Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:18


Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:41

Ik lees hier over woekerprijzen voor pups, over wat voor prijs hebben we het dan? Ik vind over het algemeen dat mensen te weinig geld over hebben voor een dier. Als ze wat duurder zijn wordt er hopelijk wat beter over nagedacht. Ik vind €1000,- tot €1500,- euro niet een rare prijs voor een goed gefokte rashond.

Wat betreft de katten komt de kittentijd eraan, keuze genoeg dan, ook wel in volwassen (moeder) poezen.

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:48

Mijn stiefvader wilde een puppy als zijn nieuwe huia klaar was. Nu is het zover... zag een advertentie van het soort hond, stond er net een dag op. Alles al verzegd. Een kruising van de soort die hij wil, 1250 euro!!! Een kruising...

Ik wil een kitten erbij voor mijn kat omdat hij graag wil spelen en dat nu met onze hond probeert die dat wel toe laat maar die word ook een dagje ouder, niet te vinden. Nu via via gelukkig wel. Maar er word voor htk kittens 200 euro gevraagd. Het word ervoor betaald en ze zijn snel weg. Ik ben inderdaad benieuwd wat er gebeurd na die tijd. Ik hou mijn hart vast.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:49

Mellow; voor een labradoodle wordt zonder blikken of blozen €3000,- betaald, da's ook een kruising :o

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:54

Anna79 schreef:
Ik lees hier over woekerprijzen voor pups, over wat voor prijs hebben we het dan? Ik vind over het algemeen dat mensen te weinig geld over hebben voor een dier. Als ze wat duurder zijn wordt er hopelijk wat beter over nagedacht. Ik vind €1000,- tot €1500,- euro niet een rare prijs voor een goed gefokte rashond.

Wat betreft de katten komt de kittentijd eraan, keuze genoeg dan, ook wel in volwassen (moeder) poezen.

Bij echt goede fokkers zijn de prijzen nu niet hoger dan anders. Het zijn de broodfokkers en uitbuiters die nu gerust de prijzen omhoog gooien. De vuilnisbakken kosten meer dan de rashonden op het moment....

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:55


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:58

Anna79 schreef:
Ik lees hier over woekerprijzen voor pups, over wat voor prijs hebben we het dan? Ik vind over het algemeen dat mensen te weinig geld over hebben voor een dier. Als ze wat duurder zijn wordt er hopelijk wat beter over nagedacht. Ik vind €1000,- tot €1500,- euro niet een rare prijs voor een goed gefokte rashond.

Wat betreft de katten komt de kittentijd eraan, keuze genoeg dan, ook wel in volwassen (moeder) poezen.


voor rashonden ja...met stamboom...dan is 1000 tot 1500 een heel normale prijs.

1250 voor een kruising die in totaal uit 4 rassen bestaat is dat niet.
1500 voor een heidewachtel x border collie is ook geen normale prijs


Nu; dit zijn gelukkig dan wel de uitzonderingen hoor.....meeste kruisingen worden geen of minder hoge fantasieprijzen voor gevraagd.....behalve als het een doodle is; dan zit je zo rond de 2000 of meer.

Allemaal kruisingen, geen rashonden....nee een doodle is geen ras, hoe hard de fokkers dat ook roepen; is net zo hard een kruising.

En ja; dat zijn dus belachelijk hoge prijzen voor een hond die nog niet zo lang geleden heel denigrerend een bastaard werd genoemd.


Ik ben zelfs raszuivere honden tegen gekomen, zonder papier, die nog vele honderden euro's goedkoper waren dan allerlei bastaardhonden en dat is niet normaal.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 22-05-20 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:05

Gelukkig stappen we massaal af van het feit dat de enige gezonde hond een rashond is en dat het enige dat geld waard is een rashond is. Voor een zorgvuldig gefokte kruising ben ik bereid meer geld te betalen dan een zorgvuldig gefokt rashond, laat staan voor een rashond waar nauwelijks tot niets aan getest is of ongezond gebouwd is.

Labradoodles kunnen overigens al prima een rashond zijn, wel een ras in opbouw, maar met 6 generaties met selectie heb je gewoon een ras. Over een tamaskan wordt nooit zo banketstaaf gedaan.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:10

o mizora, begrijp me niet verkeerd; persoonlijk heb ik niks tegen een kruising, mits verantwoorde kruising.....sterker nog; al mijn honden zijn kruisingen geweest.

Maar 1500 betalen voor een kruising gaat mij echt veel en veel te ver...dat is waanzin. Gros van die pups komen ook niet uit geteste ouders.....de uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:11

speurneusc schreef:
doornakker in eindhoven plaatste van de week dacht ik oproepje voor enkele katten die huisje zoeken


Ja, klopt. Ze hebben een leuk katje op dit moment. Helaas is het twee uur rijden, lijkt mij niet zo prettig voor de kat -O-

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:27

xxCYNNxx schreef:
o mizora, begrijp me niet verkeerd; persoonlijk heb ik niks tegen een kruising, mits verantwoorde kruising.....sterker nog; al mijn honden zijn kruisingen geweest.

Maar 1500 betalen voor een kruising gaat mij echt veel en veel te ver...dat is waanzin. Gros van die pups komen ook niet uit geteste ouders.....de uitzonderingen daargelaten natuurlijk.


1500 euro betalen voor een ongeteste rashond gaat mij ook te ver. Waarom is 1500 euro betalen voor een geteste kruising waanzin? Of vind je het voor een (geteste) rashond ook waanzin? Want dan is het gewoon het 1500 euro betalen voor een hond dat waanzin is.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:29

Ik heb momenteel zelf een nestje puppy's, mijn teef is nog voor het eerste corona geval in Nederland gedekt en inmiddels zijn de pups vandaag 5 weken oud. En ja ik vraag ook veel geld (€1200 reu, €1350 teef) en nee dit doe ik niet om er aan te verdienen maar juist zodat ik de, 'ik wil nu een pup mensen' afschrik. Ik neem aan als je €1200/1350 uitgeeft je ook wel 4x hebt nagedacht. 3 van de 4 pups zijn al verkocht en die gaan echt fantastisch terecht komen en bij alle 3 die mensen heb ik niet het idee dat het impulsaankopen zijn. Alle 3 hele liefdevolle gezinnen.
Mijn teef heeft ook geen stamboom en de reu ook niet

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:31

Anouk_H schreef:
Ik heb momenteel zelf een nestje puppy's, mijn teef is nog voor het eerste corona geval in Nederland gedekt en inmiddels zijn de pups vandaag 5 weken oud. En ja ik vraag ook veel geld (€1200 reu, €1350 teef) en nee dit doe ik niet om er aan te verdienen maar juist zodat ik de, 'ik wil nu een pup mensen' afschrik. Ik neem aan als je €1200/1350 uitgeeft je ook wel 4x hebt nagedacht. 3 van de 4 pups zijn al verkocht en die gaan echt fantastisch terecht komen en bij alle 3 die mensen heb ik niet het idee dat het impulsaankopen zijn. Alle 3 hele liefdevolle gezinnen.
Mijn teef heeft ook geen stamboom en de reu ook niet

Ik vind het verschil van prijzen voor geslacht en of kleur dus echt de grootste onzin! Je hebt er niet meer kosten aan of er een piemel onder hangt of niet en of ie zwart, rood of paars met gele stippen is.....

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:35

Anna79 schreef:
Mellow; voor een labradoodle wordt zonder blikken of blozen €3000,- betaald, da's ook een kruising :o


Ja dat klopt, maar in sommige gevallen dan nog zinvol ivm allergieën.
Ik had het nu over een kruising friese stabij x wetterhoun.
Geeft een leuk hondje, daar niet van maar als een stabij met papier volgens de fokvereniging rond 900 "waard" is. Dus een volle stabij met papier en inclusief onderzoeken is 1250 voor een kruising wel een beetje veel.

Maar 3000 euro is natuurlijk ook een extreem bedrag .

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:41

Anouk_H schreef:
Ik heb momenteel zelf een nestje puppy's, mijn teef is nog voor het eerste corona geval in Nederland gedekt en inmiddels zijn de pups vandaag 5 weken oud. En ja ik vraag ook veel geld (€1200 reu, €1350 teef) en nee dit doe ik niet om er aan te verdienen maar juist zodat ik de, 'ik wil nu een pup mensen' afschrik. Ik neem aan als je €1200/1350 uitgeeft je ook wel 4x hebt nagedacht. 3 van de 4 pups zijn al verkocht en die gaan echt fantastisch terecht komen en bij alle 3 die mensen heb ik niet het idee dat het impulsaankopen zijn. Alle 3 hele liefdevolle gezinnen.
Mijn teef heeft ook geen stamboom en de reu ook niet


Ik geloof niet in deze redenatie. Nu met corona zijn sommige mensen gewoon "gek". Het zal en het moet en het liefst nu omdat ze het willen. En daarbij word niet gekeken naar kosten.
Een "simpele boerderijkat" kun je nu gewoon veel voor vragen omdat mensen het willen hebben.

Ik wil ook een kitten maar ik ben dus niet zo gek om daar on reële prijzen voor te gaan neerleggen. Niet omdat ik het niet graag wil maar simpelweg omdat ik dit niet in stand wil houden. En ja ik denk heel goed na over hoe en wat.
Ik ben bang dat er nu heel veel impulsaankopen worden gedaan ongeacht de prijs.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:46

Mizora schreef:
xxCYNNxx schreef:
o mizora, begrijp me niet verkeerd; persoonlijk heb ik niks tegen een kruising, mits verantwoorde kruising.....sterker nog; al mijn honden zijn kruisingen geweest.

Maar 1500 betalen voor een kruising gaat mij echt veel en veel te ver...dat is waanzin. Gros van die pups komen ook niet uit geteste ouders.....de uitzonderingen daargelaten natuurlijk.


1500 euro betalen voor een ongeteste rashond gaat mij ook te ver. Waarom is 1500 euro betalen voor een geteste kruising waanzin? Of vind je het voor een (geteste) rashond ook waanzin? Want dan is het gewoon het 1500 euro betalen voor een hond dat waanzin is.



1500 voor een geteste rashond met stamboom vind ik dan weer geen waanzin nee....mits er meer is getest dan alleen hd en ed....want bij sommige rassen is de lijst zo lang en komen bepaalde kwalen zo vaak voor dat alleen testen op hd en ed dan in mijn ogen niet genoeg is.


en 1500 voor een geteste kruising....tja; ik zal dan wat meer op dat gebied van de oude stempel zijn, maar ik ga geen stamboomprijs betalen voor een kruising...zeker niet omdat het gros van de kruisingen die worden aangeboden ook helemaal niet uit geteste dieren komen. Of uberhaupt bewuste fok waren en dus de kans dat beide ouders toevallig getest waren sowieso nihil is....again; uitzonderingen daargelaten; niet alle kruisingen zijn een ongelukje
Overigens zou ik ook bewijs willen zien dat er idd getest is en de uitslagen willen zien. Iedereen kan beweren dat ze testen; dan dit ook bewijzen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:50

xxCYNNxx schreef:
Mizora schreef:

1500 euro betalen voor een ongeteste rashond gaat mij ook te ver. Waarom is 1500 euro betalen voor een geteste kruising waanzin? Of vind je het voor een (geteste) rashond ook waanzin? Want dan is het gewoon het 1500 euro betalen voor een hond dat waanzin is.



1500 voor een geteste rashond met stamboom vind ik dan weer geen waanzin nee....mits er meer is getest dan alleen hd en ed....want bij sommige rassen is de lijst zo lang en komen bepaalde kwalen zo vaak voor dat alleen testen op hd en ed dan in mijn ogen niet genoeg is.


en 1500 voor een geteste kruising....tja; ik zal dan wat meer op dat gebied van de oude stempel zijn, maar ik ga geen stamboomprijs betalen voor een kruising...zeker niet omdat het gros van de kruisingen die worden aangeboden ook helemaal niet uit geteste dieren komen. Of uberhaupt bewuste fok waren en dus de kans dat beide ouders toevallig getest waren en gezond sowieso nihil is.
Overigens zou ik ook bewijs willen zien dat er idd getest is en de uitslagen willen zien. Iedereen kan beweren dat ze testen; dan dit ook bewijzen.

Dit dus.
Op het moment zie ik broodfok borders voor 1000+ Weg gaan. Ik fok ook borders die op elk mogelijk detail getest (en vrij) zijn. Nu nog een test die net nieuw is en ik heb onmiddelijk dna opgestuurd. En die broodfok dingen worden voor hetzelfde of meer verkocht nu |o

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:56

Mellow schreef:
Mijn stiefvader wilde een puppy als zijn nieuwe huia klaar was. Nu is het zover... zag een advertentie van het soort hond, stond er net een dag op. Alles al verzegd. Een kruising van de soort die hij wil, 1250 euro!!! Een kruising...

Ik wil een kitten erbij voor mijn kat omdat hij graag wil spelen en dat nu met onze hond probeert die dat wel toe laat maar die word ook een dagje ouder, niet te vinden. Nu via via gelukkig wel. Maar er word voor htk kittens 200 euro gevraagd. Het word ervoor betaald en ze zijn snel weg. Ik ben inderdaad benieuwd wat er gebeurd na die tijd. Ik hou mijn hart vast.

In het asiel heb ik ook 200€ voor m'n kitten betaald. Was alles me gebeurd en kon gratis terugkomen voor castratie, strikje er omheen en veel plezier :) vind dat geen rare prijs, mits er inderdaad kosten zijn gemaakt. Voor een nestje van de boerderij zou ik het niet doen nee :=

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:58

Magrathea schreef:
Mellow schreef:
Mijn stiefvader wilde een puppy als zijn nieuwe huia klaar was. Nu is het zover... zag een advertentie van het soort hond, stond er net een dag op. Alles al verzegd. Een kruising van de soort die hij wil, 1250 euro!!! Een kruising...

Ik wil een kitten erbij voor mijn kat omdat hij graag wil spelen en dat nu met onze hond probeert die dat wel toe laat maar die word ook een dagje ouder, niet te vinden. Nu via via gelukkig wel. Maar er word voor htk kittens 200 euro gevraagd. Het word ervoor betaald en ze zijn snel weg. Ik ben inderdaad benieuwd wat er gebeurd na die tijd. Ik hou mijn hart vast.

In het asiel heb ik ook 200€ voor m'n kitten betaald. Was alles me gebeurd en kon gratis terugkomen voor castratie, strikje er omheen en veel plezier :) vind dat geen rare prijs, mits er inderdaad kosten zijn gemaakt. Voor een nestje van de boerderij zou ik het niet doen nee :=


Dat bedoel ik ook, als onze kitten komt betaal ik met alles liefde alles wat nodig is. Maar ik ga geen 200 euro betalen voor alleen de kitten.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:01

Na de corona tijd en mensen gaan weer werken uit huis gaat dit helaas ten koste van de dieren
Ook komt de vakantie tijd er aan en de dieren honden en katten gaan helaas naar het asiel
Asiels komen weer vol en voller te zitten

Een goede fokker geeft niet aan iedereen een pup mee, vraagt echt naar de interesse en waarom er gekozen wordt voor een huisdier en hoe de gezins- situatie is en blijft op de hoogte waar de pup heen gaat nazorg is normaal
Meeste fokkers werken ook met een wachtlijst en werken niet via marktplaats

Een pup wordt gauw 12 jaar je maatje
Een kitten wordt gauw 16 jaar een huis bewoner

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:03

om toch weer wat meer ontopic te gaan :P

Laatste dagen zijn er weer een hoop berichten gekomen over huisdieren, corona en wederzijdse besmetting ( even in een notendop). 2 universiteiten gaan nu zelfs katten ( eerst 5 katten) inspuiten met covid 19 om te kijken wat het ziektebeeld is...en of ze daarnaast mensen kunnen besmetten ( goed dat laatste zal theoretisch of op celniveau zijn; ik neem aan dat ze niet een mens gaan opsluiten met die 5 katten om te kijken of die ook besmet raakt).

Dit soort berichten gaat er hopelijk niet voor zorgen dat massaal nu de huisdieren gedumpt worden.........al zijn het aantal besmette dieren erg laag, er zullen misschien mensen toch in paniek raken en fikkie en of poekkie maar snel dumpen.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:43

Een labradoodle helpt niet perse tegen allergieën, kan je beter een poedel nemen, heb je meer kans dat je niet allergisch reageert. Ik heb niks tegen labradoodles overigens, alleen wel tegen de hype en zogenaamd allergeen zijn en de woekerprijzen en de fokkers die de koper verbieden ermee te fokken enz...

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:50

En door die corona gaat het aantal dierproeven dus gigantisch stijgen.Vreselijk vind ik dat.Gezonde katten besmetten?En ja straks gaat men de angst afreageren op onschuldige dieren die geruimd worden.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:54

Niet rashond xjack ouders niet getest 950 vind ik woekerprijzen.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:56

Inderdaad echwel dat is bizar.

Vreselijk Anjali, daar ben ik ook wel bang voor