Rekening van de dierenambulance ontvangen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:15

@pillow; wat een verhaal zeg 8)7 . Denk dat ik een poging had gedaan aangifte voor diefstal van mijn kat. Gewoon te bizar voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 05:01

Tja Pillow, dat kan inderdaad niet. Maar het is ergens wel begrijpbaar. Kijk maar naar dit topic. Laten ze de kat achter, krijgen ze een topic op bokt dat de (zakelijke) toon van de factuur de eigenaar niet aanstaat en het een principekwestie is geworden over wel/niet betalen. Zoals je ziet zijn er wel meer gelijkgestemden die niet zouden betalen want ze hebben ‘niets’ gedaan. Terwijl zij er wel voor zijn uitgereden. Dan krijg je op een gegeven moment taferelen zoals bij jou vriendin.

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 08:18

Wij hebben ook een keer een vervelende ervaring gehad met de dierenambulance. Daardoor is mijn vertrouwen w.b.t. hun ook afgebrokkeld.
Echter vind ik ook wel dat ze in principe! goed werk doen en daarom zou ik ze uiteindelijk wel betalen denk ik. Zou echt proberen er aan te denken dat ze misschien wel levens van dieren kunnen redden en daarmee mijn "verlies" nemen, zeker omdat de hoogte van dit bedrag meevalt.

Wel begrijp ik dat TS het vervelend vindt en ook de toon waarop het gaat. Maar ik denk ook dat die factuur niet zo bot bedoeld is, maar dat ze daar wellicht nooit op gelet hebben.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:03

Mindim schreef:
Nikass schreef:
:roll: heb jij in het buitengebied gewoond? Ik wel. Loslopen is daar sowieso toegestaan, dat is punt 1. En ja een hond kan wel eens een paar meter van het erf af gaan.

Ik woon in het buitengebied, ook hier is het niet gebruikelijk dat de honden op de openbare weg lopen?
Ze blijven gewoon op het erf, veelal aangeleerd door stroomdraad te gebruiken. Een hond hoort gewoon op je terrein en niet op de openbare weg.


Ach doe toch niet zo braaf: "de hond hoort op het erf"; in de praktijk gaan dingen wel eens even anders, en dat is helemaal niet zo erg. (Dat geldt overigens voor heel veel meer zaken, maar dat terzijde)
Niet iedereen houdt ervan om stroom te gebruiken voor zijn hond en bovendien gaan honden ook wel eens door of over het stroom. Dan hoeft een ander niet meteen de politie agent te spelen om jouw hond mee te nemen en naar het asiel te brengen of de dierenambulance te bellen. (wat de politie zelf overigens absoluut niet doet als ze een loslopende hond in het buitengebied zien)
Overigens weer typisch om in mijn bericht te knippen midden in een zin >;)

Trouwens óók respectloos tav de dierenambulance om ze voor elk onnodig wissewasje te bellen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 07-11-20 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:14

Jessix schreef:
Fijn dat het is opgehelderd TS. Snap dat het door de manier waarop niet goed aanvoelde en je daar nu wel vrede mee hebt. En sterkte met het verlies van je kat.

Wat betreft honden en katten die los lopen. Ik heb hier van alles op mijn erf. Katten sowieso, maar ook de buurhonden komen wel eens buurten. Dat is niet de bedoeling, maar gebeurd soms wel. Dan breng ik ze even terug. Een onbekende hond is wel eens een nachtje blijven logeren en zijn baasje heb ik via FB kunnen traceren, daar had ik hem o.a. op staan. Verder gebruiken we hier ook de buurt app voor vermiste, gewonde of dood aangetroffen dieren. Het zal vast overal anders gaan, maar hier zijn we gelukkig allemaal dierenliefhebbers en letten we ook op elkaars dieren.


Juist, zo werkt het zoveel prettiger! _/-\o_

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:20

DeMolenhoek schreef:
Tja Pillow, dat kan inderdaad niet. Maar het is ergens wel begrijpbaar. Kijk maar naar dit topic. Laten ze de kat achter, krijgen ze een topic op bokt dat de (zakelijke) toon van de factuur de eigenaar niet aanstaat en het een principekwestie is geworden over wel/niet betalen. Zoals je ziet zijn er wel meer gelijkgestemden die niet zouden betalen want ze hebben ‘niets’ gedaan. Terwijl zij er wel voor zijn uitgereden. Dan krijg je op een gegeven moment taferelen zoals bij jou vriendin.


Ik vind het helemaal niet begrijpelijk? De eerste prioriteit is toch de liefde voor de dieren? Als ik mijn dier dood vind en de da neemt hem tegen mijn zin in mee zou ik woest zijn. Gaat me niet zozeer om de kosten, maar laat mij me over mijn eigen dier ontfermen!
Dat is gewoon totaal gebrek aan respect voor mijn emoties en dát zou leiden tot niet meer willen betalen omdat mijn respect voor hen dan ook volledig weg is.

Die 35 euro zouden mij overigens totaal niet interesseren. Als dat kosten zijn die ik moet betalen, geen probleem. Maar ik snap heel goed dat ts dat hier eens wil bespreken, of ze die rekening wel terecht en op de juiste manier krijgt.
En dat komt doordat de houding van de da in dit geval weerstand oproept. Kun je ts verantwoordelijk voor stellen, maar je kunt ook de da verwijten dat ze zich zo kil en niet empathisch op stellen. Zoals je hebt gelezen zouden heel veel mensen anders wel hebben betaald. Dus zij gooien hun eigen glazen in...
Laatst bijgewerkt door Nikass op 07-11-20 09:34, in het totaal 3 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:23

Ts, ik zou gewoon het advies van de Arag doorsturen en niet betalen. Rechtmatig heb jij het bij het juiste eind, ik zou het bij feitelijkheden houden.

Sterkte met het verlies van je kat. Het lijkt me afschuwelijk om hem zo te moeten aantreffen.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:25

Vervelende situatie hoor.
Ts ik snap jou zeker maar zou t niet ook mee kunnen spelen dat er een hoop mensen zijn die liever geen dood dier zien?
Dat de ambu heeft gedacht goed te handelen?

Ik heb er absoluut geen moeite mee maar denk dat als bijv mn hond doodgereden zou zijn met een open gespleten schedel ik het toch niet fijn zou vinden als deze in een doosje in mn tuin zou worden gezet.
Gewoon t idee dat dat beeld in je hoofd blijft zitten.
Dus miss hebben ze wel op die manier gedacht en daarom uiteindelijk toch voor niets de rit hebben gehad.

Speelt verdriet hierin misschien ook niet een beetje een rol dat je daardoor er meer problemen mee hebt?

Ik heb wel eens gehad met de kat van mn vader dat mensen hadden gebeld omdat ze in t park liep en verward leek.
Dieren ambu gebeld en ik ook vanwege de chip(ik was geregistreerde ivm mobiel nr)
Ik kwam dus bij t park aan en mocht haar niet meenemen maar ze brachten haar een straat verder naar mn vaders adres en mocht ook 30€ afrekenen.
Ik heb er totaal niet moeilijk over gedaan en gewoon betaald want ze waren immers gebeld en gekomen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:35

Gloa schreef:
Gini schreef:
Ik wilde dat detail juist een beetje verzwijgen, want 50 euro betalen voor een dode kraai, maar dan wel de hakken in het zand steken wanneer ze een factuur sturen voor het opdraven voor je eigen kat.

Het was geen dode kraai. Maar een kraai in nood die zo te zien enige tijd geleden een deel van zijn poot was kwijtgeraakt. Huid 'genezen' maar botje stak nog uit en beestje was broodmager. Ik heb toen zelf al geprobeerd om hem bij de dierenarts in te laten slapen maar dat moest persee via de dierenambu. Zij hebben hem opgehaald en het via de vogelopvang afgehandeld/ingeslapen.


Ok, en hoe sta je tegenover de rest van dat bericht?

Gini schreef:
En dan is het nog eens niet het bedrag dat TS tegensteekt, maar de toon van de factuur. Ik zou betalen en dan een mailtje sturen met jouw ervaring. Kan de dierenambulance leren uit deze ervaring, maar jij bent wel the bigger man geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:26

Nikass schreef:
Ach doe toch niet zo braaf: "de hond hoort op het erf"; in de praktijk gaan dingen wel eens even anders, en dat is helemaal niet zo erg. (Dat geldt overigens voor heel veel meer zaken, maar dat terzijde)
Niet iedereen houdt ervan om stroom te gebruiken voor zijn hond en bovendien gaan honden ook wel eens door of over het stroom. Dan hoeft een ander niet meteen de politie agent te spelen om jouw hond mee te nemen en naar het asiel te brengen of de dierenambulance te bellen. (wat de politie zelf overigens absoluut niet doet als ze een loslopende hond in het buitengebied zien)
Overigens weer typisch om in mijn bericht te knippen midden in een zin >;)

Trouwens óók respectloos tav de dierenambulance om ze voor elk onnodig wissewasje te bellen.

De meeste terreinen liggen hier aan doorgaande wegen of er is veel landbouwverkeer, verder veel toeristen. Dus niks braafs aan, je moet een ander gewoon niet met je hond opzadelen.

Voir politieagent spelen, weest blij dat mensen uberhaupt nog moeite doen zou ik zeggen. Als je dat allemaal zo vervelend vind, dan moet je je hons op je terrein houden, heb je ook geen last van voir politieagent spelende voorbijgangers ;)

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:53

Nou als je even goed had gelezen wist je dat dat zelfs gebeurde in het losloopgebied Amsterdamse bos. Dus als je daar woont moet je je hond maar in je tuin houden en niet uitlaten omdat een ander zich er zo graag onterecht mee bemoeit?
De vraag is of mensen goede bedoelingen hebben of inderdaad van het type zijn "zo hoort het" en hun normen boven die van een ander vinden staan. Van die laatste categorie ben ik bepaald niet gediend.
Wat Jessix beschrijft, zo kan het ook. En in de praktijk zijn honden en baasjes geen robotjes waar altijd alles via de regeltjes verloopt. Wat een starre houding zeg -O-

Katten lopen (helaas) overal. Mijn honden hebben er wel eens één onze tuin uit gejaagd en mijn reu sprong daarbij over de schutting. Dus nu is dat blijkbaar aan mij te wijten, want "mijn hond hoort in de tuin"? Of begint het misschien met het feit dat die kat níet in mijn tuin hoort... En als mijn hond die kat te pakken had gekregen in mijn tuin, dan vindt je dat ik de da had moeten bellen? Het toont van heel wat meer fatsoen om zelf even contact met de eigenaar op te nemen.

Platteland ziet er overigens op veel plaatsen anders uit hoor. Doorgaande wegen 8)7 Honden mogen los worden uitgelaten buiten de bebouwde kom. Dus zo'n drama is het allemaal niet als er een keertje een losloopt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:59

pillow schreef:
Citaat:
Het spijt mij maar is gewoon bij wet geregeld dat de eigenaar van het dier aansprakelijk is. Dit heeft niks meer te maken of dit buiten of binnen gebeurd.
ja dat is hier al eerder aangehaald, maar dat gaat over schade die het dier aanricht. Dit is gewoon een heel andere kwestie. Ik denk dat er ondertussen wel genoeg gezegd is over de verantwoordelijkheid van TS. Maar het gaat hier om een principekwestie. En ik geeft TS gelijk maar datr heb ik hier ook eerder gezegd.

Trouwens nog wel een gelijksoortige reactie van de DA. Een vriendin van mij woont 3 hoog ze keek uit het raam en zag mensen rondom een kat staan. Toen besefte zij daar het haar kat was die was van het balkon gevallen. Zij er snel heen en op het moment dat zij bij de kat kwam was de DA ook gearriveerd. De kat was dood en vriendin zij dat ze niks hoefden te doen en dat het haar kat was. Echter de mensen vd DA raapten de kat van de straat en deden hem in de ambu. Ze weigerden hem aan haar te geven, en reden er gewoon mee weg. Kon mijn vriendin er 20 km achteraan rijden, daar € 50,00 aftikken en de kat weer meenemen. Zo belachelijk.


Daar had ik aangifte van gedaan...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:03

reactie verwijderd

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:21

Snap de TS wel. Ik denk dat ik zelf ook niet zou betalen.
Ik vind het vreemd dat de DA bij een melding van een dood dier niet als eerste vraagt of het dier een tag om heeft. Dan kan de vinder zelf de eigenaar inlichten en kunnen dit soort situaties voorkomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:25

Nikass schreef:
Nou als je even goed had gelezen wist je dat dat zelfs gebeurde in het losloopgebied Amsterdamse bos. Dus als je daar woont moet je je hond maar in je tuin houden en niet uitlaten omdat een ander zich er zo graag onterecht mee bemoeit?
De vraag is of mensen goede bedoelingen hebben of inderdaad van het type zijn "zo hoort het" en hun normen boven die van een ander vinden staan. Van die laatste categorie ben ik bepaald niet gediend.
Wat Jessix beschrijft, zo kan het ook. En in de praktijk zijn honden en baasjes geen robotjes waar altijd alles via de regeltjes verloopt. Wat een starre houding zeg -O-

Katten lopen (helaas) overal. Mijn honden hebben er wel eens één onze tuin uit gejaagd en mijn reu sprong daarbij over de schutting. Dus nu is dat blijkbaar aan mij te wijten, want "mijn hond hoort in de tuin"? Of begint het misschien met het feit dat die kat níet in mijn tuin hoort... En als mijn hond die kat te pakken had gekregen in mijn tuin, dan vindt je dat ik de da had moeten bellen? Het toont van heel wat meer fatsoen om zelf even contact met de eigenaar op te nemen.

Platteland ziet er overigens op veel plaatsen anders uit hoor. Doorgaande wegen 8)7 Honden mogen los worden uitgelaten buiten de bebouwde kom. Dus zo'n drama is het allemaal niet als er een keertje een losloopt.

Wat een nare toon heeft jouw bericht toch.
Als jij jouw hond buiten je erf wilt hebben, moet je dat zelf weten. Maar om nu te verkondigen dat dat heel normaal is in het buitengebied.
En ja doorgaande wegen, daar bedoel ik geen 80 km wegen mee. Maar de gewone weggetjes waar niet bar veel verkeer rijdt, maar het verkeer wat er rijdt gaat hard. De b weggetjes met bomen aan weerskanten. Daar komen hier vele erven op uit en geen kip die daar zijn hond los wil hebben lopen, te veel bomen en te veel bochten, dus slecht zicht.

Tancreda4

Berichten: 24034
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:45

Lisitano schreef:
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk schrik van een aantal reacties. Ik dacht dat het een uitzondering zou zijn als iemand de verantwoordelijkheid over eigen dier niet neemt maar het zijn er toch best veel :=

Ik had ook gebeld voor die hond van het terrein trouwens. Het is toch ook niet raar te bellen voor een paard los op straat?
Levende katten zonder toezicht op straat wordt nog gezien als normaal, alà. Maar zodra het dier overleden is moet het gewoon worden weggehaald. Er zijn zoveel mensen die hun kat eeuwig kwijt zijn en nooit horen dat het dier overleden gevonden is. Wees blij dat er mensen zijn en een organisatie is die jou informeren als zij jouw dier wel vinden. Dit is het risico als je je dier onbeheerd laat.


Helemaal mee eens...

Ik zou gewoon betalen. Jou dier, jou verantwoordelijkheid. Nu was het toevallig duidelijk geworden dat hij hier hoorde. Maar voor zelfde geld was het verder weg en was je maar al te blij geweest dat ze hem hadden opgehaald en eigenaar hadden achterhaald. Iig dat lijkt mij, want niet weten waar je kat is gebleven is helemaal verschrikkelijk. Dan had je het wellicht wel betaald omdat je dan dankbaar was geweest dat je nu wist wat er met je kat was gebeurd... Terwijl het qua rit en dus qua gemaakte kosten hetzelfde is.

Ik zou gewoon betalen.

Helemaal als je zegt dat het onder de 35 euro is. de DA kan er niets aan doen dat ze kosten voor jou kat hebben gemaakt. Daar kan alleen jij zelf wat aan doen door hem buiten te laten. En de loonwerker omdat hij heeft gebeld. Al zou ik die op m'n knietjes bedanken dat hij deze moeite heeft genomen ipv gewoon is doorgereden.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:55

Je kunt loslopende paarden en honden niet helemaal vergelijken hè... Bij ons verderop zijn wel eens paarden losgebroken met het risico dat ze op het spoor terecht kwamen. 112 is gebeld en de treinen zijn direct zeer langzaam gaan rijden en er is alles in het werk gezet om de paarden te vangen.
Honden die losgebroken waren, daar werd geen actie op ondernomen (door de NS en Gemeente) en er zijn er helaas heel wat doodgereden (op het spoor dus)
Er wordt dus anders gehandeld per diersoort. Katten mogen overal los en lopen door andermans tuin te struinen ook al vinden veel mensen dit irritant, en een hond die een paar meter van zijn erf in een rustig buitengebied langs de weg kuiert wordt hier zwaar veroordeeld.
Dus ja, het is maar met welke maat je wil meten :=

Als je principe is "jouw kat jouw verantwoordelijkheid" is het dan überhaupt acceptabel om hem de vrijheid te geven buiten?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:14

Nikass schreef:
Platteland ziet er overigens op veel plaatsen anders uit hoor. Doorgaande wegen 8)7 Honden mogen los worden uitgelaten buiten de bebouwde kom. Dus zo'n drama is het allemaal niet als er een keertje een losloopt.


Ook op het platteland zit niemand te wachten op een loslopende hond....

Vanzelfsprekend gebeurt het wel eens, maar dan hebben mensen vaak hun omheining niet op orde. Wanner je kiest voor een hond hoef je daar een ander niet mee op te zadelen.... platteland of niet.
Lekker aan je omheining sleutelen dus ;-)

In antwoord op de vraag: gewoon betalen. We mogen blij zijn dat dergelijke diensten nog bestaan. Veel mensen worden door hen herenigd met hun dier, en ze halen zieke, gewonde of dode dieren van openbare plekken op...
Wie gaat het anders doen wanneer wij niet bereid zijn een kleine bijdrage te leveren?

Als je de toon niet prettig vindt kun je wellicht eens helpen een template te maken voor dergelijke correspondentie....
In NL zijn we helaas beter in zeuren dan in helpen. Niet perse gericht aan ts, maar wel veel vervelende berichten hier.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:23

Nikass schreef:
Je kunt loslopende paarden en honden niet helemaal vergelijken hè...

Wel als het punt is dat het gaat om dieren met een eigenaar, zonder toezicht op straat.

Nikass schreef:
Als je principe is "jouw kat jouw verantwoordelijkheid" is het dan überhaupt acceptabel om hem de vrijheid te geven buiten?

Daar zijn al vele topics over en daaruit blijkt wel dat heel veel mensen dat inderdaad niet acceptabel vinden. Overigens is daar onlangs ook een onderzoek over gepubliceerd vanwege het jaaggedrag van de kat.
Die discussie is vrijwel oneindig.
Die verantwoordelijkheid is overigens wettelijk bepaald. Het is echter moeilijk een eigenaar te traceren zodra je schade hebt of als die kat plat op de weg ligt. In dat laatste geval zou ik ook bellen naar de dierenambulance. Ik heb niet altijd de mogelijkheid alle deuren langs te gaan en bovendien kan zo'n kat van eigenaren drie wijken verderop zijn.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:59

upendo schreef:
Ts, ik zou gewoon het advies van de Arag doorsturen en niet betalen. Rechtmatig heb jij het bij het juiste eind, ik zou het bij feitelijkheden houden.

Sterkte met het verlies van je kat. Het lijkt me afschuwelijk om hem zo te moeten aantreffen.

Dat lijkt me het enige juiste antwoord. Ze staan niet in hun recht, dus niet betalen.
Eventueel klacht indienen zodat ze er wellicht van kunnen leren.

Hartstikke leuk zo'n dienst, maar ook zij moeten gewoon professioneel handelen en dat doen ze dus niet.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:36

Lisitano schreef:
Nikass schreef:
Je kunt loslopende paarden en honden niet helemaal vergelijken hè...

Wel als het punt is dat het gaat om dieren met een eigenaar, zonder toezicht op straat.

Nikass schreef:
Als je principe is "jouw kat jouw verantwoordelijkheid" is het dan überhaupt acceptabel om hem de vrijheid te geven buiten?

Daar zijn al vele topics over en daaruit blijkt wel dat heel veel mensen dat inderdaad niet acceptabel vinden. Overigens is daar onlangs ook een onderzoek over gepubliceerd vanwege het jaaggedrag van de kat.
Die discussie is vrijwel oneindig.
Die verantwoordelijkheid is overigens wettelijk bepaald. Het is echter moeilijk een eigenaar te traceren zodra je schade hebt of als die kat plat op de weg ligt. In dat laatste geval zou ik ook bellen naar de dierenambulance. Ik heb niet altijd de mogelijkheid alle deuren langs te gaan en bovendien kan zo'n kat van eigenaren drie wijken verderop zijn.


De kat had een kokertje om, dan is het niet zo moeilijk toch om te achterhalen bij wie die hoort?

Ik heb je een voorbeeld gegeven van paarden zonder toezicht op straat, waar toch heel anders op gereageerd wordt dan een loslopende hond, dus nee, klopt niet wat je zegt.

Ninx in het buitengebied lopen regelmatig honden om wat voor reden dan ook buiten hun eigen erf en gelukkig is er (bijna) niemand die daarvoor de da belt. Iedereen weet namelijk welke hond waar ongeveer hoort en het wordt gewoon onderling opgelost.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:31

Jij haalt een heel ander punt aan, namelijk paarden op het spoor. Logisch dat daar anders op ingespeeld wordt. Je gaat naar een heel ander punt toe, mijn punt is dat als een dier die iemand toebehoort ergens loopt waar het niet hoort je een instantie belt die daar wat mee kan en/of moet.
Jij geeft een voorbeeld, maar dat doet er helemaal niet toe in deze.

Leuk als een kat een kokertje om heeft maar als ik op de weg rijd en geen mogelijkheid heb om te stoppen of uit te stappen heb je daar toch helemaal niets aan?
Dan bel je de dierenambulance.

Tancreda4

Berichten: 24034
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:47

Lisitano schreef:
Leuk als een kat een kokertje om heeft maar als ik op de weg rijd en geen mogelijkheid heb om te stoppen of uit te stappen heb je daar toch helemaal niets aan?
Dan bel je de dierenambulance.


Zo heb ik echt al vaak de DA gebeld. En ja, dan zijn ze al uitgerukt en kosten gemaakt als ze aankomen en een koker vinden.

Echt nooit bij stilgestaan dat er eigenaren zijn die er niet van.gedient zijn blijkbaar... Ik hamer er bij bekenden altijd op dat ze alrijd een melding moeten doen bij een aangereden of dode kat langs de weg zodat die kan worden opgehaald. Ik moet er niet aan denken dat een kat van mij ergens is aangereden, niemand de moeite neemt een melding te maken en ik nooit weet wat er is gebeurd en waar die is gebleven.

pillow
Berichten: 7803
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:53

Als ik mijn kat een tijdje niet zie, is de weg het eerste waar ik ga kijken. Ik zou het eerlijk gezegd niet op prijs stellen, dat als ze dood is door de DA wordt meegenomen. Ik blijf erbij dat een DA sowieso geen dode dieren moet meenemen, daar zijn ze toch ook niet voor. Gewonde en hulpbehoevende dieren dat moet hun taak zijn. Een ambu voor mensen neemt ook geen overleden personen mee. Ik zou ze ook echt nooit bellen voor een dood dier. Ook niet voor een kraai met 1 poot trouwens die verlos ik zelf wel uit zijn lijden.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Rekening van de dierenambulance ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:36

Dat ligt er echt heel erg aan, voor bepaalde gemeente nemen ze ook de taak op dat ze dode dieren wegruimen. Dan zijn ze daar dus wel degelijk voor.