Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kat verjagen uit de tuin hondvriendelijke oplossing?

 
Profiel   

Hi bokkers!

Wij hebben last van een kat die in onze achtertuin poept..
Naast ons terras hebben we net een zandrandje lopen en dat schijnt de perfecte poepplek te zijn.
Ons hondje ontdekt de plekjes eet het op en spuugt vervolgens de boel eronder. {:)-:(
Ik zoek een manier om de kat te verjagen, maar wat wel hondvriendelijk is.
Op het moment dat ik bv Peper neerstrooi zal dit ook voor de hond gevolgen hebben..
De kat is erg brutaal trouwens en niet bang voor onze hond. (Gaat soms aan de andere kant van het hekje liggen als de hond bij het hekje staat)

Wie o wie heeft de oplossing?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 14:12 



 
Profiel   

Hond trainen in het verjagen?

Edit: een heel vervelend probleem. Eigenaar kat is natuurlijk onbekend en zoniet maakt dat toch niets uit want Poekie mag niet opgesloten worden.


Laatst bijgewerkt door Palmera op 16-01-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 14:19 



 
Profiel   

Heb je de tuinslang al eens geprobeerd?
Of is het een idee om bijvoorbeeld kiezen te leggen in plaats van zand naast het terras? Zand vinden ze inderdaad heerlijk om in te graven.

Hond trainen om katten aan te vallen lijkt me geen strak plan, zo leer je ongewenst gedrag aan, dan zal hij ook gefixeerd raken op andere katten en tijdens wandelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 14:20 



 
Profiel   

Palmera schreef
Hond trainen in het verjagen?

Edit: een heel vervelend probleem. Eigenaar kat is natuurlijk onbekend en zoniet maakt dat toch niets uit want Poekie mag niet opgesloten worden.

De hond is geloof ik te klein, want geen een kat vind hem eng :')


8nnemiek schreef
Heb je de tuinslang al eens geprobeerd?
Of is het een idee om bijvoorbeeld kiezen te leggen in plaats van zand naast het terras? Zand vinden ze inderdaad heerlijk om in te graven.

Ik zie het vaak te laat.. ik weet het alleen door de poep die ik vind.. en niet zozeer dat ik ze op heterdaad zie. Kraan is nu ook dicht ivm vriezen. In de zomer wil ik die gaan aansluiten op beweging sensor.

In het zand staan ook planten. Het is gewoon hoe onze tuin ingericht is.
Dat loopt vanuit stenen over in zand met struiken en daarna het grasveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 14:23 



 

Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 14:24 



 
Profiel   

Wij hebben grote/lange satéprikkers in de kruidentuin geplaatst, onze hond blijft daar vanaf en de katten vinden het dan niet meer zo leuk om een boodschap in de tuin achter te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 14:25 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.

Maar mijn eigen hond dan.. ik wil graag iets wat niet onvriendelijk is voor mijn dier
Ik hoop eigenlijk op huis tuin en keukentips die werken aangezien de tuin net klaar is zoals ie is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 15:08 



 
Profiel   

Van de koffie pads dat koffiedik in de tuin strooien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 17:47 



 
Profiel   

Het is toch van de zotte dat je kiezels moet gaan leggen omdat iemand anders zijn kat in je tuin kakt. Doe effe niet zo gek joh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 17:49 



 
Profiel   

koop wat leuke plantjes erbij en zet die in het zandrandje?
of kijk naar boomschors, past mooi in de tuin en dan blijft de kat er wel weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 17:50 



 
Profiel   

Voor reigers bij vijvers heb je waterstralen op sensor: wellicht is dat iets voor bij jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 18:22 



 
Profiel   

Sweetgirl1 schreef
Van de koffie pads dat koffiedik in de tuin strooien?


Dit zeker niet doen, super giftig voor honden!
Helaas weet ik zo geen oplossing zonder erin te investeren en zonder dat je eigen hond er geen last van heeft. Alles wat de kat verjaagd zal de hond ook verjagen of doen verschieten. Afzetten kan ook, maar dan heeft de hond er ook last van omdat die minder tuin heeft. Voorkomt wel dat die het opeet en uitbraakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 18:43 



 
Profiel   

Wat een vervelend probleem. :( Ik word hier ook kotsmisselijk en knettergek van de katten die onze rijbak als grote kattenbak zien, maar de paarden eten het in ieder geval niet op.

Is er geen manier om de kat volledig uit je tuin te houden, in plaats van alleen van dat stukje zand af?
Met bijv. stroomdraden over de schutting etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 18:49 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.


Of een goedkoop kraak tasje aan de staart plakken ( plakband)dat hij goed wind vangt als de kat rent werk ook prima maar qua diervriendelijk iets minder al krijgt hij er niks van behalve goede schrik

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 18:50 



 
Profiel   

sureido schreef
Het is toch van de zotte dat je kiezels moet gaan leggen omdat iemand anders zijn kat in je tuin kakt. Doe effe niet zo gek joh!

Dat vind ik ook :=


DaisyDarling schreef
Wat een vervelend probleem. :( Ik word hier ook kotsmisselijk en knettergek van de katten die onze rijbak als grote kattenbak zien, maar de paarden eten het in ieder geval niet op.

Is er geen manier om de kat volledig uit je tuin te houden, in plaats van alleen van dat stukje zand af?
Met bijv. stroomdraden over de schutting etc.

Dan zit ik nog met de hond..
ellepel schreef
koop wat leuke plantjes erbij en zet die in het zandrandje?
of kijk naar boomschors, past mooi in de tuin en dan blijft de kat er wel weg

Eet de hond ook op :o


Update: ik heb een kattenverjager gekocht op sensor. Deze op frequentie kat gezet (net boven de honden frequentie)
Leek me het meest diervriendelijk van allemaal en opzich goedkoop.

In de zomer ga ik toch kijken naar waterspuit op sensor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 17:37 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Marije_1997 schreef
Zand weghalen en verruilen voor kiezels of puin etc. Zwart zand graven ze trouwens ook in. Draadje met stroom spannen zou je ook kunnen proberen. En je hebt ook van die dingen die dan een bepaald geluid maken waar katten een hekel aan hebben.

Bij ons werkt katers wegjagen heel goed door ze gwn een schop mee te geven. Maar ik weet dan ook van wie ze zijn en dat die mensen niet bereid zijn te castreren en de katten 's nachts binnen te doen.


Of een goedkoop kraak tasje aan de staart plakken ( plakband)dat hij goed wind vangt als de kat rent werk ook prima maar qua diervriendelijk iets minder al krijgt hij er niks van behalve goede schrik


Ok what de hell?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 17:42 



 
Profiel   

Jammer dat je zo op kosten gejaagd wordt door andermans dier. Hopelijk werkt het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 17:43 



 
Profiel   

Citaat
De hond is geloof ik te klein, want geen een kat vind hem eng :')


Mijn honden een keer lenen :') dan komt de desbetreffende kat nooit meer in jouw tuin :Y) .

Je zou op een droge dag eens ducttape op je schuttingen te plakken.

Of wat eigenlijk nog een beter idee is om hem te vangen en naar het asiel te brengen, kunnen zijn baasjes hem daar mooi ophalen. Moet niet gekker worden dat mensen hun dieren buiten rond laten lopen en bij andere schade veroorzaken.

Daarnaast zou je tot dan zelf even de tuin kunnen controleren op kattenpoep voor je de hond naar buiten laat. Is even vervelend maar denk dat dat een beter oplossing is als een zieke hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 13:37 



 
Profiel   

Ik kwam deze tips tegen op facebook, misschien heb je er wat aan.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 08:53 



 
Profiel   

Bij ons poepten de katten van de buren ook elke dag in de tuin, gewoon op het gras. (Natuurlijk deden hun katten dat niet). Heb water gebruikt maar dit hielp amper. Er zat echt een brutale bij die de volgende dag weer terug kwam.

Gelukkig voor mij zijn ze verhuist, dus vanaf die dag geen last meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 11:11 



 
Profiel   

Pft wat een vervelend probleem zeg!
Hier inderdaad ook last van de katten van de buren. Laatst had hij zelfs een dode muis bij onze achterdeur gedumpt :r

Onze honden verjagen de meeste katten wel, al is deze ene erg hardnekkig.

Ik hoop dat je een oplossing vind, die jou niet te veel geld gaat kosten..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen