Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 22 [ 541 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Windhonden liefhebbers!

 
Profiel   

En waar laat zij haar benen als ze slaapt? ;)


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 23:02 



 
Profiel   

Ja meestal ook zoiets :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 23:11 



 
Profiel   

[ img ]

Klein smelt momentje... Zalig als je zo kan liggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 14:34 



 
Profiel   

Ohhh dat is ook een heerlijk ligplekje zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 14:41 



 
Profiel   

Leuk die vergelijkfoto van Otje bij de voordeur!
Okee, afgelopen week werd mijn saluki Kesh in het bos een afgaan, een hazewinder, een spaanse rescue en een setter (??) genoemd Wat horen jullie vaak over het ras van je windhond?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:05 



 
Profiel   

Hier vaak hazewind idd. :')
En ook regelmatig de vraag of we een hond uit Spanje hebben gered... Zo'n straat/zwerfhond, wat leuk! Kom je aan met je stamboom Saluki :') :D
Niet dat er iets mis is met Griekse en Spaanse honden, uiteraard! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:07 



 
Profiel   

Ja “oh is zeker een Roemeentje/Grieks/Spaans/rescue hondje!” :')
“Zit zeker hazewindhond in!”
“Wat voor kruising is dat?”
“Oh! Is dat zo’n Saluki puppy?” (Die krijgen wel extra credits altijd, heel knap als mensen Saluki’s kennen :D )
“Is dat een wie-pet?” (Whippet dus := )

Ik zeg op die eerste altijd maar: ahja Otje hebben we gered uit tropisch zuidelijk Den Bosch _O-

Edit: Over Otjes zusje werd laatst gevraagd of ze een Mechelse Herder is! Ja echt! Zo bizar :') alleen de kleur komt soort van overeen :')


Laatst bijgewerkt door Warboel op 23-11-20 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:16 



 
Profiel   

Hahah Warboel, ja ze was vast heel sielugh!

Limoen: Nee zeker niks mis mee, ik wijs dan altijd naar onze oude rescue die erbij loopt en zeg: Maar die wel hoor! Roemeentje dan, maar die ziet gewoon uit als een klein knap gezelschapshondje en daar verwachten ze het dan helemaal niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:17 



 
Profiel   

Toby noemen ze vooral vaak 'puppy'. (Hij wordt bijna 5)
En ze vragen vooral vaak 'oh, wat is het?'
Heel soms krijg ik wel eens 'ow, een border terrier!'
En soms 'een beige boerenfox'.

Dat laatste begrijp ik dan nog wel. Daar lijkt hij ook wel op natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:50 



 
Profiel   

Hier herkennen ze onze whippet toch wel vaak. Al horen we inderdaad wel vaak 'hazewind', of mensen die naar Pippa kijken en dan zeggen dat ze ook graag een hond uit Spanje willen redden. Pip hebben we met stamboom uit Amsterdam 'gered' :p

Eigenlijk krijgen we vaker commentaar op onze Cardigan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 16:12 



 
Profiel   

Faizah wordt niet vaak voor een ander ras aangezien, maar mensen vragen wel regelmatig wat voor ras het is.

Ik krijg wel vaak complimentjes, of zie mensen even over hun schouder omkijken nadat ze gepasseerd zijn :')

En mensen vragen vaak hoe oud ze is, of zeggen 'dat is nog een jonge he?'.. Madam kan nogal debiel doen ondanks dat ze al 8 jaar is :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 16:21 



 
Profiel   

Hazewind hier ook heel gebruikelijk, maar ook regelmatig: “is dat zo’n hele snelle?”. Vind ik altijd wel aandoenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 19:52 



 
Profiel   

Ahhh ja of mensen die tegen hun hond zeggen “die hou je niet bij schat” :)) vind ik ook altijd zo aandoenlijk. Otje vindt samen rennen gewoon heel leuk, maakt d’r echt niks uit als de ander niet zo snel is. Ze past zich keurig aan!

Het was vandaag zulk super lekker weer dus we zijn lekker naar het strand geweest. Mevrouw heeft zich weer lekker moe gerend :))

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 19:55 



 
Profiel   

Wat heerlijk, ik wil ook bij ' t strand wonen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 20:22 



 
Profiel   

Mijn snelle Spaanse houdt erg van renspelletjes waarbij ze zelf altijd voorop loopt. Als ze vroeger met haar grote vriend Dirk speelde, een niet zo snelle Leonberger, dan paste ze haar tempo gewoon aan. Dan keek ze voor hem uit rennend steeds even om en zorgde dat ze op korte afstand voor hem bleef. Gelukkig was Dirk zo'n lieve grote goedzak, dat wanneer het rennen afwisselde met stoeien, híj́ zich aanpaste en zachtjes en voorzichtig deed met mijn oh zo gevoelige meisje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 20:36 



 
Profiel   

Hier geen windhond maar wel een halvegare van alles watje. De behendigheid instructrice noemt hem een kruising hert met adhd :')
Ik vind zelf windhonden geweldig, mijn man vond het alleen nooit wat dat extreem slanke. Hij noemt het een gratenpakhuis haha. Maar sinds we onze hond sjors hebben, die zeker toen we hem net hadden heel magertjes was, is hij helemaal bij gedraaid en vind hij ze ook leuk die snelle jelles. Door dit topic ben ik de silken windsprite eens gaan opzoeken en die lijken me wel echt superleuk! Staat op mijn verlanglijstje haha, voor als ik later groot ben. We nemen bij deze hond sowieso geen andere hond erbij, dus duurt nog wel even voordat er een nieuwe aanwinst in huis komt. Maar wel erg leuk om de foto's in dit topic te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 13:42 



 
Profiel   

Oh heerlijk op het strand!

Vandaag ben ik met camera en hond het park in gegaan. Altijd leuk. Alleen jammer dat ze voor de eerste bocht al in een dood beest ging liggen. _O- Je ziet dus ook op bijna elke foto hoe smerig haar vacht is. _-:(

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:10 



 
Profiel   

Oh <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:11 



 
Profiel   

<3

In een dood beest liggen? Mjam :')
Die van mij durft dode beesten niet eens aan te raken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:23 



 
Profiel   

Het stonk zo erg dat ik het nog rook als ze een meter of 20 voor mij uitliep. _O- :r

Ze vond het ook een stuk minder leuk dat ze thuis direct onder de douche moest. Ik heb een klein appartement. Ik rook haar in de keuken terwijl ze in de gang stond te wachten op haar douche. :+

Maar een lief kopje heeft ze wel :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:33 



 
Profiel   

Zahra springt 4 meter de lucht in van angst als er een egeltje oversteekt. :')
Maar heeft ook een keer een duif UIT DE LUCHT gegrepen.. Tsja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:37 



 
Profiel   

Bonna schreef
Eigenlijk krijgen we vaker commentaar op onze Cardigan.


Oh echt? Ik heb alleen maar dat bij mijn cardigan de opmerking over hond van de Queen van Engeland regelmatig valt, al heeft die Pembrokes, maar dan toch herkend als Corgi is al heel wat, verder ook het idee dat zeker bij jongere mensen de cardigan heel bekend en geliefd is laatste tijd, studentenhond lijkt het wel.

Ah ja, "is dat zo'n snelle" en "die ga jij niet bijhouden schatje" die hoor ik ook vaak!

Welkom met het "kruising hert met ADHD" haha, geweldig. Maar daar geen pup bij begrijp ik. Silken inderdaad heel leuk, heeft ook nog op mijn lijstje gestaan maar toch saluki geworden.

Limoen en toen had je zeker geen camera paraat, met die duif? := . Snelle actie _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:34 



 
Profiel   

@Karina, Ja toch wel. Veel mensen denken dat het een corgi kruising is omdat ze zwart/wit is(officieel brindle pointed) en ze alleen de kleuren van de pemmetjes en misschien merle kennen. Al zie ik dat jij ook een brindle pointed hebt. Het valt ook wel mee hoor. maar in vergelijking met de whippet, krijgen we vaker commentaar op de cardi.


Dit was onze druktemaker vandaag

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:23 



 
Profiel   

Late to the party, maar mag ik me hier ook melden? Topic naar mijn hart dit, wat leuk om al die foto’s te zien! Vorig jaar zomer gekozen voor een whippet en sindsdien helemaal “om” en windhondenfan. We hebben alweer plannen voor een tweede :D Dit is Nacho, onze whippet man van bijna anderhalf:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Op straat inderdaad ook wel bekend als “die snelle”, “hazewindhond”, “zo’n hond uit Spanje”. Kinderen zien er zelfs hele andere diersoorten in. Laatst in het bos door een jochie aangesproken met “waarom heb jij een hertje bij je?” Hij vond het waarschijnlijk heel onbeleefd dat ik daar zomaar een touwtje om had gedaan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:20 



 
Profiel   

Vind ik ook wel heel gemeen hoor, een hertje vangen en daar mee gaan wandelen _O- :')
Welkom! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 22 [ 541 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen