17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 00:14

Ik gebruik al een tijd de bio cat's diamond care en was altijd super tevreden, maar laatste tijd toch minder.

Wat onze ene kat doet is, alles naar achteren schrapen en dan komt het plasje een beetje bloot te liggen. Ik maak de bak weer schoon en verdeel het goed, maar ja.

Heb even terug wat zitten lezen, want wilde hout korrel en dan op de mesthoop/gft bult bijvoorbeeld. Dat werd online toch her en der afgeraden vanwege ziekte's.
En katten zouden het niet fijn vinden om in te graven.
Alles met luchtjes zouden ze ook niet fijn vinden, net als zo een bus poeder erover strooien.

Ik vind de bio cat's diamond care tot nu toe het beste, maar de plasjes zouden iets makkelijker op te pakken mogen zijn. Blijft nu wat klei achtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 01:06

Hoi!

Met de kat gaat alles prima. Alleen nog steeds geen goede kattenbakvulling gevonden. Het grootste probleem dat ik heb is dat het blijft plakken. Ik kan niet dagelijks de urine eruit halen (klont vormend) want het plakt helemaal aan de bodum en ik heb het idee dat het zich verspreid. Niet één bolletje wordt, maar zich uitstrekt. Laatst 1,5 uur bezig geweest om alles los te krijgen. Ik heb wel een best grote bak. Ik doe we bijna een doos van 5 liter in per keer. Bij alle kattengritten die ik gebruik gebeurd dit.


Afbeelding
Zat hier dus ook helemaal vast geplakt. Alleen wat korreltjes kwamen er nog af.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 07:58

Wat heb je nu voor bak staan en welke korrels erin?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:23

Mijn moeder zweert ook bij de PeeWee kattenbak + korrels.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:08

Hmm heb je de Gwoon kattenbakvulling al eens geprobeerd? Die paarse. Bij ons plakt het ook wel aan de bodem, maar het klontert wel goed. Ik doe ook altijd het volledige pak erin (6 liter) en schep het dan elke avond even uit.

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:15

Ik heb gewoon korrels van de AH en die werken heel fijn. Ik denk dat het bij jou toch niet genoeg klontert als het uit elkaar valt. Mijn kater kon ook nog wel eens een beetje sproeien plassen, dan vormde het ook geen mooie klont omdat de urine veel verspreider in het grit kwam. Dan moest ik subtieler de bak scheppen en omdat ik 2x per dag doe graafde hij het ook niet verder de bak door bij een volgende boodschap.
Mijn taktiek, zorgen dat er echt een dikke laag in de bak ligt. Als ze dan plassen is de klont al gevormd voor het bij de bodem is. Soms komt het alsnog tot de bodem maar dat is dan maar een beetje.

Ik doe 2 keer per dag de kattenbak scheppen, 1 keer per week hele bak leeg en schoonmaken. Ik gooi dan de helft weg, de andere helft gooi ik weer terug in de bak met ik denk 2/3 van een nieuwe doos. De overige 1/3 gooi ik er dan halverwege de week bij.
Mijn bak is zo heel makkelijk schoon te houden en ruikt alleen als ze net zitten te poepen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:17

Ik gebruik de simpelste klontvormende vulling van Aveve of Horta. Als het aan de bodem blijft plakken, is mijn ervaring dat er te weinig in is.
Een dikke schep erbij en probleem opgelost. :D
Ik schep 1 keer per dag de plasjes eruit.

Jessix

Berichten: 16454
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:21

Mijn katten gaan nog zelden op de bak maar als ze het doen dan geen last van iets wat op de bodem plakt. Ik gebruik biokat fresh en heb ook wel die van AH gehad. Over beide heel tevreden. Toen mijn katten nog op de bak gingen maakte ik die twee keer per dag schoon, plasjes eruit. En de poepjes meestal direct of zsm.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:54

Heb je geen klein schepje?

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:08

Wat leuk een oude kater uit het asiel.
Ondanks alle sores.

Hij zal je heel dankbaar zijn <3

Wat gek dat zijn urine geen klontjes vormt.

Bij ons zowel die van de Lidl als die van de boerenbond (welkoop) en ook Aldi en jumbo klonteren keurig.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:14

Ja dat is de bedoeling dat er klontvorming ontstaat die kun jer eruit scheppen

Zit deze klont vast aan je bak zou je biocat kunnen proberen die werkt hier super terwijl een kat aan zware prednison zit

Wil je geen klontvorming maar dat uit elkaar valt dus eens per maand alles eruit moet je houtkorrels nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:15

Ik heb al heel veel grit geprobeerd. De goedkopere en de duurdere. Ik heb nu catsan. Ik heb best wel een grote bak en doe er 5 liter grit in. Onderstaand gebeurd en vaak zit het door de hele bak. Het is zeg maar de hele onderlaag wat hard word, waar door ik het niet uit kan scheppen.
Afbeelding


Afbeelding
Ik heb die met die grijze klep. Was de grootste van de jumper.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:22

Heb je biocat al geprobeerd en anders zou ik ......od urine laten onderzoeken kan zijn dat ie wat heeft
Anders zou je houtkorrels kunnen proberen dat valt uitelkaar en plakt niet

Ik vond net destijds lekker ruiken maar mijn poesje vind niks en pieste naast de bak uit nijd

Hier heb ik een bak voor kleine hondjes had nogal grote katten maar door zijn ziekte is ie van 11 naar 4,5 kilo gegaan

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:32

Je hebt veel minder last van aanplakken als je veel (echt veel) kattenbakkorrels in de bak doet. Gewoonlijk plakt het dan niet omdat urine etc niet zo diep komt. Er bestaan overigens plastic 'liners' voor kattenbakken, heb daar verder geen ervaring mee.

Ik gebruik de kattenbakkorrels van de Lidl. Prima klontvormend.

Ik heb 3 volwassen katten, schep dagelijks uit en gooi heel zelden grit weg.
Laatst bijgewerkt door Hevonen op 21-11-20 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:48

Ik kan echt Almo Nature kattenbakgrit aanraden! Maakt super klontjes en kleeft niet zo mega. Het is wat duurder, maar ik zeef het eens per 2 weken (naast dagelijks scheppen), en hoef dus eigenlijk nooit grit weg te gooien :)

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:17

Tigerino crystals!

Die dingen nemen de urine heel goed op, ruik je niet. En drollen scheppen is makkelijk :)

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:14

Hier ook die van AH. Bij een dikke laag is het vaak idd al geklonterd voor het de bodem raakt. Tenzij je er zo een hebt die een gat graaft waar ie plast, dan kan het idd lastig worden.

Verder hebben wij zowel een plastic als ijzeren schepje. Die eerste is wat groter en fijn om alle klonten etc uit de bak te halen. Die ijzeren is wat platter en kleiner, vind m waardeloos om mee uit te scheppen maar op momenten dat t zo vast zit als op jouw foto's krijg ik het met die vaak wel vrij snel en makkelijk los.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:19

Dantocat!

Wij verkopen het aan de lopende band door heel nederland. Er wordt een bonk gevormd die absoluut niet aan de onderkant blijft plakken.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:59

SweetVanille schreef:
Tigerino crystals!

Die dingen nemen de urine heel goed op, ruik je niet. En drollen scheppen is makkelijk :)


Deze inderdaad! Ideaal spul, maakt wel veel lawaai als ze graven :+ Als ze echt veel op 1 plek plassen, dan wordt het onderin wel wat nat maar het plakt niet vast aan de bak en is makkelijk te scheppen en schoonmaken.

Anoniem

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:34

Misschien graaft hij idd eerst wel tot de bodum en bedekt het dan.. Dat zou kunnen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25490
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:37

Ligt er een Crenebroek in de buurt? Ik heb daar de babypowder light , ontzettend zuinig in gebruik samen met een kattenbak met zeef ( zijn 2 bakken en een deel met gaatjes, die til ik elke dag op, alle rommel eruit en weer terug erin)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:44


Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: 17 jarige kater uit het asiel gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:24

Is een niet klonterende vulling minder fris?

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:34

Saskia9 schreef:
Na een tip van iemand ben ik deze gaan gebruiken, ideaal deze!

https://www.jumbo.com/jumbo-kattenbakvu ... l/166864ZK

Hiervoor ook van alles geprobeerd, en bleef ook vast plakken. Hier helemaal niet! En die vieze urine geur ruik ik hier helemaal niet mee.


Deze heb ik ook. Ideaal.