17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:28

Ik vind die kristallen echt smerig.

Hoe vol doe je de kattenbak? Het mag zeker wel een laag van minimaal 10cm zijn.

Maar wat ik daar in de kattenbak zie.. dat kan je toch gewoon loswrikken met het schepje en er uit halen?

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:49

Wat mooi dat je een kat op zo'n leeftijd nog een fijn huisje geeft!

Ik had tijd onderstaand kattenzand. Vulde de bak voor 2/3de en schepte dagelijks de plasjes en drollen eruit. Als er minder als de helft in zat maakte ik de bak schoon met chloor en vulde het zand dan weer aan tot 2/3. ( gooide het zand dan even over in een emmer). Had nooit last van vieze geurtjes. Mijn ervaring is dat zand laten klonteren alleen helpt als je echt een flinke laag zand erin hebt.

https://www.huisdierplezier.nl/flamingo ... oeder-15kg

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:04

Ik zou er meer grit in doen. Bij mij gaat er zeker meer in dan 5L. Bij minder gaat het hier ook plakken. :)

Zoolgangster

Berichten: 9592
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:11

Hevonen schreef:
Je hebt veel minder last van aanplakken als je veel (echt veel) kattenbakkorrels in de bak doet. Gewoonlijk plakt het dan niet omdat urine etc niet zo diep komt. Er bestaan overigens plastic 'liners' voor kattenbakken, heb daar verder geen ervaring mee.

Ik gebruik de kattenbakkorrels van de Lidl. Prima klontvormend.

Ik heb 3 volwassen katten, schep dagelijks uit en gooi heel zelden grit weg.

Dit dus, lekker veel kattenbakkorrels in de (ruime!) bak. Grote bak is handiger dan een kleine.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:03

Belmondo kattengrit halen bij de jumper, met babypoeder. Geel met rode zakken. ik doe de klonten in een klein plastic zakje en als ik ze in het zakje mik valt het amper uit elkaar. Lekkere dikke laag erin. en scheppen maar.

Anoniem

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:06

Ik heb nu een hele zal van 11 liter erin gedaan van Catsan. Ik ben benieuwd. Vanochtend bij 't schoonmaken was 't weer een uur schrapen en ploeteren. Hij neemt wel veel korrels mee uit de bak, nog een heel eind het huis in.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:10

Die korrels ontkom je niet aan. Gewoon iedere keer even vegen.

Een uur schrapen en ploeteren?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:38

Ik gebruik kittyfriend kloterend (roze zak) geen idee hoeveel liter maar ik mik de hele zak in net zo'n grote kattenbak en dat gaat prima. Het is goed betaalbaar en als ik 1x per dag schep ruik ik niks.

Bij mij gaan er 2 katten op 1 bak.

Voor uitloop heb ik een flinke mat ervoor liggen met grof profiel.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:04

Toen ik op kamers woonde had ik ook een open kattenbak, ik vond Extreme Classic met babypoedergeur echt ideaal voor mijn half langhaar!
https://www.zooplus.nl/customerpicturedisplay/shop/katten/kattenbakvulling/klontende_kattenbakvulling/extreme_classic/210246

Voeding zou ik een graanvrije brok kiezen met hoog vleesgehalte, katten zijn obligatore carnivoren. Belangrijk is dat ze genoeg vocht binnen krijgen, dus je kunt zakjes vlees met water aanlengen of nog beter (maar meer gedoe) zelf kippenbouillon trekken en aanlengen met water.

De zakjes vlees kun je meer als snack/lekkers zien.

Veel kattenbrokken/vleeszakjes wordt zout aan toegevoegd want dat vinden katten lekker, echter niet goed voor de nieren dus zeker iets om op te letten!

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:35

Sassol schreef:
Toen ik op kamers woonde had ik ook een open kattenbak, ik vond Extreme Classic met babypoedergeur echt ideaal voor mijn half langhaar!
https://www.zooplus.nl/customerpicturedisplay/shop/katten/kattenbakvulling/klontende_kattenbakvulling/extreme_classic/210246

Voeding zou ik een graanvrije brok kiezen met hoog vleesgehalte, katten zijn obligatore carnivoren. Belangrijk is dat ze genoeg vocht binnen krijgen, dus je kunt zakjes vlees met water aanlengen of nog beter (maar meer gedoe) zelf kippenbouillon trekken en aanlengen met water.


De zakjes vlees kun je meer als snack/lekkers zien.

Veel kattenbrokken/vleeszakjes wordt zout aan toegevoegd want dat vinden katten lekker, echter niet goed voor de nieren dus zeker iets om op te letten!


Persoonlijk zou ik dat andersom zien. Zakjes vlees als hoofdvoer en brok als snackjes :).
Mits je een hoogwaardig natvoer kiest is dat juist beter dan brok. Toegevoegd zout is overbodig, maar veel droogvoer eten is schadelijker voor de nieren. Liever veeeel natvoer :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:38

SimoneeM schreef:
Persoonlijk zou ik dat andersom zien. Zakjes vlees als hoofdvoer en brok als snackjes :).
Mits je een hoogwaardig natvoer kiest is dat juist beter dan brok. Toegevoegd zout is overbodig, maar veel droogvoer eten is schadelijker voor de nieren. Liever veeeel natvoer :)


Heb je een voorbeeld van hoogwaardig natvoer? Ik ken namelijk geen natvoer wat 'compleet' is.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:42

Sassol schreef:
SimoneeM schreef:
Persoonlijk zou ik dat andersom zien. Zakjes vlees als hoofdvoer en brok als snackjes :).
Mits je een hoogwaardig natvoer kiest is dat juist beter dan brok. Toegevoegd zout is overbodig, maar veel droogvoer eten is schadelijker voor de nieren. Liever veeeel natvoer :)


Heb je een voorbeeld van hoogwaardig natvoer? Ik ken namelijk geen natvoer wat 'compleet' is.


Zie: https://www.catmoneo.nl/beste-natvoer/

Zooplus heeft er heel veel :j Wild Freedom en Terra Faelis zijn een persoonlijke favoriet :)