Is het echt zo moeilijk?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 23:06

Misschien kunnen jullie mij helpen,

Ik zoek een normale Engelse bulldog pup. Niet van mensen die geen Nederlands kunnen praten, geen gekruiste nestjes. En redelijk betaalbaar (1500 voor een pup uit het buitenland zonder stamboom vind ik bizar)
Het mogen erkende fokkers zijn maar ook mensen die soms een privé nestje hebben! Liefst met een site of iets dergelijks dat ik een beetje kan rond kijken welke “type” ze hebben.

Nou brand los!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:08

De pup prijzen zijn door corona echt de pan uit gegaan. Bizar. Mensen hebben nu ook weinig pups of de ze hebben de wachtlijsten mega vol.

Engelse bulldog pup kan ik je niet aan helpen. Alleen je succes wensen met je zoektocht!

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:09

Rasvereniging. En dus wachtlijst uitzitten :)

Overigens zou ik de Engelse bulldog skippen als gezondheid je lief is.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:11

Onmogelijk, een "normale engelse bulldog" is een contradictio in terminis.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 23:13

Kuggur schreef:
Onmogelijk, een "normale engelse bulldog" is een contradictio in terminis.


Eh in begrijpbaar Nederlands voor mij? :')

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 23:13

MalaQ schreef:
Rasvereniging. En dus wachtlijst uitzitten :)

Overigens zou ik de Engelse bulldog skippen als gezondheid je lief is.


Vanwege de neus?

Edit: en ja de prijzen vind ik soms echt belachelijk...
maar ik dacht misschien ergens in far far away.. :+

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:17

Kuggur schreef:
Onmogelijk, een "normale engelse bulldog" is een contradictio in terminis.



Eens. Een veel te grote kop voor zo,n klein lichaam, de neus idd, feit dat er geen natuurlijke bevalling plaats kan vinden, (of is dat inmiddels al verbeterd?) En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Enige wat ik je aan kan raden is idd bij rasverenigingen gaan kijken en je eventueel op een wachtlijst zetten. En nee, goedkoop is het niet, maar dan ben je iets zekerder dat het dier geen erfelijke ziektes heeft dan bij een oepsnestje of een marktplaatsnestje.

Je moet zo enorm opletten bij broodfokkers tegenwoordig! Ook veel "fokkers" die op het oog goed lijken.

En wat bedoel je met een normale Engelse bulldog? De hoog op zijn poten of die kleine? Een Old English of?

Er gaan meerdere rassen rond die mensen Engelse bulldog noemen.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:19

miesnaom schreef:
MalaQ schreef:
Rasvereniging. En dus wachtlijst uitzitten :)

Overigens zou ik de Engelse bulldog skippen als gezondheid je lief is.


Vanwege de neus?

Edit: en ja de prijzen vind ik soms echt belachelijk...
maar ik dacht misschien ergens in far far away.. :+


https://www.dierenrecht.nl/rashonden/engelse-buldog

Hier een overzicht van problemen binnen het ras. Alleen al om het feit dat ze zich niet op een normale manier voor kunnen planten, zou ik inderdaad ook het ras links laten liggen, hoe leuk ze ook zijn.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:22

Ik vind het verschrikkelijk dat mensen een hond willen die zijn hele leven benauwd is, wat een lijden heeft zo'n dier, hoe leuk het ras ook is, voor het dier is het leven niet leuk. Daar zou ik goed over nadenken. Er is werkelijk niks natuurlijks aan dit ras, enkel een misvormde hond.

AlaskaTorrie
Berichten: 304
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:47

Voordat ik verder typ...mijn insteek is zeker geen lange discussie over het wel/niet fokken van bepaalde rassen...

Momenteel is er in Nederland een heel gedoe gaande rondom het fokken van bepaalde rassen, de pups krijgen dan oa geen stamboom (heeft te maken in dit geval met de neuslengte). Hierdoor is bv showen ook een probleem. De minister is samen met oa Dier en Recht die ellende begonnen, zonder de adviezen en ideeën van verschillende verenigingen rondom verplichte tests ed mee te nemen in de besluitvoering. Hierdoor zijn de èchte fokkers bestraft voor een probleem wat zij niet in stand houden; de echte fokkers willen een gezond dier fokken, ook gericht op de toekomstige populatie. Helaas is het gevolg een complete wildgroei aan broodfokkers en is een met liefde en zorg gefokte pup opeens niets meer 'waard'. Mijn hond staat qua ras ook op die website. De shih tzu. Afgebrand door oa Dier en Recht. De goedgefokte shih tzu is echter een sportieve hond die vrijwel geen luchtwegproblemen heeft. Nog sterker, de echte fokkers testen op allerlei risicofactoren. Mijn hond rent gerust 3 km met 9-10 km per uur naast de fiets mee. Hij is daarna per direct op adem. Je hoort ook echt bij een fokker zicht te krijgen op onderzoeksresultaten van ouderdieren.

Ik ben niet voldoende bekend met de geboortes bij Engelse bulldogs, mss is daar daadwerkelijk bij de geboorte een probleem mee. Wel zou ik je dus vooral willen aanraden om bij een goede fokker te gaan kijken en praten. Geen Marktplaats-perikelen, daar koop je vooral een hoop problemen. Echt een nadrukkelijk advies...koop een dergelijk hondenras ècht bij een zorgvuldige fokker! Met een snelle zoekfunctie kwam ik oa tegen:
http://www.starspiritbulldogs.nl/
http://www.bulldogclubnederland.nl/fokkers.html

Je kunt ook eens breder kijken naar de verschillende bulldograssen, zo heb je ook het oude Old Bulldog ras.. Laat je in ieder geval goed voorlichten door verschillende fokkers over het hoe en wat.
http://www.sundancebulldogs.nl/

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:53

Blijven zoeken idd. Een engelse bulldog is een moeilijke. Een vriend van mij had er vorig jaar eentje, maar heeft daarvoor een dikke twee jaar op de wachtlijst gestaan. En dan weet je eigelijk niets over het uitzicht of het karakter.

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:55

Ik heb een Engelse buldog gekocht via een fokker die lid is van de rasvereniging. Ook daar was ik selectief. Deze fokker deed er alles aan om het ras te verbeteren. Denk aan normale geboorte geen keizersnede. Etc etc. Op de wachtlijst laten zetten en uiteindelijk een teefje gekocht van €2500 met garantie op erfelijke afwijkingen. En wat denk je? Ze is zo ongezond als maar kan. Krijgt weinig lucht. Wandelen is dus iets wat ze niet ver kan. Operatie nummer 3 aan haar ogen is al gebeurd. En daarbij is tevens haar neusje wat groter gemaakt. Zodat ze meer lucht kreeg. Haar gebit is zo scheef dat ze moeite heeft met eten. Ze is verder een blij dier zolang je niet teveel van haar vraagt aan actief zijn. Maar als ik alles had geweten was ik er nooit maar dan ook nooit aan begonnen.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:59

MissJG schreef:
Ik heb een Engelse buldog gekocht via een fokker die lid is van de rasvereniging. Ook daar was ik selectief. Deze fokker deed er alles aan om het ras te verbeteren. Denk aan normale geboorte geen keizersnede. Etc etc. Op de wachtlijst laten zetten en uiteindelijk een teefje gekocht van €2500 met garantie op erfelijke afwijkingen. En wat denk je? Ze is zo ongezond als maar kan. Krijgt weinig lucht. Wandelen is dus iets wat ze niet ver kan. Operatie nummer 3 aan haar ogen is al gebeurd. En daarbij is tevens haar neusje wat groter gemaakt. Zodat ze meer lucht kreeg. Haar gebit is zo scheef dat ze moeite heeft met eten. Ze is verder een blij dier zolang je niet teveel van haar vraagt aan actief zijn. Maar als ik alles had geweten was ik er nooit maar dan ook nooit aan begonnen.


Hier kan jij niet aan doen natuurlijk, maar ik vind het in triest om dit te lezen |(

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:08

Beste TS,
Mag ik vragen waarom je voor een Engelse bulldog gaat? :)

Als student diergeneeskunde kan ik het niet laten om even informatie te geven. Hopelijk wordt het niet verkeerd opgevat.

Wanneer je een Engelse bulldog koopt, koop je eigenlijk al zijn problemen erbij. Dit is iets wat er in mijn veld veel wordt gezegd. Natuurlijk hebben veel rassen 'probelemen', maar vaak gaat dat om verhoogde risico's. Bij brachiocephale rassen (ofwel kortsnuitigen) gaat het niet meer om risico's. De dieren worden geboren met hun problemen.

Hier even een kort overzichtje van welke problemen er al vanaf de geboorte zijn:
- vernauwde neusgaten
- verlengd zachte gehemelde: hierdoor komt er steeds een flapje over de epiglottis en sluit het de luchtwegen af.
- vaak entropion (ofwel de oogleden rollen naar binnen): hierdoor is er continu irritatie en beschadiging van het oog)
- vaak 'cherry eye' (ofwel uitpuilen van de onderste traanklier)
- onderbeet: hierdoor prikken de snijtanden van de onderkaak steeds in de gehemelte.

Naast dat het dier continu vanaf zijn geboorte lijdt aan ademhalingsproblemen, zijn alle oplossingen ervoor puur cosmetisch. Het zijn operaties die niet nodig zouden moeten zijn. Maar als eigenaar van zulke honden is het je verantwoordelijkheid om die operaties uit te laten voeren. Dat is zo zonde van niet alleen de welzijn van je hond/pup, maar ook voor je portemonnee.

Als ik een klein beetje advies mag geven: bespaar je geld door geen pup van 2500 + operaties te kopen en ga voor een hond met minder problemen of adopteer eentje. Daar zal je veel meer plezier van hebben! :j

Disclaimer: natuurlijk zijn er fokkers die hun best proberen te doen om het ras terug beter te maken. Maar dit zijn de medische feiten die ik graag wilde doorgeven.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:26

Precies wat hierboven beschreven wordt.
En als toevoeging: over de onderbezet; het is zelfs zo dat niet 1 rij snijtanden in het gehemelte prikt, maar soms zelfs 2, 3 of zelfs 4!!! Rijen met snijtanden. Alsin 4 rijen achter elkaar, dus 3 rijen teveel.
2 rijen met tanden is meer regel dan uitzondering helaas.

Belangrijkste punt om te onthouden bij welk ras je ook neemt; maken ze geluid met ademhalen? Dan is het per definitie een benauwd geboren dier. Hoe schattig het ook zou kunnen zijn; dat gesnurk.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 00:54

Oh wauw, ik dacht oprecht dat ik me goed had ingelezen. En ik dacht dat er juist meer gefokt werd op een betere verhouding (ik vind een dier uit verhouding verschrikkelijk) en betere ademhaling ( samenvattend).
Ik schrik er een klein beetje van als ik eerlijk ben. Er wordt idd heel veel geadverteerd met dingen dat ik denk oke niet betrouwbaar...
keuze: we hebben een Am staf, heerlijk dier maar wel druk, ik vind de Engelse bull (de kleinere maar wel potige zelfverzekerde honden met wel wat Meer rimpels) ik vind het formaat fijn, makkelijk mee te nemen. Ze zijn vrij zelf verzekerd en zelfstandig. Niet snel onder de indruk, naar mijn idee wel aanhankelijk, in de zin van ze houden van aandacht.
Wat raden jullie dan qua ras eerder aan? Ik zie soms ook van die pocket bullies voorbij komen maar die vind ik zo raar gefokt. Het lijkt wel of ze op anabolen staan

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 01:56

Wat zijn de eigenschappen van de Engelse Bulldog die je aantrekken? Als je je wensen voor een hond op een rijtje zet, kan je wat gerichter zoeken naar een geschikt ras.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 07:22

Hahaha sorry maar mijn dag is al weer goed. Een normale engelse bull is al onmogelijk te vinden laat staan voor max 1500 euro. Veel succes met de zoektocht.

Gaat namelijk helemaal niet enkel om de neus en de aanleg er van. Ook de gewrichten zijn een ramp en vele voedings allergieën. Echt hoor je kan er 1500 voor neer leggen bij aanschaf maar 1500 op jaarbasis richting dierenarts brengen lukt ook gemakkelijk daarna. Zou gaan voor sleeuwijk die dierenartsen leven van de Engelse bullen en weten feilloos problemen te vinden en te opereren.

Zowel in kenniskring als tussen de pension klanten weet ik geen enkele engelse bulldog te bedenken die niets of weinig mankeerd qua gezondheid. Zitten ook aantal stamboom tussen..... Oh ja weet er 1 die kerngezond is maar die komt uit de broodfok. Enige nadeel van hem is dat hij 1,5 jaar is en nog absoluut niet zindelijk

Denk aub zeer goed na!!!

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 07:43

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers en raad je absoluut niet aan dit ras te nemen. Behalve de genoemde risico's zijn de rimpels ook niet normaal voor een hond. Deze zullen ook vaak moeten worden schoongemaakt met een nat doekje omdat het anders kan gaan smetten en stinken.
De pocket bully zou ik ook zeker ver weg van blijven!

Ik ben ook benieuwd welke wensen je hebt voor een nieuwe hond?

Mijn oma heeft twee Engelse Staffords. Klein formaat, worden in de ochtend een uur uitgelaten los zodat ze kunnen rennen en dan liggen ze het liefst de hele dag met je te knuffelen. Zijn de makkelijkste honden die ik ken

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:19

miesnaom schreef:
Oh wauw, ik dacht oprecht dat ik me goed had ingelezen. En ik dacht dat er juist meer gefokt werd op een betere verhouding (ik vind een dier uit verhouding verschrikkelijk) en betere ademhaling ( samenvattend).
Ik schrik er een klein beetje van als ik eerlijk ben. Er wordt idd heel veel geadverteerd met dingen dat ik denk oke niet betrouwbaar...
keuze: we hebben een Am staf, heerlijk dier maar wel druk, ik vind de Engelse bull (de kleinere maar wel potige zelfverzekerde honden met wel wat Meer rimpels) ik vind het formaat fijn, makkelijk mee te nemen. Ze zijn vrij zelf verzekerd en zelfstandig. Niet snel onder de indruk, naar mijn idee wel aanhankelijk, in de zin van ze houden van aandacht.
Wat raden jullie dan qua ras eerder aan? Ik zie soms ook van die pocket bullies voorbij komen maar die vind ik zo raar gefokt. Het lijkt wel of ze op anabolen staan



Er is een reden he waarom ze zo tam zijn. Je moet het zelf eens erg benauwd hebben en heupkoppen die naast de kommen draaien bij elke beweging. Rassen waarbij de poten naast ipv boven het lijf staan daar kun je vanuit gaan dat lopen erg gevoelig tot zelfs behoorlijk pijnlijk is. Geldt dit voor meerdere poten dan is mank lopen (duidelijk pijn tonen) er niet meer bij omdat alles pijnlijk is. De oplossing is dan..... Juist maar gaan liggen.

Zelfverzekerd valt erg tegen bij vele bulldoggen. Door pijn en beperkingen voelen ze zich niet oke. Vele zijn naar mensen toe aanhankelijk maar richting andere honden en vaak kinderen een ramp. Immers speelse poot van andere hond geeft vaak pijn, ze zijn opgesloten in hun eigen lijf. Zo ook met kinderen. Onbewust kunnen ze een hond die al moeite heeft met zichzelf het erg moeilijk maken. Ken 3 engelse bullen met behoorlijk grote agressie problemen richting mensen. Allen mankeren ze veel.



Staffords.. Tja raad ik niemand aan gezien wat ze nodig hebben voor prettig leven en goed hanteerbaar te blijven. Echter ben je fanatiek wandelaar of sporter en liefst alleen bezig zonder in elk geval andere honden continu in de buurt dan zijn ze fantastisch. Op hond agressief na wat bij staffords atuk extremer is vind ik ze best te vergelijken met boxers. Altijd overal voor in zo lang het maar actie is.

De bull terrier gaat qua gezondheid richting engelse bulldog en eenmaal volwassen zijn het net beton blokken. Ze kunnen geen bocht fatsoenlijk nemen geen idee waar het hem in zit.

Miniatuur bull terrier of inderdaad de engelse staffords dus die kleine varianten die zijn best oke qua gedrag en gezondheid en helemaal niet heel erg veel eisend. Ze kunnen vrij pittig zijn richting andere honden maar dat is enigste puntje. Wel ook wat gevoelig wat allergieën betreft.

In de Facebook groep bewust kruisen (honden) zijn wel aantal fokkers aanwezig van bijvoorbeeld mopshondjes die bezig zijn met outcross. Maar dat zijn wel kort neuzen maar natuurlijk totaal ander uiterlijk dan de bulldoggen die jij noemt.

Old english bulldog is helaas overwegend ook hetzelfde als de Engelse bulldog en de pocket bulldog en alle andere benamingen die men geeft.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:21

x_Jeanine_x schreef:
De pup prijzen zijn door corona echt de pan uit gegaan. Bizar. Mensen hebben nu ook weinig pups of de ze hebben de wachtlijsten mega vol.

Engelse bulldog pup kan ik je niet aan helpen. Alleen je succes wensen met je zoektocht!


Bij fokkers overigens niet, die houden de normale 'standaard' prijs aan. Wat kwekers doen moeten ze zelf weten.

Naast dit ga ik mee met mijn voorgangers, ik zou het ras niet aanraden.

dierenfan schreef:
Staffords.. Tja raad ik niemand aan gezien wat ze nodig hebben voor prettig leven en goed hanteerbaar te blijven. Echter ben je fanatiek wandelaar of sporter en liefst alleen bezig zonder in elk geval andere honden continu in de buurt dan zijn ze fantastisch. Op hond agressief na wat bij staffords atuk extremer is vind ik ze best te vergelijken met boxers. Altijd overal voor in zo lang het maar actie is.


Onzin! Staffords zijn hartstikke leuke honden, ik snap niet dat mensen nog aan deze vooroordelen vasthouden. Er gaan genoeg staffords mee op onze roedelwandelingen en die zijn echt het probleem niet dan. Ook super leuk met kinderen, leuk om mee te sporten / trainen.

Die zijn makkelijker te houden dan menig ander ras!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:24

Waarom willen jullie een 2e hond erbij? Ik vind dat met een Amerikaanse Stafford toch een risico. Hoe lief ze ook zijn naar mensen en hoe geweldige gezinshond het is, naar andere honden kunnen ze toch onbetrouwbaar blijven. Ook al gaat het buiten goed.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:24

_Nelleke_ schreef:
Waarom willen jullie een 2e hond erbij? Ik vind dat met een Amerikaanse Stafford toch een risico. Hoe lief ze ook zijn naar mensen en hoe geweldige gezinshond het is, naar andere honden kunnen ze toch onbetrouwbaar blijven. Ook al gaat het buiten goed.


Ook dit, onzin! :+

TS, ik zou er in ieder geval wel eenzelfde ras naast zetten. Staffords zijn veel lomper in hun spel. Een vriend van ons heeft een Stafford & Bull Terrier combinatie en dat is echt een hele goede match. Die kunnen beuken en rammen tot ze een ons wegen zonder dat een van de honden 15 meter verderop land.

Bullterriers zijn ook ontzettend leuk (vind ik), ze staan garant voor een levenlang grapjes en flauwekul! Overigens ook leuk om te trainen / sporten. Die vriend heeft er agility mee gedaan. Uiteraard geen hoog niveau en niet tot op late leeftijd maar ze deed het leuk!

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Is het echt zo moeilijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:42

Kim leuk voor jou dat je het onzin vind. Van de 5 staffords in de straten rondom mij zijn er 5 zo hond agressief dat de eigenaren omdraaien zodra ze andere hond zien en maken dat ze andere route nemen. Op mijn werk kom ik uiteraard veel staffords tegen. Misschien een handvol die echt sociaal zijn en kunnen spelen met vreemde honden. Zeker zo'n 10 kunnen in kennel met zicht en contact door tralies met buren als je beetje op let wat je als buurhond zet. En denk zeker 40 die gewoon blind gaan op andere honden en echt in kennel moeten met dichte zijwanden en geen hond zichtbaar. Laat staan op weide zetten en een hond op de weide er naast plaatsen.

Het is gewoon een sterke karakter eigenschap die al helemaal sterk naar boven komt als ze niet worden voorzien in hun energie behoefte. Ik merk dat de stafford achtigen die wel flinke beweging krijgen wel stuk gemakkelijker zijn. Er woont hier in het dorp ook iemand met 5 staffords. Hij loopt er dagelijks 15 a 20 kilometer mee en verzint onderweg nog extra bezigheden. Zijn roedel staat helaas wel bekend om meerdere paarden en schapen te hebben aangevallen en ook aantal honden. Echter al met al moet ik zeggen dat hij ze behoorlijk goed onder controle heeft. Hij neemt echter helaas regelmatig teveel risico en dat gaat wel eens fout dan. Absoluut niet mijn manier maar hij neemt wel zijn verantwoordelijkheid en zijn gelukkig nooit doden gevallen. Durf hem ook gerust te passeren met mijn moeilijke hond maar hoop wel altijd hem tegen te komen op punt dat we elkaar ruim van te voren zien. Ik loop altijd bovenop de zeedijk als de mijne los is zodat ik volledig overzicht heb. Hij doet dat zelf niet en bij bocht in de dijk lijn ik ruim van te voren aan terwijl hij gokt op geen tegenligger.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 08:48

Oke ik ga even gelijk een stop hierop zetten. De staf die we hebben is een schat van een hond EN leeft samen met onze chihuahua wat uitstekend gaat.
Dus alle onzin uitspraken hierover zijn vooroordelen.

Verder on topic :) ben ik erg blij met alle ervaringen, op internet vind je dit niet, althans ik kon het absoluut niet vinden. Ik las alleen dat je goed moest opletten idd met de ademhaling en de rimpels goed moet schoon houden (logisch ) de Engelse bullen die ik tegen kom hier in de buurt waren heel leuk (het waarom heb ik al eerder uitgelegd) en herkende dus totaal niet wat er in alle voorgaande Posts worden genoemd.
Dus ik ben blij dat iedereen zegt wat de mankementen zijn / afraad en onderbouwt