Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 13 [ 306 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Plaats een nieuw onderwerp

Nu al spinnen seizoen?

 
Profiel   

Is dit zo’n huntsman ding? Ik durf hem niet te kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 18:47 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Is dit zo’n huntsman ding? Ik durf hem niet te kijken.


Absoluut een Huntsman. Gelukkig leven wij in wat vriendelijker spinnenland, waarbij we niet al te bang hoeven zijn voor de echt giftige exemplaren. Overigens is de Huntsman ook niet giftig.
Maar de normale grijze huisspin kan - meen ik - toch al zo'n 5 cm groot worden (exclusief poten). Die past ook niet onder een Hoegaarden glas.

Heel wat jaren geleden kregen wij een nieuwe staleigenaren. Oude krakkemikkige stalletjes (en zadelkamers) gingen tegen de vlakte en er werden nieuwe (grotere) stallen gebouwd.
We hadden s avonds altijd wel gezelligheid op stal en zaten er ook nog wel tijdens de verbouwing.
Dus toen de oude stallen verwijderd waren zagen we s avonds nog wel eens de nodige spinnen rondrennen op zoek naar een nieuw onderkomen. En als je ze s avonds ziet, zijn het grote exemplaren hoor. Die kunnen ook best bijten, maar zijn gelukkig niet giftig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 19:24 



 
Profiel   

alle spinnen zijn giftig anders kunnen ze niet eten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:07 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
alle spinnen zijn giftig anders kunnen ze niet eten...


Ik bedoel natuurlijk voor ons mensen gevaarlijk giftige spinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:15 



 
Profiel   

dat zijn er inderdaad maar zeer weinig, maar dan nog is een beet wel extreem pijnlijk.

Maar een flinke kruisspin kan ook behoorlijke schade aanrichten met een beet, mijn moeder is een keer in haar nek gebeten met tuinieren, dat was ook echt niet leuk naar te kijken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 08:55 



 
Profiel   

Oh bah moet er niet aan denken. Ik blijf ver weg van die dingen. Die rendingen vind ik echt heel erg eng. Die hadden we in ons vorige huis veel. Zelfs een keer kriebel gevoeld toen ik me aan het opmaken was en toen zat er eentje bij mijn voet. Brrrrrr. En die dingen zijn normaal overdag niet echt actief las ik. Nou wij hadden ze overdag ook echt regelmatig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 13 [ 306 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen