Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 306 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nu al spinnen seizoen?

 
Profiel   

Nu net voor de 3de keer met een huisspin geconfronteerd. 5 augustus tijdens m'n nachtdienst de eerste en nu spin nr 2 of 3 (weet niet of deze dezelfde is als vorige week of een nieuwe)

Ik houd al niet van spinnen, maar ik blijf lekker op afstand en dan stoor ik me er niet aan.
Echter deze renners komen recht op je af _-:(


Maar zijn ze niet minstens een maand te vroeg?


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 05:50 



 
Profiel   

O ik vroeg het mij ook al af! Eerst 1 laten verwijderen door mijn heldhaftige man uit het was hok en toen ik onder de douche stond, hoorde ik mijn man weer mompelen en zat er nog een grotere in de slaapkamer. En daarom lig ik nu wakker.....

Ik houd echt niet van spinnen en vanmiddag gaat m’n man weer werken en waarschijnlijk vrijdag pas weer thuis, dus ik durf niet meer te slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 06:34 



 
Profiel   

Ik zit ook niet meer op m'n gemak sinds ik hem kwijt ben. Ik weet niet welke kant hij opgegaan is :')

Collega zei dat ze hem ook al gezien had van de week.

Thuis heb ik gelukkig 3 moordenaars rondlopen dus die zullen hem eerder spotten dan ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 06:36 



 
Profiel   

Ik heb er van de week ook 2 grote gekild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 06:50 



 
Profiel   

Ze lijken ook echt gemuteerd ofzo, heb ze nog nooit zo groot gezien als die hier in de slaapkamer zat. Misschien overdrijf ik, omdat ik het eng vind, maar leek wel zo groot als m’n hand(Palm). Nu is die opgezogen met de stofzuiger, Maar ben bang dat hij er uit kruipt en dus durf ik niets meer hahaha. Stom hè zo bang %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 06:57 



 
Profiel   

Lootje1991 schreef
Ze lijken ook echt gemuteerd ofzo, heb ze nog nooit zo groot gezien als die hier in de slaapkamer zat. Misschien overdrijf ik, omdat ik het eng vind, maar leek wel zo groot als m’n hand(Palm). Nu is die opgezogen met de stofzuiger, Maar ben bang dat hij er uit kruipt en dus durf ik niets meer hahaha. Stom hè zo bang %)


Vind ze inderdaad groter ogen dan normaal.
Ik ben ook irrationeel in m'n angst met deze exemplaren hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 07:39 



 
Profiel   

Het zit hier ook vol met spinnen. Ik vrees met grote vrezen voor het echte spinnen seizoen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:03 



 
Profiel   

Dat is vroeg inderdaad. Meestal eind september komen ze. Ik heb ze nog niet gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:11 



 
Profiel   

Jep hier ookal, manlief uit bed gekrijst en die heeft m vermoord. Normaal zet hij ze wel buiten maar deze was zo bizar groot dat ook manlief er niet zo goed bij in de buurt durfde te komen. Echt een gemuteerde was het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:15 



 
Profiel   

Hier ben ik ze de hele zomer al tegengekomen. Inmiddels al 3 laten verwijderen in mijn slaapkamer, van de week eentje in de woonkamer en gisteren vond mijn zoon er nog 1 onder de kast.

Ik vind ze zo eng |( En iedereen zegt maar dat spinnen banger zijn voor ons als wij voor hun. Echt niet :n Dan zouden ze ter plekke doodvallen bij het zien van mijn gezicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:15 



 
Profiel   

Waarom open ik dit topic %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:19 



 
Profiel   

Ik heb er ook ooit eentje gezien waarvan ik me afvroeg hoe dit kon, zo groot als mijn hand zeker. Mijn moeder geloofde het niet maar het was echt zo. Gelukkig krimpen ze met 1 tikkie in elkaar, dan blijft er niet veel meer over. Maar ze kunnen zoooo hard rennen. Wij noemen ze hier altijd zwarte renspinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:22 



 
Profiel   

Paar dagen geleden zat er zo'n engerd in de stal van m'n paard. En ik moest daar zijn om de ogen van m'n paard schoon te maken aan de kant van die griezel. Vind ze ook vroeg, denk door het goede weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:27 



 
Profiel   

Vroeger was ik ook erg bang en het zijn nog steeds geen vrienden. Maar ik durf ze wel Iets beter te vangen en buiten te zetten. Soms met een bezem en daaronder een lege prullenbak want ze laten zich vaak vallen en dan rennen ze een paar rondjes op de bodem.

In stal en onder de pallet vlas wonen veel rioolspinnen die zich tegoed doen aan muggen en vliegen denk ik. Dat zijn ook joekels met stevige dikke poten. Brrrr

Misschien hebben jullie wat aan een spinnenvanger zoals te koop bij https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/pr ... gJQ3vD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:28 



 
Profiel   

Poeh, gisteravond zat er 1 voor de deur van de slaapkamer. Echt een joekel, ik heb ze niet eerder zo groot gezien :wow:
Ik laat mijn man dat altijd oplossen, mij niet gezien. Hij heeft hem geroosterd met de elektrische vliegenmepper en ik moet zeggen; hij knetterde goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:32 



 
Profiel   

Komt volgens mij door het weer, met mooi weer buiten en zie je ze amper *\o/* Maar zodra het regent komen ze binnen, lekker droog binnen -O-

Wij hadden er vorig jaar een grote in huis... we kwamen er achter omdat we hem (of haar >;) ) hoorde lopen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:51 



 
Profiel   

Hier de afgelopen weken ook al meerdere spinnen in huis gespot en weggehaald, volgens mij zijn ze vroeg dit jaar ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:53 



 
Profiel   

Lizz schreef
Komt volgens mij door het weer, met mooi weer buiten en zie je ze amper *\o/* Maar zodra het regent komen ze binnen, lekker droog binnen -O-

Wij hadden er vorig jaar een grote in huis... we kwamen er achter omdat we hem (of haar >;) ) hoorde lopen :=


Hoe groot was die dan niet, als je haar of hem hoorde lopen :x

Ik ben er super bang voor, in de zin van: stoppen met ademen als ze te dichtbij zijn.
Laatste twee weken voelde ik in bed ineens iets over mijn arm en een keer been lopen... Inderdaad twee keer een spin... Gelukkig van het kleinere formaat, maar was genoeg om mij de hele nacht wakker te houden...en heb pas weer een voet in de slaakamer gezet als alles gestofzuigd was, ook onder het bed en achter de kasten :+
Dat is mij eerder nooit gebeurt, dus vind het wel heel erg vroeg in het jaar, dat ze nu al zo rondlopen in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:21 



 
Profiel   

Nou hebben wij in ons appartement nauwelijks last van spinnen, maar ik ben toch blij dat mijn kat een echte spinnenkiller is.

Pas een vrij grote, snel rennende gespot hier en daar heb ik gauw Luna op af gegooid :') 10 sec later was spin gevangen én opgegeten *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:24 



 

[ img ]
Deze zat vorige week bij mij in de douche.
FYI de gewone hooiwagen die je daar links ziet is een cm of 10, zij is enorm en mag daar wonen, wij hebben afspraken. De rechter griezel moest toch echt z'n bullen pakken.
Dit schijnen de jonge mannetjes van de gewone grijze huisspin te zijn, op zoek naar een vrouwtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:37 



 
Profiel   

Dames, ik vind jullie allemaal heel lief, maar ik moet vandaag werken en dat is op zolder van een oude kazerne en............................. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:40 



 

Morganlefay schreef
Dames, ik vind jullie allemaal heel lief, maar ik moet vandaag werken en dat is op zolder van een oude kazerne en............................. :D

Als je nou even niets te doen hebt kun je deze commando's leren. Zit, af, geef pootje moet lukken met dit formaat toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:42 



 
Profiel   

Ik heb er hier ook al 3 in huis gehad. Dacht eigenlijk dat het kwam omdat de ramen / deuren nu vaak de hele avond openstaan.
Voor zover ik weet zijn huisspinnen er toch het hele jaar, in September komen die vieze kruispinnen weer.

Ik ben dit jaar wel heldhaftiger, durf zowaar een glas over de spin te zetten.(Als ze over de grond lopen) De rest mag mijn man doen :j En dat loslaten moet dan helemaal buiten de tuin :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:43 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Morganlefay schreef
Dames, ik vind jullie allemaal heel lief, maar ik moet vandaag werken en dat is op zolder van een oude kazerne en............................. :D

Als je nou even niets te doen hebt kun je deze commando's leren. Zit, af, geef pootje moet lukken met dit formaat toch?

Spinnen zijn van de categorie S5 en hebben straf. :D
Maar zonder dollen.
Spinnen daar ga ik van gillen en moeilijk kijken, kapot meppen geeft zo'n raar geluid en een berg rommel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:53 



 
Profiel   

Ja ik heb er ook al een heel aantal gezien. Maar ik ben er blij mee - alles dat muggen eet is meer dan welkom!

Alleen die spinnewebben overal..., die zo lekker in je haar of aan je blote benen blijven plakken als je langsloopt, brr!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 306 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen