Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ongebruikelijke fobieën bij dieren

 
Profiel   

Er zijn heel veel paarden claustrofobisch , dat vind ik niet apart maar ik heb er vroeger eentje gereden die je niet langs de kleur blauw kreeg. Paarden zouden kleurenblind zijn , nou die van mij kon echt blauw onderscheiden van alle andere kleuren. Hindernissen waar een blauwe balk op lag werden nogal hoog genomen, balk op de grond op Z hoogte bvb en een blauw spandoek , tja probleempje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 14:02 



 
Profiel   

Spetter schreef
Onze hond durft niet goed door het huis te lopen. Bij alle overgangen van bijkeuken naar keuken en naar kamer staat hij stil en begint hij te blaffen. Dan moet je streng zeggen, doorlopen. Maar doordat hij letterlijk aan de grond genageld is glijdt hij dus erg uit. Als hij gewoon loopt is er niks aan de hand. Hij bevestigt dus zijn eigen angst nog eens hierdoor.
Hij loopt 1 route redelijk. Staat daar toevallig een wasrekje of iets anders blaft hij ook. Dan kan hij er niet langs denkt hij terwijl er ruimte zat is. Negeren helpt niet meer. Dan blijft hij gerust doorbladeren en zeuren. Heel vermoeiend omdat hij wel graag heen en weer loopt.
Kortom mijn hond is bang voor onze vloer en deurposten


Is er niets mis met zijn zicht? Lijkt of hij niet goed diepte kan inschatten?
Even een brilletje aanmeten. :+

bigone schreef
Er zijn heel veel paarden claustrofobisch , dat vind ik niet apart maar ik heb er vroeger eentje gereden die je niet langs de kleur blauw kreeg. Paarden zouden kleurenblind zijn , nou die van mij kon echt blauw onderscheiden van alle andere kleuren. Hindernissen waar een blauwe balk op lag werden nogal hoog genomen, balk op de grond op Z hoogte bvb en een blauw spandoek , tja probleempje.



Jawel, zie zien wel blauw(tinten). :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 14:21 



 
Profiel   

Onze hond is sinds een jaar ongeveer, bang van de vaatwasser, en de wasmachine. Met name het geluid van het afvoeren van water. Ze kruipt dan echt helemaal weg. Geen idee waarom dat ontstaan is, ze is inmiddels 7 jaar. Nu zetten we de vaatwasser dus aan als we weggaan of gaan slapen. En de wasmachine ook alleen als ik thuis ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:26 



 
Profiel   

Onze oudste merrie vindt geiten niks
Als je een buiten rit maakt en je loopt langs zo weide waar geiten in lopen, stap dan maar af het liefst ging ze erop jagen met mij erop

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:37 



 
Profiel   

Mijn paard is bang voor kliko’s, brievenbussen en hekken (gewoon van die ijzeren weide hekken). Op buitenrit sluipt ze daar echt langs :) verder is ze wel stoer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:39 



 
Profiel   

ik heb wel een bijzondere denk ik

een van mijn katten is bang voor vlees _O-
als ik die een stukje voor hou schud ze haar pootjes eens uit en rent er vandoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:41 



 
Profiel   

Mijn hond is als de dood voor Corgi's , heeft die nog nooit een slechte ervaring meegehad maar zodra hij er een in het oog krijgt wil die opgetild worden, wat niet gaat aangezien hij 40 kilo is.
Ook postkratten zijn doodeng.

Mijn paard is bang voor haar schaduw als de zon bijna ondergaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:12 



 
Profiel   

Mijn jonge hond heeft echt hoogtevrees en is zo bang, loopt niet over hoge Bruggen. Lage durft ze dan wel. Vreemde trappen durft ze ook niet op :(:) ik denk dat het komt door het vliegen? (ik ben met haar op 15 weken hier heen gevlogen) ze moest alleen in het ruim, ze heeft zowieso wat verlatings angst. Kan je vertellen nooit meer vliegen voor mij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 00:05 



 
Profiel   

Een hond die ik ken is bang voor druiven. Als puppy zijnde heeft hij een keer een druif mogen proberen. Blijkbaar viel die niet in de smaak. Als ze nu een druif op de grond leggen gaat hij keihard piepen en bang in een hoekje zitten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 08:11 



 
Profiel   

Onze grote hond is bang voor piepspeeltjes. Laat onze andere hond nou helemaal gek zijn van piepspeeltjes. Die maakt er ook veelvoudig misbruik van :Y) De grote is herderformaat en de andere kleine boerenfox. Hun matten verschillen dus flink in maat. Die kleine claimt meestal de grote mat door de piepspeeltjes er op te leggen. No way dat die grote er dan op gaat liggen.
Het is zelfs zo erg dat toen hij laatst ein-de-lijk een muis had gevangen (kwartier voorbereiding :') ), hij hem los liet zodra de muis begon te piepen, want dat was toch wel heel eng _O-

Ook is die grote bang voor die luchtzakken in pakketjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:39 



 
Profiel   

Momo94 schreef
Onze hond was doodsbang voor veertjes van een vogel.


:') :') held

Mijn hond is bang voor luchtballonnen, ja, ook als ze in de lucht zweven (hoog!)

( ik vermoed het geluid van het vuur dat aangaat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:51 



 
Profiel   

Grappig topic!

Onze kat hier is bang voor de afzeuigkap zodra die aanstaat.... Alle geluiden kan ze hebben, maar de afzuigkap.... Zolang ik aan het koken ben, komt ze echt niet in de keuken. Niet bij haar eten, niet bij haar bak, en gaat niet de vensterbank in om naar buuten te kijken (en dat doet ze nagenoeg hele dagen).

Ohja en de kruimeldief is heeeeel eng! Ook als die uitstaat... :+. Als ze ziet dat ik dat ding pak, gaat ze zich verstoppen, totdat ik m wegzet, dan komt ze weer tevoorschijn.

De gewone stofzuiger doet haar dan weer helemaal niks. Slaapt ze gewoon doorheen, en kan je ook over haar heen doen zonder dat ze een kick geeft...

En vogels zijn leuk zo lang ze achter het raam zit, maar zodra ze buiten komt...... Dan schrikt ze van elk vogeltje die voorbij vliegt, en rent ze als een malle weer naar binnen, hahaha. Dan verzamelt ze weer even de moed, en gaat ze weer naar buiten, totdat er weer vogel overvliegt :+. Held hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 10:02 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Een hond die ik ken is bang voor druiven. Als puppy zijnde heeft hij een keer een druif mogen proberen. Blijkbaar viel die niet in de smaak. Als ze nu een druif op de grond leggen gaat hij keihard piepen en bang in een hoekje zitten _O-


Er zijn veel mensen die dit niet weten maar druiven zijn ontzettend giftig voor honden, gelukkig maar dat hij ze niet meer eet dus! :o :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 10:05 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Een hond die ik ken is bang voor druiven. Als puppy zijnde heeft hij een keer een druif mogen proberen. Blijkbaar viel die niet in de smaak. Als ze nu een druif op de grond leggen gaat hij keihard piepen en bang in een hoekje zitten _O-


De hond zal zich waarschijnlijk niet lekker gevoeld hebben na de eerste x druiven zijn vrij giftig voor honden.

Hier een kat die bang was voor zo'n anto tocht kussen die je onder de deur kan schuiven. Wel alleen als hij onder de deur lag anders was er niks aan de hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 10:10 



 
Profiel   

Ik had vroeger van die grote dierenpantoffels. Als ik dan langs de kat liep kon ik rekenen op klappen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 10:17 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Een hond die ik ken is bang voor druiven. Als puppy zijnde heeft hij een keer een druif mogen proberen. Blijkbaar viel die niet in de smaak. Als ze nu een druif op de grond leggen gaat hij keihard piepen en bang in een hoekje zitten _O-


Das maar goed ook! Mijn teef heeft 250 gram rozijnen op, hartstikke vergiftigd en mocht in het ziekenhuis slapen... Hier komen dus nooit meer druiven of rozijnen binnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:17 



 
Profiel   

Mijn verzorgmerrie was bang voor alles wat wit was :')
Witte strepen op de weg, witte driehoeken naast de weg witte touwtjes alles moest ze met een hoge sprong overheen en deed alles om dat niet aan te raken :')
Mn witte halster werd ook niet in dank afgenomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:20 



 
Profiel   

Mijn hond raakt in blinde paniek bij het geluid van een rolkoffertje op asfalt :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:21 



 
Profiel   

Een van onze honden, Cinna, heeft behoorlijk wat fobietjes... geen idee hoe ze eraan komt... ze is al vanaf pup bij ons en ze heeft nooit wat engs ofzo meegemaakt.

* Rammelende plastic zakjes
* Als ze in mijn armen ligt (als we weggaan en zij heeft geen zin bv), en ik pak een papiertje, zakje, etc... dan vindt ze dat eng... en als het haar dan raakt, dan duikt ze helemaal in elkaar..


Een van onze katten, Livia, is bang voor vreemde mensen... soms draait ze na een uurtje wel bij, maar mijn schoonzus was er een keer een weekend.. en toen hebben we Livia het hele weekend niet gezien :+

Zelfs Banjer heeft wel een fobie... sowieso trailerladen, maar dat was de laaste keer, toen ze van de kliniek naar huis mocht, al een stuk beter... maar witte dingen zijn heel eng :j Als de symbolen op de weg net zijn geschilderd, of een zebrapad... brrrr... dan moet je daar met een boogje omheen... :+ Of bewegende schaduwen (wapperende vlaggen)...

Het toppunt was toch wel een keer toen ze, nog in Schiedam, op de heenweg moest poepen... en op de terugweg vond ze haar eigen drol eng... :') ze nam een noodsprong eroverheen... en vervolgens lag ik er bijna naast van het lachen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:31 



 
Profiel   

Wat een grappige en gekke dingen. Zoveel reacties had ik niet verwacht.

Mijn paard was eigenlijk nergens bang voor, betonmolens, vrachtwagens, sirenes, het maakte niet uit. Maar mensen die ineens achter een raam opdoken (niet vlakbij) of voor een bovenraam stonden te kijken naar de straat, dat vond hij maar niks. Onze welsh was daarentegen doodnormaal, die schrok van rare dingen op de weg, zoals veel paarden.

We hebben ooit een heel onzekere kat gehad die bang was voor muizen. Als een van de andere katten ermee aan kwam zetten, of erger nog, als er een levende muis langs hem liep, dan wist hij niet hoe gauw hij weg moest wezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:32 



 
Profiel   

Mijn kruising herder durft geen trappen op, en al helemaal niet af.
Toen ik een keertje ziek was en wel erg lang boven bleef heeft ze al haar moed bij elkaar geraapt en is de trap op gekrópen.
Eenmaal boven helemaal uitgelaten en over de hele bovenverdieping heen scheuren. :D
Helemaal trots op zichzelf.
Maar echt niet dat ze de trap weer af ging hoor.
Ondanks alle koekjes en plakjes worst om haar te lokken.
We konden haar mooi naar beneden sjouwen met haar 35 kilo.
Oef...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:40 



 
Profiel   

eponine schreef
Onze hond is sinds een jaar ongeveer, bang van de vaatwasser, en de wasmachine. Met name het geluid van het afvoeren van water. Ze kruipt dan echt helemaal weg. Geen idee waarom dat ontstaan is, ze is inmiddels 7 jaar. Nu zetten we de vaatwasser dus aan als we weggaan of gaan slapen. En de wasmachine ook alleen als ik thuis ben.


Aahhh wat fijn dat onze hond niet de enige is :') .
Die van ons is ook sinds een paar jaar als de dood voor de vaatwasser, dus die gaat ook alleen nog maar aan als we met haar weggaan.

En van het weekend was de hond opeens bang voor de markt waar we altijd haar snoepjes halen. Schiet mij maar lek :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:05 



 
Profiel   

Of hij echt bang is, volgens mij niet, maar hij ontwijkt het wel. Mijn reu moet niks weten van dode dieren in vacht of veren. Hij heeft vanwege een allergie een tijd prooidieren gegeten. Geen probleem, vond hij heerlijk. Tot ik een keer een aantal kwartels met de veren er nog aan en konijnen in vacht had. Die eet hij dus absoluut niet, hij loopt er van weg. Ook eendagskuikens niet. Zodra de kwartel of konijn kaal is eet hij het wel op....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:19 



 
Profiel   

Een omgevallen boom over de weg is geen probleem voor pony, maar gezaagde bomen die evenwijdig met de weg liggen... SU-PER eng!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:22 



 
Profiel   

Open trappen, problemen met diepte zien (hoe stap ik over dat gat heen probleem).
En geluiden kunnen een flink hoge toon er bij hebben die wij niet horen en kat of hond wel. Bij zo'n apparaat kan er mogelijk wat stuk zijn/binnnenkort gaan waardoor het een hoge toon produceert.
Voor de rest kan er aardig wat aan associatie zijn tussen 1e keer tegenkomen en iets engs als een hard geluid ook al staan die 2 dingen voor ons geheel los van elkaar.
Lastig achterhalen wat de oorzaak geweest is, maar voor het dier is het allemaal heel logisch.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen