Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

 
Profiel   

MoppieFilou schreef
Minivarkentjes worden dan ook al maar afgestreept.

Denk dat ik eens ga kijken of ik een mooie overdekte ren in elkaar kan knutselen voor Vlaamse reuzen.

@Amy111: Een hond buiten vind ik een beetje zielig. Die beestjes zijn zo gelukkig met aandacht en dan zitten ze het grootste deel van de dag gewoon alleen buiten.

Dat en daarbij gaan ze vaak ook heel erg stinken als ze ook in de regen buiten moeten verblijven (niet alle honden gaan schuilen bij regen). Ooit een aantal huizen verderop een bewoner gehad met een buitenhond. Niet te harden die lucht als de wind onze kant op stond.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 14:56 



 
Profiel   

welmoedz schreef
Zelf heb ik kippen met een groot roofvogel net over het verblijf heen. Snachts gaat het hok dicht en kunnen er geen roofdieren als vossen/marter bij. Ren is 12×12 en we hebben er een schommel, compost bak, regenton, boompjes, takken en zandbad in gemaakt. We hebben bruine legkippen, super tam :)leuke bijkomstigheid; de eieren.

Hier foto's van het begin; inmiddels meer aangekleed.

[ [url=m/reI0Ft.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jZ6EMj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk idee zo met die regenton. Heb je nog meer foto's? Ik ben mijn ren aan het herinrichten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 14:59 



 
Profiel   

Is een kat dan niks voor jullie TS? Die zijn toch vaak wel knuffelig, althans die van ons toch :D Er zitten zoveel rustige katten in het asiel die wachten op een leuk huisje waar ze lekker binnen kunnen liggen en af en toe eens door de tuin kunnen struinen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 15:01 



 
Profiel   

Jaaaaa, katten zijn zo leuk!
Onze ene kat is non stop buiten en komt heel sporadisch eens een aaitje vragen, maar de andere is overal waar ik ben.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 15:05 



 
Profiel   

MoppieFilou schreef
JackieLuca schreef
Zou ook geen hond doen, wat ik eruit haal wil je gewoon dieren voor de leuk, met weinig verzorging? Hond wil toch wel wat meer aandacht dan 2x per dag.

Ik zou toch voor cavia's gaan, misschien in combi met wat kippen? Als je een hok hebt waar je altijd voert kan je ze savonds makkelijk opsluiten. Paar pvc buizen en schuil mogenlijk heden buiten op het grasveld en dan worden ze niet snel opgegeten. Hier hebben we ons hok beveiligd met gaas, de cavias komen erin via de pvc buis.

En ze fluiten altijd als ze je horen :D


Mag gerust wat verzorging in zitten hoor :) . Voornaamste is dat het haalbaar is qua overdekken ivm roofdieren.

Cavias lijken mij ook wel echt leuke beestjes maar heb gehoord dat die niet zo goed bestend zijn tegen bepaalde weersomstandigheden? Dus dat je ze beter in een schuur kan houden ofzo. Weet niet of dit klopt?

Edit: De reden dat ik er graag beestjes bij wil is dat ik enorm graag dieren zie en liefst hele dagen met ze zou knuffelen, maar mijn dwergkonijntjes maak ik daar echt niet gelukkig mee jammer genoeg. Ondanks dat één van beide aaien wel toelaat zie je dat hij het niet erg prettig vindt en dus wil ik hem er niet mee lastig vallen. Wil dus graag beestjes erbij die wel tam zijn en zo nu en dan van een knuffel houden of het alleszins toch niet erg vinden.



Onze cavia's lopen altijd buiten, ook in de winter. Wel met schuilmogenlijk natuurlijk. En is denk net waar ze aan gewent zijn. Als je nu een huis cavia buiten zet dan overleeft ie het niet lang nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 15:08 



 
Profiel   

Ik vind katten ook echt wel leuk ja <3 . Maarrr, om te beginnen zou het dan wel echt een binnenkat worden want ik ben als de dood dat zo'n beestje onder een auto terecht komt ofzo, en daarnaast wil de rest van het gezin liever geen permanent binnenbeestje, voornamelijk door de vele haren en vuiligheid die ze mee brengen. Daarnaast zijn zij dan weer als de dood dat de (nogal dure :') ) gordijnen of de zetel eraan gaan door de kattennageltjes... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 17:45 



 
Profiel   

Of een bijzondere kattensoort in een kattenren, permanent buiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 18:10 



 
Profiel   

KimD schreef
Of een bijzondere kattensoort in een kattenren, permanent buiten?


Bestaan die? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 19:06 



 
Profiel   

MoppieFilou schreef
KimD schreef
Of een bijzondere kattensoort in een kattenren, permanent buiten?


Bestaan die? :)


Bengalen, een Savannah of een Maine Coon. In principe kunnen alle katten permanent buiten worden gehouden maar ze moeten uiteraard wel een binnenruimte hebben die goed geïsoleerd is en waar ze vrij van tocht en dergelijke kunnen zitten.

Onze katten gaan vanaf komend jaar permanent naar buiten in de ren. Wij hebben deze zelf aan onze schuur gemaakt waardoor ze ook binnen een grote ruimte hebben. Die gaan we komend voorjaar volledig isoleren en klaarmaken voor een permanent buitenverblijf van onze katten.

Wij hebben overigens gewoon HTK-katten, überhaupt niks bijzonders. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 19:13 



 
Profiel   

Wij hebben onze Bengaal gewoon los buiten lopen en dat gaat al sinds jaar en dag prima (afkloppen!!!!).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 20:18 



 
Profiel   

Bij een vriendin die ook dichtbij een bos woont zat de buizerd vrolijk op het kippenhok te tellen hoeveel het er waren. Gelukkig voor de kippetjes was het hok inclusief ren met kippengaas afgezet. Dat spul heet trouwens niet voor niets zo. Er zijn meer gegadigden voor een al dan niet gebraden kippetje. Reintje lust ze ook rauw.
Voordeel van kipjes zijn gratis eitjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 20:35 



 
Profiel   

Als je familieleden zo over dieren denken, kan je er echt beter niet aan beginnen. Dat wordt niks.

Wij hebben een gewone kat en een main coon. De kater kwam in een afgesloten tuin met de vorige kater samen.

Nu zitten deze kater en de main coon poes nog binnen tot een stuk tuin is afgezet voor ze. Zeker de main coon zou doodongelukkig worden als ze niet bij ons zou mogen, dus dan moet je ze echt heel jong aan alleen buiten laten wennen. Zij was met 6 maanden bij ons.

Hier zat zwerfkatten die 24/7 buiten rondlopen, maar die zijn niet knuffelig, zoals je wilde.

Ik zou echt zeggen; je hebt je dieren al die je leuk vindt. Maak het groter voor hun en sluit dit stuk aan of maak een mooie tuin met vijver. Je krijgt echt veel vogeltjes en vlinders etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 01:10 



 
Profiel   

Shenavallie schreef
[
. Vossen doden ook schapen, tenslotte. .

Welnee, een hardnekkige mythe, maar écht baarlijke nonsens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 03:09 



 
Profiel   

Een mara. Mijn zus heeft er een aantal. Ik noem ze kangaroe konijn. Ik weet niet hoe tam je ze kan maken. Maar als je een jonkie hebt zou dat moeten lukken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 05:26 



 
Profiel   

Mara's zijn groepsdieren dus dan zou je er al meer moeten houden.
En echte gravers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 05:36 



 
Profiel   

wortel115 schreef
Een mara. Mijn zus heeft er een aantal. Ik noem ze kangaroe konijn. Ik weet niet hoe tam je ze kan maken. Maar als je een jonkie hebt zou dat moeten lukken.

[ [url=m/OsNGfL.png]Afbeelding[/url] ]



Mag je deze gewoon houden in Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 07:43 



 
Profiel   

Als je voor varkentjes gaat, pas op wat je in je tuin haalt |( mijn mini-varkentjes zijn niet echt mini te noemen en verpletteren je tuin ben ik bang. Deze hebben echt heel veel ruimte nodig haha

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Edit: ze waren bij aankoop wel echt heel mini. Moeder ook. Ergens is er iets drastisch fout gegaan. :+


Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 16-11-20 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 08:05 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
wortel115 schreef
Een mara. Mijn zus heeft er een aantal. Ik noem ze kangaroe konijn. Ik weet niet hoe tam je ze kan maken. Maar als je een jonkie hebt zou dat moeten lukken.

[ [url=m/OsNGfL.png]Afbeelding[/url] ]



Mag je deze gewoon houden in Nederland?


Weet ik eigenlijk niet mijn zus woont net over de grens in Belgie. Maar als ts het wil kan ze het altijd uitzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 08:10 



 
Profiel   

http://www.huisdierinfo.be/mara

Maras behoeven nogal wat aandacht en zijn qua aanschaf best prijzig

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 08:42 



 
Profiel   

Volgens mij staat de mara niet op de huisdierenlijst van NL en is het dus niet toegestaan die als huisdier te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 09:23 



 
Profiel   

famkeY schreef
Als je voor varkentjes gaat, pas op wat je in je tuin haalt |( mijn mini-varkentjes zijn niet echt mini te noemen en verpletteren je tuin ben ik bang. Deze hebben echt heel veel ruimte nodig haha

[ [url=m/DuECNW.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fWYOC1.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wq8MRC.png]Afbeelding[/url] ]


Edit: ze waren bij aankoop wel echt heel mini. Moeder ook. Ergens is er iets drastisch fout gegaan. :+



Oeps :') of 'mama' bleek gewoon een zusje te zijn van je varkens.

Ik zou gaan voor cavia's. Een groep van 4-8 vrouwtjes. Leuk onderkomen voor ze maken en ze zijn helemaal gelukkig met zo'n stuk grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 09:33 



 
Profiel   

Oh hier ook hoor, we namen 2 Gottingher mini varkentjes...nou...

[ img ]

De oudste is vorig jaar overleden en die woog tegen de 100 kilo, overigens zijn ze wel echt heel leuk en we overdenken er weer 2 te nemen, ze zijn echt gezellig :j , maar mini... nee dat niet :D, ja toen ze big waren..

[ img ]

<3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 10:11 



 
Profiel   

Ik zou er een kattenren van maken, waarbij de katten dan zelf naar binnen en buiten kunnen gaan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 10:36 



 
Profiel   

@Famke @Kimmie: Got it, minivarkentjes bestaan dus echt niet :') .

Iets helemaal anders, maar ben nu aan het denken aan ratjes. Die mogen wel binnen aangezien ze toch in een kooi zitten en lijken mij ontzettend toffe beestjes! Enige groot nadeel vind ik dat ze niet erg lang leven, maar dat nemen we er dan maar bij. Zijn er mensen met ervaring met ratjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 23:51 



 
Profiel   

Heb in totaal 9 ratten gehad, zijn heel leuk, kunnen lief en knuffelig zijn maar je ruikt ze ook, zeker mannetjes
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 10:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen