Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:12

Die van mij had de tweede keer ook een rompertje met een mouwtje er aan. (was geopereerd aan zijn voorpoot) Hij bleef er goed af dus dat was zijn geluk.

Maar hoe vervelend ook, aan de hechtingen zitten is gewoon geen optie. Dan ben je nog langer van huis... Dus er zit even niets anders op dan doorzetten en kap hooguit even af met eten oid zolang je zelf heel goed oplet.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 15:31

Geen maagbeschermer, maar als hij goed eet is hij ook fit. Tot zijn kap op moet.

Ligt dus niet aan het herstel van zijn lijf maar zit tussen zijn oren dat hij met kap zielig is.
Hij was vanmorgen lief aan het spelen, ik let 2 tellen niet op en toen heeft hij er net te veel aan gezeten |o .
Dus kap op, honingzalf langs de wond en nu ligt hij boos in zijn doos in de bijkeuken.


Onze serre is niet water en sneeuw dicht, zijn eerste kleine randje sneeuw vond hij niets aan :') .

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:08

Ik weet niet meer of ik het al eerder in dit topic had genoemd, maar je zou eens kunnen kijken naar de kraagjes van kalpet. Vond ik zelf erg fijn.

Hij zal er toch even doorheen moeten denk ik, als ie alles open trekt ben je nog verder (en langer van huis). Arme kerel, nog even dokrzetten

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 20:05

Ik hoop dat het nog maar even is en de collectie die ik nu heb zijn geen verbetering op zijn gewone kraag.

Alleen een beetje pech. Gister avond kwam er beetje vocht uit de wond. Maar hij had er wat aan gezeten dus maar ff aan kijken. Vanmorgen echt pus.....
Dus nu antibiotica. Kon het bij onze normaal eigen dierenarts ophalen na overleg. Wel fijn omdat ik daar al in het dorp moest zijn. Woon precies tussen beide dierenartsen in, behandelend arts is 10km over slecht begaanbare wegen de andere kant op. Was het nodig was ik daar wel heen gegaan, maar het ophalen waar je toch al heen moet was toch een stuk fijner.

Of hij er nu zo aan zat omdat er al onzichtbaar iets gaande was, of dat zijn er aan zitten het probleem bij was durf ik niet te zeggen.

Hij is verder gewoon fit. Depressief van zijn kap, zonder gewoon blij maar meteen aan de wond willen zitten. Dus helaas dan toch maar depressief met zijn kap op.

Antibiotica pilletjes zijn erg lekker. Maar ontwormen is ook altijd een feestje dus hoopte daar nu ook op.

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:32

Agossie! Zou dat al langer een rol hebben gespeeld? Dat hij daarom een beetje deprie was?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 20:36

Durf het niet te zeggen. Zonder kap is hij wel echt fit en blij. Maar dat is voor nu natuurlijk even geen optie.

Maar geen koorts, eet en drinkt goed. Moppert als ik zijn kap weer op doe als ik het toch 5 minuten probeer.

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:33

Dan heeft hij duidelijk een kap depressie! Niet leuk voor hem, maar voor jou wel fijn om te weten dat hij zich verder dus wel redelijk goed voelt.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 14:21

Ja, die heeft hij zeker. Maak ik me niet heel druk om. Gaat wel weer over, afhankelijk hoe snel zijn wond geneest.
Gister avond toen hij zelf op de bank ging liggen ben ik er naast gaan liggen en kon zijn kap even af. Wond is niet gevoelig, kon mijn hand op de wond houden en kon hij er omheen even alles wassen. Even het in zijn vacht gelopen wondvocht er uit poetsen. Dat kan hij beter zelf dan dat ik er aan ga lopen prutsen.

Komt echt flink wat vocht uit dus toch even overlegd met de dierenarts. Die geeft aan eerst de antibiotica even de tijd te geven (zoals verwacht, maar manlief zat al bijna met hem in de auto :') ) en het in de gaten te houden. Gelukkig is hij gek op pilletjes! :j

Hevonen

Berichten: 5612
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:27

Dennis schreef:
Ja, die heeft hij zeker. Maak ik me niet heel druk om. Gaat wel weer over, afhankelijk hoe snel zijn wond geneest.
Gister avond toen hij zelf op de bank ging liggen ben ik er naast gaan liggen en kon zijn kap even af. Wond is niet gevoelig, kon mijn hand op de wond houden en kon hij er omheen even alles wassen. Even het in zijn vacht gelopen wondvocht er uit poetsen. Dat kan hij beter zelf dan dat ik er aan ga lopen prutsen.

Komt echt flink wat vocht uit dus toch even overlegd met de dierenarts. Die geeft aan eerst de antibiotica even de tijd te geven (zoals verwacht, maar manlief zat al bijna met hem in de auto :') ) en het in de gaten te houden. Gelukkig is hij gek op pilletjes! :j


Complimenten voor jullie zorgzaamheid. Hoop dat hij gauw weer gewoon zijn gang kan gaan.

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:17

Heel fijn dat hij zo'n makkelijke patiënt is met medicatie e.d. Altijd zo vervelend als je een paar keer per dag moet worstelen om er een pil in te krijgen... Ik denk dat jullie ook wel blij zullen zijn als het straks allemaal achter de rug is. Je doet het vast met liefde, maar ik kan me van mezelf herinneren dat je toch zorgen hebt. Ik was heel opgelucht toen het uiteindelijk klaar was.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 21:31

Het lijkt me niet meer dan normaal, voor beestjes moet je zorgen.

Heb gister ook bij de kipjes een half uur in de sneeuw gezeten om te zorgen dat ze uit de hand een bakje water voor te houden zodat dat niet om gegooid werd in het nachthok waar ze weigerde uit te komen om te eten en te drinken. Eten konden ze ook uit het stro als het bakje om ging, maar water niet. En omdat we wat asielzoekers hebben is het nachthok wat krap om een paar dagen fulltime in te wonen.

Wond zelf is nog dicht. Naast de wond zitten 2 'gaatjes' die best vocht lekken. Dus hij moet een beetje meer in de bench en in de bijkeuken zodat niet het hele huis onder het wondvocht komt te zitten...

Hij ligt nu naast me op de bank, zonder kap zich even te wassen. En ik als een politieagent er naast. Zodat hij niet aan de wond zit en zijn broer niet gaat pesten (zonder kap kan hij dat heel goed).

Wat zal ik blij zijn als dit weer voor elkaar is. Dat we niet alleen maar aan het zorgen zijn. We waren er bijna na die weken bench, toen hoop op wat simpele fysio. En nu dan de wond die niet rustig is.

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:45

Natuurlijk is het niet meer dan normaal. Ik bedoel ook niet zo zeer zorgen voor, maar zorgen maken om. Ik merk aan mezelf dat het me toch veel spanning geeft als mijn dieren wat mankeren. Ik ben daar dan toch bewust en onbewust gedurende dag mee bezig. En dat doe ik met alle liefde van de wereld, zolang als het nodig is. Maar als het dan klaar is dan merk ik aan mezelf dat het er best inhakt omdat ik me toch echt zorgen heb gemaakt voor een langere periode. Maar goed, dat is misschien heel persoonlijk en voor elk mens wellicht anders.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 12:11

Idd, het kost gewoon een berg extra energie.
Vorige week dat m'n man hem naar de dierenarts bracht reed ik het erf af met de trailer achter mijn kont naar de kliniek, ontstoken oogje en die hebben we ook een week intensief moeten zalven.

Maar ze zijn het allemaal waard :D .

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:18

Dennis schreef:
Idd, het kost gewoon een berg extra energie.
Vorige week dat m'n man hem naar de dierenarts bracht reed ik het erf af met de trailer achter mijn kont naar de kliniek, ontstoken oogje en die hebben we ook een week intensief moeten zalven.

Maar ze zijn het allemaal waard :D .

Ja, dit herken ik helemaal. Je doet het met alle liefde en 100x meer. Maar het kost niet alleen praktisch tijd/energie maar ook de zorgen kosten energie.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:08

Dennis schreef:
Idd, het kost gewoon een berg extra energie.
Vorige week dat m'n man hem naar de dierenarts bracht reed ik het erf af met de trailer achter mijn kont naar de kliniek, ontstoken oogje en die hebben we ook een week intensief moeten zalven.

Maar ze zijn het allemaal waard :D .


Dat blijven we gewoon zeggen hè

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:21

Nou precies. Het vreet gewoon energie.
Ook nog pech met je paard dus? Gaat het nu weer de goede kant op?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 14:35

Ja, mn oudje van 27 had een kleine beschadiging aan haar oog. Na een weekje zalven en druppelen(naast het cushing pilletje wat er dagelijks in gaat) is dat gelukkig weer goed!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 11:42

Gister mochten de hechtingen er uit!
Met kap in de reismand was wat proppen, maar durf echt niet zonder.

Ritssluiting ziet er prachtig uit, hechtingen waren even frutselen omdat ze wat vast zaten in restjes korst. En de lelijke plekjes boven en onder de wond waren afstervende huid. Dat wat los zit hebben ze helemaal los gehaald. Even onder een klein beetje gas narcose want het was toch wel een beetje gemeen ;) .
En nu heeft hij er een verbandje op zitten. Dinsdag verband wissel.

En hij is zo grappig stout.
Steeds in de weer, midden op je krant liggen, ramt met zijn kap alle kozijnen en stoelpoten en lekker vogeltjes in de sneeuw kijken.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:44

Fijn voor hem dat de hechtingen er uit zijn.
Hij heeft zeker nog wel de kap als er nog verband zit.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 20:51

Foto met flits is stom. Kap moet idd echt nog wel ff op blijven.
Verband laten zitten tot dinsdag word nog een uitdaging. Ondanks kap hangt het op half 11 door bewegen. We lopen er nu met leukoplast achter aan steeds. Hopelijk redden we het tot morgen avond en dan morgen zelf maar vervangen en dan hopelijk blijft dat tot dinsdag zitten.

Afbeelding

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:46

Onze kat had ook verband en kreeg bij de dierenarts dan een soort net om haar hele lichaam heen, we noemden dat een rollade pak :') zo zag ze er ook echt uit. Daarmee bleef het verband wel goed zitten.

Fijn dat het verder allemaal goed gaat! Ik lees steeds mee.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 18:37

We hadden bevroren leidingen in de douche, dus Nor mocht eindelijk weer helpen klussen!!! :):) *\o/* :j
Afbeelding

Hij had ook ff goed voor ons spinnenrag weg gehaald (lees: kap vol spinnenwebben waar een Halloween kostum jaloers op zou zijn). Hij was zo blij en tevreden dat hij weer kon helpen, onze bouwvakker.

Verbandje zit nog, met allemaal soorten tape inmiddels.
Van dat verband-gaas heb ik niet. Wel zelf klevende bandage maar vind dat ff te stug eigenlijk.

Pakje aan en 1 gat dicht naaien heb ik aan gedacht, maar dan doet hij alsof zijn hele achterkant verlamd is.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 08:46

Nor is over zijn kap depressie heen! Gelukkig maar want hou hem zo lang mogelijk op voor de wond.
Dinsdag verbandwissel gehad, dierenarts was heel tevreden. Vandaag of morgen er af en dan zelf beoordelen of ik het nog eens inpak of niet. Hij is zo lief en makkelijk, dat redden we zelf ook wel.
De dierenarts vroeg wel wat er met zijn kap gebeurd was. Allemaal wittige strepen er in waar het plastic wat beschadigd is. Ehhhh, hij doet wel eens :):) en ook wel *\%/* , en dan raakt/ramt hij wel eens wat :j .

Gister ook weet eens ouderwets ruzie met zijn broer. Haar door de hele kamer heen. We hebben hem lang beschermd, maar hij lokte het zelf uit en kan zich weer prima verweren dus hij mocht het mooi zelf oplossen.

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:19

Kijk dat zijn fijne berichten! Nog even en hij is weer als van ouds alleen dan op 3 poten.

Texas02

Berichten: 4588
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:24

Wat fijn om te horen!!