Nieuwe baan - Wat met de honden?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:21

Ah helaas is dat een stukje uit de richting. Ik zit zelf in Overijssel dus dat is redelijk uit de richting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 20:22

Kristy1998x schreef:
Ah helaas is dat een stukje uit de richting. Ik zit zelf in Overijssel dus dat is redelijk uit de richting.

Dat is wat te ver, ja :D. Toch bedankt voor het meedenken!

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:52

Stichting opoe? Oudere mensen die op dieren willen passen.

Alleen met corona niet echt handig nu bedenk ik me terwijl ik dit typ...

Amy111

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:28

Een hond kan prima wennen aan 10 uur per dag alleen zijn. Dat wordt altijd zo vermenselijkt, dat dat dan zielig is.. En dan zijn die van jou ook nog eens met z'n 2en.
Hun behoefte ophouden voor die tijd is ook prima aan te leren, mits je het een beetje opbouwt. Is puur een kwestie van gewenning.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:42

Amy111 schreef:
Een hond kan prima wennen aan 10 uur per dag alleen zijn. Dat wordt altijd zo vermenselijkt, dat dat dan zielig is.. En dan zijn die van jou ook nog eens met z'n 2en.
Hun behoefte ophouden voor die tijd is ook prima aan te leren, mits je het een beetje opbouwt. Is puur een kwestie van gewenning.


Maar als je een hond 10 uur per dag alleen laat, waarom neem je dan in godsnaam een hond?

(TS even daarbuiten gelaten aangezien haar situatie veranderd en gelukkig wel naar oplossingen op zoek gaat)

Een kind kan ik ook alleen laten voor een paar uur met vijf jaar maar of het verantwoord is?

Amy111

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:54

KimD schreef:
Amy111 schreef:
Een hond kan prima wennen aan 10 uur per dag alleen zijn. Dat wordt altijd zo vermenselijkt, dat dat dan zielig is.. En dan zijn die van jou ook nog eens met z'n 2en.
Hun behoefte ophouden voor die tijd is ook prima aan te leren, mits je het een beetje opbouwt. Is puur een kwestie van gewenning.


Maar als je een hond 10 uur per dag alleen laat, waarom neem je dan in godsnaam een hond?

(TS even daarbuiten gelaten aangezien haar situatie veranderd en gelukkig wel naar oplossingen op zoek gaat)

Een kind kan ik ook alleen laten voor een paar uur met vijf jaar maar of het verantwoord is?


Misschien omdat je dan 14 uur per dag in het bijzijn van je hond bent?

Ik snap eigenlijk niet waarom je in dat geval géén hond zou moeten nemen...

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:10

karin1994 schreef:
Stichting opoe? Oudere mensen die op dieren willen passen.

Alleen met corona niet echt handig nu bedenk ik me terwijl ik dit typ...

Ja die stichting dacht ik ook aan. Volgens mij kost dat de hondeneigenaar zo'n 40 euro per maand.Dat krijgt de stichting,de oppaaser krijgt niets. Dat zijn inderdaad ouderen boven de 55 die graag met honden omgaan maar een eigen hond niet meer kunnen of willen.De kosten weet ik niet zeker,heb ik ooit ergens gelezen.En ja, corona,maar van honden krijg je het niet.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:19

Amy111 schreef:
KimD schreef:


Maar als je een hond 10 uur per dag alleen laat, waarom neem je dan in godsnaam een hond?

(TS even daarbuiten gelaten aangezien haar situatie veranderd en gelukkig wel naar oplossingen op zoek gaat)

Een kind kan ik ook alleen laten voor een paar uur met vijf jaar maar of het verantwoord is?


Misschien omdat je dan 14 uur per dag in het bijzijn van je hond bent?

Ik snap eigenlijk niet waarom je in dat geval géén hond zou moeten nemen...


Dus jij slaapt niet? Want die uren die je slaapt heb je ook geen contact. Dus je hond zit 18 uur per dag in zijn up.

Honden zijn roedeldieren, die horen geen 10 uur per dag alleen te zijn.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:34

Ik zou persoonlijk ook voor een hondenluik gaan, en kijken wat mogelijk is in de tuin qua hondenhok e.d. :) Indien ze graag buiten blijven, kan dat dan ook makkelijk. In de nattere periodes zou ik wel kijken wat mogelijk is om hen uit de zetel/van het tapijt e.d. te houden, als ze vrije inloop hebben :+

Honden kunnen best zo lang alleen zitten hoor.
Door Corona werkt mijn moeder nu vooral van thuis uit, daarvoor werkte ze 4/5 en was zij toch ook zeker 9u per dag van huis, stiefvader soms wel 12u per dag. Honden zijn er aan gewend, slapen vooral :+ 's Ochtends voor het werk worden ze buiten gelaten, en na het werk gaan ze wandelen. Zij hebben geen hondenluik dus zitten echt heel de dag in huis, en dat doen ze goed. Bijten niks stuk, hebben geen ongelukjes. Kunnen aan hun brokken en water, hebben speelgoedjes en een aangenaam bed.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:43

Vleddertje1 schreef:
Annem84 schreef:
Jeetje wat kost je dagopvang dan per dag?
Onze hond gaat 1x per week naar de opvang en dat kost 12 euro voor een dag. Scheelt flink in de prijs.



4x5x12(x2) kom je toch ook op 480 euro?

Ik vind dat wel flinke prijzen allemaal. Waar ik woon is een paard in volpension zetten zelfs nog veel goedkoper!

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:44

Amy111 schreef:
Een hond kan prima wennen aan 10 uur per dag alleen zijn. Dat wordt altijd zo vermenselijkt, dat dat dan zielig is.. En dan zijn die van jou ook nog eens met z'n 2en.
Hun behoefte ophouden voor die tijd is ook prima aan te leren, mits je het een beetje opbouwt. Is puur een kwestie van gewenning.


Ik vind jouw insteek dat een hond makkelijk 10 uur lang alleen binnen kan blijven juist vermenselijking.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:03

Boras schreef:
Amy111 schreef:
Een hond kan prima wennen aan 10 uur per dag alleen zijn. Dat wordt altijd zo vermenselijkt, dat dat dan zielig is.. En dan zijn die van jou ook nog eens met z'n 2en.
Hun behoefte ophouden voor die tijd is ook prima aan te leren, mits je het een beetje opbouwt. Is puur een kwestie van gewenning.


Ik vind jouw insteek dat een hond makkelijk 10 uur lang alleen binnen kan blijven juist vermenselijking.


Daarnaast vind ze ook dat je een hond prima fysiek kunt corrigeren. Ik mag hopen dat ze het bij pluche honden van de HEMA houdt.

TS, ik zag dat ik er nog niks over gezegd had. Wij hebben ook overal hondenluiken en zijn daar heel tevreden over. Honden kunnen naar binnen en buiten wanneer ze willen. Ook al zijn we thuis, ze gaan even naar buiten voor bijvoorbeeld een plasje en als ze die keuze hebben doen ze dat best vaak.

Net zoals sommige mensen veel vaker gaan plassen dan andere.

Als je de situatie zo kunt maken dat de honden zowel binnen als buiten kunnen zijn als ze alleen zijn is het alleen zijn in uren ook minder erg. Mits jullie geen tuin hebben ter formaat van een postzegel natuurlijk.

Daarnaast zou ik ze eventueel één a twee dagen naar de opvang brengen. Zoals eerder aangegeven is vijf dagen opvang voor de honden waarschijnlijk ook veel te druk.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:10

anjali schreef:
karin1994 schreef:
Stichting opoe? Oudere mensen die op dieren willen passen.

Alleen met corona niet echt handig nu bedenk ik me terwijl ik dit typ...

Ja die stichting dacht ik ook aan. Volgens mij kost dat de hondeneigenaar zo'n 40 euro per maand.Dat krijgt de stichting,de oppaaser krijgt niets. Dat zijn inderdaad ouderen boven de 55 die graag met honden omgaan maar een eigen hond niet meer kunnen of willen.De kosten weet ik niet zeker,heb ik ooit ergens gelezen.En ja, corona,maar van honden krijg je het niet.


Dat denk ik ook niet, maar er zullen op het moment niet veel ouderen zijn die dit risico willen lopen verwacht ik.

Anders zeker een mooi initiatief en niet duur als het idd maar €40,- kost.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:48

Ik heb een hondenluikje gemaakt en hier kunnen de honden dus lekker zelf naar buiten/binnen wanneer het ze belieft. Ik heb meer dan 1ha aan tuin dus dat wil wel haha .. in belgie zijn er initiatieven waar je goedkoop een wandelaar kunt krijgen. Mensen die het als hobby of bezigheid doen. Dan betaal je bvb maar 3euro voor 15min tot max 20euro voor een uurtje. Misschien dat je zo iets of iemand vind in de buurt?

Anders zou ik ook voor uitlaatservice opteren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 13:53

Het plan is nu deels dagopvang, donderdag zijn ze thuis, dan komt schoonmams ze tussen de middag naar buiten doen en een aai over de bol geven, ze is er dan een paar uur. Ik ben ook nog aan het pb'en met een bokker waar ze wellicht een dag met haar honden mee kunnen draaien.

Dus het is nog niet helemaal concreet qua dagen, maar iig al een stuk richting een mooie oplossing :D.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken, nogmaals +:)+.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:55

Klinkt als een fijne oplossing die ook betaalbaarder is.

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:55

Toen bij ons de situatie veranderde hebben we dagopvang en uitlaatservice geprobeerd. Dagopvang werd ze bang van en de persoon van de uitlaatservice zei dat we haar geen plezier deden met de uitlaatservice. Ze was ook onze vakantie oppas en zij gaf aan dat onze hond liever langer alleen is dan tussendoor opgehaald te worden. De week dat ze langer alleen is laat ik d'r 's morgens een uur uit en dan komt ze 9 uur later echt nog slaperig van de bank. Daarna wordt er ook meteen dik een uur met d'r gewandeld. De andere week is ze 5 uur alleen en dat gaat ook prima. Nu met de Corona loopt het wat anders, maar onze hond is gelukkiger zonder "vreemde" in huis. We hebben meerdere mensen geprobeerd en ze laat gewoon d'r plas lopen als er vreemd in huis komt en wij zijn er niet, dus wij doen het haar niet meer aan.

Ceetje_bokt
Berichten: 5185
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:59

Goed opgelost San! Ik word heel verdrietig van opmerkingen dat het prima is om honden vijf dagen 10 uur alleen te laten. Incidenteel kan het wel eens zo zijn, maar niet vijf dagen per week.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:28

Ceetje_bokt schreef:
Goed opgelost San! Ik word heel verdrietig van opmerkingen dat het prima is om honden vijf dagen 10 uur alleen te laten. Incidenteel kan het wel eens zo zijn, maar niet vijf dagen per week.

Dit dus. In een noodgeval prima maar dagelijks, ik vind het bijna mishandeling .

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:48

Nee dat kan de bedoeling niet zijn. Maar ik vind sommigen ook wel echt kort door de bocht hoor, net of je je trouwe honden maar even gewoon wegdoet omdat je nu een baan hebt. Dat is de andere kant, er zijn tig oplossingen en fijn dat je die nu gevonden lijkt te hebben!

Mijn honden zijn echt verwend tot op het bot doordat ik eigenlijk alle dagen thuis ben en ik werk 1 dag in de week op kantoor. Dan ga ik om half 9 weg en voel me bijna schuldig als ik pas om half 4 thuis ben. Hun oppas deed ze voorheen altijd op woensdag maar het kind zit tot half 5 op schoon.....dat schiet dus niet op. Er is geen dag dat ik thuis kom en denk OMG wat hebben ze het slecht gehad en alles laten lopen in huis. Echt, ze gaan slapen en het zal ze verder een zorg zijn. Honden zijn niet zo ingewikkeld.

Die zijn blij met de aandacht die je ze geeft, blij als je iets leuks met ze doet, maar zijn ook prima in staat om urenlang te pitten en zich nergens wat van aan te trekken!

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:11

Amandavd schreef:
pillow schreef:
Ik begrijp heel goed dat je de honden niet weg wilt doen, maar eigenlijk kun je gewoon geen honden hebben als je allebei zo veel en zo lang niet thuis bent. En als het voor tijdelijk is zeg je alla ik ga het even oplossen, maar ik begrijp dat dit ws gaat duren zolang de honden leven. En dat is voor de honden toch wel heel sneu. Die van mij zouden daar absoluut niet tegen kunnen. Als ik eens 2 volle dagen weg ben gaat het nog. Maar als het de derde dag weer aan de orde is krijst de stabij alles bij elkaar.


Dit is echt zo'n dikke onzin. Luister daar alsjeblieft niet naar TS. Er zijn opties genoeg, dat komt echt wel goed.


Nouja, als iemand zegt mijn honden zijn 40 uur in de week alleen thuis ben ik het wel met Pillow eens.
Maar TS zoekt gelukkig naar een geschikte oplossing. Dit is eigenlijk ook precies de reden waarom wij, beide ft-werk, gewoon niet aan een hond beginnen. Nu zou ik mijn hond nog mee naar kantoor mogen ook, maargoed.

Ik zou ook voor een dagopvang of uitlaatservice gaan in dit geval. Ik weet dat ze bij Martin Gaus bezig zijn met een keurmerk voor de dierenbranche, o.a. voor uitlaatservices enzo.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:49

Ik vind 10 uur lang om alleen te laten, de overige 14 uur daar slaap je veel van.Dus zo.n 6 uur ben je er echt voor je hond.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:14

Amy111 schreef:
Een hond kan prima wennen aan 10 uur per dag alleen zijn. Dat wordt altijd zo vermenselijkt, dat dat dan zielig is.. En dan zijn die van jou ook nog eens met z'n 2en.
Hun behoefte ophouden voor die tijd is ook prima aan te leren, mits je het een beetje opbouwt. Is puur een kwestie van gewenning.

Ik hoop dat jij geen honden hebt? :(:)
In die overig 14 uur moet je nog slapen, het huishouden, boodschappen, koken etc. En natuurlijk wil je (in een normale tijd zonder Corona) ook wel eens lekker sporten, met je vrienden afspreken, een hapje eten ergens. Daarnaast 10 uur lang niet de gelegenheid geven om te kunnen plassen of poepen vind ik zelf ook echt niet kunnen eigenlijk, een keer incidenteel oké maar dagelijks :n

Ik begrijp zeker dat er gewerkt moet worden en honden echt een paar uurtjes alleen moeten kunnen blijven. Maar ik vind dit wel heel extreem en gewoon echt sneu voor de hond. Mijn honden zitten daarom ook heerlijk 2 dagen in de dagopvang! De overige dagen is er gelukkig altijd iemand thuis op natuurlijk een keer boodschappen doen, uitje etc na.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:29

Ik zou als het niet nodig is nooit 5 hele dagen gaan werken als ik honden zou hebben. Hier blijven ze soms max 5 uur alleen. Ik kan me niet voorstellen dat een hond het leuk vind om 50 uur per week alleen te zijn.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:04

Is dit niks?
https://www.oopoeh.nl/
Misschien niet het juiste moment tijdens de corona maar ouderen vinden het over het algemeen heel fijn de aandacht van een dier