Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11849
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 02:58

Anna79 schreef:
Wat mij betreft zouden paarden en pony's ook een heel stuk duurder mogen zijn, dan worden ze misschien ook niet door Jan en alleman aangeschaft.


De aanschafprijs geeft bar weinig garantie over de kwaliteit van de zorg door de eigenaar.
Mensen gaan heel verschillend om met dieren en met geld. Daar zit geen correlatie tussen.
Kijk maar eens naar de opvang dieren van stichting Aap om te zien wat sommige rijke mensen doen met hun duur aangeschafte dieren.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:34

Detroit schreef:
Intressante vraag. Is inderdaad een sneu,maar niet ondenkbaar scenario Ik volg even.

Ik hoop/ga er vanuit dat echt goede fokkers wel goed doorvragen naar de reden. Wij halen over een paar weken ook een puppy, maar waren zelf al in de zomer van 2019 bij de fokker geweest.


Maar een minderheid koopt bij een goede fokker helaas. Het probleem zal vooral zitten bij de massa die een (buitenlandse) broodfok hond heeft.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:42

Ik blijf deze zomervakantie thuis en heb zelf ook 6 weken vrij. Dacht dat het wel leuk was op een hond te passen voor iemans tijdens de vakantie. Nou dat is dus echt een gat in de markt := mensen zijn zowat wanhopig en willen voor de hoofdprijs hun hond bij je achterlaten voor een aantal weken. Nu maar hopen dat ze ook weer opgehaald worden :')

Alle pensions zitten hartstikke vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:39

Kuggur schreef:
Zo voorspelbaar. Ik heb hier op bokt al mensen die geen pup konden vinden aangeraden simpelweg een beetje geduld te hebben. Dit zat er aan te komen.

Dit is ook mijn tactiek inderdaad. :')

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:17

Nikass schreef:
Ik lees steeds dat serieuze fokkers ervoor zorgen dat hun pups goed terecht komen. Ik vraag me af hoe dan?
Mijn vriendin vertelde de fokker dat ze ervaring had met Mechelse herders. Ze bedoelde dat ze mijn zeer goed opgevoede Duitse herder x Mechelaar wel eens uitgelaten had (daar kon een kind van drie mee lopen bij wijze van spreken) maar dat vertelde ze er niet bij.
Het was geen enkel probleem om een pup aan te schaffen, ook al is het een groot ras en woont ze op drie hoog zonder lift.
Eerlijk gezegd kom ik wel meer van dat soort verhalen tegen.

Voor ons was dit bij de fokker ook geen probleem. Wij hebben een Hollander en wonen ook 3 hoog zonder lift. En zou ook niet weten waarom dit wel een probleem zou moeten zijn?

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:28

Ik denk dat het een combinatie gaat zijn: Er worden hondjes verkocht/naar het asiel gebracht, maar ik verwacht ook dat de vraag naar opvang/uitlaatservice toeneemt. En ik twijfel er niet aan dat er mensen/bedrijven zijn die slim op die vraag in gaan spelen.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:43

Pff wat een ellende he. Ik heb ook een raskat nestje gefokt en daarop heel goed geselecteerd. Ik had zelf een lijst waar de nieuwe eigenaren aan móesten voldoen. Ik vroeg nog net geen loonstroken *D

Maar al mijn kittens zijn wel bij tophuisjes terecht gekomen waarvan ik zeker weet dat ze niet in het asiel belanden.

Ik vind het helemaal niet raar of erg dat mensen veel vragen voor hun dier. Als de vraag hoog is, wordt het aanbod duurder. Zo werkt het nu eenmaal. En daarbij komt dat je dan extra goed over een huisdier nadenkt als je er honderden euro's voor moet betalen.

Ik hoop zo dat het gaat meevallen met alle corona dieren die nu weer worden weggezet in het asiel...

Nikass

Berichten: 16693
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:41

Patty14 schreef:
Nikass schreef:
Ik lees steeds dat serieuze fokkers ervoor zorgen dat hun pups goed terecht komen. Ik vraag me af hoe dan?
Mijn vriendin vertelde de fokker dat ze ervaring had met Mechelse herders. Ze bedoelde dat ze mijn zeer goed opgevoede Duitse herder x Mechelaar wel eens uitgelaten had (daar kon een kind van drie mee lopen bij wijze van spreken) maar dat vertelde ze er niet bij.
Het was geen enkel probleem om een pup aan te schaffen, ook al is het een groot ras en woont ze op drie hoog zonder lift.
Eerlijk gezegd kom ik wel meer van dat soort verhalen tegen.

Voor ons was dit bij de fokker ook geen probleem. Wij hebben een Hollander en wonen ook 3 hoog zonder lift. En zou ook niet weten waarom dit wel een probleem zou moeten zijn?


Voor mij niet in alle gevallen een probleem, maar een hond van 35 kg drie hoog met trappen vind ik niet echt ideaal. Daarbij ging het me in dit bericht ook om het feit dat er gesteld wordt dat "goede fokkers goed doorvragen", maar ze gemakkelijk van alles op de mouw te spelden is blijkbaar. En "ze zorgen dat honden goed terecht komen"; ik vraag me nog steeds af hoe dan??
Het is (normaal gesproken) moeilijker een hond uit het asiel mee te krijgen. Zoals in dat artikel op pg twee staat dat je dan foto's van je tuin moet laten zien... Ook is een parttime baan soms al een reden om je een hond te weigeren.