Gloa schreef:Dit scenario zou niet eens in me opkomen. We hebben het hier over vrijwilligers met een hart voor dieren. Ik kan me niet voorstellen dat ze dieren 'stelen' om geld binnen te halen. Degene op de ambulance lijkt me niet verantwoordelijk voor de financiering van de organisatie; die doet gewoon zijn/haar werk en heeft er zelf niet direct baat bij om geld binnen te halen.Maar even advocaat van de duivel; wat als ze mij gebeld hadden en van mij het gevoel krijgen dan ik niet genegen ben om te betalen.....hadden ze dan mijn kat meegenomen? Want als ze door een willekeurig persoon gebeld worden mogen ze dan jouw dier stelen om betaling door eigenaar veilig te stellen?
Denk je dan ook dat ambulancebroeders wel eens patiënten meenemen voor een ritje, omdat ze dan moeten betalen en er zonder vervoer niet betaald hoeft te worden?
Misschien was de beller niet duidelijk en dachten ze bij de dierenambu nog dat het dier nog leefde. En over dat meenemen: ik zou eerder denken dat ze de kat wilden meenemen omdat ze niet zomaar dode dieren mogen achterlaten; jij als eigenaar was er op dat moment niet.
Ik snap overigens wel dat je vindt dat ze wat persoonlijker hadden kunnen reageren, maar om nog even de vergelijking met de menselijke medische zorg te maken: daar zeggen ze toch ook niet: "ach, wat verdrietig dat uw vader is overleden. Met oprechte deelneming sturen we hierbij de factuur voor de laatste zorg." of "We hebben je met de ambulance meegenomen. Hopelijk voel je je al wat beter." Wel lief dat ze zoiets bij die kraai deden, overigens.
Je kunt de toon niet uit een factuur lezen. "Kat is overleden" kan toch ook op een meelijwekkende manier worden uitgesproken? Tja, "sterkte" was op zijn plaats geweest, maar om daar nou uit principe niet die drie tientjes voor te lappen... Ik heb het ook niet breed, maar zou blij zijn dat ze zijn gekomen. Ik wil je ook nog even sterkte wensen. Het is een nare manier om je huisdier te verliezen en dan wil je er al helemaal niet zulk gedoe bij hebben.