Rekening van de dierenambulance ontvangen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:33

Gloa schreef:
Maar even advocaat van de duivel; wat als ze mij gebeld hadden en van mij het gevoel krijgen dan ik niet genegen ben om te betalen.....hadden ze dan mijn kat meegenomen? Want als ze door een willekeurig persoon gebeld worden mogen ze dan jouw dier stelen om betaling door eigenaar veilig te stellen?
Dit scenario zou niet eens in me opkomen. We hebben het hier over vrijwilligers met een hart voor dieren. Ik kan me niet voorstellen dat ze dieren 'stelen' om geld binnen te halen. Degene op de ambulance lijkt me niet verantwoordelijk voor de financiering van de organisatie; die doet gewoon zijn/haar werk en heeft er zelf niet direct baat bij om geld binnen te halen.

Denk je dan ook dat ambulancebroeders wel eens patiënten meenemen voor een ritje, omdat ze dan moeten betalen en er zonder vervoer niet betaald hoeft te worden?

Misschien was de beller niet duidelijk en dachten ze bij de dierenambu nog dat het dier nog leefde. En over dat meenemen: ik zou eerder denken dat ze de kat wilden meenemen omdat ze niet zomaar dode dieren mogen achterlaten; jij als eigenaar was er op dat moment niet.

Ik snap overigens wel dat je vindt dat ze wat persoonlijker hadden kunnen reageren, maar om nog even de vergelijking met de menselijke medische zorg te maken: daar zeggen ze toch ook niet: "ach, wat verdrietig dat uw vader is overleden. Met oprechte deelneming sturen we hierbij de factuur voor de laatste zorg." of "We hebben je met de ambulance meegenomen. Hopelijk voel je je al wat beter." Wel lief dat ze zoiets bij die kraai deden, overigens. :)

Je kunt de toon niet uit een factuur lezen. "Kat is overleden" kan toch ook op een meelijwekkende manier worden uitgesproken? Tja, "sterkte" was op zijn plaats geweest, maar om daar nou uit principe niet die drie tientjes voor te lappen... Ik heb het ook niet breed, maar zou blij zijn dat ze zijn gekomen. Ik wil je ook nog even sterkte wensen. Het is een nare manier om je huisdier te verliezen en dan wil je er al helemaal niet zulk gedoe bij hebben. :(:)

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:40

Ik krijg de indruk dat mensen over een best wel belangrijk stukje heen lezen, Namelijk dat TS 2 maanden daarvoor al een donatie van 50€ heeft gedaan omdat ze een kraai hadden op gehaald.
Ik denk dat ts vooral dat dwars zit, Ze heeft ze al flink gesponsord en nu zijn ze gebeld en waren ze niet nodig en hebben ze niks gedaan en dan toch een rekening van bijna 40€ krijgen, Daar zou ik ook niet echt blij van worden eerlijk gezegd.

Anoniem

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:46

Ja en dan? Je gaat toch ook niet tegen een asiel zeggen: Ik heb vorige maand €200 gedoneerd, dus ik wil nu geen adoptiekosten betalen.

Het was een donatie. Dat hoort echt volledig vrijblijvend te zijn.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:52

Ik wilde dat detail juist een beetje verzwijgen, want 50 euro betalen voor een dode kraai, maar dan wel de hakken in het zand steken wanneer ze een factuur sturen voor het opdraven voor je eigen kat. En dan is het nog eens niet het bedrag dat TS tegensteekt, maar de toon van de factuur. Ik zou betalen en dan een mailtje sturen met jouw ervaring. Kan de dierenambulance leren uit deze ervaring, maar jij bent wel the bigger man geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:58

Blijkbaar was er door nog een persoon van de ambu een mail gestuurd met toelichting maar die was in de spam beland :roll:

Waarschijnlijk is het toch de loonwerker geweest die de ambu heeft gebeld (jaja ze bestaan de boeren met een klein hartje :D ). De ambu wist dat de kat dood was en hadden met hem afgesproken dat hij hem aan de kant zou leggen (blijkt uit de mail van de ambu).

Hij is daarop bij onze buren een doosje gaan halen om de kat netjes aan de kant te kunnen leggen. Zij vertelde hem direct dat het onze kat was. Hij heeft hem op ons erf! voor de poort neer gelegd (wij hebben een inham van circa 5 meter).

De ambu arriveerde en wilden de kat meenemen terwijl hij al bij ons lag en die jongen vertelde dat het opgelost was. Mijn buurvrouw kreeg dat in de gaten en is zich ermee gaan bemoeien. Het ging niet van harte maar ze hebben hem achter gelaten en naar een bankje achter de poort verplaatst.

Dus ze wisten dat het om een dode kat ging, dat hij aan de kant gelegd zou worden en toen hij al bij zijn huis terug was wilden ze hem alsnog meenemen. En dan is het blijkbaar heel raar dat ik alles bij elkaar een heel naar gevoel over hou aan deze rekening en de manier van communiceren hierover :?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-20 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:01

Ik snap TS zo goed.

Als ze vriendelijk waren geweest , meelevend en daarna aangegeven hadden dat TS niets verplicht was maar dat ze gezien het uitrijden er prijs op zouden stellen als TS bij kon dragen aan de kosten......

Dat is iets heel anders dan een wettelijk niet kloppende factuur, bot doen en het overleden dier als een soort gegijzeld onderpand mee willen nemen.

Principe kwestie. Uiteindelijk zou ik ook betalen maar wel een statement maken vermoed ik.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:05

Ik heb een hele goede tip voor de TS.
De volgende keer je katten binnen houden wanneer je niet bereid bent om de kosten te betalen die je dieren aanrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:07

Eleeke schreef:
Als ze vriendelijk waren geweest , meelevend en daarna aangegeven hadden dat TS niets verplicht was maar dat ze gezien het uitrijden er prijs op zouden stellen als TS bij kon dragen aan de kosten......

Dat is iets heel anders dan een wettelijk niet kloppende factuur, bot doen en het overleden dier als een soort gegijzeld onderpand mee willen nemen.

Presies dit dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:09

Blussem schreef:
Ik heb een hele goede tip voor de TS.
De volgende keer je katten binnen houden wanneer je niet bereid bent om de kosten te betalen die je dieren aanrichten.

Onze 2 andere katten komen niet buiten. Maar deze was het al zo gewend dat het dieronvriendelijk was om hem binnen te houden. 'S nachts was hij wel binnen. Maar begin van de middag tot halverwege de avond moest hij toch altijd even naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:15

Gini schreef:
Ik wilde dat detail juist een beetje verzwijgen, want 50 euro betalen voor een dode kraai, maar dan wel de hakken in het zand steken wanneer ze een factuur sturen voor het opdraven voor je eigen kat.

Het was geen dode kraai. Maar een kraai in nood die zo te zien enige tijd geleden een deel van zijn poot was kwijtgeraakt. Huid 'genezen' maar botje stak nog uit en beestje was broodmager. Ik heb toen zelf al geprobeerd om hem bij de dierenarts in te laten slapen maar dat moest persee via de dierenambu. Zij hebben hem opgehaald en het via de vogelopvang afgehandeld/ingeslapen.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:22

Billy schreef:
Ik zou niet betalen, maaar dat komt ook omdat ik rare dingen meegemaakt heb met de dierenambulance.
Die heeft nl bij mijn stalhouder meerdere malen een van de honden uit het eigen weiland geplukt en naar het asiel gebracht. Hond liep op eigen terrein, was goed verzorgd, niet verdwaald, na de eerst keer uit het asiel halen hebben ze aangegeven dat het hun hond was en dat hij er vaker liep en nog namen ze hem elke keer mee en moesten ze betalen om hun eigen hond die vanaf eigen terrein gestolen was terug te krijgen.
Daarbij vind ik het volk wat gemiddeld op de dierenambulance rijdt volkomen ongeschikt. Dus van mij kregen ze niks


Oh dit herken ik wel. Bij ons op de manege, die midden in het bos ligt, hadden ze een golden retriever. Deze liep wel eens wat buiten het erf en werd echt zó vaak opgehaald door de dierenambulance, naar het asiel gebracht en er volgde telkens een torenhoge rekening op de manege. Dat vond ik echt weinig flexibel eerlijk gezegd.
In het geval van ts denk ik wel "het is jouw kat", maar aan de andere kant wordt er soms misschien te snel gebeld...

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:32

November108 schreef:
Nou lopen mijn katten niet buiten, maar ik zou het ontzettend jammer vinden als mijn beestje dood lag en niemand belt de dierenambulance, waardoor het beestje al uren ligt te ontbinden, ik hem niet meer waardig naar het crematorium kan brengen en afscheid kan nemen. Doe mij die factuur maar.


Ik heb vaker een dode kat gevonden. Als een kat een kokertje had met adres dan bracht ik hem zelf even langs. Een kat die ik in de polder vond maakte ik een foto van en zette hem op de buurtapp. Werd snel herkend en binnen twee uurtjes opgehaald. Waarom zou je altijd meteen de dierenambulance bellen in zo'n geval?

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:43

November108 schreef:
__elise__ schreef:
Hier ook al eens van dit soort geintjes, echt belachelijk. We hadden een hond die weleens een stukje de straat op liep (buitengebied). Mensen namen hond mee (!!), bellen de dierenambulance en wij kunnen €35 afrekenen om het weer op te mogen halen. Terwijl dier amper 200 meter van het erf af is :? Als je niet afrekent, krijg je het dier gewoon niet terug. Niet grappig als dat meerdere keren gebeurt.


Je hond hoort toch ook niet los op straat te lopen?


:roll: heb jij in het buitengebied gewoond? Ik wel. Loslopen is daar sowieso toegestaan, dat is punt 1. En ja een hond kan wel eens een paar meter van het erf af gaan. Geen enkele reden om hem mee te nemen of de ambu te bellen. De hond vindt zijn plek naar huis wel weer en de hele (afgelegen) straat weet van wie de hond is.
In zo'n geval kan de ambu er denk ik weinig aan doen aangezien ze gebeld zijn, maar zulke bellers zijn echt verschrikkelijk irritant.
Heb dit ook meegemaakt in het Amsterdamse bos. Een hondje van de uitlaat service die even een klein stukje zijn neus achterna liep (in het bos waar loslopen is toegestaan) werd meteen door mensen aangelijnd. Zij wilden hem naar het asiel brengen. De uitlaat service maar roepen en ongerust, maar de hond kon niet komen want werd door die mensen vast gehouden -O-

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:55

Nikass schreef:
November108 schreef:
Nou lopen mijn katten niet buiten, maar ik zou het ontzettend jammer vinden als mijn beestje dood lag en niemand belt de dierenambulance, waardoor het beestje al uren ligt te ontbinden, ik hem niet meer waardig naar het crematorium kan brengen en afscheid kan nemen. Doe mij die factuur maar.


Ik heb vaker een dode kat gevonden. Als een kat een kokertje had met adres dan bracht ik hem zelf even langs. Een kat die ik in de polder vond maakte ik een foto van en zette hem op de buurtapp. Werd snel herkend en binnen twee uurtjes opgehaald. Waarom zou je altijd meteen de dierenambulance bellen in zo'n geval?


Ik zit dus echt niet te wachten op foto's van dode dieren in een buurtapp...

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:10

Tja dat kan, ik weet niet wat voor buurtapp jij hebt. Bij ons was het heel normaal. Een stuk normaler dan het via de dierenambulance regelen en de kat waarschijnlijk nooit meer vinden. Want boeren zitten meestal niet de hele tijd op internet te zoeken omdat ze hun boerderij kat kwijt zijn.

Een gewond dier, of een hond die duidelijk bang is en de weg kwijt, dan vind ik bellen begrijpelijk.
Maar dat je gaat bellen omdat de erfhond van de buren ff een keer een manier heeft gevonden om een paar meter het terrein te verlaten is echt van de zotte. Of een hond die in het losloopgebied een keer niet direct naar zijn baas luistert meteen gaan aanlijnen en meenemen vind ik echt idioot.
Wij hadden trouwens ooit ook een chowchow in de wijk die wel eens ontsnapte uit het huis en een rondje kuierde. Tja niet de bedoeling, maar jee daar ga je toch niet elke keer de dierenambulance voor bellen? Iedereen wist wie die hond was. Hij was gewoon slim en de kinderen niet altijd even handig. Beest veroorzaakte totaal geen overlast. Maar dan zijn er van die mensen die gewoon graag andere mensen corrigeren. Bah -O-
Laatst bijgewerkt door Nikass op 06-11-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:16

Gloa schreef:
Blijkbaar was er door nog een persoon van de ambu een mail gestuurd met toelichting maar die was in de spam beland :roll:

Waarschijnlijk is het toch de loonwerker geweest die de ambu heeft gebeld (jaja ze bestaan de boeren met een klein hartje :D ). De ambu wist dat de kat dood was en hadden met hem afgesproken dat hij hem aan de kant zou leggen (blijkt uit de mail van de ambu).

Hij is daarop bij onze buren een doosje gaan halen om de kat netjes aan de kant te kunnen leggen. Zij vertelde hem direct dat het onze kat was. Hij heeft hem op ons erf! voor de poort neer gelegd (wij hebben een inham van circa 5 meter).

De ambu arriveerde en wilden de kat meenemen terwijl hij al bij ons lag en die jongen vertelde dat het opgelost was. Mijn buurvrouw kreeg dat in de gaten en is zich ermee gaan bemoeien. Het ging niet van harte maar ze hebben hem achter gelaten en naar een bankje achter de poort verplaatst.

Dus ze wisten dat het om een dode kat ging, dat hij aan de kant gelegd zou worden en toen hij al bij zijn huis terug was wilden ze hem alsnog meenemen. En dan is het blijkbaar heel raar dat ik alles bij elkaar een heel naar gevoel over hou aan deze rekening en de manier van communiceren hierover :?

Tja, met deze informatie erbij snap ik jou ook wel weer. Ergens dacht ik dat het nog mogelijk was dat ze niet wisten of de kat nog leefde. Maar je hebt nu zwart op wit dat ze wisten dat hij dood was; ze wisten tijdens de oproep alleen nog niet dat de eigenaar bekend was. Dan is hun komst nog begrijpelijk en dus zou ik betalen, maar ik zou hier ook geen dierenambulance voor gebeld hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ze hem mee wilden nemen om geld te snaaien, maar ik begrijp wel dat dat je ook niet lekker zit, net als die botte communicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:29

Ts iemand heeft zich om je dier bekommerd, wees blij dat mensen dat doen. Je laat het dier los lopen terwijl je niet thuis bent, dit is een consequentie er van. Wat een gezeur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:39

Nikass schreef:
:roll: heb jij in het buitengebied gewoond? Ik wel. Loslopen is daar sowieso toegestaan, dat is punt 1. En ja een hond kan wel eens een paar meter van het erf af gaan.

Ik woon in het buitengebied, ook hier is het niet gebruikelijk dat de honden op de openbare weg lopen?
Ze blijven gewoon op het erf, veelal aangeleerd door stroomdraad te gebruiken. Een hond hoort gewoon op je terrein en niet op de openbare weg.

idylle
Berichten: 5796
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:40

Gloa schreef:
2 weken geleden is onze kat helaas dood gereden voor op straat. Wij waren niet thuis en de persoon die hem gevonden had, had bij de buren al een doosje geregeld en hem daar in gelegd. Ook heeft hij de dierenambulance gebeld waarna onze buren erbij kwamen en de kat herkenden als de onze. De dierenambulance was inmiddels ook gearriveerd en hebben hem bij ons voor op het bankje achter gelaten met een boekje van hun erbij.

Een week later ontvangen wij een rekening waarin we en ik quote 'belast worden voor het uitrijden voor onze kat'. 1 regel begeleidend schrijven dat het arme beestje is overleden en verder hier betalen aub.

2 maanden geleden hebben ze bij ons een jonge kraai opgehaald die een deel van zijn poot miste. Daar hebben we naderhand een hele brief over ontvangen dat ze het beestje niet meer konden redden en hebben laten inslapen. Plus accepgiro voor vrijwillige donatie. Omdat ik erg blij was met hun hulp en het beestjee verder lijden is bespaard, hebben wij een mooie donatie van 50,- gedaan.

Voor onze kat wordt het op een hele nare toon afgedwongen en dat is mij compleet verkeerd geschoten.

Wij hebben hier al contact over gehad met ze maar zij houden voet bij stuk dat wij als eigenaar moeten betalen voor de rit.

Maar hoe zit dit nu echt?
1: wij hebben ze niet gebeld en het was ondertussen via de buren al opgelost
2: de dierenambulance wordt bij ons vanuit de gemeente betaald voor het verwijderen van huisdieren van de openbare weg
3: de kosten die ze in rekening brengen zijn niet terug te vinden op hun site maar blijken net zo hoog te zijn als ze op verzoek als taxi rijden van en naar een dierenarts.

Begrijp me niet verkeerd het is niet dat ik niets wil betalen maar de manier waarop vind ik zo naar dat ze toekomstige donaties echt op hun buik kunnen schrijven.



Stel dat je kat zwaar gewond was geraakt en met spoed naar de dierenarts had gemoeten. Iemand die het ziet gebeuren belt de dierenarts en brengt je kat er naar toe, zeg je dan ook: ja, maar ik heb niet gebeld, dus ik betaal niet? Beetje rare redenatie. Jou kat, jou verantwoording.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:45

Bizar hoe iedereen hier begint te stijgeren over “jouw kat jouw verantwoording” en “dan had je hem maar moeten binnenhouden”. TS staat gewoon in haar recht om deze factuur te betwisten en al helemaal gezien de manier waarop, echt totaal de plank misgeslagen vanuit de dierenambulance en blijkbaar zeker niet terecht. Je gaat toch zeker niet klakkeloos alles maar betalen, zeker als je weet hoe de vork in de steel zit? := Ik vind het niet meer dan normaal dat TS navraag doet bij ARAG en hier om ervaringen vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:49

@idylle, de vork zit toch even anders in de steel dan uitrijden voor een gewonde kat.....

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:03

Nikass schreef:
November108 schreef:

Je hond hoort toch ook niet los op straat te lopen?


:roll: heb jij in het buitengebied gewoond? Ik wel. Loslopen is daar sowieso toegestaan, dat is punt 1. En ja een hond kan wel eens een paar meter van het erf af gaan. Geen enkele reden om hem mee te nemen of de ambu te bellen. De hond vindt zijn plek naar huis wel weer en de hele (afgelegen) straat weet van wie de hond is.
In zo'n geval kan de ambu er denk ik weinig aan doen aangezien ze gebeld zijn, maar zulke bellers zijn echt verschrikkelijk irritant.
Heb dit ook meegemaakt in het Amsterdamse bos. Een hondje van de uitlaat service die even een klein stukje zijn neus achterna liep (in het bos waar loslopen is toegestaan) werd meteen door mensen aangelijnd. Zij wilden hem naar het asiel brengen. De uitlaat service maar roepen en ongerust, maar de hond kon niet komen want werd door die mensen vast gehouden -O-


Jammer van de toon aan het begin, maar ja, dat heb ik wel. Ik heb overigens ook een aantal paardenvrienden/vrienden in het buitengebied die honden hebben, en geen enkele van hun honden kan zomaar de straat op.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:15

x_ankieee schreef:
Bizar hoe iedereen hier begint te stijgeren over “jouw kat jouw verantwoording”

Het spijt mij maar is gewoon bij wet geregeld dat de eigenaar van het dier aansprakelijk is. Dit heeft niks meer te maken of dit buiten of binnen gebeurd.

BTW, honden los over straat laten lopen lijk mij helemaal geen goed idee. In dat geval zal ik gerust de wijkagent bellen. Ik heb zelf geen zin in bijtincidenten.

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:48

Fijn dat het is opgehelderd TS. Snap dat het door de manier waarop niet goed aanvoelde en je daar nu wel vrede mee hebt. En sterkte met het verlies van je kat.

Wat betreft honden en katten die los lopen. Ik heb hier van alles op mijn erf. Katten sowieso, maar ook de buurhonden komen wel eens buurten. Dat is niet de bedoeling, maar gebeurd soms wel. Dan breng ik ze even terug. Een onbekende hond is wel eens een nachtje blijven logeren en zijn baasje heb ik via FB kunnen traceren, daar had ik hem o.a. op staan. Verder gebruiken we hier ook de buurt app voor vermiste, gewonde of dood aangetroffen dieren. Het zal vast overal anders gaan, maar hier zijn we gelukkig allemaal dierenliefhebbers en letten we ook op elkaars dieren.

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:54

Citaat:
Het spijt mij maar is gewoon bij wet geregeld dat de eigenaar van het dier aansprakelijk is. Dit heeft niks meer te maken of dit buiten of binnen gebeurd.
ja dat is hier al eerder aangehaald, maar dat gaat over schade die het dier aanricht. Dit is gewoon een heel andere kwestie. Ik denk dat er ondertussen wel genoeg gezegd is over de verantwoordelijkheid van TS. Maar het gaat hier om een principekwestie. En ik geeft TS gelijk maar datr heb ik hier ook eerder gezegd.

Trouwens nog wel een gelijksoortige reactie van de DA. Een vriendin van mij woont 3 hoog ze keek uit het raam en zag mensen rondom een kat staan. Toen besefte zij daar het haar kat was die was van het balkon gevallen. Zij er snel heen en op het moment dat zij bij de kat kwam was de DA ook gearriveerd. De kat was dood en vriendin zij dat ze niks hoefden te doen en dat het haar kat was. Echter de mensen vd DA raapten de kat van de straat en deden hem in de ambu. Ze weigerden hem aan haar te geven, en reden er gewoon mee weg. Kon mijn vriendin er 20 km achteraan rijden, daar € 50,00 aftikken en de kat weer meenemen. Zo belachelijk.