Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:58

die 'streep' loopt ook mooi in het midden van d'r koppie he
Knap ding <3

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 10:42

Happinez schreef:
die 'streep' loopt ook mooi in het midden van d'r koppie he
Knap ding <3
jaa klopt haha. En ze heeft 1 bruine stipbop haar staart. Voorderest helemaal wit. Dankjewel

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:20

Ben geen echte liefhebber maar ze zijn wel leuk. Doe mij maar een grote hond met een groot karakter ipv een kleine hond met een groot karakter :D

Wel zijn we op zoek naar een nieuw huis voor een Franse Bulldog teefje van net 3 jaar. Kon niet bij de eigenaar blijven door allergie bij de dochter. Kan hier ook niet blijven ivm eigen oude hond (14 jarige Labrador) en kat.
Iemand interesse of tips? Ben al bij verhuisdieren en dergelijke sites aan het kijken, maar bokt kan soms ook heel sterk zijn in oplossingen of verbinden.

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 16:04

pipsqueak schreef:
Ben geen echte liefhebber maar ze zijn wel leuk. Doe mij maar een grote hond met een groot karakter ipv een kleine hond met een groot karakter :D

Wel zijn we op zoek naar een nieuw huis voor een Franse Bulldog teefje van net 3 jaar. Kon niet bij de eigenaar blijven door allergie bij de dochter. Kan hier ook niet blijven ivm eigen oude hond (14 jarige Labrador) en kat.
Iemand interesse of tips? Ben al bij verhuisdieren en dergelijke sites aan het kijken, maar bokt kan soms ook heel sterk zijn in oplossingen of verbinden.



Daarom heb ik ook 2 honden haha heb ook nog een Duitse Herder.
Op Facebook is een herplaatser pagina, misschien is dat wat??

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:07

Tenno7 schreef:
pipsqueak schreef:
Ben geen echte liefhebber maar ze zijn wel leuk. Doe mij maar een grote hond met een groot karakter ipv een kleine hond met een groot karakter :D

Wel zijn we op zoek naar een nieuw huis voor een Franse Bulldog teefje van net 3 jaar. Kon niet bij de eigenaar blijven door allergie bij de dochter. Kan hier ook niet blijven ivm eigen oude hond (14 jarige Labrador) en kat.
Iemand interesse of tips? Ben al bij verhuisdieren en dergelijke sites aan het kijken, maar bokt kan soms ook heel sterk zijn in oplossingen of verbinden.



Daarom heb ik ook 2 honden haha heb ook nog een Duitse Herder.
Op Facebook is een herplaatser pagina, misschien is dat wat??


Grappig, wij hebben ook een Franse bull en een duitse herder.

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:35

Hier vier; vader, moeder, twee dochters.

Overdag buiten op het voorterras. heb er ooit een hek rond gezet doch ze klimmer erover, doen een rondje, honden van de buren op..., bij/in de rivier íets doen, iets smeriges vreten, érgens een bot opduiken, of wat ook en klimmen weer terug.
Zelfs hoogzomer met 40 graden in de schaduw; gaan ze alleen wat vaker de rivier in.
In de winter met snel stromende rivier, gaan ze er nóg overheen om de buurhonden te jennen.
Leven dus in feite vrij in de campo.

Onvervaard setje; de drie meiden luidruchtig voorop en pa er als de gespierde uitsmijter er kalm maar paraat achter. Ze zijn onze deurbel.

´s Nachts zijn ze té waaks om voor het huis te hebben, dus gaan ze in een stal met hun eigen stro-kasteel van strobalen erin.

Wát we ook op de boerderij doen, ze zijn erbij en bij de stallen betere muizen-/rattenvangers dan de boerderijkatten.

Sanne_zepp

Berichten: 197
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:21

Pipsqueak: op facebook heb je een pagina die heet platte snuiten op zoek naar een nieuw baasje. Hier maak je denk ik een goede kans.

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:46

Bedankt voor de tips maar ik heb helaas geen Facebook.

Omdat een aantal mensen een PB hebben gestuurd voor meer informatie zal ik deze info hier neer zetten voor everybody to see.

Teef, gecastreerd, net 3 jaar jong
Blue merle van kleur
Mooie, geen extreme neus, geen problemen in de zomer
Van NL fokker met stamboom en paspoort, netjes geënt
Heeft voedselallergie maar dit is geen probleem wanneer ze op Anallergenic staat
Zindelijk en goed opgevoed
Is sociaal, kan los mee in het bos en blijft bij je
Is gek op kinderen

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:09

heb er zelf geen een maar vind ze wel super leuk hihi
had een buurman (die is inmiddels verhuisd) die had er een
een donkere met bruine streepjes en een flapoortje diesel was zijn naam
was echt zo`n leuk en lief hondje

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 11:12

pipsqueak schreef:
Bedankt voor de tips maar ik heb helaas geen Facebook.

Omdat een aantal mensen een PB hebben gestuurd voor meer informatie zal ik deze info hier neer zetten voor everybody to see.

Teef, gecastreerd, net 3 jaar jong
Blue merle van kleur
Mooie, geen extreme neus, geen problemen in de zomer
Van NL fokker met stamboom en paspoort, netjes geënt
Heeft voedselallergie maar dit is geen probleem wanneer ze op Anallergenic staat
Zindelijk en goed opgevoed
Is sociaal, kan los mee in het bos en blijft bij je
Is gek op kinderen



Oehh... blue merle, zo'n mooie kleur. Hier helaas geen plek.. hopelijk vindt je een mooi plekje!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:31

pipsqueak schreef:
Bedankt voor de tips maar ik heb helaas geen Facebook.

Omdat een aantal mensen een PB hebben gestuurd voor meer informatie zal ik deze info hier neer zetten voor everybody to see.

Teef, gecastreerd, net 3 jaar jong
Blue merle van kleur
Mooie, geen extreme neus, geen problemen in de zomer
Van NL fokker met stamboom en paspoort, netjes geënt
Heeft voedselallergie maar dit is geen probleem wanneer ze op Anallergenic staat
Zindelijk en goed opgevoed
Is sociaal, kan los mee in het bos en blijft bij je
Is gek op kinderen


Ik zit te ver weg maar ze kan er zó bij hier. Ééntje meer of minder maakt niet uit en die meute hier accepteert elke normale hond; is alleen maar extra spelen.

Sanne_zepp

Berichten: 197
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:05

Pipsqueak:
Heb je al een plekje voor de hond? Zo niet, mag je mij best een pb doen met info en een of meer foto’s. Dan wil ik hem best voor je op die facebook pagina zetten.

Oh en Tenno: super mooie foto’s heb je weer gemaakt van de hondjes! Ik ga je binnenkort even een bericht sturen. We kunnen vast ergens tussen Zwolle en Groningen een mooi plekje vinden voor foto’s van mijn bull.

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 21:18

Sanne_zepp schreef:
Pipsqueak:
Heb je al een plekje voor de hond? Zo niet, mag je mij best een pb doen met info en een of meer foto’s. Dan wil ik hem best voor je op die facebook pagina zetten.

Oh en Tenno: super mooie foto’s heb je weer gemaakt van de hondjes! Ik ga je binnenkort even een bericht sturen. We kunnen vast ergens tussen Zwolle en Groningen een mooi plekje vinden voor foto’s van mijn bull.


Ja als jij die blue merle ook nog even erbij neemt hebben we 2 om op de foto te zetten hahahha

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:27

Bedankt voor je aanbod Sanne_zepp. Ze staat sinds gisteren op verhuisdieren en er is veel interesse. Morgen komen er mensen om kennis te maken.

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:36

ik heb er 2 een gestroomde reu van 6 jaar, sinds 2 jaar zijn epilepsie onder controle, gelukkig, maar had echt heftige aanvallen, soms wel 5 in een uur. En een fawn van 1 jaar, bij ons gekomen als herplaatser van 4 mnd. Ze zijn echt hele dikke vriendjes samen, zo leuk om dat te zien. Hiervoor ook fb gehad, 3.

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 01:02

diesuus schreef:
ik heb er 2 een gestroomde reu van 6 jaar, sinds 2 jaar zijn epilepsie onder controle, gelukkig, maar had echt heftige aanvallen, soms wel 5 in een uur. En een fawn van 1 jaar, bij ons gekomen als herplaatser van 4 mnd. Ze zijn echt hele dikke vriendjes samen, zo leuk om dat te zien. Hiervoor ook fb gehad, 3.

Al veel ervaring met fransjes dus!! Ik heb nog een duitse herder erbij. Ook echt dikke vriendjes, spelen zo veel en leuk met elkaar.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:05

Slik, soms zijn de herinneringen van facebook leuk.
Vandaag alweer 2 jaar geleden dat ik mijn vriendje moest laten gaan. Mis die gekke lieve clown nog iedere dag
Afbeelding

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:28

pipsqueak schreef:
Ben geen echte liefhebber maar ze zijn wel leuk. Doe mij maar een grote hond met een groot karakter ipv een kleine hond met een groot karakter :D

Wel zijn we op zoek naar een nieuw huis voor een Franse Bulldog teefje van net 3 jaar. Kon niet bij de eigenaar blijven door allergie bij de dochter. Kan hier ook niet blijven ivm eigen oude hond (14 jarige Labrador) en kat.
Iemand interesse of tips? Ben al bij verhuisdieren en dergelijke sites aan het kijken, maar bokt kan soms ook heel sterk zijn in oplossingen of verbinden.

en inmiddels een leuk stekje gevonden ?


Kiki1976 :(:) , blijft moeilijk hé
Hoe oud is hij geworden ?



ik kwam weer wat tegen in mijn albums :') , moest hem ook even delen met jullie.
Afbeelding


En even mijn vorige franse bulletje delen, Suus.
Suus is maar 1 jaar geworden nadat ze is dood gereden door een auto.
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 09:24

Kiki : dat zijn moeilijke herinneringen, maar wat een pracht hondje was het!!

Happinez : ja ze zijn echt te vergeljken met biggetjes haha..
Wat vreselijk Suus, nog zo jong!!!.



Ik heb gister kerst foto geprobeerd te maken haha... Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:43

Dank jullie wel. Hij is 10 jaar geworden, maar niet
zonder slag of stoot.
Hij had een aangeboren vernauwing van het ruggenmerg welke helaas niet te opereren was, hierdoor een paar keer een hernia gehad.
Eigenlijk wilde ze vanuit de da dat we hem in een glazen kooitje dezen. Niet meer spelen met zijn boxer vriendinnetje (hij deed niets liever), niet meer spelen met de katten, niet meer spelen met een bal/speeltje/stok, nooit meer los lopen ook niet in de tuin.
Wij vonden dat geen eerlijk leven voor hem. Dus ervoor gekozen dat alles veel gedoseerder ging. Max 1x per dag toch even lekker ravotten met zijn grote vriendin en verder met uitlaten aan de riem. Spelen hebben we hem gewoon laten doen, wel proberen kort draaien te voorkomen. Uiteindelijk ging dit redelijk.
Daarnaast had hij een tumor op zijn borst die best agressief was, deze was operatief verwijdert maar kwam terug. Daarnaast vermoedelijk uitzaaiingen. Plas ophouden werd lastig, extreem drinken, nieren waren goed. Hij was op lichamelijk, koppie was nog goed.

Maar hij was echt mijn maatje, waar ik ging, ging hij. Beschermde mij tegen alles en iedereen.

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 22:09

Best heftig allemaal Kiki

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:15

Goedemiddag Bokkers,
Voor een schoolopdracht is deze enquête gemaakt over de Franse Bulldog. Wij willen bekijken wat de kennis van toekomstige Franse Bulldog eigenaren is, dus heb jij de afgelopen 4 jaar een Franse Bulldog aangeschaft of wil je dat doen? Zou je dan deze enquête in willen vullen?

Alvast bedankt.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... w/viewform

Mocht je tips hebben of vragen, feedback mag! Dan passen we hem aan.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:21

FleurSandro schreef:
Goedemiddag Bokkers,
Voor een schoolopdracht is deze enquête gemaakt over de Franse Bulldog. Wij willen bekijken wat de kennis van toekomstige Franse Bulldog eigenaren is, dus heb jij de afgelopen 4 jaar een Franse Bulldog aangeschaft of wil je dat doen? Zou je dan deze enquête in willen vullen?

Alvast bedankt.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... w/viewform

Mocht je tips hebben of vragen, feedback mag! Dan passen we hem aan.

Done :Y)

Tenno7

Berichten: 2245
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 22:58

Ingevuld!
Hoe gaat het met jullie frenchies??
Heb nog een mooie foto in sneeuwthema bewerkt van mn fransjeAfbeelding

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:28

Hier ook een echte pretbek diva van 6 jaar:D

Gelukkig heeft ze helemaal geen ademhalingsproblemen en is zowat muisstil wat dat betreft.

Ik heb ook nog een hele lieve Bordeauxdog kruising van 8 jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding