het toen verteld wat er aan de hand was. voor ons viel direct alles op zijn plaats. Ook hier heeft het asiel niets verteld aan ons. kwalijke zaak als de hond wel bij ons een kat had dood gebeten of bij een gezin met kinderen terecht was gekomen en de hond had een kind gegrepen...


Dat is zeker een hele ernstige fout. zeker als de eigenaren het aangegeven hebben.
Moet wel zeggen dat heel vaak dit soort dingen door vorige eigenaren wordt verzwegen. En wat je dan vaak ziet is dat het gedrag in het asiel niet word vertoont. En dat het asiel er of via via achterkomt of dus pas na plaatsing.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:32

Ja ze waren het vergeten te vermelden... Hadden het ook al van de vorige eigenaar van de hond gehoord, zelfs het rapport is erbij gegeven.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:31

anjali schreef:
Maar in asielen claimen ze toch dat de dieren daar een gezondheidscheck gehad zouden hebben.Daarom betaal je meestal ook een flink bedrag voor de dieren daar.

Nee, je betaalt geen 'flink bedrag'.
Dekt niet eens de kosten. (Opvang, voeding, inentingen, ontworming, consult DA, eventuele castratie, etc.) En dat voor ca. 100.
Als je garantie en zekerheid wilt, kun je beter een kat bij een fokker kopen voor ca. 800 (en zelfs dan gaat er nog wel eens wat mis)

Je leeft een stuk lekkerder wanneer je ervan uitgaat dat de meeste mensen deugen en hun best doen.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:27

Ik ben heel benieuwd of alles nog steeds goed gaat met de kat en de leverwaardes.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:44

Ja ik ben ook wel benieuwd of de kat goed is gebleven !

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 08:42

Alles gaat nog steeds goed!
Haar leverwaarden waren helaas wel verhoogd, maar binnen het normale met een kat die op deze medicatie staat. Échte oud zal ze hier niet mee kunnen worden, maar we hopen toch wel op een jaartje of 8 nog :)

Verder is ze goed afgevallen en weer op een mooi gewicht. Toevalligerwijs zijn we er nu ook achter gekomen dat ze het op 2x 1 pilletje per dag red, terwijl 3x 3/4e pilletje niet lukt. We gokken nu dat ze dus licht genoeg is om 12 uur op 1 pilletje te redden, waar ze dat vroeger net niet redde.

Zij blij, wij blij! Scheelt ons savonds erg veel gedoe, en je kan nu ook makkelijker ergens een keer een hotel overnachting boeken oid.

Nog wat foto's voor jullie: we zijn verhuisd en het balkon vind ze helemaal geweldig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Kitten epilepsie/schedelafwijking, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:43

Wat fijn dat het zo goed met haar gaat en leuk dat ze toch nog samen zijn. Top dat jullie hebben vol gehouden en zou goed voor haar zorgen.