Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:30

Eatshay schreef:
Ik heb toen ik alleen was een behoorlijke tijd een hond opgevangen voor iemand uit mijn sociale netwerk, en hoe leuk ik honden ook vind, ik vond het best wel tegenvallen. Niet een keertje lekker vroeg je bed in met een kop thee en een boek, want de hond moet z'n laatste ronde nog. Zelfde met een keertje uitslapen in het weekeinde; doordeweeks ging de wekker om 6 uur dus in het weekeinde wilde ik graag eens blijven liggen. Mis. Hondlief heeft ook een ritme!
Het was ook een al wat oudere hond, en vooral toen ze er ook 's nachts wel uit moest of zich niet lekker voelde, heb ik mezelf wel eens vervloekt dat ik weer eens geen nee had kunnen zeggen.

Voor mij reden genoeg om het nu bij Miew en Mauw te houden. Die redden zich prima als de brokjes 's morgens een uurtje later komen in het weekeinde.


Hier doe ik rond een uur of 10 een laatste plas met mn reu, dat is ook letterlijk naar de dichtstbijzijnde paaltje, plasje doen en weer naar binnen.

Echt zeg maar om 20:00 naar bed gaan en de andere ochtend pas om 10:00 wakker gebeurd niet snel.

Eigenlijk wel elke avond zn beetje dat ik op de bank in slaap val, dan is het midden in de nacht een snelle plas en door mn bedje in.

tiwi1969

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:40

Ik heb als alleenstaande moeder ook altijd een hond gehad.
Wat ik kan aanraden is naar een Hondenschool te gaan met je hond, daarmee bouw je een netwerk op, naast de hulp bij training en opvoeding, is dat netwerk mij al vaker waardevol gebleken op momenten dat ik langer uit de running was door ziekte. Er is altijd wel iemand met voldoende kennis om mijn hond lekker mee te nemen voor een echte wandeling.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37245
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:49

Ik heb de zorg eerst altijd gedeeld maar de laatste jaren alleen gedaan. Maar bij ziekte het minimale, draaierig echt plassen poepen sorry jongens en dan hopen dan ze niet gaan lopen stuiteren. Bij een zieke hond met bv diarree echt er altijd uit moeten s nachts. Gezellig ja maar ook erg zwaar zeker nu ze ouder worden en een scheve bewegingsbehoefte krijgen. Dan komt er of een beweging te kort of een moet alleen thuis achterblijven steeds even.

Kortom als zij komen te overlijden komt er geen huisdier meer hier. Ik vind het te pittig in mijn eentje. Hoe vreselijk ik het ook vind. -O-

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:27

Mijn vorige buurvrouw is ook alleenstaand en had een hond, nu was het probleem met haar hond dat die niet met iedereen mee wilde, lees alleen met haar of met mij. Bij ziekte of als ze lang weg was nam ik de hond mee met wandelen, mee naar ons thuis wilde de hond niet, dan zat deze net zo lang voor de deur te piepen tot hij weer thuis in zijn eigen mand lag.
Ik ben niet alleenstaand maar doordat mijn man voor zijn werk erg veel weg is sta ik er wel vaak alleen voor als er wat is. Soms is dat lastig en ook best zwaar. Onze pup van 5 maanden is net geopereerd en de eerste dagen vond ik het erg zwaar om er alleen voor te staan en alles door te laten gaan. Op die momenten had ik graag mijn man wat meer thuis gehad. Maar ook dat is weer goed gekomen. Bij ziekte is het voor mij het belangrijkste dat de paarden de stallen zijn gedaan en dat ze hun eten en drinken hebben gehad, voor de honden dan maar een keer een dag niet naar het bos en rond om het huis hun behoefte doen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:30

KimD schreef:
Citaat:
heb genoeg mensen die onderhand smeken of ze op mogen passen als ik er eentje neem dus dat komt goed,


Dit is een hele gevaarlijke, iets zeggen en het daadwerkelijk doen zit een groot verschil in. Ik zou dit eerder als 2e optie houden, als reserve. Niet als eerste en enige optie. Als je er straks van afhankelijk bent en niemand voegt de daad bij het woord zit jij met een hondje dat je 'nergens kwijt kan'.

Inderdaad dat dus, als het vaak eenmaal zo ver is dan geven mensen niet thuis. Afhankelijk zijn is zeker met de zorg voor dieren iets wat ik niet zou willen. Soms kan je niet anders maar zeker niet met grote regelmaat.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:04

Ik ben nu sinds een maand of 2 ook officieel alleen. Nu, heel veel verschil maakt het niet want ik pakte voordien al 99% van de zorg op mij (ex ging enkel 2 keer per week wandelen en ging ze soms eens ergens ophalen of keek er eens in het weekend naar, voeren, voer bestellen, dierenarts, medicijnen, wandelen, naar oppas voeren, trainen was allemaal voor mij.)

Ze kan niet goed alleen thuis zijn, dus ik werk deel van thuis en deel op de firma, dagen dat ik op de firma werk gaat ze naar mijn moeder.
Alle overige momenten gaat ze met mij overal mee heen, mijn leven staat dus grotendeels in teken van de hond.

Ex komt haar nu iedere vrijdagmiddag ophalen tot savonds, en iedere zondag voor de dag, hierdoor kan ik even wat meer tijd spenderen aan de klusjes bij de paarden / iets doen zonder hond, (ik heb meer tijd zonder hond dan toen we nog samen waren :+ )

Maar voor de rest is het gewoon veel geregel, ook als je ziek bent toch even plasje gaan doen. Ook als ik met migraine niks waard ben.

Nu heb ik wel een héél gemakkelijke hond, die prima een hele dag mee gaat overal rond, prima 20 km mee gaat wandelen, maar ook prima een dag niks doet, én tevreden is als ze 3 keer per dag kan gaan plassen. Dus dat scheelt wel een hoop.

Ik heb trouwens ook drie paarden in eigen beheer. Dus met die migraine bv moet ik ook gewoon gaan voeren en mesten. (alhoewel ik wel flexibel kan zijn, een dagje mesten overslaan is bij 24/7 buiten geen ramp, en de ruif is gevuld voor meerdere dagen. Dus in worst case kan ik ook gewoon even gaan checken / laten checken of er nog hooi en water is en de rest overslaan.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:54

Mijn vorige honden kon ik gerust om 19 uur uitlaten en s ochtends rond 8 uur weer eens.

Nu slaap ik zelf heel gemakkelijk terug in gelukkig. In laatste half jaar van mijn oudje moest hij er s nachts rond 2 a 4 uur altijd een keer uit (woonde 4 hoog op een flat) en als dat 2 uur was dan was 6 uur wederom nodig. Met liefde gedaan en hij sliep op bed want gaf het anders niet aan.

Mijn huidige honden hebben geen ritme en nooit gehad ook en we dealen er al 4 jaar mee. Inmiddels is 8 a 9 uur slapen helemaal oke maar of ik nu om 20,21 of 23 uur ze uit laat dat maakt niet uit. Om 5 uur a 5.30u gaat de oudste mopperen om eruit te gaan. We lopen dan 1,5 kilometer daarna eten en dan werken of terug naar bed.
Mijn jongste zou met gemak wel 12 uur slapen. De oudste heeft inwendige verklevingen gehad van darmen en organen dit is verholpen maar waarschijnlijk komt zijn vaker moeten plassen daar door. Heb er totaal geen probleem mee, hij geeft het goed aan

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:05

Hier niet alleenstaand maar de honden gaan mee naar de zaak en buiten dat om hebben wij een vangnet voornamelijk van mijn schoonouders en in uiterste uiterste nood hebben we een pension en een paar vrienden/kennissen/familie waar we wel terecht kunnen. Maar onze honden gaan eigenlijk overal mee naar toe en echt een sociaal leven hebben we niet. :')

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:14

Hier alleenstaand.
Mijn hond gaat op werkdagen naar mijn ouders. Zijn die op vakantie gaat ze naar mijn broertje. En in het uiterste geval zitten ze eens een dagje met alle honden bij mij thuis.
Als ik ziek ben gaat ze naar mijn ouders toe. Ik kan dan weinig aandacht geven en dat vind ik zielig. Meestal gaat er dan een appje naar mijn ouders dat ze daar blijft slapen.
Ook zo als ik met vriendinnen afspreek ofzo.
Andersom zijn de honden van mijn ouders en broertje ook regelmatig hier. Ik heb regelmatig 4 honden rondrennen.
Ideale manier van honden houden voor mij.
Wel met een paar regeltjes. Zo mag de hond niet te groot zijn en mag ik maar 1 hond hebben. Anders wordt er niet meer opgepast.

Uitslapen is hier geen probleem. Madam ligt nog lekker te snurken als ik dan onder kom.
Afbeelding
De zwart witte poedle is van mij

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:26

Vroeg naar bed kan hier prima :j
Mijn hond vindt in het donker s avonds wandelen stom. Dus die plast s avonds om 8u/9u in de winter gauw voor de deur en dan s ochtends weer, en dan houdt hij het rustig tot 8 uur s ochtends vol. De hond van mijn ouders gaat s avonds rond 11u voor het laatst meestal, maar slaapt dan ook gerust tot 10u s ochtends uit daarna.

Met pups of oudjes natuurlijk anders, maar hier geven ze het zelf wel aan als ze moeten, en blijkbaar is lang slapen ze toch veel waard ;)

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:44

Ik ben ook alleen. In mijn werk kan mijn hond gelukkig mee, hoewel hij soms wel eens een uurtje in de auto moet wachten of bij warm weer in een stal. Ik heb gekozen voor een border collie, dus ik zorg dat ik ook voldoende met hem werk en wandel of juist naar bijvoorbeeld een hondenspeelveld ga.

Ik heb hem heel bewust geleerd om zijn behoefte in de tuin te doen, dan kan ik als ik me niet lekker voel hem gewoon even in de tuin laten. Mijn ouders en vooral mijn vader vangt hem met plezier op wanneer ik een dagje niet voor hem kan zorgen. Ook bij ziekte van mij kan hij hem overdag ophalen voor een flinke wandeling. Mijn hondje gaat ook met iedereen mee wandelen, dat vind ik heel prettig, dan kan je hem makkelijk even uit handen geven als het zo uit komt.

Op vakantie ga ik niet zoveel, maar ook dan, als hij niet mee kan, kunnen mijn ouders hem opvangen. Maar hij heeft ook wel eens een weekend bij een lesklantje van mij doorgebracht, dat kwam toen net wat beter uit en ging ook super.

Al met al valt het mij reuze mee. Hoewel het wel, vooral in de zomer, een aanslag op je routines is. Even een dagje naar de stad is ineens iets waar je over na moet denken. En ik rij vaak onderweg naar huis via de supermarkt, maar als het 30 graden is kan ik de hond niet in de auto achter laten. En voor bij de supermarkt leggen dat durf ik niet. Niet iedere vreemde is aardig voor honden.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 10:16

Wat fijn alle positieve reacties! Kan toch wel de conclusie trekken dat het waarschijnlijk wel te doen gaat zijn. Ik ben een ochtendmens dus vroeg opstaan is geen probleem, 's avonds rond 23:00 laatste ronde ook niet. Ik heb een oppasadresje bij een vriendin (en als tweede optie haar gezin); we letten altijd al op elkaars dieren als het de ander niet uit komt dus dat zit écht goed. Ik heb al een ras in m'n hoofd en die hondjes blijven erg klein, juist omdat het plan is hem/haar overal mee naartoe te nemen. Het enige waar ik een ietsiepietsie benauwd voor ben is de kosten als 'ie ziek wordt; hebben jullie wel eens rekeningen gekregen waar je steil van achterover sloeg? :') Hebben jullie je hond laten verzekeren? Ik heb prima geld voor onderhoud, alleen als er operaties aan te pas komen van een paar duizend euro moet ik even slikken. Maarja, wie niet :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:27

Rekeningen van een paar duizend euro zijn altijd even slikken, voor de meeste mensen wel denk ik ;) . Maar ik heb daar afspraken over met mijn ouders. Lukt het niet om dat zelf op te vangen, dan is verzekeren misschien niet verkeerd - wel altijd de kleine lettertjes lezen! En anders vooraf al zo veel mogelijk sparen en maandelijks iets opzij proberen te zetten.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:34

Ik heb er voor gekozen in overleg met mijn ouders de hond bij hun te laten.
Ik had een hond. Hun hadden 2 katten.

Hun zijn met pensioen en hebben dus alle tijd.
Ik werk fulltime dus ik heb de katten meegenomen.

Ik haal wel regelmatig de hond op en dan logeert hij bij mij. Maar met een fulltime baan waar de hond niet mee naar toe kan is het niet eerlijk vóór hem om hem hier te hebben.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:13

Ik ben ook alleen en tsja, als ik ziek ben dan gooi ik ze in de tuin. Vind ik prima. Ik heb verder niemand die voor ze kan zorgen als het nodig is, dus dan zouden ze naar het pension moeten.

Verder vind ik het allemaal wel meevallen, maar je hond moet wel op nr 1 staan. Als jij een lange dag bijvoorbeeld toch weg bent, kan je niet ´s avonds nog even naar vrienden gaan als je hond niet mee kan. Maar ik neem mijn jongste hond veel mee, mijn oudere hond blijft liever thuis slapen.

En verder in het weekend kan ik ook uitslapen hoor, de honden slapen ook gewoon mee uit. Ik heb geen vaste routine, dus heb ook geen zeur honden die om een bepaalde tijd eten verwachten.

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:57

Ik ben ook alleen en heb twee honden. Ik vind het heerlijk dat als je thuis komt dat je altijd gezelschap hebt. OOkal heb ik ook twee katten :P

Als ik werk gaan ze naar mijn ouders en zou dat niet gaan kunnen ze ook naar mijn zus eventueel. Al sik ziek ben dan doe ik een kleine poep en plas ronde en daar doen ze echt nooit moeilijk over. Ziek is rust en dat is voor hun geen problem. Ik heb hoe ziek ook eigenlijk nog nooit iemand gevraagd mijn honden uit te laten even een frisse neus halen is wel lekker.

Vakantie ga ik eigenlijk nooit of ik neem mijn honden mee. Anders kan ik ze naar mijn ouders brengen. Ben daar echt dankbaar voor dat ze op mijn hondjes passen. <3

Ik moet wel zeggen dat ik 1 moeilijke hond heb en dat maakt sommige dingen wel lastig. Je neemt ze niet snel mee als je ergens op visite gaat daar hij daar heel veel stress van ervaart.

Zijn ze ziek dan kan ik dat gelukkig wel regelen op mijn werk dat ik niet kan komen. Mijn baas heft daar begrip voor en doet daar niet moeilijk over. Ik wil niemand opzadelen met mijn zieke hond.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:03

Mijn ex wilde dolgraag een hond en na half jaar graag een tweede .
Ex is echt ex en ik woon alleen met een puber en 2 honden van 1,5 jaar en 1 jaar oud .

Ik werk onregelmatig en ze hebben zich goed aangepast maar de tijd die ik vrij ben ik ook echt voor hun . Het was of zo doorgaan of zoeken naar een ander huis en nu ik naar ze kijk zie ik 2 gelukkige bulldoggen voor mij.
Makkelijk vind ik het niet zeker omdat het nog jonge honden zijn als ik over zou doen had ik er of 1 genomen of geen maar ik heb ze en hou van ze.

Ik heb wel geïnvesteerd in een mooi hondenluik een tomsgate . Als er echte hoge nood is of ze willen buiten zijn dan kan dat .

Inmiddels heb ik een nieuwe vriend die steeds meer hier is en gek is van honden en lopen we na eten lekker gezellig samen buiten .

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:47

Castilja schreef:
Wat fijn alle positieve reacties! Kan toch wel de conclusie trekken dat het waarschijnlijk wel te doen gaat zijn. Ik ben een ochtendmens dus vroeg opstaan is geen probleem, 's avonds rond 23:00 laatste ronde ook niet.

Het enige waar ik een ietsiepietsie benauwd voor ben is de kosten als 'ie ziek wordt; hebben jullie wel eens rekeningen gekregen waar je steil van achterover sloeg? :') Hebben jullie je hond laten verzekeren? Ik heb prima geld voor onderhoud, alleen als er operaties aan te pas komen van een paar duizend euro moet ik even slikken. Maarja, wie niet :+


Hier ook al 10 jaar hondeneigenaar, waarvan 7 jaar alleenstaand! Geen leven zonder hond hier hoor. Eentje vind ik ook maar wat stil, dus kwam er toch een tweede bij 2 jaar geleden. Afgelopen februari m'n eerste hond overleden, dus sinds oktober een reu uit Roemenië gehaald ter gastopvang. Als die een plekje heeft is het weer wat te stil in huis vermoed ik...

Op vakantie hoef ik niet zo nodig. Mijn vriend vindt dat echter wel erg leuk, dus dat is iets waar ik destijds niet bij stil stond. Dat ik minder flexibel ben voor anderen. Want ook een kerstviering, verjaardag oid zit niet iedereen op de honden te wachten. En ik laat mijn honden dan weer niet graag thuis :+
Houd er ook rekening mee dat een hond 15 kan worden. Hoe je situatie nu is, blijft hij niet.
Ik ben een jaar ziek geweest, heb parttime en fulltime gewerkt, gestudeerd, veel vrij gehad: het is hier allemaal voorbij gekomen mét hond! Samenwonend, relatie uit en bij een vriend in, weer even terug bij ouders, op kamers (dan wel ruime kamer met uitloop naar tuin), en nu een eigen appartement. Hierna wellicht weer een huis en samenwonend :D

Mijn eerste hond heeft me nauwelijks geld gekost wat betreft medische rekeningen. Alleen de laatste maand wat kosten gemaakt. Mijn teef is super gezond, maar heeft haar voorste kruisband volledig afgescheurd en meniscus stukje afgebroken paar maanden terug in een ongeval. Tja, dan zit je al gauw richting de paar duizend euro inderdaad... Dus een spaarpotje is wel een vereiste.
Ter vergelijking: het allerduurst is mijn kat geweest. Echt een zorgenkindje, verwaarloosd voor hij bij mij kwam. Daar is over z'n leven heen nog wel meer dan een paar duizend in gestoken...

Maarja, alles voor de beestjes hè!

Hier is niks verzekerd, daar zitten weer allerlei reglementen omheen (wat wel en wat niet vergoed wordt en hoeveel) en de rekensom is snel gemaakt voor mij. Een jaar geen kosten en zelf een 10tje opzij zetten per maand geeft je al een spaarpot van 1200 euro per jaar.
Ook wordt hier flink geïnvesteerd in goede voeding en supplementen: voorkomen is beter dan genezen!

Ik geef dan weer niks uit aan hondenbedden/manden of speeltjes. Hier ligt gewoon een eenpersoonsmatras in de woonkamer en in de slaapkamer ook. Speeltjes kun je ook van oude spullen maken als je creatief bent. Ontvlooien doe ik alleen als ik vlooien zie (misschien 1x in de 3 jaar), dus dat scheelt ook al maandelijks kosten.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 06:19

Qua financiële buffer tja.... Die had ik 0 toen ik de laatste aan schafte. Echter nooit dat ik een dier zal laten pijn lijden en verzekering kost uiteindelijk zoveel dat ik die optie niet overweeg. Wel had ik de afspraak met toemalige werkgever dat ik altijd in nood extra kon werken en dierenarts rekening naar werk mocht. Is nooit nodig geweest en inmiddels is mijn situatie in 2 jaar zo enorm veranderd dat ik er ook niet meer afhankelijk van zou zijn. In uiterste nood als het duizenden euro's zou kosten die ik absoluut niet zou kunnen dragen zijn er ook nog zat opties of helaas euthanasie als dat de enige haalbare optie zou zijn. Echter die optie zal, vermoed ik, bijna niemand hoeven te gebruiken gelukkig

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:02

Die buffer hebben we allemaal nodig. Of je nu wel of geen hond hebt. Het leven heeft altijd wel iets voor ons in petto. Ik ben inmiddels aan mijn 3e hond bezig. De vorige 2 zijn beide 15 geworden. Ik wil dat het in de basis goed is. Kwalitatief goed voer, op tijd enten en ontwormen, dagelijks voldoende bewegen en bovenal koop een gezonde hond. Die heb ik dan weer niet :+ . Ik heb de kneus van de familie met een voedselallergie en minder goeie heupen. Die vraagt vooral meer management. Maar ook daarin zijn de kosten niet (meer) extreem. Voerbakken, riemen en speelgoed kan je net zo duur maken als je wil. Ligt er ook aan of je een sloper of een speler hebt. Even heel praktisch bekeken is een kleinere hond goedkoper in voer en onderhoud. En vaak makkelijker mee te nemen en onder te brengen. Mijn beagle kon en mocht altijd overal mee naar toe. Mijn labrador die super braaf is is toch letterlijk meer hond.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:08

Castilja schreef:
Hebben jullie je hond laten verzekeren? Ik heb prima geld voor onderhoud, alleen als er operaties aan te pas komen van een paar duizend euro moet ik even slikken. Maarja, wie niet :+


Ik heb mijn hond wel verzekerd. De kosten van de dierenarts lopen niet zo hoog op als bij de paarden maar mijn hoogste rekening was 2.700 euro na een spoed operatie in het weekend. (Hij kreeg een darminvaginatie) En dat was de derde operatie binnen 2 jaar. Dan is het toch wel fijn dat je 80% terug krijgt. Daarna heeft hij gelukkig nooit meer wat gehad.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:11

In de basis een gezonde hond aanschaffen kan een hoop kosten en ellende schelen.
Je kunt uiteraard alsnog de pech hebben dat hij iets oploopt maar die kans is kleiner dan bij een hond die al niet zo gezond in elkaar steekt is mijn ervaring. :)
En gelijk de reden dat er hierna geen Shih Tzu meer komt als de huidige overlijdt (wat van mij nog minstens 10 jaar mag duren).

Sommige dierenartsen hebben trouwens zoiets als een huisdierzorgplan.
Je betaalt een x bedrag per maand en voor dat bedrag krijg je korting op behandelingen en producten en vaak je parasieten bestrijding, entingen enzo 'gratis'.
Voordeel tov een verzekering is dat ze geen rassen of ongezonde dieren uitsluiten.
Nadeel is dat er buiten die korting niets vergoed wordt.
Voorwaarden etc verschillen per praktijk en het zorgplan geldt alleen bij je eigen dierenartspraktijk.

Anoniem

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:31

Een kleine toevoeging: hou er rekening mee dat mensen die nu heel hard roepen dat ze wel willen oppassen dat in de praktijk echt niet altijd kunnen of doen. Iedereen zei ook altijd dat ze echt met liefde op mijn kat zouden willen passen maar als puntje bij paaltje komt valt dat echt tegen :+

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:37

Jup, hier hetzelfde.
Of ze bleken niet zo geschikt te zijn voor mijn hond(en). :+
Daarom ook besloten dat de moeilijke zoveel mogelijk bij mij blijft en als het echt niet anders kan naar ex gaat of in pension.
De makkelijkste schuif ik zo bij iemand om de deur maar ook daarbij moet ik ff kijken of dat past, mensen die strikte gehoorzaamheid verwachten gaan het niet redden met hem, daar is hij teveel een flierefluiter en clown voor. :')

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:35

lor1_1984 schreef:
In de basis een gezonde hond aanschaffen kan een hoop kosten en ellende schelen.
Je kunt uiteraard alsnog de pech hebben dat hij iets oploopt maar die kans is kleiner dan bij een hond die al niet zo gezond in elkaar steekt is mijn ervaring. :)


Het jammere is dat je dat gewoon nooit zeker weet op voorhand. Tuurlijk kan je op zoek gaan naar een hond van bij een fokker, de stamboom controleren enz. Dat geeft je een idee, maar zekerheid heb je helaas niet.
Mijn vader heeft zijn eerste hond bij een broodfokker gekocht. Beestje mankeert quasi nooit iets. Mijn eerste hond komt van bij een goede fokker, stamboom gecontroleerd enz. Op 1-jarige leeftijd bleek hij heupdysplasie te hebben (we hadden het nooit gezien tot er foto's gemaakt werden en bleek dat hij dit wel in erge mate heeft). Met hem sta ik zeer geregeld bij de dierenarts, is al meermaals geopereerd om verschillende redenen, moet speciale voeding krijgen (veganistisch), medicatie voor zijn hart, supplement voor zijn gewrichten,... Mijn andere hond komt ook van bij een fokker, stamboom gecontroleerd enz. Die is gelukkig niet vaak ziek.