Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 04:09

Niet alleenstaand, wel alleenwonend.

Ik heb, voordat ik mijn hond (Kees x Border Collie, 11 kg) aanschafte heel goed met mijn ouders overlegd. Ze wonen in hetzelfde dorp, en wilden zelf geen hond meer vanwege de verplichtingen. We hebben afgesproken dat Zelda bij hen mag als ik moet werken/stage lopen en wanneer ik op vakantie zou willen.

Ik bracht haar 2 a 3 dagen in de week s'ochtends naar mijn ouders en haalde haar s'avonds weer op. We hebben dit van pup af aan gedaan, ze heeft dus als het ware 2 huizen. Met 10 weken oud moest ik een weekend weg vanwege werk, dus ook het overnachten daar heeft ze van jongs af aan meegekregen.

Ik heb extra veel tijd gestoken in het oefenen met alleen thuis zijn, ze kan dus prima een dagdeel alleen thuis zijn, hier of bij mijn ouders. Maar in de praktijk neem ik haar het liefste mee. Als ik even naar de supermarkt moet blijft ze alleen thuis, als ik langer ga winkelen breng ik haar naar mijn ouders. Mijn vader zegt altijd "ze kan hier wel lopen", en hij is mega gek op haar.

Ik heb haar 1x een week meegenomen naar de camping, en dat was zo'n ramp dat ik sindsdien een huisje huur of haar naar mijn ouders breng. Als we een dagje weggaan, zoeken we OF een 'hondvriendelijke activiteit' uit, of ze gaat naar mijn ouders. Als beide echt niet gaat (een huwelijk in de familie oid), heb ik een lieve buurvrouw die haar wel wil uitlaten. Gelukkig komt dit bijna nooit voor. We hebben haar ook vanaf ca. 12 weken meegenomen naar terrasjes en restaurantjes, en ze heeft zo ook al jong geleerd dat ze fijn onder de tafel kan gaan dutten tot we opstaan.

Ze is ondertussen bijna 6, en ik heb toen ze vreselijk aan het puberen was flink de griep gehad. Ze was strontjevervelend en ik was hondsberoerd, dus toen heb ik mijn vader gebeld of hij me alsjeblieft wilde redden. Hij is haar toen komen halen en na anderhalve dag als een vaatdoek op bed liggen was ik weer goed genoeg om haar op te halen.

Ik denk dat het staat of valt met vooraf hele goede afspraken maken en het van jongs af aan zo inrichten dat ze niet beter weten. Wij zeggen hier altijd dat Zelda twee huizen heeft, en ik heb dus ook alles dubbel (manden, speelgoed, bench als pup, etc).

Ik zou het niet anders meer willen, een hond geeft je zo veel, maar als mijn ouders er niet voor open gestaan hadden, had ik geen hond aangeschaft.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:39

Mindim schreef:
lor1_1984 schreef:
Juistem. :)

Hier komt er bijvoorbeeld geen Shih Tzu meer dankzij de ellende.
Zomers je hond niet meer uit kunnen laten omdat hij bijna omvalt zogauw het 25c is is gewoon niet tof.
De hernia hebben we hier inmiddels ook gehad en een vlooienmiddelvergiftiging wat 2,5 jaar later nog steeds zijn sporen nalaat.
Verder heeft hij nog weleens een bultje, gelukkig is dat tot nu toe een verstopte talgklier geweest en heel soms heeft hij een hotspot.
Buiten dat is hij erg gezond trouwens, geen gedoe met allergieën etc. :)
Het is gewoon een type wat niet zo gezond in elkaar steekt met die kromme poten, grote bolle ogen en korte snuit met kleine neusgaten.

Als ik dan naar de Kees kijk;
Functioneel gebouwd
Fatsoenlijk rechte poten en lange snuit.
Rent met ong 30c nog rond, hijgt dan iets meer maar hé wij hijgen dan ook meer als we gaan hardlopen. :+
Steekt overall gewoon gezonder in elkaar.
Wellicht dat een volgende hond weer een Kees wordt, wel van een goede fokker dan want de huidige is gedragsmatig niet helemaal wat een Kees hoort te zijn. :')

Ik heb vier honden, maar alle vier hebben geen zin om met 25 plus nig fijn rond te rennen. Denk niet dat je veel honden daar nog een plezier mee doet.

Mijn keesje dus wel. :')
Maar zij is een beetje apart. :P

Castilja

Berichten: 2511
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 12:45

Het gaat hier enorm goed, echt supertof om te zien. Wat een vrolijk hondje is het. Waar ik gisteren nog met m'n handen in het haar zat wil ik d'r nu al houden <3 :+ Loopt me toch een partij trots aan de riem te paraderen..

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:57

Wat fijn dat het bevalt!!! Super goede manier om te ontdekken of je een hond leuk vind!

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:59

Ik heb zelf een Jack Russell en die geleerd op een bak met houtkorrels te plassen en poepen om mezelf een hoop stress te besparen. Ik werk sowieso niet hele dagen en ik heb veel vakantie. Als je ziek bent ben je ziek en toch even hond uitlaten, mensen met kinderen moeten ook door. Ik zou zelf niet willen bouwen op mensen die denken dat een hond uitlaten altijd leuk is........ Ik zou zelf niet meer een nieuwe kopen na dit hondje, ik heb het getroffen met haar, heel rustig in huis, heeft vrij weinig beweging nodig.

Bedenk hoe je dat gaat doen als je een dag bent werken en erna uiteten wil of een dagje weg wil.
Of zorg voor een goede uitlaatdienst.

Anoniem

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:33

Ik krijg een hondentoilet. Ideaal!

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:35

Ik had mijn hond samen met mijn ex. Nu heb ik haar alleen, ze kan altijd naar mijn ouders als ik werk. Dus voor mij prima, al is het soms wel lastig maar mijn hond vind het bij mijn ouders net zo prima. Dus ook vakanties en dagjes werk zijn geen probleem.

Ik weet niet of k het zo weer zou doen, ook als mijn ouders weg zouden vallen zou het me nooit lukken