Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat gaat er gebeuren met de massaal geadopteerde dieren?

 
Profiel   

Magrathea schreef
In het asiel heb ik ook 200€ voor m'n kitten betaald. Was alles me gebeurd en kon gratis terugkomen voor castratie, strikje er omheen en veel plezier :) vind dat geen rare prijs, mits er inderdaad kosten zijn gemaakt. Voor een nestje van de boerderij zou ik het niet doen nee :=


Anderzijds vraag ik me af of sommige asielen niet ook wat profiteren van de schaarste. Mijn zus heeft zopas 2 mini dobbermans (pincher of hoe heet dat?) geadopteerd uit het asiel, was zogezegd een koopje omdat ze moesten samen blijven: normale prijs 200 euro per stuk, nu 300 euro voor de 2 samen. Vond ik op zich nog niet zo gek veel, maar ze waren nog niet eens gecastreerd, heeft dit zelf nog op eigen kosten moeten laten doen aan 130 euro per stuk. Is toch maar mooi 560 euro voor 2 volwassen asielhonden. Ik vroeg haar nog of ze niet beter ééntje geadopteerd had, maar ze zei dat er bijna geen keuze was. Nu, ze had vroeger ook 2 honden, dus dat lukt wel, haar man houdt ook van honden, en de kleine is er ook blij mee.

Katten zijn hier in België wel goedkoper denk ik: hier kan je nog wel wat boerderijen vinden waar jaarlijks paar nestjes geboren worden, en waar je ze zelfs gratis kan ophalen. Die van mij is een vondelingetje, vermoedelijk gedumpt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 14:08 



 
Profiel   

anjali schreef
En door die corona gaat het aantal dierproeven dus gigantisch stijgen.Vreselijk vind ik dat.Gezonde katten besmetten?En ja straks gaat men de angst afreageren op onschuldige dieren die geruimd worden.

Heb je hier een bron van? wat ik lees gaat over 5 katten, dat zie ik niet echt als een gigantisch stijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 14:15 



 
Profiel   

Ik verbaas me over de prijzen die ik hier genoemd zie voor pups, en dat die kennelijk nog als "normaal" worden beschouwd.
Zie ik hier op bokt veel mensen die een gezond braaf rijpaard zoeken dat niet meer dan € 2.000,- mag kosten, wordt het heel normaal gevonden dat (ras) puppy's € 1.500,- of meer mogen kosten.
(op MP zie ik zelfs bedragen van € 2.000,- en € 3.650,- )
Blijkbaar is het bij honden (en katten, dit ooit in een ander topic hier op bokt) acceptabel dat elke cent die in het "produceren" van een pup/kitten wordt doorberekend. Denk hier aan voer en huisvesting voor het moederdier, extra voer want drachtig, enz.
Een hond of kat heb je volgens mij toch voor de gezelligheid? (of bij honden: functioneel, als waakhond, schaapshond enz.) Op het moment dat je elke cent doorrekent naar de pup ben je in mijn ogen ook een broodfokker.
Veel veulens (ook met goede papieren) komen volgens mij toch vaak bij fokker/liefhebbers vandaan.
Als die alle kosten van de merrie over de gehele dracht zouden doorberekenen, krijg je toch aardig dure veulens. Waar een hond of kat gewoon nog steeds hetzelfde gezelschapsdier is als die drachtig is, kun je een paard tijdens de dracht niet meer helemaal zo "gebruiken" als zonder dracht.
Een hond of kat heeft doorgaans een heel nest, een paard slechts 1 veulen.
Kortom, waar paardenveulens in mijn ogen soms (veel te) goedkoop zijn, vind ik puppy's en kittens echt belachelijk geprijsd. Maar kennelijk hebben de kopers het er voor over. Mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 14:28 



 
Profiel   

Nou ja, voor mij is het 'normaal' omdat stamboomhonden nu eenmaal altijd al hardstikke duur waren. In de jaren 90 betaalde je ook zo 1300 gulden voor een rashond met stamboom.
De wat meer 'exotische'rassen waren nog duurder.
Mijn oom had 30 jaar geleden 2 zeldzame rashondjes die hem even 2000 gulden per stuk hadden gekost.

Vrij vergelijkbaar met nu de euro dus.

Dat is al tientallen jaren zo, dat stamboomhonden van goede fokkers duur zijn.


Maar idd; als je het vergelijkt met een paard, dan is zo'n hond idd belachelijk duur

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 14:33 



 
Profiel   

hwn schreef
Katten zijn hier in België wel goedkoper denk ik: hier kan je nog wel wat boerderijen vinden waar jaarlijks paar nestjes geboren worden, en waar je ze zelfs gratis kan ophalen. Die van mij is een vondelingetje, vermoedelijk gedumpt.

Maar je beseft toch dat een gratis kat niet echt gratis is? Wat ik zei, die van mij zat in die 200 euro entingen, castraties en weet ik het wat allemaal bij in, doe je al die dingen zelf bij een gratis kat kom je makkelijk ver boven de 200 uit. Nog afgezien van de kosten die een asiel maakt voor het pand, medewerkers, voeding etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 14:37 



 
Profiel   

met castratie alleen al ben je bijna de helft kwijt...wat kost een castratie gemiddeld bij een kat? Rond de 80/85 euro meen ik?
Betreft het een poes dan ben je idd al flink op weg met die 200....dan kom je met inentingen en ontworming erbij idd wel over de 200 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 14:42 



 
Profiel   

hoefnageltje schreef
Ik verbaas me over de prijzen die ik hier genoemd zie voor pups, en dat die kennelijk nog als "normaal" worden beschouwd.
Zie ik hier op bokt veel mensen die een gezond braaf rijpaard zoeken dat niet meer dan € 2.000,- mag kosten, wordt het heel normaal gevonden dat (ras) puppy's € 1.500,- of meer mogen kosten.
(op MP zie ik zelfs bedragen van € 2.000,- en € 3.650,- )
Blijkbaar is het bij honden (en katten, dit ooit in een ander topic hier op bokt) acceptabel dat elke cent die in het "produceren" van een pup/kitten wordt doorberekend. Denk hier aan voer en huisvesting voor het moederdier, extra voer want drachtig, enz.
Een hond of kat heb je volgens mij toch voor de gezelligheid? (of bij honden: functioneel, als waakhond, schaapshond enz.) Op het moment dat je elke cent doorrekent naar de pup ben je in mijn ogen ook een broodfokker.
Veel veulens (ook met goede papieren) komen volgens mij toch vaak bij fokker/liefhebbers vandaan.
Als die alle kosten van de merrie over de gehele dracht zouden doorberekenen, krijg je toch aardig dure veulens. Waar een hond of kat gewoon nog steeds hetzelfde gezelschapsdier is als die drachtig is, kun je een paard tijdens de dracht niet meer helemaal zo "gebruiken" als zonder dracht.
Een hond of kat heeft doorgaans een heel nest, een paard slechts 1 veulen.
Kortom, waar paardenveulens in mijn ogen soms (veel te) goedkoop zijn, vind ik puppy's en kittens echt belachelijk geprijsd. Maar kennelijk hebben de kopers het er voor over. Mijn mening.



Als je zo denkt blijft er ook niks over en uiteindelijk moet bij iedere fokker wel de schoorsteen roken. Ongeacht of je nu stamboom of geen stamboom hebt. Er is ook niets mis met het verdienen van geld met het fokken van honden, katten, kanaries of weet ik veel wat. Als je voor goede ouders, gezonde dieren etc gaat, mag je daar ook prima wat mee verdienen.

Bij de paarden krijg je trouwens de veulens met leuke goede papieren ook niet meer zo mee, die kosten echt geld. En ook daar zie je dat de kleinere fokkers verdwijnen , om de simpele reden dat het allemaal te kostbaar is. Mensen die 1x een veulen fokken voor de leuk zijn in mijn ogen geen fokker. Daar komen trouwens ook heel vaak niet de beste dieren vandaan, juist omdat ze bespaard hebben op goede genen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 14:50 



 
Profiel   

Ik zit bij een stichting die hondjes opvangt, herplaatst, maar ook bemiddelt bij herplaatsing.
Alleen honden uit Nederland en België, voornamelijk kleinere huishonden.
We houden ons hart vast voor wat komen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 15:07 



 
Profiel   

Ik lees steeds dat serieuze fokkers ervoor zorgen dat hun pups goed terecht komen. Ik vraag me af hoe dan?
Mijn vriendin vertelde de fokker dat ze ervaring had met Mechelse herders. Ze bedoelde dat ze mijn zeer goed opgevoede Duitse herder x Mechelaar wel eens uitgelaten had (daar kon een kind van drie mee lopen bij wijze van spreken) maar dat vertelde ze er niet bij.
Het was geen enkel probleem om een pup aan te schaffen, ook al is het een groot ras en woont ze op drie hoog zonder lift.
Eerlijk gezegd kom ik wel meer van dat soort verhalen tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 15:30 



 
Profiel   

KWPN is gewoon een heel duur stamboek. Daarmee worden KWPN gefokte veulens dus ook duur. Er zijn ook stamboeken die wel betaalbaar zojn en daarmee betaalbare veulens fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 15:36 



 
Profiel   

Wat mij betreft zouden paarden en pony's ook een heel stuk duurder mogen zijn, dan worden ze misschien ook niet door Jan en alleman aangeschaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 15:45 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik lees steeds dat serieuze fokkers ervoor zorgen dat hun pups goed terecht komen. Ik vraag me af hoe dan?
Mijn vriendin vertelde de fokker dat ze ervaring had met Mechelse herders. Ze bedoelde dat ze mijn zeer goed opgevoede Duitse herder x Mechelaar wel eens uitgelaten had (daar kon een kind van drie mee lopen bij wijze van spreken) maar dat vertelde ze er niet bij.
Het was geen enkel probleem om een pup aan te schaffen, ook al is het een groot ras en woont ze op drie hoog zonder lift.
Eerlijk gezegd kom ik wel meer van dat soort verhalen tegen.

Nu zijn mechelaars de goedkoopste rashonden en ik ken best een paar serieuze fokkers maar dat is toch een ander slag als de fokkers van duurdere rashonden. De meeste fokkers moet je eerst kennis komen maken vertellen over je ervaring en wat je met de hond wilt doen.Wat je in huis hebt aan honden en meestal teken je er voor dat als het niet goed gaat de hond voor bedrag x terug komt bij de fokker of de fokker helpt met herplaatsing. Ik ken best fokkers die een hele speuractie op zetten na uit de radar geraakte pups.
Natuurlijk zijn er slechte en goede fokkers net als bij alles.

Als vrijwilligster van een asiel kan ik vertellen dat we de tijd van een praktisch leeg asiel hebben genomen om nieuwe hokken bij te zetten we verwachten ook honden die terug komen en nieuw binnen komen. Ook als Asiel hoop je honden goed te plaatsen,maar je weet ook dat het niet altijd lukt.Mensen liegen nu eenmaal glashard in je gezicht.
Als het enigzins kan ,proberen we fokkers en stichtingen waar de honden oorspronkelijk vandaan komen om te verwittigen. Niet iedere fokker en zeker niet iedere stichting komt zijn hond ophalen. Dus ja ,we wachten met ogestroopte mouwen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 16:26 



 
Profiel   

beatje schreef
Nikass schreef
Ik lees steeds dat serieuze fokkers ervoor zorgen dat hun pups goed terecht komen. Ik vraag me af hoe dan?
Mijn vriendin vertelde de fokker dat ze ervaring had met Mechelse herders. Ze bedoelde dat ze mijn zeer goed opgevoede Duitse herder x Mechelaar wel eens uitgelaten had (daar kon een kind van drie mee lopen bij wijze van spreken) maar dat vertelde ze er niet bij.
Het was geen enkel probleem om een pup aan te schaffen, ook al is het een groot ras en woont ze op drie hoog zonder lift.
Eerlijk gezegd kom ik wel meer van dat soort verhalen tegen.

Nu zijn mechelaars de goedkoopste rashonden en ik ken best een paar serieuze fokkers maar dat is toch een ander slag als de fokkers van duurdere rashonden. De meeste fokkers moet je eerst kennis komen maken vertellen over je ervaring en wat je met de hond wilt doen.Wat je in huis hebt aan honden en meestal teken je er voor dat als het niet goed gaat de hond voor bedrag x terug komt bij de fokker of de fokker helpt met herplaatsing. Ik ken best fokkers die een hele speuractie op zetten na uit de radar geraakte pups.
Natuurlijk zijn er slechte en goede fokkers net als bij alles.

Als vrijwilligster van een asiel kan ik vertellen dat we de tijd van een praktisch leeg asiel hebben genomen om nieuwe hokken bij te zetten we verwachten ook honden die terug komen en nieuw binnen komen. Ook als Asiel hoop je honden goed te plaatsen,maar je weet ook dat het niet altijd lukt.Mensen liegen nu eenmaal glashard in je gezicht.
Als het enigzins kan ,proberen we fokkers en stichtingen waar de honden oorspronkelijk vandaan komen om te verwittigen. Niet iedere fokker en zeker niet iedere stichting komt zijn hond ophalen. Dus ja ,we wachten met ogestroopte mouwen :o


Ging niet om een fokker van Mechelse herders ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 17:44 



 
Profiel   

Toevallig hebben we zowel onze koningspoedel als onze labradoodle uit een asiel gehaald, dus ook dure rashonden kan je daar wel vinden :)

Wij hebben kleine twee weken terug een fretje uit een kleinschalige opvang gaan halen, die maakten zich ook al op voor de 'corona-fretjes' die ze verwachten dat gaan binnenkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 18:01 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat de (dure) rashonden in het asiel, vaak aangekocht zijn bij een broodfokker. 98% vd honden hebben buitenlandse boekjes.Meestal als het een belgisch of een nederlands boekje is dan is het een ouder hondje.
Je hebt tegenwoordig van veel rassen herplaatsing site's dat scheelt in asiel opname's.

Ik heb zelf van het zelfde ras, broodfok exemplaren en ook aangekochte exemplaren bij een fokker en qua uiterlijk ziet niemand het verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 18:06 



 
Profiel   

hoefnageltje schreef
KWPN is gewoon een heel duur stamboek. Daarmee worden KWPN gefokte veulens dus ook duur. Er zijn ook stamboeken die wel betaalbaar zojn en daarmee betaalbare veulens fokken.



Goede dieren, met goede papieren, goed exterieur, karakter en beweging zijn ongeacht stamboek of ras altijd duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 18:13 



 
Profiel   

beatje schreef
Ik moet eerlijk zeggen dat de (dure) rashonden in het asiel, vaak aangekocht zijn bij een broodfokker. 98% vd honden hebben buitenlandse boekjes.Meestal als het een belgisch of een nederlands boekje is dan is het een ouder hondje.
Je hebt tegenwoordig van veel rassen herplaatsing site's dat scheelt in asiel opname's.

Ik heb zelf van het zelfde ras, broodfok exemplaren en ook aangekochte exemplaren bij een fokker en qua uiterlijk ziet niemand het verschil.


Onze koningspoedel is Belgisch gefokt, door een zeer goede fokker. Echter was z'n vorige eigenaar psychisch in de problemen gekomen, en is hij uiteindelijk door de politie in beslag genomen wegens ernstige verwaarlozing. Onze labradoodle kan zeker ex-broodfok zijn, ze vertoonde alle kenmerken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 18:15 



 
Profiel   

hwn schreef
Magrathea schreef
In het asiel heb ik ook 200€ voor m'n kitten betaald. Was alles me gebeurd en kon gratis terugkomen voor castratie, strikje er omheen en veel plezier :) vind dat geen rare prijs, mits er inderdaad kosten zijn gemaakt. Voor een nestje van de boerderij zou ik het niet doen nee :=


Anderzijds vraag ik me af of sommige asielen niet ook wat profiteren van de schaarste. Mijn zus heeft zopas 2 mini dobbermans (pincher of hoe heet dat?) geadopteerd uit het asiel, was zogezegd een koopje omdat ze moesten samen blijven: normale prijs 200 euro per stuk, nu 300 euro voor de 2 samen. Vond ik op zich nog niet zo gek veel, maar ze waren nog niet eens gecastreerd, heeft dit zelf nog op eigen kosten moeten laten doen aan 130 euro per stuk. Is toch maar mooi 560 euro voor 2 volwassen asielhonden. Ik vroeg haar nog of ze niet beter ééntje geadopteerd had, maar ze zei dat er bijna geen keuze was. Nu, ze had vroeger ook 2 honden, dus dat lukt wel, haar man houdt ook van honden, en de kleine is er ook blij mee.

Katten zijn hier in België wel goedkoper denk ik: hier kan je nog wel wat boerderijen vinden waar jaarlijks paar nestjes geboren worden, en waar je ze zelfs gratis kan ophalen. Die van mij is een vondelingetje, vermoedelijk gedumpt.


Ik ben ook zo'n sufferd die 2 htk kittens à 200€/stuk geadopteerd heeft. En ik ben er nog blij mee ook. Kittens zijn gechipt, 1ste inentingen gehad en gesteriliseerd. In mijn simpele logica zijn die kittens dus gratis geweest, want anders had ik minimaal dat bedrag aan de DA betaald.
150€ voor een asielhond vind ik ook niet gek. Als het goed is moet elke hond die een asiel verlaat gechipt zijn, gecheckt zijn door een DA en bij zijn met inentingen. Veel gaat er voor dat asiel niet overblijven en de honden die daar zitten moeten ook eten. Sommigen zitten er lang en die gaan voor dezelfde prijs weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 18:25 



 
Profiel   

https://www.gelderlander.nl/cuijk/hond- ... ebook.com/

Triest dat een tekort aan honden nu hiertoe leidt...

Hoe gek ben je

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 14:58 



 
Profiel   

Echwel schreef
https://www.gelderlander.nl/cuijk/hond- ... ebook.com/

Triest dat een tekort aan honden nu hiertoe leidt...

Hoe gek ben je


Wat afschuwelijk, die pups zijn ook nog eens veel te jong, en die arme moederbord |(
Dit heeft toch niks met een tekort aan honden te maken? Waarom denk je dat? Is de vraag of die pups het wel gaan overleven...
Jammer dat ze in de stal gehuisvest waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 16:40 



 
Profiel   

Wat een idioten ,beide.De zo gezegde honden fokker met zijn honden in een schuur en de nog grotere idioten die de moeder hond gedood hebben.
Een hobby fokker is voor mij iemand die zijn honden in huis geboren laat worden en opgroeien. Maar niet alleen in een schuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 16:55 



 
Profiel   

hwn schreef
Anderzijds vraag ik me af of sommige asielen niet ook wat profiteren van de schaarste. Mijn zus heeft zopas 2 mini dobbermans (pincher of hoe heet dat?) geadopteerd uit het asiel, was zogezegd een koopje omdat ze moesten samen blijven: normale prijs 200 euro per stuk, nu 300 euro voor de 2 samen. Vond ik op zich nog niet zo gek veel, maar ze waren nog niet eens gecastreerd, heeft dit zelf nog op eigen kosten moeten laten doen aan 130 euro per stuk. Is toch maar mooi 560 euro voor 2 volwassen asielhonden. Ik vroeg haar nog of ze niet beter ééntje geadopteerd had, maar ze zei dat er bijna geen keuze was. Nu, ze had vroeger ook 2 honden, dus dat lukt wel, haar man houdt ook van honden, en de kleine is er ook blij mee.

Katten zijn hier in België wel goedkoper denk ik: hier kan je nog wel wat boerderijen vinden waar jaarlijks paar nestjes geboren worden, en waar je ze zelfs gratis kan ophalen. Die van mij is een vondelingetje, vermoedelijk gedumpt.



Dierenasiels en profiteren gaat echt niet samen. Met 4 verschillende asiels te maken gehad. Ik heb een keer een ouder en ziek asiel hondje voor niks mee gekregen. Een huisdier kost gewoon geld. Wil je zo min mogelijk uitgeven koop dan geen huisdier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 09:38 



 
Profiel   

https://www.nu.nl/coronavirus/6139612/s ... mt-af.html

Het is begonnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 20:52 



 
Profiel   

Zo voorspelbaar. Ik heb hier op bokt al mensen die geen pup konden vinden aangeraden simpelweg een beetje geduld te hebben. Dit zat er aan te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 23:33 



 
Profiel   

Ik heb een puppypaard gekocht tijdens corona want mijn ruin voelde zich alleen..

Ik denk dat mijn ruin hem graag naar het asiel zou doen, maar ik hou 'm :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 23:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen