Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Goed caviavoer in grootverpakking

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Ik heb een vraag over caviavoer. Momenteel voer ik de versele laga crispy pallets, maar ik ben op zoek naar een goed alternatief.

Welk voer is kwalitatief goed, goede prijs/kwaliteit verhouding en verkrijgbaar in grootverpakking? Daar bedoel ik mee zakken vanaf 15kg.

Sience selective heb ik ook geprobeerd, maar dit lusten ze niet zo graag. Bovendien vind ik het voer behoorlijk prijzig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 10:38 



 
Profiel   

Waarom ben je opzoek naar een alternatief? Je gaat weinig anders vinden in dezelfde prijs met dezelfde inhoud. 25kg 31,95 is al erg goedkoop.

Ben je opzoek naar een alternatief vanwege het feit dat je goedkoper wil of vanwege de ingrediënten??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 11:22 



 
Profiel   

Een tijd terug haalde ik het voer bij cavia opvang 't kuufke omdat ik juist geen groot verpakking wilde. Dit was alleen brok en geen extra toevoegingen dus goed voor de cavia's zeiden ze. Ben alleen de naam vergeten, je zou ze een berichtje kunnen sturen?

Edit: op de site zie ik Union Cavia Corn staan, zit extra vitamine C
25 kg voor 20,55


Laatst bijgewerkt door nereids op 18-01-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 11:31 



 
Profiel   

Ik was altijd erg blij met kasper faunafood caviakorrel! En voerde voor het lekkere ook de muesli er af en toe bij :) nu gebruik ik het niet meer want ik heb geen cavia's meer, maar anders zou ik dit nog steeds voeren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 11:42 



 
Profiel   

Hier voer ik juist wel science selective. Ze zijn er gek op. :)

Is het niet zo dat grote zakken ook uiteindelijk minder vers zijn?


Laatst bijgewerkt door Nientsje op 18-01-20 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 11:47 



 
Profiel   

Oke! Ik ben gewoon benieuwd of er alternatieven zijn die wellicht beter zijn.
Ik ga het Kasper voer even bekijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 11:48 



 
Profiel   

Het Kasper & Havens voer voor Cavia's wordt gezien als Mac Donald onder de voedingen. Daarom is het goedkoop en in grotere verpakkingen te verkrijgen. De Selective heb je ook in 10kg, maar goedkoop is dat niet.
Zelf ben ik fan van de Puur Cavia voeding, deden mijn Cavia's het erg goed op en ik deed ook best lang met een 5kg verpakking op 7cavia's. Prijs is ook te betalen vind ik. Maar wellicht niet in verhouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 11:51 



 
Profiel   

Goed om te weten, dank je :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 12:26 



 
Profiel   

Ik voer science selective (zijn ze dol op) of Beaphar. Die laatste heb ik lange tijd in grote zakken aangeschaft maar dat leverde uiteindelijk een probleem op dat ik had moeten voorzien (kan me nog voor de kop slaan). Ik deed met zo’n bulkverpakking met 2 cavia’s bijna een jaar met een zak voer. En op een gegeven moment zit er nauwelijks nog vitamine C in het voer. De kwaliteit gaat enorm achteruit met de tijd.

Mijn oudje kreeg allerlei vage klachten die uiteindelijk te herleiden waren tot een vitamine C tekort. En bij test van het voer bleek daar nauwelijks meer in te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:00 



 
Profiel   

Hier eten ze de selective niet. Heb de zak toen weggegeven aan de opvang.
Grote verpakkingen zijn hier altijd wel relatief snel op i.v.m. alle hongerige caafjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:10 



 
Profiel   

nereids schreef
Een tijd terug haalde ik het voer bij cavia opvang 't kuufke omdat ik juist geen groot verpakking wilde. Dit was alleen brok en geen extra toevoegingen dus goed voor de cavia's zeiden ze. Ben alleen de naam vergeten, je zou ze een berichtje kunnen sturen?

Edit: op de site zie ik Union Cavia Corn staan, zit extra vitamine C
25 kg voor 20,55


Dank je! Ik ga het even bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:20 



 
Profiel   

Ik voer mijn skinny's science selective gemengd met versele laga complete. Dit zijn toch de betere brokken. Maar brokjes is een bijzaak, groenten en hooi zijn veel belangrijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:25 



 
Profiel   

Uiteraard. Dat krijgen ze ook voldoende hoor :)

Jij voert dus andere versele laga. Ik ga dat ook even bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:26 



 
Profiel   

ja klopt, wordt ook veel aangeraden door fokkers etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:31 



 
Profiel   

Metazoa caviakorrel en havens caviakorrel hoor ik de minste slechte verhalen over in de lage prijscategorie (tot 1.5€/kg). Metazoa heb ik zelf ook nog een tijdje gevoerd, ging behoorlijk.

Hier voer ik pavo condition of pavo natures best wanneer ze voldoende groenten krijgen en niet ziek zijn. Nu tijdelijk, omdat ze het met het natte weer erg zwaar hebben gehad (buitencavia's), krijgen ze weer science selective, daar doen ze het wel het best op. Maar is wel een vrij kostbaar geintje. Zeker toen ik er nog 12 had, dus 500g per dag voerde (40-50g/cavia/dag), was ik dan 60€/maand kwijt aan brok alleen. Nu heb ik er nog maar 5, en ik verwacht binnen een paar maanden zelfs nog 1 minder (tumor, helaas), en dan is het beter te doen.

Maar, zodra de voorraad op is, en het weer goed blijft, gaan ze weer terug naar natures best. Ze krijgen 150g groenten per cavia per dag, dus 750g in totaal, waaronder 2 paprika's (+1 winterpeen+1 witlof+1 bleekselderijstengel+0.5 komkommer), daarmee krijgen ze voldoende vitamine C binnen. Met 1 rode paprika kan je 6-8 cavia's van voldoende vitamine C voorzien. Losse vit. C tabletten bijvoeren (70-90mg vit. C, niet die van meer) is ook een optie, dan is het helemaal niet meer van belang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:43 



 
Profiel   

Mijn ouders kopen het regelmatig bij Cranenbroek. Onze cavia's doen het daar prima op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 14:05 



 
Profiel   

Dit voer heeft de fokker waar mijn cavia’s vandaan komen. Ze vreten het goed

https://www.dieza.nl/berkel-caviakorrel-premium-c

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 14:14 



 
Profiel   

Hier altijd Kasper gehad cavia's hebben het er altijd heel goed op gedaan! Nooit ziektes en werden allemaal oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 18:32 



 
Profiel   

Ik ben gaan Google naar 20 kilo cavia voer en dan kom je veel tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:09 



 
Profiel   

Mizora schreef
Metazoa caviakorrel en havens caviakorrel hoor ik de minste slechte verhalen over in de lage prijscategorie (tot 1.5€/kg). Metazoa heb ik zelf ook nog een tijdje gevoerd, ging behoorlijk.

Hier voer ik pavo condition of pavo natures best wanneer ze voldoende groenten krijgen en niet ziek zijn. Nu tijdelijk, omdat ze het met het natte weer erg zwaar hebben gehad (buitencavia's), krijgen ze weer science selective, daar doen ze het wel het best op. Maar is wel een vrij kostbaar geintje. Zeker toen ik er nog 12 had, dus 500g per dag voerde (40-50g/cavia/dag), was ik dan 60€/maand kwijt aan brok alleen. Nu heb ik er nog maar 5, en ik verwacht binnen een paar maanden zelfs nog 1 minder (tumor, helaas), en dan is het beter te doen.

Maar, zodra de voorraad op is, en het weer goed blijft, gaan ze weer terug naar natures best. Ze krijgen 150g groenten per cavia per dag, dus 750g in totaal, waaronder 2 paprika's (+1 winterpeen+1 witlof+1 bleekselderijstengel+0.5 komkommer), daarmee krijgen ze voldoende vitamine C binnen. Met 1 rode paprika kan je 6-8 cavia's van voldoende vitamine C voorzien. Losse vit. C tabletten bijvoeren (70-90mg vit. C, niet die van meer) is ook een optie, dan is het helemaal niet meer van belang.



Heb jij link van cavia voer die jij ze geeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:11 



 
Profiel   

Pandameisje schreef
Mizora schreef
Metazoa caviakorrel en havens caviakorrel hoor ik de minste slechte verhalen over in de lage prijscategorie (tot 1.5€/kg). Metazoa heb ik zelf ook nog een tijdje gevoerd, ging behoorlijk.

Hier voer ik pavo condition of pavo natures best wanneer ze voldoende groenten krijgen en niet ziek zijn. Nu tijdelijk, omdat ze het met het natte weer erg zwaar hebben gehad (buitencavia's), krijgen ze weer science selective, daar doen ze het wel het best op. Maar is wel een vrij kostbaar geintje. Zeker toen ik er nog 12 had, dus 500g per dag voerde (40-50g/cavia/dag), was ik dan 60€/maand kwijt aan brok alleen. Nu heb ik er nog maar 5, en ik verwacht binnen een paar maanden zelfs nog 1 minder (tumor, helaas), en dan is het beter te doen.

Maar, zodra de voorraad op is, en het weer goed blijft, gaan ze weer terug naar natures best. Ze krijgen 150g groenten per cavia per dag, dus 750g in totaal, waaronder 2 paprika's (+1 winterpeen+1 witlof+1 bleekselderijstengel+0.5 komkommer), daarmee krijgen ze voldoende vitamine C binnen. Met 1 rode paprika kan je 6-8 cavia's van voldoende vitamine C voorzien. Losse vit. C tabletten bijvoeren (70-90mg vit. C, niet die van meer) is ook een optie, dan is het helemaal niet meer van belang.



Heb jij link van cavia voer die jij ze geeft?


Zo aan de naam te zien krijgen ze gewoon paardenvoer :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:20 



 
Profiel   

Ik voer ook Berkel gemixt met Havens. Metazoa heb ik ook een poos gehad.

Versele laga etc is met minimaal 40 cavia's een erg duur grapje en op bovenstaand voer doen ze het ook prima.

Daarnaast krijgen ze hier ook af en toe wat Pavo Natures best. Dat mogen ze gewoon hebben qua ingrediënten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:24 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
Ik voer ook Berkel gemixt met Havens. Metazoa heb ik ook een poos gehad.

Versele laga etc is met minimaal 40 cavia's een erg duur grapje en op bovenstaand voer doen ze het ook prima.

Daarnaast krijgen ze hier ook af en toe wat Pavo Natures best. Dat mogen ze gewoon hebben qua ingrediënten.


Kunnen ze gewoon paarden voer eten?

Heb 6 cavia's waarvan 2 teddys zit er niet te veel eiwit in paardenvoer??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:30 



 
Profiel   

Ik geef Enjoy kruidenkorrel cavia van shop.beestenplein.nl. (https://shop.beestenplein.nl/nl/droogvo ... OY101.html)Ik ben daar heel tevreden over. Het heeft 3000 mg/kilo vitamine C en een laag calcium gehalte waardoor het ook heel geschikt is voor cavia's die extra gevoelig zijn voor blaasproblemen. Een zak van 20 kilo kost €35. Ze heeft ook een eenvoudigere korrel van €19,95 per 20 kilo, maar daar weet ik het fijne niet van. (https://shop.beestenplein.nl/nl/droogvo ... /1001.html)

Beestenplein hoort bij de cavia opvang Caviaplein, dus je sponsort de opvang er ook mee :D Van het verkochte voer (de korrels, een aantal kruidenmixen en Timothy hooi) houdt ze ook een potje bij waarvan eens in de zoveel tijd een opvang of rusthuis gesteund wordt.

Ik zou wel echt voor pellets gaan, geen gemengd voer. Dan gaan ze vissen waardoor je uiteindelijk niet meer weet wie wat eet en dat kan tekorten veroorzaken.


Laatst bijgewerkt door melody7 op 18-01-20 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:31 



 
Profiel   

Pandameisje schreef
Ilja_1997 schreef
Ik voer ook Berkel gemixt met Havens. Metazoa heb ik ook een poos gehad.

Versele laga etc is met minimaal 40 cavia's een erg duur grapje en op bovenstaand voer doen ze het ook prima.

Daarnaast krijgen ze hier ook af en toe wat Pavo Natures best. Dat mogen ze gewoon hebben qua ingrediënten.


Kunnen ze gewoon paarden voer eten?

Heb 6 cavia's waarvan 2 teddys zit er niet te veel eiwit in paardenvoer??


Deze wel, dat is gewoon een muesli waarvan de ingrediënten prima kunnen. Alleen niet als basisvoer geven. Zit uiteraard ook geen vitamine c in.

Natures best is lager in eiwitten dan gemiddeld caviavoer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen