Nu al spinnen seizoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:08

Googeld white tail spider, streept Australiƫ van het potentieel toekomstige vakantieland lijstje.

Die wonden, blegh! De spin zelf vind ik niet uitermate eng om te zien, maar de beet ervan is niet tof.

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:13

Waarom google ik dat....

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:41

Ik had midden op de snelweg een aan een draadje voor mijn hoofd.. nou dan achrik ik toch nog. Dat was een langpoot of hooiwagen een van de 2..

Jaren eerder was ik waarschijnlijk finaal over de vangrail geknald..

nu was het degene maaast mij die echt doodsbanf voor spinnen is die met een handdoek beest richting de achterbank vliegles gaf...

In huis mogen ze op het plafon behalve boven mijn bed. In de douche ook prima maar niet boven mijn hoofd dan is het zwemles in het riool.

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:42

djinnie schreef:
Googeld white tail spider, streept Australiƫ van het potentieel toekomstige vakantieland lijstje.

Die wonden, blegh! De spin zelf vind ik niet uitermate eng om te zien, maar de beet ervan is niet tof.

De eersten dacht ik mwaah.. maar wow wat een gaten .

Nee daar kom ik ook niet vrijwillig .

nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:23

Anoniem schreef:
nine1987 schreef:
I feel you TS...


[ [url=m/CNn6Kk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom plaats je foto's van je nieuwe hond? Het is een topic over spinnen.... >;)



Dikke doei.. Dit is gewoon een spin on steroids.. Of 5G.. Of kryptonite.. Geen idee.. Maar dat best was GIGANTISCH..

Anoniem

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:34

Nee nee dat is een achtpotige hond! Deze kun je trucjes leren en uitlaten. Wat een enorme griezel.
Dat is dus zo eentje die laatst mijn rug wilde wassen.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:37

Holy moly Nine! :oo Wat heb je ermee gedaan? Ik had het huis afgefikt denk ik :')

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:43

Hooiwagens noem ik altijd Charlotte (van Charlotte's web). Hele kleine kruip spinnetjes noem ik altijd Fred. Dat zijn de enige spinnen die mogen blijven. Ik heb vaak kruispinnen in huis als ik het raam open heb. Die worden of met een lang stok uit het raam gegooid of als ik het raam dicht heb spoel ik ze door de wc. Pas dan wel op dat je er wc papier overheen doet zodat hij echt weg is. Die fout heb ik namelijk al eens gemaakt. Dat ik een kruispin door spoelde zonder wc papier en de volgende morgen ga ik naar de wc en trek daarna door en zie ik opeens de kruispin in de toiletpot in een web zitten. Ieuw! :') Het scheelde dus niet veel of ik had een spin op mijn kont lopen :\

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:47

Anoniem schreef:
Nee nee dat is een achtpotige hond! Deze kun je trucjes leren en uitlaten. Wat een enorme griezel.
Dat is dus zo eentje die laatst mijn rug wilde wassen.


_/-\o_ Je rug wilde wassen, hahaha



nine1987 schreef:
Dikke doei.. Dit is gewoon een spin on steroids.. Of 5G.. Of kryptonite.. Geen idee.. Maar dat best was GIGANTISCH..


Radioactief. Die spin komt oorspronkelijk uit Chernobyl. O:)

Captain

Berichten: 21412
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:02


djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:15

Ik wil een nope chart. Geweldig filmpje. Voortaan heet iedere spin hier een nope, met een fuzzbum. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:18

djinnie schreef:
Ik wil een nope chart. Geweldig filmpje. Voortaan heet iedere spin hier een nope, met een fuzzbum. <3

Een slang heet bij mij ook een nope rope. ;)

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:37

Ooh jakkes... Hier altijd kleintjes. Zit er een al 2 dagen boven mijn bureau in de gleuf van mijn muur en kan er niet bij :x

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:45

Bah bah bah, hier ook al 3 gezien.
de eerste was echt groot en liep over de vloer tijdens film kijken.
Was alleen thuis dus ben heel hard naar men kamer gerend.

Gister lagen er 2 (al dood, gokje de kat) in de garage.
Ze waren kleiner dan die eerste maar nog steeds wel groot.

Men kamer heeft een hele groote check gehad en niks gezien, maar vind t toch nog eng, wat als er wle 1 zit :=

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:52

Ik wil ook een kat...

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:52

Die kleine dikkerdjes heten Lucas. Naar Lucas The Spider van Youtube <3
En de dikke huisspinnen zijn altijd Spidey. Naar Spidey uit de filmpjes van Red and Howling. En de kruisspinnen noem ik altijd Charlotte. Naar Charlottes Web uiteraard.
Eens ze een naam hebben vind ik ze niet meer eng, en worden ze ook niet meer doodgemaakt.
@freedomshet : zeker dat de "dode" spinnen niet gewoon de lege vellen zijn? Spinnen zijn ongewerveld en ze vervellen als ze groeien. Uit zo'n vel is dus gewoon een grotere gekropen :D
Graag gedaan ;) :+

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:03

sevke schreef:
Die kleine dikkerdjes heten Lucas. Naar Lucas The Spider van Youtube <3
En de dikke huisspinnen zijn altijd Spidey. Naar Spidey uit de filmpjes van Red and Howling. En de kruisspinnen noem ik altijd Charlotte. Naar Charlottes Web uiteraard.
Eens ze een naam hebben vind ik ze niet meer eng, en worden ze ook niet meer doodgemaakt.
@freedomshet : zeker dat de "dode" spinnen niet gewoon de lege vellen zijn? Spinnen zijn ongewerveld en ze vervellen als ze groeien. Uit zo'n vel is dus gewoon een grotere gekropen :D
Graag gedaan ;) :+


You is mean! I like it. _/-\o_

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:32

Weet je ik ga het gewoon proberen, er zit hier al weken een grote spin in de keuken in een hoekje van het plafond, de reden dat hij niet dood is is omdat ik er niet bij kan. Met dit model kan ik dus oefenen met hun aanwezigheid accepteren en niet dood maken.

Bij deze, ze heet Lolth the spider queen. Ze komt alleen in de avond en nacht om het hoekje kijken dus ik kan nog even geen foto maken, die houden jullie tegoed.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:08

Bij ons heten de spinnen binnen Bertus en Dikkie Dik en voeren we ze de vliegen die we vangen.....

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:10

Wij hadden Karel, zwarte huisspin die iedere avond om half negen precies tussen de afzuigkap en buitenmuur zat :j
Denk dat Karel opgevroten is want hij zit er niet meer, wel vandaag twee kleinere spinnen opgezogen tussen mijn balken.

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:49

sevke schreef:
@freedomshet : zeker dat de "dode" spinnen niet gewoon de lege vellen zijn? Spinnen zijn ongewerveld en ze vervellen als ze groeien. Uit zo'n vel is dus gewoon een grotere gekropen :D
Graag gedaan ;) :+



Haha ik heb gecontroleerd.
dit was echt een dode spin gelukkig :D

Die ander was al opgeruimd dus kan nog weleens zijn ;(

nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:52

Afbeelding


Tuurlijk.. Deze kan er ook wel bij..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:28

nine1987 schreef:
[ [url=m/miT8hU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tuurlijk.. Deze kan er ook wel bij..


Kleintje toch maar? :+ Hoe heet hij?

nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:38

Daphara schreef:
nine1987 schreef:
[ [url=m/miT8hU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tuurlijk.. Deze kan er ook wel bij..


Kleintje toch maar? :+ Hoe heet hij?



Ben :D

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:40

Vroeger iets te vaak mee gemaakt dat ze erg dichtbij kwamen.
Bij m'n ouders thuis zaten die grote huisspinnen regelmatig in het trappengat of boven het glas van de slaapkamerdeur. Zo lekker uitvergroot door de lamp....
Of een paar x op of net boven het lichtknop je die je net in gedrukt hebt...

1x hoorde we er 1 door de kamer rennen. Was een vrij lege en holle kamer met tegelvloer. Brrrrrrr....,

M'n vader heeft ooit een 3 delige kast in de woonkamer af moeten breken omdat die spin erachter gekropen was. En later nog het tweepersoonsbed met achterkast. Eerder mocht hij van m'n moeder niet slapen :')

En ooit kon ik niet slapen en lag in het donker naar het op plavond te staren. Ik draai om m'n zij en een paar seconden later hoor ik een zachte *plof* naast m'n hoofd. Op m'n kussen. Duurde even tot het tot me doordrong. " Plof"? >;)
Kreeg meteen de rillingen en ben overeind gesprongen en heb het licht aan gedaan. En daar , op de plek waar ik net met m'n hoofd lag, zat een joekel van een huisspin... :=
Ik heb het kussen uit reaktie een zwieper gegeven . Niet slim. Hij ging aan de ren. Ik heb een zwaar boek gepakt en er bovenop gemikt.