Katten ruzie na dierenarts bezoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:12

Wat goed te lezen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 10:40

Oke, Hakunna matatta.

Ze zijn nu weer echt bijna 100% besties. Ze stoeien nog niet maar oke, ik snap wel dat origan daar geen zin in heeft nog.

Shiro hebben we een uurtje geleden bij die dierenarts gebracht voor zijn castratie. Hopelijk gedraagt hij zich een beetje en herkent hij Origan nog als hij weer thuis komt. Ze hebben hem speciaal in een aparte kamer gezet in de kliniek omdat ze nog 1 of 2 katten hadden zitten nu en hij nu dus wel te boek staat als een beetje leip. Gelukkig heeft de kliniek ervaring met savannahs dus ik heb er alle vertrouwen in.

En wat ook wel fijn is, sinds ze weer vriendjes zijn stopte shiro meteen weer met zijn sproei achtige pogingen :D

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:43

Dat is superfijn nieuws allemaal.

Misschien ook een klein leermomentje om jezelf wat minder druk te maken en wat meer vertrouwen te hebben in het zelfoplossend vermogen. Mijn ervaring (en zo te lezen nog van heel veel meer bokkers) is echt dat het soms even flink klapt, maar dat het met een paar dagen allemaal wel weer overgewaaid is en dat het gewoon weer goed komt. Daar mag je ook gerust op vertrouwen, ze komen er wel uit samen :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:45

Fijn dat ze weer goed met elkaar omgaan.
Hopelijk blijft dit zo als ie straks weer thuis komt.
Succes met de "patient".

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 11:00

Oscar, Vooral een leermomentje in hoe het weer op te kunnen lossen. Ze gewoon samen laten en die klappen laten vallen kan simpelweg niet met Shiro, daar werd hij echt veel te agressief voor. Zelfs bij de dierenarts schrokken ze wel van hoe erg hij was geweest, zij zeiden ook dat het wel vaker voor komt maar niet in de mate als hij had. Dat kan dan ook wel goed te maken hebben met zijn ras. Maar ik heb nu wel zeker het vertrouwen erin dat het goed komt ook al word hij zo moordlustig.

Ik denk trouwens ook dat de feliway ook wel echt, echt zijn werk doet. We nemen hem heel braaf elke nacht mee nog naar de slaapkamer nu en overdag in de woonkamer.
We waren er beide best sceptisch in, maar het ging na een nachtje diffusen ineens zoveel beter per direct. Dat kan geen toeval zijn.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:14

De Feliway verspreidt het feronoom wat de moeder kat ook bij zich draagt. Het zorgt voor het gevoel van geborgenheid (veiligheid). In principe maakt de kat dit zelf aan, maar als de kat gestrest is, kan die het stofje zelf niet aanmaken. Hierdoor reageren katten door ongewenst gedrag te vertonen (plassen in huis, sproeien, agressief worden etc.).

Hoe groot is je woning TS? In principe verspreidt de Feliway het luchtje over 50-70 m2, dan hoef je hem niet elke keer te wisselen! Bij ons heeft de Feliway ook veel positief effect gehad, vandaar dat ik daar zo op aandrong. Hoop dat het nu zo goed blijft gaan! Je hebt ook een spray, mocht het na een volgende dierenartsbezoek weer zo'n effect hebben op de ene kat, kan je ook overwegen om het reismandje hiermee in te sprayen (dan hoef je niet elke keer een verdamper te kopen na een bezoek aan de dierenarts).

Anoniem

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:14

Zo snel werkt een Feliway vaak niet, in de meeste gevallen moet je die echt wel een paar dagen laten hangen voor die feromonen hun werk gaan doen. Ik zou er sterk rekening mee houden dat je eigen houding hierin ook een grote rol speelt en dat je katten misschien jouw relaxtere houding (want Feliway) spiegelen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 16:55

we geloofde beide pas in feliway toen we de werking zagen. We hebben ze wel ook ermee ingesmeerd een paar keer, misschien dat, dat de werking versneld :)

Hij is ondertussen alweer een half uurtje thuis ongeveer. Geen enkel probleem met Origan. Shiro is wel wat onrustig maar denk dat nu wij rustig zitten hij ook snel rustiger word :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:33

Hoe gaat het nu met je poezels?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 12:18

Afbeelding
Zo werd ik vanochtend wakker. Het is echt weer helemaal goed <3
Geen spanningen meer, ze spelen weee, slapen samen, wassen elkaar enz.

Shiro heeft gukkig ook geen last van de castratie en zijn balletjes, nah nee de zakjes hihi, krimpen mooi langzaam weg.

Zaterdag eind middag of avond komt de kleine prinses. Ik ben heeeel erg benieuwd hoe ze dan gaan reageren. Ik ben er 90% zeker van dat Origan meteen gaat moederen. Shiro kan 2 kanten op maar we weten nu gelukkig wel goed hoe we dat op kunnen lossen :D

Ik wil dus ook wel iedereen hier bedanken voor de tips, het geven van moed en de goede afloop verhalen! Jullie hebben ons echt geholpen in het proces! <3

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:30

Wat goed om te zien!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:56

Wat een fijne foto en wat mooi dat ze weer zo gezellig samen zijn! Als poezenmoeder gaat het je toch wel aan je hart he, als het effe niet wil lukken...... ben blij voor je!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 13:21

Oscar schreef:
Wat een fijne foto en wat mooi dat ze weer zo gezellig samen zijn! Als poezenmoeder gaat het je toch wel aan je hart he, als het effe niet wil lukken...... ben blij voor je!


Heel erg aan het hart zelfs.

Ik hoop met heel mijn hart, al ben ik reeel dat dat misschien niet zo gaat zijn, dat we over een paar maanden ze niet zo als ying en yang hebben liggen maar dat het een driehoek ying yang yeng word zo samen. <3
De tijd zal het leren

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:27

Poeh spannend nu weer een nieuwe erbij, hopelijk gaat het goed!

Hier was het jaren geleden na de castratie van de kater echt verschrikkelijk mis, het poesje vrat hem elke keer bijna op, en de kater dan loeien dat hij het niet snapte :(:)

Feliway was er nog niet volgens mij. Na een paar dagen was ik het echt spuugzat dat drama. Heb ze allebei opgepakt en samen in de transportbox gepropt. Te weinig ruime om van elkaar weg te rennen. Te weinig ruimte om elkaar te grijpen. Konden alleen maar dicht tegen elkaar liggen. Na een poosje vreselijk gegrom en geloei keerde de rust terug en waren ze "er doorheen" en ging het gelukkig weer redelijk normaal in huis....

Ideale oplossing? Nee vast niet. Maar al dagenlang een stressniveau van heb-ik-jou-daar in huis daar knapte ook niemand van op. Nu was het in 10 minuutjes gepiept en kon iedereen weer rustig ademhalen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 13:50

Ik snap de hopeloosheid wel goed. Een hele heftige metode die gelukkig bij jullie gewerkt heeft. Dat stress niveau in huis is ook echt heel vervelend en heel erg slopend.

Voor Origan was onze oplossing ook niet erg leuk in alle eerlijkheid. Hij was zo verschrikkelijk bang voor Shiro dat hij de 1e 15 minuten in de ren van mijn hond helemaal bevroren zat. In elkaar blik naar de rond en ogen stijf dicht geknepen. Hij is echt zo'n zachtaardige kat en ook gevoelig. Hij kon shiro's woede gewoon echt niet begrijpen en probeerde gewoon te verdwijnen.
Shiro daar in tegen zocht hopeloos de steun van zijn rots, maar herkende hem gewoon niet door de geur. Het was voor beide echt verschrikkelijk sneu en ik ben heel erg blij dat het nu weer goed gaat.

De nieuwe kitten is al ruim geleden gepland, het wachten duurt alleen wat extra langer omdat ze uit Nederland komt en ze dus 3 weken rabies moet hebben voor ze naar ons kan komen.

10 Maart komen ze hier aan huis de entingen verder geven (bij origan was ik heel stom in de verondestelling dat hij in Februari geent moest worden, dit bleek December te zijn) daarom moet hij nu dus 2x. Komt dan wel weer oke uit omdat het dan nu weer mooi gelijk met shiro zit. Ze komen zowieso hierheen omdat mijn shetje ook vaarwel mag zeggen tegen zijn edele delen. Ik ben erg benieuwd of het anders is als ze thuis hun enting krijgen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:57

Zou goed kunnen hoor, ik vind het zelf ook altijd erg onprettig ruiken bij de dierenarts :=

Ja joh ze knalden al dagen zwaar over de zeik door het huis heen hier, het werd gewoon maar niet beter. Was echt niet meer te doen. Ik vond het risico van gewenning aan het zo met elkaar om gaan ook te groot worden na een paar dagen.

Dan maar even met de botte bijl hoor :(:)
Soms is het niet anders en is de korte "pijn" beter als daarna de rust weer terug kan keren.

Ze liggen er wel echt ontzettend lief bij :+:

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 15:38

Hier voor de geintereseerde nog een laatste update. Ondertussen is de kleine dame er nu 5 dagen en ik kon net deze foto maken. Het begin heeft zoals normaal wel wat opschudding gegeven. Origan en Shiro hebben nog 1x flink ruzie gehad maar dit kwam vanuit Origan en niet Shiro. Ze hebben hierdoor wel nog eventjes apart moeten afkoelen maar konden daarna wel weer samen.

Shiro is ontpopt als guarian angel en is altijd wel in de buurt van sierra. Origan is sinds gisteren ontdooit tegen haar ook.

Is dit niet een geweldig ideaal beeld? <3 <3

Afbeelding

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:43

Jeetje, wat gaat dat goed zo <3

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:45

Geweldig!!

anjali
Berichten: 15046
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:58

Mijn complimenten voor het knap oplossen van dit alles. Veel katten zijn eigenlijk solitair levende dieren vandaar dat ik het een kunststuk vind om ze zo lief samen te krijgen.Een vriend van me had 2 broertjes wat lange tijd goed ging en toen ineens viel de ene de andere vreselijk aan. Hij probeerde de aanvaller toen herplaatst te krijgen maar dat lukte niet. Toen heeft hij ze voortaan naarbuiten gelaten (het waren binnenkatten vanwege katonveilige omgeving) en toen werd er niet meer gevochten.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:16

Fijn om te zien, en ook wel te verwachten. Katten zijn nu eenmaal soms... apart.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:03

Lief hoor zo :+:

Je stoel wordt wel een beetje krap, die bolle vooraan heeft niet meer zo veel plek...ik denk dat ze maar snel nog iets verder in elkaar moeten YinYangen :D

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:58

Knap setje hoor :j
En wat fijn dat het zo goed gaat!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 16:59

pmarena schreef:
Lief hoor zo :+:

Je stoel wordt wel een beetje krap, die bolle vooraan heeft niet meer zo veel plek...ik denk dat ze maar snel nog iets verder in elkaar moeten YinYangen :D



Haha ik moest toch wel eventjes heerlijk lachen om die 3 woorden. Zo noemen we hem stiekem zelf ook wel O:)

Verder bedankt voor de leuke complimenten :D Ze zijn inderdaad alle 3 heel erg leuk, en ook erg leuk samen. <3 <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 17:28

Ik denk dat ze zo wel aardig in de buurt van ying, yang yung komen *D *\o/* <3
Afbeelding

Edit:
Nu zelfs nog beter!

Afbeelding