Lang haar of korthaar kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 10:58

Hey iedereen,
Even een update. De kitten was op het moment van posten nog maar 6 weken dus ik moest nog wachten tot hij 10 weken wordt. (eind vd week) we hadden hem dan ook gereserveerd en zijn af en toe nog bij hem gaan kijken... Zijn vacht bleef kort en hij bleef enorm speels terwijl wij toch meer opzoek waren naar een knuffel/schootkatje.
Die 2 dingen (korthaar +geen knuffel karakter) hebben mijn vriend en ik doen besluiten dat we verder gaan zoeken naar een andere kat die beter bij ons past.

Ondertussen wordt de kitten weer opnieuw aangeboden op internet en staat er in zijn advertentie dat hij echt halflanghaar krijgt. Alleen op de foto's die erbij staan zie ik geen verschil kwa vachtlengte ten opzichte van mijn oudere foto's van hem.

Ik hoop voor de rest dat de kitten een geweldige eigenaar krijgt die heel blij met hem zou zijn.

Gekeken naar zijn prijs is hij wel wat duur. (Als ze de aanbetaling van ons in mindering brengen(dat geld hebben ze toch al) zou zijn prijs voor de volgende/nieuwe eigenaar wel reëler/netter zijn)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:34

evita2 schreef:
Hey iedereen,
Even een update. De kitten was op het moment van posten nog maar 6 weken dus ik moest nog wachten tot hij 10 weken wordt. (eind vd week) we hadden hem dan ook gereserveerd en zijn af en toe nog bij hem gaan kijken... Zijn vacht bleef kort en hij bleef enorm speels terwijl wij toch meer opzoek waren naar een knuffel/schootkatje.
Die 2 dingen (korthaar +geen knuffel karakter) hebben mijn vriend en ik doen besluiten dat we verder gaan zoeken naar een andere kat die beter bij ons past.

Ondertussen wordt de kitten weer opnieuw aangeboden op internet en staat er in zijn advertentie dat hij echt halflanghaar krijgt. Alleen op de foto's die erbij staan zie ik geen verschil kwa vachtlengte ten opzichte van mijn oudere foto's van hem.

Ik hoop voor de rest dat de kitten een geweldige eigenaar krijgt die heel blij met hem zou zijn.

Gekeken naar zijn prijs is hij wel wat duur. (Als ze de aanbetaling van ons in mindering brengen(dat geld hebben ze toch al) zou zijn prijs voor de volgende/nieuwe eigenaar wel reëler/netter zijn)


Ik snap dat je verder kijkt; zeker bij twijfel of papa wel echt papa is.
Wat ik wel wil zeggen, is dat 10 weken oude kittens heel vaak heel speels zijn, dus laat je daar niet teveel door leiden. Ik heb er ook eentje, mega speels met 10 weken (en nog), maar kan ook ontzettend knuffelen.
Misschien was het verder ook gewoon een meer afstandelijke kitten, dat kan ik niet precies uit je bericht opmaken, maar voor je straks allerlei kittens afwijst omdat ze te speels zijn... :) Het hoort er ook bij (zou me bijna meer druk maken als ze niet speels zijn) :D

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Lang haar of korthaar kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:42

Ik snap je ook wel. Met 6 weken moet je echt al wel zien of het langhaar wordt of niet.

Onze mango met 6 weken:
Afbeelding

en toen we haar haalden met 11 weken:
Afbeelding

Moest gewoon echt al wel duidelijk zijn. Ik hoop dat jullie gauw je droompoes gaan vinden!

Yom
Berichten: 3804
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:53

Ik ben ook aan het kijken voor een langhaar kitten maar wat een nepperij staat er op MP (ja duh)

een hoop onzin over het zijn langhaar kittens en dan noemen ze er rassen bij en goh....de kruising daarvan wordt plots een gewone htk kat als je goed naar de foto's kijkt (ook leuk, maar niet wat ik zoek en het bedrag wat ze ineens vragen slaat nergens op)

Maar ja mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is trappen er dan helaas toch in

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:04

Yom schreef:
Ik ben ook aan het kijken voor een langhaar kitten maar wat een nepperij staat er op MP (ja duh)

een hoop onzin over het zijn langhaar kittens en dan noemen ze er rassen bij en goh....de kruising daarvan wordt plots een gewone htk kat als je goed naar de foto's kijkt (ook leuk, maar niet wat ik zoek en het bedrag wat ze ineens vragen slaat nergens op)

Maar ja mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is trappen er dan helaas toch in


Ja erg he.. als je echt een raskat wil kun je beter gewoon fokkers mailen is mijn ervaring. Marktplaats is drama...

Yom
Berichten: 3804
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:05

ja precies, als je budget hebt kun je beter via andere wegen zoeken. Of je moet er verstand van hebben en goed de advertenties kunnen bekijken en zien dat een hoop van de aangeboden langharigen gewoon kortharig zijn

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:06

Wat is de vraagprijs dan ts? Klinkt mij ook als bewuste of onbewuste nepperij.

ryukapple

Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:12

SimoneeM schreef:
evita2 schreef:
Hey iedereen,
Even een update. De kitten was op het moment van posten nog maar 6 weken dus ik moest nog wachten tot hij 10 weken wordt. (eind vd week) we hadden hem dan ook gereserveerd en zijn af en toe nog bij hem gaan kijken... Zijn vacht bleef kort en hij bleef enorm speels terwijl wij toch meer opzoek waren naar een knuffel/schootkatje.
Die 2 dingen (korthaar +geen knuffel karakter) hebben mijn vriend en ik doen besluiten dat we verder gaan zoeken naar een andere kat die beter bij ons past.

Ondertussen wordt de kitten weer opnieuw aangeboden op internet en staat er in zijn advertentie dat hij echt halflanghaar krijgt. Alleen op de foto's die erbij staan zie ik geen verschil kwa vachtlengte ten opzichte van mijn oudere foto's van hem.

Ik hoop voor de rest dat de kitten een geweldige eigenaar krijgt die heel blij met hem zou zijn.

Gekeken naar zijn prijs is hij wel wat duur. (Als ze de aanbetaling van ons in mindering brengen(dat geld hebben ze toch al) zou zijn prijs voor de volgende/nieuwe eigenaar wel reëler/netter zijn)


Ik snap dat je verder kijkt; zeker bij twijfel of papa wel echt papa is.
Wat ik wel wil zeggen, is dat 10 weken oude kittens heel vaak heel speels zijn, dus laat je daar niet teveel door leiden. Ik heb er ook eentje, mega speels met 10 weken (en nog), maar kan ook ontzettend knuffelen.
Misschien was het verder ook gewoon een meer afstandelijke kitten, dat kan ik niet precies uit je bericht opmaken, maar voor je straks allerlei kittens afwijst omdat ze te speels zijn... :) Het hoort er ook bij (zou me bijna meer druk maken als ze niet speels zijn) :D


Snap idd ook dat je voor een ander gaat maar onthou idd dat hoe ze zijn op die leeftijd niks zegt. Mijn extreme knuffelkitten is als volwassenen kat een heel stuk minder knuffelig terwijl de wat meer afstandelijke kitten een enorme knuffel is geworden

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:15

Wij hebben een paar maanden terug 2 langharige kittens via Marktplaats gevonden. Zelf ook echt gezocht naar bewuste mensen waar het nest bij vandaan kwam. Maar pfff het was bijna een wedstrijd wie er als eerste een reactie had gestuurd op de advertentie. Daarnaast ook veel nepperij tegengekomen idd. Cyperse HTK mama poes werd een siamees genoemd etc.. Succes met zoeken in ieder geval TS!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:18

Die van ons is ook niet raszuiver, (88% ragdoll om precies te zijn) maar wij hadden een hele eerlijke marktplaats verkoper. Die was van begin tot eind eerlijk, we mochten meerdere keren langs komen om te kijken en vader en moeder waren beiden aanwezig. Je moet gewoon niet alleen op foto's uit gaan. Langs gaan, moeder bekijken en vragen welke vader erop zit. Als ze als ragdoll poezen worden aangeboden maar ze weten de vader niet of kunnen het niet aantonen, dan zit het gewoon niet goed. Ragdollfokkers kunnen namelijk altijd aantonen welke kater ze gebruikt hebben, desnoods kun je dan navragen bij de eigenaar van de kater. Geld overigens ook voor andere rasfokkers. Het is prima te doen via marktplaats, maar goed je ogen uit kijken en verstandig zijn.

Fair
Berichten: 3563
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:20

Poeh, wat een prijs voor een kitten zeg! En al helemaal omdat het een HTKtje is. := die vacht die wordt inderdaad echt niet lang. Maar hopelijk vind hij een goed baasje.

Kittens zijn op die leeftijd allemaal behoorlijk speels. Ik heb 2 kittens van 12 weken en die zijn ook enorm speels. Dan kan ik wel proberen met ze te knuffelen maar dan hebben ze daar echt geen tijd voor. := Maar als ze hun speelbui hebben gehad vinden ze knuffelen heerlijk. Ik zou je niet te veel laten leiden bij het idee dat als je een schootkat wil, een kitten minder speels moet zijn. Gewoon goed naar het karakter kijken, de ouders en het ras. En als je erg graag een langhaar kat wil, zou ik inderdaad als ik jou was een goede fokker benaderen ipv marktplaats. :)

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:24

Verstandig dat je verder kijkt, jammer dat het zo loopt maar dat is niet anders.
Dit wordt echt geen (half)langharige kitten meer, dus je zou vooral gewoon heel veel geld betalen voor een htk kat.
Jammer dat sommige mensen echt geld ruiken bij stamboomloze kittens met ergens iets van een ras erin.
De kitten komt vast wel goed terecht :)

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:26

Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:31

Marcella schreef:
Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.


Nou idd! Mijn ouders hebben al 40 jaar lang birmanen. Schootkatten bij uitstek maar de eerste jaren zijn ze daar nog niet zo mee bezig hoor!
Tuurlijk komen ze dan wel bij je liggen, maar spelen is prioriteit :D En dat is maar goed ook! Het teken van een gezond kitten <3

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:32

Marcella schreef:
Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.

Ik dacht hetzelfde :=
En gedrag als kitten zegt niets over knuffeligheid later. Wij hebben een boerderijkitten. Terror eerste klas, enorm hyperactief, maar ook de grootste kroelkat van de drie die we hebben. Mijn balinees was als kitten enorm knuffelig, maar nu totaal niet. Ja, met een van de andere katten, maar met mij alleen als het haar uitkomt.

Kittens zijn druk en speels. Wil je een knuffelkat, neem dan geen kitten, maar een volwassen kat.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:33

Marcella schreef:
Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.


Mijn kat was echt een hyper, speels etterbakje als kitten, mijn handen en armen zaten 24/7 onder de krassen en mijn veters en broeken werden continue belaagd, maar nu is het een keurig bescheiden dametje die geen gedoe wilt, alleen maar knuffels. Ze zijn gewoon nog zo onbehouden als kitten.
Maar ik snap wel volledig dat je af hebt gezien van deze kitten TS, had ik ook niet gedaan... toch jammer dat mensen niet eerlijk zijn :(

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:35

Het is bij een kat altijd afwachten of het een knuffelaar word.Bij mij is de helft niet van je weg te slaan en de andere helft van de katten hebben een eigen leven.
Als je een ragdoll koopt van een goede fokker en niet de papier en testloze broodfokker heb je de meeste kans op een rasechte knuffelaar.
Maar ik weet mensen die een (ragdoll) bij broodfokkers hebben gekocht die toch wat schuw bleven, eentje kon de kat met 1,5 al afgeven aan hartproblemen.
Ik zou echt uit kijken wat je koopt en bij wie je koopt.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:37

Maar je hebt je aanbetaling ook niet terug gekregen? Ik zou ze denk ik toch geconfronteerd hebben met jouw bevindingen.

evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 12:39

SimoneeM schreef:
Ik snap dat je verder kijkt; zeker bij twijfel of papa wel echt papa is.
Wat ik wel wil zeggen, is dat 10 weken oude kittens heel vaak heel speels zijn, dus laat je daar niet teveel door leiden. Ik heb er ook eentje, mega speels met 10 weken (en nog), maar kan ook ontzettend knuffelen.
Misschien was het verder ook gewoon een meer afstandelijke kitten, dat kan ik niet precies uit je bericht opmaken, maar voor je straks allerlei kittens afwijst omdat ze te speels zijn... :) Het hoort er ook bij (zou me bijna meer druk maken als ze niet speels zijn) :D


Het was een afstandelijke kitten die echt geen oog had voor je, alleen voor het spelen. Zijn zusjes waren veel knuffeliger terwijl deze haast "boos"(even overdreven) werd als je hem vastpakte omdat hij dan niet meer kon spelen. Ook was de moeder wat schuw, ze genoot wel van knuffels zodra ze je niet zag maar ze kwam niet naar je toe. En je zag dit terug in de kitten als je hem wou aaien en tesnel naar hem bewoog deinsde hij wat terug.

Voor de rest gaat het erg snel met (langharige rode) kittens op mp ik heb ook al op andere sites met fokkers gekeken. Wij willen graag een rood harige maar die komen niet zoveel voor en zijn ook direct weg heb ik het idee

evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 12:41

Marcella schreef:
Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.


Wij hebben al een oudere kat en als we hier een oude kat bij zetten betwijfel ik of dat goed gaat. Daarom graag een kleintje

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:41

Je kan inderdaad bij een kitten nog weinig zeggen over hoe knuffelbaar ze gaan zijn. Het scheelt wel als de afstamming goed bekend is en als het een bepaald ras is, dan kan je er al wel beter een inschatting van maken.
Mijn htk kater was/is enorm druk, speels en sloopt alles, maar hij was ook vanaf 13 weken (toen ik hem kreeg) al een knuffelkat.
Ik zie veel reacties van dat kittens de eerste tijd sowieso nog niet knuffelen maar die ervaring heb ik dus niet.
Ook mijn maine coon was van jongs af aan speels en knuffelbaar. Maar die maine coon heeft een stamboom en een fokker met veel ervaring, dus bij deze kat hebben we aardig kunnen voorspellen wat voor type kat het zou worden :)

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:49

evita2 schreef:
Marcella schreef:
Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.


Wij hebben al een oudere kat en als we hier een oude kat bij zetten betwijfel ik of dat goed gaat. Daarom graag een kleintje


Dit is echt een misvatting, jong kitten wil spelen en druk doen en dat vinden oude katten verschrikkelijk. Mijn ouders hebben ook ooit die fout gemaakt. Ga alsjeblieft voor een iets oudere kat, kan je meteen veel knuffelen en blijft je oude kat ook gelukkig..

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:50

evita2 schreef:
SimoneeM schreef:
Ik snap dat je verder kijkt; zeker bij twijfel of papa wel echt papa is.
Wat ik wel wil zeggen, is dat 10 weken oude kittens heel vaak heel speels zijn, dus laat je daar niet teveel door leiden. Ik heb er ook eentje, mega speels met 10 weken (en nog), maar kan ook ontzettend knuffelen.
Misschien was het verder ook gewoon een meer afstandelijke kitten, dat kan ik niet precies uit je bericht opmaken, maar voor je straks allerlei kittens afwijst omdat ze te speels zijn... :) Het hoort er ook bij (zou me bijna meer druk maken als ze niet speels zijn) :D


Het was een afstandelijke kitten die echt geen oog had voor je, alleen voor het spelen. Zijn zusjes waren veel knuffeliger terwijl deze haast "boos"(even overdreven) werd als je hem vastpakte omdat hij dan niet meer kon spelen. Ook was de moeder wat schuw, ze genoot wel van knuffels zodra ze je niet zag maar ze kwam niet naar je toe. En je zag dit terug in de kitten als je hem wou aaien en tesnel naar hem bewoog deinsde hij wat terug.

Voor de rest gaat het erg snel met (langharige rode) kittens op mp ik heb ook al op andere sites met fokkers gekeken. Wij willen graag een rood harige maar die komen niet zoveel voor en zijn ook direct weg heb ik het idee


Ah ja, dan snap ik m al meer. Zeker als mams ook wat schuwer is snap ik dat je dan gaat twijfelen.

Kittens gaan erg hard idd momenteel, zeker als je een specifieke kleur op t oog hebt. Ook veel fokkers (al hangt t van het ras af) zitten bomvol qua wachtlijst :j

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:54

evita2 schreef:
Marcella schreef:
Wil je een knuffelkat neem dan geen kitten die hebben echt nog geen tijd om te knuffelen.


Wij hebben al een oudere kat en als we hier een oude kat bij zetten betwijfel ik of dat goed gaat. Daarom graag een kleintje

Dat kan ik begrijpen heb dit zelf ook zo gedaan. Durfde daar ook geen oudere kat bij te nemen. Maar ben niet voor kleur gaan kijken, maar wat het beste bij mijn oudere kat zou passen als combinatie. En heb een super keuze gemaakt, want de oudere kat haal nu samen met de klein kattenkwaad uit (dingen die ze voorheen niet deed/durfde). Samen op bed bij mij slapen doen ze ook.

Nu heb ik een herplaatser vanuit de cattery die moeilijk drukke situaties kan hebben. Heb trouwens gedrag moeder meegenomen in keuze, want dat krijgen ze voor een groot deel mee vanuit het nest.

Citaat:
Dit is echt een misvatting, jong kitten wil spelen en druk doen en dat vinden oude katten verschrikkelijk. Mijn ouders hebben ook ooit die fout gemaakt. Ga alsjeblieft voor een iets oudere kat, kan je meteen veel knuffelen en blijft je oude kat ook gelukkig..

Dit hoef dus niet. Maar wel dingen waar je rekening mee moet houden. Leeftijd en hoe lang alleen van huidige kat.

evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 13:03

DiantaM schreef:
Maar je hebt je aanbetaling ook niet terug gekregen? Ik zou ze denk ik toch geconfronteerd hebben met jouw bevindingen.


Ik heb gezegd dat ik twijfelde over zen haarlengte etc. En hierop kreeg ik een berichtje terug ' jammer'
Nu maakt het geld mij niet zoveel uit ik hoop alleen dat hij een ander fijn baasje vind.