Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19225
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:20

Ik weet niet hoe erg je aan dieren hecht, ik heb vroeger ratten gehad en ze zijn zo leuk en lief, maar helaas leven ze maar kort, en ik had er steeds zo'n verdriet om dat ik er uiteindelijk mee gestopt ben ze te houden..

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:26

Wij hebben ook ratjes. Het zijn super lieve en leuke huisdiertjes maar de nadelen zijn geschreven: ze hebben een geur en ze leven niet lang. Dus telkens opnieuw afscheid nemen, da's verre van leuk. Maar we hebben er nog steeds dus de voordelen wegen wel op tegen de nadelen, wat ons betreft.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:49

MoppieFilou schreef:
@Famke @Kimmie: Got it, minivarkentjes bestaan dus echt niet :') .

Iets helemaal anders, maar ben nu aan het denken aan ratjes. Die mogen wel binnen aangezien ze toch in een kooi zitten en lijken mij ontzettend toffe beestjes! Enige groot nadeel vind ik dat ze niet erg lang leven, maar dat nemen we er dan maar bij. Zijn er mensen met ervaring met ratjes?

Ja, dat ze enorm stinken. Een vroeger straatgenootje van mij had ze en hoe lief en leuk ze ook waren, zodra je haar huis binnenkwam, dan rook je ze al. Zij hield ze in haar slaapkamer, maar je rook ze al bij de buitendeur.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:54

Shenavallie schreef:
MoppieFilou schreef:
@Famke @Kimmie: Got it, minivarkentjes bestaan dus echt niet :') .

Iets helemaal anders, maar ben nu aan het denken aan ratjes. Die mogen wel binnen aangezien ze toch in een kooi zitten en lijken mij ontzettend toffe beestjes! Enige groot nadeel vind ik dat ze niet erg lang leven, maar dat nemen we er dan maar bij. Zijn er mensen met ervaring met ratjes?

Ja, dat ze enorm stinken. Een vroeger straatgenootje van mij had ze en hoe lief en leuk ze ook waren, zodra je haar huis binnenkwam, dan rook je ze al. Zij hield ze in haar slaapkamer, maar je rook ze al bij de buitendeur.


Ik heb dezelfde ervaring bij vrienden ja. :j

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 11:06

Dus toch best wel wat nadelen zo te lezen...

parnassia
Berichten: 831
Geregistreerd: 30-08-01

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:08

Duitse reuzen, erg leuk

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:13

Tja, ratjes hebben een geur, maar wij maken de kooi wekelijks heel grondig schoon en ook bezoek zegt dat je ze zelden ruikt. Wij hebben wel enkel vrouwtjes of gecastreerde mannen, dat scheelt waarschijnlijk.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:14

Caavjes zijn ook leuk, kunnen in de zomer naar buiten in een goede ren. Piepen heel gezellig als ze je zien en ik kan daar geen echte stank van herinneren. Denk minder dan de konijnen en hamsters die ik heb gehad.

Rex_Rolfo

Berichten: 5383
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:31

Behalve de Vlaamse Reus zijn Lotharinger en Franse Hangoor ook leuk grote konijnen. Want dat zijn toch de meest voor de hand liggende potentiƫle bewoners: konijnen, cavia's of kippen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:01

Wij hebben ratten gehad in huis en dat moet je flink bijhouden.

Ze worden niet oud, maar ze krijgen ook vaak tumoren, waardoor ze de max leeftijd vaak ook niet halen.

En ze kunnen overal door en uit. Je moet echt alles pot dicht afsluiten. Ook de hoogte in. Ze lopen zo langs een muur omhoog.

Mini varkens bestaan niet, maar onze Gottingher is wel echt klein. Veel kleiner dan de kune kune. Maar ze heeft wel echt beweging nodig.