Kat buren belaagd de mijne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 22:25

Hoi allen,

Mijn buren hebben een kat die nogal domineert over de mijne. Haar vaak op wacht en dan kliert. Zonet kwam ze weer in volle paniek door het Luik en hij kwam er al half achteraan (Luik op chip, maar blijkbaar brute kracht)

Het is nu echt vervelend. Als ik haar uitlaat durft ze ook niet meer met me mee thuis te komen als hij buiten is.
Ik ben bang dat ze in haar vlucht nog eens de weg over sjeesd (waar ze meestal van wegblijft) plus dat ik het sneu vind dat ze soms niet durft.

Naast proberen met de buren af te spreken of de kat een uurtje binnen gehouden kan worden zodat de mijne even naar buiten kan, valt er hier nog iets anders aan te doen?

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:41

Afgelopen weekend logeerde ik bij vrienden die in een woonwijk wonen, rond 04.30 uur zat ik rechtop in mijn bed met bloeddruk 300......er hadden buiten onder het raam 2 katten ruzie!! Die herrie ging zeker een uur door waarin ik dus klaar wakker was en op dat moment vroeg ik me serieus af waarom men het gewoon vind dat katten overal kunnen rond lopen, waarom hoeven die niet net als een hond in de eigen tuin te blijven?

Als katten in hun tuin blijven dan scheelt dat meteen ook een hoop geruzie met de andere katten toch?

Gebruikerit
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:49

Wij hebben hetzelfde gehad, alleen dan waren onze katten de boosdoeners. Wij hebben toen met de buren inderdaad tijden afgesproken waarop we die van ons zouden binnenhouden.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 23:01

maras schreef:
Afgelopen weekend logeerde ik bij vrienden die in een woonwijk wonen, rond 04.30 uur zat ik rechtop in mijn bed met bloeddruk 300......er hadden buiten onder het raam 2 katten ruzie!! Die herrie ging zeker een uur door waarin ik dus klaar wakker was en op dat moment vroeg ik me serieus af waarom men het gewoon vind dat katten overal kunnen rond lopen, waarom hoeven die niet net als een hond in de eigen tuin te blijven?

Als katten in hun tuin blijven dan scheelt dat meteen ook een hoop geruzie met de andere katten toch?

Dat zijn vruchtbare katten, als mensen hun dieren zouden steriliseren/castreren zou je die luidruchtige gevechten en geplast niet hebben.

Verder ben ik het wel met je eens. Overigens laat ik haar uit met een poep zakje en ruim ik haar ontlasting op.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:01

Maras, dat is echt een eindeloze discussie, al zo vaak gevoerd hier op Bokt.

Als je buren een beetje begrip hebben willen ze hun kat dat uurtje vast wel binnen houden. :j

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:08

Toch denk dat het wel de enige oplossing is verder? Als je er voor zorgt dat je kat de tuin niet uit kan en andere katten er niet in hoef je ook niet moeilijk te doen met uurtjes binnenhouden en dergelijke.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 23:15

Ik heb indd nav die reactie besloten mijn tuin zo aan te passen dat mijne binnen houdt en anderen buiten. Ik wandel toch 2* per dag met haar dus dan komt ze nog wel wat anders te zien. Lastigste is de nog te vervangen schutting aan 1 kant. Wel jammer dat de egel route dan ook onderbroken raakt, maarja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:49

F_Orumster schreef:
maras schreef:
Afgelopen weekend logeerde ik bij vrienden die in een woonwijk wonen, rond 04.30 uur zat ik rechtop in mijn bed met bloeddruk 300......er hadden buiten onder het raam 2 katten ruzie!! Die herrie ging zeker een uur door waarin ik dus klaar wakker was en op dat moment vroeg ik me serieus af waarom men het gewoon vind dat katten overal kunnen rond lopen, waarom hoeven die niet net als een hond in de eigen tuin te blijven?

Als katten in hun tuin blijven dan scheelt dat meteen ook een hoop geruzie met de andere katten toch?

Dat zijn vruchtbare katten, als mensen hun dieren zouden steriliseren/castreren zou je die luidruchtige gevechten en geplast niet hebben.

Verder ben ik het wel met je eens. Overigens laat ik haar uit met een poep zakje en ruim ik haar ontlasting op.

Hier enkel geholpen dieren in de buurt, maar gevechten zat.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 00:05

Mijn kater vecht ook als de buurtkatten op het erf komen. En die is toch echt wel al eens naar hakkietakkieleegzakkie land gebracht :+

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:06

Omdat dit topic niet op de HK past verplaats ik het naar [BB]BeestenBoel.

Felien_Kyra

Berichten: 2089
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:10

Hier precies hetzelfde alleen zit er geen beveiliging op het kattenluikje dus de buurkatten kunnen ook naar binnen..... Al een aantal keer gehad dat er een andere kat in de gang zat beneden. Onze kat is een oudje en kan nog wel over de schutting, maar neemt hier eigenlijk nooit de moeite meer voor dus zit altijd in onze tuin. Hoogstens een keer in de tuin van de buren die dit alleen maar gezellig vinden. Toch komt er telkens een kat of eigenlijk twee verschillende telkens onze tuin in en dan horen we inderdaad een ontzettend hard gekrijs of een kattenluikje dat zowat afbreekt. Is overigens ook al eens echt afgebroken.. Ontzettend vervelend maar ik weet niet eens van wie die kat precies is. Gelukkig is het de laatste tijd een stuk minder als een hele tijd terug. Vind het vooral sneu voor onze kat die in eigen tuin blijft en zelfs daar niet rustig kan liggen.

Ook slaap ik slechter, zodra onze eigen kat nu door het luikje komt ben ik wakker :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:28

Misschien je kat gewoon binnen houden als je buren er toch geen rekening mee willen houden? Zelf opgegroeid in n flat en we hadden gerust twee katten, dus kan prima. Dan maar even geen muisjes, is denk ik minder belangrijk dan de veiligheid van je eigen poes. -O-

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:35

Een beetje zielig misschien, maar als er katten van anderen in onze tuin kwamen, kieperde ik er gewoon water overheen. Ze hebben snel zat door dat ze daar dan maar beter niet langs moeten gaan.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:36

prugelpiet schreef:
Een beetje zielig misschien, maar als er katten van anderen in onze tuin kwamen, kieperde ik er gewoon water overheen. Ze hebben snel zat door dat ze daar dan maar beter niet langs moeten gaan.


Hogedrukspuit of eventueel een tuinslang gaat sneller tho :+

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:44

Ik rende gewoon als een dolle Stier op ze af, werkt ook prima :') daardoor komt de buurtkat hier niet meer in onze tuin. Die heb ik een paar keer de stuipen op 't lijf gejaagd.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:49

Earth schreef:
Ik rende gewoon als een dolle Stier op ze af, werkt ook prima :') daardoor komt de buurtkat hier niet meer in onze tuin. Die heb ik een paar keer de stuipen op 't lijf gejaagd.


_O- Als het maar werkt :))

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:49

Hier hetzelfde probleem alleen dan op de dakterrassen. Kat van de buren komt gewoon ons huis binnen gewandeld om onze poes af te tuigen. Ik heb geen idee bij wie die kat precies hoort maar vind het echt heel vervelend dat onze poes is haar eigen huis in elkaar gemept wordt door een boskat van 3x haar gewicht.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:10

DromenLies schreef:
Hier hetzelfde probleem alleen dan op de dakterrassen. Kat van de buren komt gewoon ons huis binnen gewandeld om onze poes af te tuigen. Ik heb geen idee bij wie die kat precies hoort maar vind het echt heel vervelend dat onze poes is haar eigen huis in elkaar gemept wordt door een boskat van 3x haar gewicht.

Die vreemde kat kreeg van mij enkeltje dierenasiel.

Felien_Kyra

Berichten: 2089
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:12

Hier rennen ze ook wel weg als ik eraan kom, maar ben denk ik niet eng genoeg :') blijven terug komen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 12:20

Poekkie schreef:
Mijn kater vecht ook als de buurtkatten op het erf komen. En die is toch echt wel al eens naar hakkietakkieleegzakkie land gebracht :+

Ik had ik mijn hoofd vooral dat zingen wat Krolse/Willige katten doen.

Ruzie kan er indd nog prima ontstaan maar dat baby achtige gehuil zou je niet moeten horen na castratie/sterilisatie.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 12:21

DromenLies schreef:
Hier hetzelfde probleem alleen dan op de dakterrassen. Kat van de buren komt gewoon ons huis binnen gewandeld om onze poes af te tuigen. Ik heb geen idee bij wie die kat precies hoort maar vind het echt heel vervelend dat onze poes is haar eigen huis in elkaar gemept wordt door een boskat van 3x haar gewicht.

Ja dat is heel sneu. Mijn kat zit ook al gespannen in eigen woonkamer.

Kun je jouw stukje dakterras afzetten?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:22

prugelpiet schreef:
Een beetje zielig misschien, maar als er katten van anderen in onze tuin kwamen, kieperde ik er gewoon water overheen. Ze hebben snel zat door dat ze daar dan maar beter niet langs moeten gaan.


Vind ik helemaal niet zielig. En ja ik heb 2 buiteblopende katten. Zelf gezegd tegen de buurt, zodra er last is gooi water, kom aan de deur oid..

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:23

DromenLies schreef:
Hier hetzelfde probleem alleen dan op de dakterrassen. Kat van de buren komt gewoon ons huis binnen gewandeld om onze poes af te tuigen. Ik heb geen idee bij wie die kat precies hoort maar vind het echt heel vervelend dat onze poes is haar eigen huis in elkaar gemept wordt door een boskat van 3x haar gewicht.

Daar werkte ik ook mee af met een vangkooi, tenminste als niet te achterhalen is van wie die is.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kat buren belaagd de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:34

Water, schreeuwen, de hond erop af sturen. Je kan het allemaal eens uitproberen. Misschien werkt een van de methodes wel. Hier roep ik de hond als de katten van de buren in mijn tuin komen (om te kakken?). Mijn hond komt niet in de tuin van de buren, ik wil de katten van de buren niet in mijn tuin hebben.
Werkt als een speer. Katten klimmen vliegensvlug inde heg/schutting en laten zich weken niet meer zien.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:39

rien10 schreef:
Water, schreeuwen, de hond erop af sturen. Je kan het allemaal eens uitproberen. Misschien werkt een van de methodes wel. Hier roep ik de hond als de katten van de buren in mijn tuin komen (om te kakken?). Mijn hond komt niet in de tuin van de buren, ik wil de katten van de buren niet in mijn tuin hebben.
Werkt als een speer. Katten klimmen vliegensvlug inde heg/schutting en laten zich weken niet meer zien.

moet je wel een hond hebben.