17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 05:35

Ik zou de bak voor nu even zo laten staan, maar de meeste katten vinden het fijner als de bak op een rustige, veilige plek staat. Veel gebruikte 'looproutes' in huis zijn dus minder geschikt :Y)

Als vulling gebruikte ik altijd een geurloze kalk variant, houtkorrels/peewee werd hier helaas niet gewaardeerd... vonden ze niet fijn aan de pootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:05

Wistaire schreef:
Ik zou de bak voor nu even zo laten staan, maar de meeste katten vinden het fijner als de bak op een rustige, veilige plek staat. Veel gebruikte 'looproutes' in huis zijn dus minder geschikt :Y)

Als vulling gebruikte ik altijd een geurloze kalk variant, houtkorrels/peewee werd hier helaas niet gewaardeerd... vonden ze niet fijn aan de pootjes.


Ik woon alleen en ben overdag aan het werk, dus zoveel wordt er niet gelopen.

Ik wil nu alleen de gang nog even zo maken dat je niet direct kattenbak ziet. Natuurlijk zie je hem wel, maar een grote plant ervoor. Of een bankje met van die grote vazen en dan van dat heide erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:09

Aan zo iets dacht ik. Maar dan moet 't wel een stuk kleiner zijn.


Afbeelding

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:00

Cayenne schreef:
AmoorM schreef:
[ [url=m/XOjc63.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem nu zo, zo wil ik hem laten staan.


Als bezoek zou ik dat juist minder fijn vinden :P Je komt binnen en hebt meteen een kattenbak voor je snufferd :P
Dan staat hij op de andere plek toch meer uit het zicht.


Als je je daar aan stoort kun je weer omdraaien en zo de deur weer uit, lekker belangrijk :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:25

Ik zou het me voor bezoek ook niet zo aantrekken zeker als je klein woont.

Zelf vul ik de bak nog wat meer vind dat zelf prettiger!

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:45

Toen mijn katten nog op de bak gingen ruimde ik het ook eigenlijk steeds op. Als ik thuis was tenminste. Sowieso 2 keer per dag de plasjes eruit en de drol zo snel mogelijk. Maar dat deed ik voor mezelf en voor mijn katten, wat de visite denkt vind ik nooit zo boeiend.

Anoniem

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:14

Afbeelding

Ik ben tevreden. Dit is m'n inloop. :j

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:21

Wat een gezellige hal! En zo geen last van de kattenbak. Hoe is het met de kat nu? (hoe heet hij eigenlijk?)

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:22

AmoorM schreef:
Jaaaaa hij heeft op de kattenbak geplast! *\%/*


*\o/*
Alsof je kind voor het eerst op het potje plast :D
Ik heb de grit van de Appie Heijn, ruikt ook niet. Onze kat is een Noorse Boskat, heeft dus teenpluimen maar deze variant grit bevalt goed omdat ze het niet meesleept

https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... choon-fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:39

Hij heet Joery! :D

Ik heb deze kattenbak vulling. Ik merk dat hij niet echt klontjes maakt of hij plast weinig. Hij neemt ook veel korrels met zich mee. Wat hebben jullie?

Gisteren merkte ik dat hij graag naar buiten wilde. Dus 'n tuigje gekocht en even frisse neus gehaald!


Afbeelding


Ik merk dat hij echt z'n plekje vindt nu! Ligt lekker te luieren. :D

Ik heb elke dag iemand over dag laten checken, (ik werk over dag) maar hij vermaakt zich prima alleen. Ligt lekker te slapen. Zijn die van jullie veel alleen. Voor ik hem in huis nam, wou ik eigenlijk 2 ivm gezelschap aan elkaar. Maar ivm zijn leeftijd wacht ik daar nog even mee. :o

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:22

Ik heb op dit moment geen katten (maar die komen er wel weer)... mijn katten waren overdag ook altijd alleen. Wat ik wel geleerd heb is dat katten niet altijd per se zitten te wachten op het gezelschap van een andere kat.
Op een gegeven moment had ik een wat oudere kat (ik denk dat ze 11 was op dat moment), en bij mijn vriendin op het erf was een jonkie gevonden (ongeveer 12 weken). Dus die is mijn kant op gekomen, maar dat vond mijn oudere kat dus eigenlijk maar niks :n
Uiteindelijk is ze het jonkie echt wel gaan accepteren, maar toen het jonkie helaas overleed merkte je dat de oudere het heerlijk vond om de aandacht niet meer te hoeven delen...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:36

Ik zou ook niet snel meer meerdere katten samen houden zeker niet binnen. De onze was voor Corona overdag gewoon alleen. Ze slapen 16u per dag dus kan prima.

darkangel23
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-15

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:51

Ik heb een aantal oudere katten gehad (niet tegelijkertijd) en die waren allemaal veel liever alleen. Nu weer een oudere kat (19 jaar) en het enige wat hij doet is slapen. Als ik jou was zou ik er geen kat bijnemen, meestal waarderen ze dat niet op die leeftijd.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:40

Wat fijn dat je zo met hem bezig bent. Zo te horen gaat het de goeie kant op. Erg fijn dat je de minder mooie aanpassingen voor zijn welzijn toch doet.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:08

Herhalende post :) verwijderd.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:26

Die van mij hebben elkaar en kunnen op de dag naar buiten. Op het erf wonen ook mijn ouders, dus eigenlijk zijn mijn dieren nooit alleen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:41

Ik weet niet of het al genoemd is, maar laat zijn rug eens nakijken door orthomanueel dierenarts. Bijv. Kreupel Dier, Dierenkliniek IVD.

Ik had een kat die een aantal ruggewervels scheef had staan. Die zijn rechtgezet en dat was voor hem echt een opluchting. Ineens sprong hij weer, veel bewegelijker etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:19

Amandavd schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar laat zijn rug eens nakijken door orthomanueel dierenarts. Bijv. Kreupel Dier, Dierenkliniek IVD.

Ik had een kat die een aantal ruggewervels scheef had staan. Die zijn rechtgezet en dat was voor hem echt een opluchting. Ineens sprong hij weer, veel bewegelijker etc.


Hij is 17.. Slaapt merendeel van de dag.. Ik denk niet dat we hem dat nog allemaal moeten aandoen..

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:06

Ik begrijp de keuze voor prednison niet eerlijk gezegd, zeker niet voor een lange periode en al helemaal niet bij een vermoeden van artrose.

Prednison is slecht voor de nieren en de botten, zeker bij een ouder dier vind ik dat er wel erg gemakkelijk wordt gegrepen naar prednison .

Al snel is het middel erger dan de kwaal. Er zijn prima ontstekingsremmers op de markt met minder ernstige bijwerkingen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:51

AmoorM schreef:
Amandavd schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar laat zijn rug eens nakijken door orthomanueel dierenarts. Bijv. Kreupel Dier, Dierenkliniek IVD.

Ik had een kat die een aantal ruggewervels scheef had staan. Die zijn rechtgezet en dat was voor hem echt een opluchting. Ineens sprong hij weer, veel bewegelijker etc.


Hij is 17.. Slaapt merendeel van de dag.. Ik denk niet dat we hem dat nog allemaal moeten aandoen..


Wat wil je hem niet aan doen? Eventuele verlichting van pijn? Want de behandeling stelt echt niks voor :D Is in een kwartier of korter gepiept en ze hoeven zelf alleen maar te liggen. Ik zou zeggen google eens, bel een van die twee praktijken voor advies. Ook een oude kat hoeft niet met pijn te leven.

Anoniem

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:36

Als het inderdaad niet een hele zware behandeling is sta ik er gerust voor open. Maar zware fysiotherapeutisch behandeling vind ik niet haalbaar. Maar ik ga het zeker overleggen met de da! Thanks!

Ik heb geen idee waarom en wat de da precies heeft voorgeschreven. Pijnstilling. Zij weten neem ik aan wat het beste is. Ik heb Onsior (robenacoxib) gekregen. Ik vind dat hij zeer goed te pas is!

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:56

Onsior is een NSAID en geen corticosteroïd (zoals Prednison wel is) :)
Zijn echt 2 totaal verschillende dingen want zoals eerder aangegeven wil je een corticosteroïd echt niet zomaar voor langere periode geven.

Mooi van je dat je zo'n oude kat nog een kans hebt gegeven! :D
En katten kunnen inderdaad prima een hele tijd alleen zijn :) een hele enkele keer zitten die van ons wel eens 3 dagen alleen, bijv. als we op dag 1 's ochtends weg gaan en op dag 3 's avonds thuiskomen. Op dag 2 komt er dan wel even iemand kijken of het goed gaat, of ze nog genoeg eten en drinken hebben en om de kattenbak te doen. Heb ook niet het idee dat ze er onder lijden want ze kunnen verder doen en laten wat ze willen :)

powerhorse2

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-01-16

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:24

Ik adviseer je zeker naar mevr Aharon te gaan in Noorden zij voelt zo of er een werveltje scheef zit en met 1 afspraak kom je al heel ver en heb je wellicht geen zwaarbelastende prednison nodig.
Je doet t echt super hij mag echt in zijn pootjes knijpen dat hij bij jou op je pad is gekomen.
Is mevr Aharon niet in jou regio vraag hun dan om een collegabij je in de buurt.
Ga verder lekker genieten.
Koop wat valeriaan en catnip en hij zal dat zeker waarderen
Enige vreemde is dat ze uit t asiel niks hebben meegegeven aan informatie.
Want zij hebben een reguliere dierenarts en mocht de kat nog "levenslang" op de medicijnen komen ze erin tegemoet dat moeten ze zelfs dus onderzoek naar artrose en of gemaakte kosten nu binnen 14 dagen behoren ze wel te vergoeden tenzij je zonder melding een kliniek hebt genomen in het weekend of avond voor een routine controle.
Zij horen ook voor nazorg te zorgen en informatie te verstrekken wat voor soort grit ze gebruiken in het asiel
Zo ook het voer, houdt er wel rekening mee met natvoer dat dit weerslag op het gebit kan hebben.
Verder lekker genieten en durf je niet met je hand verder op t lichaam te aaien neem dan een veren speelstokje als verlening van je hand

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:32

Wat goed van je om een oudere kat in huis te nemen! Onze kat was 11 toen hij bij ons kwam en bekend dat hij bronchitis had.
We hadden verwacht nog een jaar of 2 van hem te kunnen genieten, maar uit eindelijk is hij 18 geworden.

Anoniem

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:39

Hoe halen jullie de plasjes uit de kattenbak? Ik heb nu houtkrullen. Dat wordt zacht bij aanraking urine geloof ik. Maar als ik het met een zakje eruit wil halen krijg ik lang niet alles weg en neem ik veel schone krullen mee. Ik heb nu maar 'n beetje schone erover gedaan.