Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer Franse Bulldog liefhebbers op bokt?

 
Profiel   

Hallo,

Ik heb zelf natuurlijk een Franse Bulldog genaamt Beau en was benieuwd of meer blokkers een Fransje hebben.
Beau is bij mij gekomen omdat haar vorige eigenaren er niet mee overweg konden, en aan de ene kant snap ik dat ook wel.. ze is een en al energy en vreselijk druk. Je moet erg streng voor haar zijn, en als zij je eerste hond is dan heb je je handen vol haha.. het gaat nu gelukkig heel goed en ze kan weer normaal meelopen aan de riem haha..ze is wel echt een diva. Zo wil ze echt niet lopen in de regen en heeft ze een hekel aan nat gras. Ze heeft nu dus ook haar eigen Bucas recuptex regen dekentje waar ze helemaal gelukkig mee is en wat lekkere truitjes, ze is een enorme koukleum.
Nog een beetje info
Beau is een teefje van 4 jaar oud en ik heb haar nu bijna 2 jaar.Ben erg benieuwd naar jullie fransjes.

Ben super fan van het ras. Enige nadeel is natuurlijk de korte snoet. Alhoewel de mijne gelukkig voldoet aan de nieuwe richtlijnen en dus ook geen ademhalings problemen heeft. ben blij dat ze nu ook meer met neus gaan fokken.

Hieronder wat fotos van Beau

Ik wil op de baaannnkkk...
[ img ]

M'n maatje
[ img ]

Altijd weer net in de weg gaan staan als ik een foto van onze Duitse Herder wil maken...
[ img ]

Ze zijn gelukkig de dikste maatjes samen.
[ img ]

Verstoppertje?
[ img ]

Jump jump
[ img ]

Smile & jump
[ img ]

Tja....wat moeten we hiervan zeggen. Het ging heel hard in elk geval hahah
[ img ]

Ze kan wel poseren..
[ img ]

En even met haar nieuwe truitje..alhoewel zij de touwtjes veel leuker vindt.
[ img ]

Ze is wel stoer..
[ img ]

En nog even weer poseren op haar best..
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 00:55 



 
Profiel   

Wat een leukerd zeg! <3

Zelf heb ik een reu van nu een jaar oud en herken veel van je beschrijving.
Ik ben zo dol op de mijne! Heerlijk karakter en hij is dol op aandacht.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 07:28 



 
Profiel   

Moniek: wauw wat een beauty!!. Dat hangoortje is schattig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 09:35 



 
Profiel   

Ik heb een frans bulletje gehad. Hij is inmiddels 3 jaar geleden gestorven. Hij was geweldig: altijd vrolijk en blij, luisterde goed, kon met alles en iedereen overweg. Kortom, een ideale huisgenoot. Ademhalingsproblemen had hij niet, hij vergezelde me zelfs wanneer ik te paard buiten reed. Ondanks dat ik ze qua karakter fantastisch vind, heb ik toch bewust voor een ander ras gekozen omwille van de gezondheidsproblemen binnen het ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 15:28 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik heb een frans bulletje gehad. Hij is inmiddels 3 jaar geleden gestorven. Hij was geweldig: altijd vrolijk en blij, luisterde goed, kon met alles en iedereen overweg. Kortom, een ideale huisgenoot. Ademhalingsproblemen had hij niet, hij vergezelde me zelfs wanneer ik te paard buiten reed. Ondanks dat ik ze qua karakter fantastisch vind, heb ik toch bewust voor een ander ras gekozen omwille van de gezondheidsproblemen binnen het ras.



Ja snap je helemaal. Karakters zijn echt geweldig van de fransjes. Maar de gezondheidsproblemen zijn minder. Ben daarom ook heel blij dat ze daar nu mee bezig gaan en gezondere honden gaan fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 20:09 



 
Profiel   

Het is idd zonde van de gezondheidsproblemen. Verder zijn ze gewoon zo leuk!

Mijne ligt nu lekker op schoot te snurken :z

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 21:00 



 

Omdat BB-ITP meer is voor je eigen dieren showen, verplaats ik dit topic naar BB (vanaf 15 pagina's gaat het topic naar BB-HK voor de gezellige kletspraat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 21:28 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zo gek ervan dat we een tweede erbij genomen hebben :)
Charlie 4 jaar (grijze reu) en Nova 2 jaar (zwarte teef)
Charlie voelt zich een herder echter mist hij daarin wat formaat hahaha. Hij is graag bij me en gaat mee op pad.
Jacht instinct heeft zijn generatie niet overgeslagen en hazen jagen is op stal zijn dagelijks hobby.
Helaas ondanks alle voorzorgsmaatregelen en training toch een hernia gehad. Echter goed onder controle te houden met goede osteopathie en soms begrenzen zoals hazen jagen. Nova daar in tegen is een echt meisje graag bij mensen en laat je altijd lachen. Wel erg onzeker en snel van slag echt twee compleet verschillende honden.

Nog nooit zulke bijzondere grappige honden mee gemaakt en ondanks de tegenslagen zou ik er zo weer voor gaan. Hopelijk tegen de tijd dat er een nieuwe Franse bulldog in ons leven zou komen nog beter gefokte lijnen op de markt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 21:32 



 
Profiel   

Ja ! Hier ook een bull verslaafde.
Hun karakters, de gezelligheid en humor die ze hebben. <3

Heb er zelf nu twee, Lilly van 10 jaar en saartje van bijna 4 jaar.

Lilly
[ img ]

Saar
[ img ]

Het is inderdaad jammer dat het ras zo kapot gefokt is. Ik weet dan ook niet of ik er weer voor zo gaan.
Puur vanwege de gezondheids klachten in het ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 22:10 



 
Profiel   

Haha jou saar vindt die schaap wel interessant, die blik haha..

Nee is echt jammer dat het ras zo gefokt is.. hoop echt dat ze daarin gaan verbeteren, maar wel de karakter eigenschappen behouden. Want dat maakt het een Fransje!!! Zijn jullie fransjes ook zo aanhankelijk.. de Mijne is liefst hele dag bij me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 15:36 



 
Profiel   

Sanniej_ schreef
[ [url=m/yB3JWu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/olVv32.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DYX60Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CG8OeC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W9TN7F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo gek ervan dat we een tweede erbij genomen hebben :)
Charlie 4 jaar (grijze reu) en Nova 2 jaar (zwarte teef)
Charlie voelt zich een herder echter mist hij daarin wat formaat hahaha. Hij is graag bij me en gaat mee op pad.
Jacht instinct heeft zijn generatie niet overgeslagen en hazen jagen is op stal zijn dagelijks hobby.
Helaas ondanks alle voorzorgsmaatregelen en training toch een hernia gehad. Echter goed onder controle te houden met goede osteopathie en soms begrenzen zoals hazen jagen. Nova daar in tegen is een echt meisje graag bij mensen en laat je altijd lachen. Wel erg onzeker en snel van slag echt twee compleet verschillende honden.

Nog nooit zulke bijzondere grappige honden mee gemaakt en ondanks de tegenslagen zou ik er zo weer voor gaan. Hopelijk tegen de tijd dat er een nieuwe Franse bulldog in ons leven zou komen nog beter gefokte lijnen op de markt.



Wat een beauty.. wil ook heel graag een donkere de volgende keer.. ben niet zo van het wit hahhaa..

De Mijne is ook zo'n jager.. zat vorige week nog achter een fazant aan. Ze is lang niet snel genoeg en lig dan ook helemaal in een deuk hahaa

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 15:37 



 
Profiel   

MoniekJ schreef
Het is idd zonde van de gezondheidsproblemen. Verder zijn ze gewoon zo leuk!

Mijne ligt nu lekker op schoot te snurken :z

[ [url=m/1vr9JR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh heerlijk, de Mijne ligt het liefst ook de hele dag bij me. Zo fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 17:54 



 
Profiel   

Tenno7 schreef
Haha jou saar vindt die schaap wel interessant, die blik haha..

Nee is echt jammer dat het ras zo gefokt is.. hoop echt dat ze daarin gaan verbeteren, maar wel de karakter eigenschappen behouden. Want dat maakt het een Fransje!!! Zijn jullie fransjes ook zo aanhankelijk.. de Mijne is liefst hele dag bij me.

Dat is zeker, het karakter en hun humor maken ze zo leuk.
Ja mijn fransjes zijn beide super aanhankelijk, ik heb soms echt stroop aan mijn achterste :')
Maar ook naar anderen mensen en kinderen zijn ze super sociaal. Terwijl ze wel fel zijn naar vreemde honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 22:38 



 
Profiel   

Happinez schreef
Tenno7 schreef
Haha jou saar vindt die schaap wel interessant, die blik haha..

Nee is echt jammer dat het ras zo gefokt is.. hoop echt dat ze daarin gaan verbeteren, maar wel de karakter eigenschappen behouden. Want dat maakt het een Fransje!!! Zijn jullie fransjes ook zo aanhankelijk.. de Mijne is liefst hele dag bij me.

Dat is zeker, het karakter en hun humor maken ze zo leuk.
Ja mijn fransjes zijn beide super aanhankelijk, ik heb soms echt stroop aan mijn achterste :')
Maar ook naar anderen mensen en kinderen zijn ze super sociaal. Terwijl ze wel fel zijn naar vreemde honden.


Ja gaat hier net zo!. Vreemde honden kan ze ook wel erg fel tegen zijn. Maar ze wil ook niet door vreemde mensen geaait worden haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 21:54 



 
Profiel   

Nog wat foto’s van mijn lieve Gijs <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 17:24 



 
Profiel   

Ik ben deels opgegroeid met fransjes. Ik vind ze qua karakter geweldig! Maar helaas is de gezondheid voor mij iets wat mij tegenhoud en de mentaliteit van een hoop fokkers. :(
Maar ik vind ze qua karakter echt heel leuk! Veel actiever dan ze voordoen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 17:37 



 
Profiel   

Helaas hebben we iets minder dan 2 jaar geleden ons Franse Bulletje moeten laten inslapen.
Heerlijk dier, maar vooral een clown eerste klas.
Hij was opgegroeid met een Boxer en net zo energiek,


[ img ]

[ img ]

Qua gezondheid heeft het hem niet mee gezeten. Meerdere malen heel veel pijn door een hernia welke niet te opereren was. Flinke tumor welke behoorlijk agressief was.
Maar ondanks alles is hij er 10 mee geworden iets wat we nooit verwacht hadden.
Qua ademhalingsproblemen, daar had hij geen last van gelukkig. Kon rennen als de beste. Ter beeld vorming, hij hield de Boxer bij met rennen, maar kon ook gerust mee op wandelingen van anderhalf uur naar het bos/strand etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 17:51 



 
Profiel   

Jouw bull heeft een mooie neus ts..
Wij hebben er ook 1, boyd van nu bijna 7.
Hij heeft gelukkig ook geen extreme neus maar wel iets platter dan die van jou.
Ik vind ze werkelijk fantastisch en zou er denk ik wel weer 1 nemen als Boyd er niet meer is.
Kijk zo nu en dan wel eens op marktplaats expliciet naar de langere neuzen maar zie ze er weinig.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 19:19 



 
Profiel   

Wat een geweldige foto’s! Tja, inmiddels is mijn bulletje bijna 3 jaar geleden gestorven maar ik raak nog steeds ontroerd wanneer ik er eentje zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 22:46 



 
Profiel   

Ik vind het ook een heerlijk ras! <3 Heb er zelf nog geen gehad, mede door de gezondheidsproblemen. Kennen jullie fokkers die echt fokken op een langere neus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 22:59 



 
Profiel   

MoppieFilou schreef
Ik vind het ook een heerlijk ras! <3 Heb er zelf nog geen gehad, mede door de gezondheidsproblemen. Kennen jullie fokkers die echt fokken op een langere neus?

Hawbucks o.a. Maar er zijn er vast meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 23:03 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
MoppieFilou schreef
Ik vind het ook een heerlijk ras! <3 Heb er zelf nog geen gehad, mede door de gezondheidsproblemen. Kennen jullie fokkers die echt fokken op een langere neus?

Hawbucks o.a. Maar er zijn er vast meer!


Ga die eens opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 23:17 



 
Profiel   

Ohh wat een leukerds komen hier voorbij!

Hier ook een franse bull in huis. Floris is nu 3,5 jaar. Ook een echte clown ja qua karakter. Kan gekke buien hebben en heel druk zijn, en sommige dagen de hele dag liggen slapen haha.

Hij is ook zo lief, vindt iedereen leuk qua mensen, en ook alle andere honden. We lopen vaak in het park met een clubje andere honden in de ochtend, dat vindt ie helemaal geweldig. Met een berner sennenhond is hij is grootste maatjes, zo leuk om te zien. Wij hebben nu sinds 3,5 maand een baby, en daar is ie ook zo lief voor.

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


We weten wel dat er na deze helaas niet snel weer een franse bull zal komen ivm de gezondheid. Wij hebben al een BOS operatie achter de rug (terwijl hij best een goede snuit heeft, dus daar heeft het soms gewoonweg niet mee te maken). En we zijn er via mri achter gekomen dat hij SM en CM heeft. Hij krijgt hiervoor iedere dag 1 pilletje pijnstiller, en daar doet ie het super op.
Ben er trouwens ook van overtuigd dat veel meer franse bullen deze ziekte hebben, maar dat ze verkeerd gediagnosticeerd worden. Heeft met de klachten te maken wat snel voor iets anders wordt aangezien (allergie/rugproblemen etc). Deze ziekte is alleen via mri te zien,m en nog vrij onbekend. Mag hopen dat het onder de fokkers meer bekendheid zal krijgen om ook hopelijk ooit dit er uit te kunnen fokken. Want het is zo’n super leuk ras, ze zijn echt geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 23:22 



 
Profiel   

hier nog een trotse frenchie eigenaar. Wat een leuke foto’s komen hier voorbij!

Dit is onze Google een reu van 4 jaar oud. Super leuk, maar weet ook niet of ik er in de toekomst nog eens voor zou kiezen. Met name door de gezondheidsproblemen.. hier ook een langere snoet gelukkig, daar heeft hij geen problemen mee, maar helaas wel al een hernia. Schijnt het ras ook mee bekend te zijn. Dit beperkt hem soms wel, super jammer. Verder is die wel onze trotse waker
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En nog 1 als pup
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 23:28 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
Jouw bull heeft een mooie neus ts..
Wij hebben er ook 1, boyd van nu bijna 7.
Hij heeft gelukkig ook geen extreme neus maar wel iets platter dan die van jou.
Ik vind ze werkelijk fantastisch en zou er denk ik wel weer 1 nemen als Boyd er niet meer is.
Kijk zo nu en dan wel eens op marktplaats expliciet naar de langere neuzen maar zie ze er weinig.


Viel mij ook op inderdaad. Lekkere neusgaten en al iets verlenging in die neus.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 23:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen