Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41710
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:25

Let er ook op dat voor varkens andere wet en regelgeving geldt dan voor een hond of kat.

Majabeestje
Berichten: 3810
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 01:55

Je zou Vlaamse reuzen in een ruim nachthok kunnen doen als het donker wordt.
Wij hebben ook de konijnen 's nachts in een hok. In de ochtend gooien we de deurtjes open en kunnen ze in de ren. Rond schemer gaan ze weer naar binnen. Hoef je ook geen afgedekte ren te maken.

Anoniem

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:10

Microvarkens bestaan niet. Een site die dat beweerd is een broodfokker. Alles wat je noemt over de site doet mijn haren rechtstaat.
Bedenk ook dat een varken 20 jaar word, je gazon omwoeld en een niet opgevoed varken er lustig op los kan brullen.
Als je jezelf verder informeerd dan zal je zien dat er een massa varkens gratis te krijgen zijn.allemaal van mensen die dachten dat het zo leuk was.
Ik ben trouwens zo vroeg op om zo een amateur met jongen te gaan vangen die ergens losgelaten zijn en waar op de biggen geschoten word.
Ik ben gek op varkens vind enkel jammer dat het zo’n hype is. Kijk trouwens op het minivakantie website of forum van ragnild. Daar vind je betere informatie als op de site van een verkoper. En er staan herplaatsers op. Je kan van je gazon ook een mooie bloementuin maken. Of een mooie koi vijver. Koi’'s zijn ook aaibaar

tengeltje11
Berichten: 7152
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:40

Ik volg de rest rond de varkens. Mini varkens bestaan niet! Je komt altijd op formaatje labrador die dubbel zo breed is uit. Zo’n stukje wordt altijd modder en aarde als ze enkel dat hebben en daar varkens houden vind ik bv zelfs enorm egoïstisch, want ze verdienen gewoon meer plek.
Hier ook varkentjes, dus ik weet ook waarover ik spreek.

welmoedz

Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:00

Zelf heb ik kippen met een groot roofvogel net over het verblijf heen. Snachts gaat het hok dicht en kunnen er geen roofdieren als vossen/marter bij. Ren is 12×12 en we hebben er een schommel, compost bak, regenton, boompjes, takken en zandbad in gemaakt. We hebben bruine legkippen, super tam :)leuke bijkomstigheid; de eieren.

Hier foto's van het begin; inmiddels meer aangekleed.

Afbeelding
Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:20

Kinke schreef:
Paardenfan25 schreef:
Is ook een goede. Wij hebben new Jersey gigant kippen. Die zijn echt fantastisch. Heel lief en groot genoeg om niet opgegeten te worden door roofdieren.


Dat is wel heel optimistisch. Onze grote Orpington haan is toch echt te grazen genomen door een roofdier. Ook al enkele hennen in het verleden gedood door waarschijnlijk een vos of marterachtige.

Klopt en datzelfde geldt voor alle dieren die onder de heup blijven. Is het geen roofvogel die een dier kan pakken, dan wel een vos. Vossen doden ook schapen, tenslotte. Dus afzetten en overkappen is het advies.
Zelf al een aantal jaar vrij grote maat kippen achterin onze tuin, waar ze over 1.200 m2 vrij konden lopen. Dit heb ik terug moeten draaien naar slechts 30 m2 overdekt, want begin dit jaar was één van mijn hennen helaas gegrepen. Dit kan dus ook met de Jersey Giant (welke we eerder dit jaar erbij zouden nemen, maar waar ik nu dus eerst een fatsoenlijk, overdekt deel voor moet maken).

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:25

Majabeestje schreef:
Je zou Vlaamse reuzen in een ruim nachthok kunnen doen als het donker wordt.
Wij hebben ook de konijnen 's nachts in een hok. In de ochtend gooien we de deurtjes open en kunnen ze in de ren. Rond schemer gaan ze weer naar binnen. Hoef je ook geen afgedekte ren te maken.

Niet mee eens, zie mijn post hierboven. :D Roofvogels (en tegenwoordig steeds meer roofdieren als vossen) komen ook overdag langs om te jagen. ;)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:44

Brahma's?

mvdbijl

Berichten: 3676
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:06

Het is te klein om een net plekje te houden met mini schaapjes of geitjes. Realiseer je dat die er binnen de kortste keren een zandbak van hebben gemaakt en ook flink gaan ruiken. Ik zou iets nemen wat de boel niet kaal maakt, minder geur geeft, een klein ras kipjes bijvoorbeeld.

Minivarkentjes zijn er niet, kleinere rassen wel maar vraag een Fokker maar eens of je een 3 of 4 jarige mag zien. Ipv een moederdier van een jaar oud..

Wij hebben een aantal cochin kippen, als je die jong koopt zijn ze verschrikkelijk tam te maken. Je kan er evt een leuke eend bij zetten, een grote soort of loop eend, die maak je ook heel makkelijk tam.

Een andere optie, een mooie vijver maken? Vissen zijn leuk om naar te kijken, en het staat mooi in de tuin. Knuffelig, nee haha.

Amy111

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:15

Hond in buitenren! Sowieso de beste en leukste optie ;)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 12:20

Minivarkentjes worden dan ook al maar afgestreept.

Denk dat ik eens ga kijken of ik een mooie overdekte ren in elkaar kan knutselen voor Vlaamse reuzen.

@Amy111: Een hond buiten vind ik een beetje zielig. Die beestjes zijn zo gelukkig met aandacht en dan zitten ze het grootste deel van de dag gewoon alleen buiten.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:25

Zou ook geen hond doen, wat ik eruit haal wil je gewoon dieren voor de leuk, met weinig verzorging? Hond wil toch wel wat meer aandacht dan 2x per dag.

Ik zou toch voor cavia's gaan, misschien in combi met wat kippen? Als je een hok hebt waar je altijd voert kan je ze savonds makkelijk opsluiten. Paar pvc buizen en schuil mogenlijk heden buiten op het grasveld en dan worden ze niet snel opgegeten. Hier hebben we ons hok beveiligd met gaas, de cavias komen erin via de pvc buis.

En ze fluiten altijd als ze je horen :D

Amy111

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:30

Nee joh heb vrienden met een hond buiten. Beestje is dol gelukkig. Daarnaast zou een 2e hond erbij dat probleem ook oplossen natuurlijk

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:33

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 15-11-20 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderator-opmerking

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:33

Cavia’s zijn echt leuk! Vind ze zo koddig met dat piepende geluid. Ik heb ze zelf niet, maar we hebben stalcavia’s die erg geliefd zijn.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:54

Amy111 schreef:
Nee joh heb vrienden met een hond buiten. Beestje is dol gelukkig. Daarnaast zou een 2e hond erbij dat probleem ook oplossen natuurlijk


Maar lijkt me dat de honden wel uitgelaten moeten worden? Anders gaat je veld aardig stinken.

Cavia poep word prima opgenomen door het gras, wij harken het afentoe even omwijd , beetje water erover en weg.

Plus dat je niet meer hoeft gras te maaien, ze houden het heel goed kort.

Enigste "nadeel" is dat ze wel voer met vitamine c nodig hebben, anders ben je heel snel er van af

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:21

Voor honden is dit ook veel en veel te klein. Wij hebben de laatste jaren kleine honden, maar die moeten echt wel rennen en bewegen ook.
Het kan hooguit als je al honden hebt als vrijloop vanuit huis.

Zoals varkens een hype zijn, is iedereen ook expert. Er zit echt veel verschil in de rassen, hoe ze gehouden en opgevoed worden etc.
Onze Gottingher is echt wel klein, GEZOND en wroet echt niet.
Je moet alleen de goede omstandigheden aanbieden en dat doen de meeste mensen niet. Ze maken af en toe echt een bedje in het zand of hooi van de paarden als ze ergens willen slapen.

De kune kune knort de hele dag als ze aan het eten is, maar dat is een tevreden knor. Gillen doen ze ergens om en is echt wel te voorkomen. En dat doen ze ook geen uren.

Maar ze moeten ook echt bewegen, Ik zie vooral mensen die schaapjes, geitjes, varkens etc voor erbij hebben en een klein stukje aanbieden.
Zeker geiten worden vaak op kleine stukjes gehouden.

Ik snap ook niet waarom een tuin, niet gewoon tuin mag zijn als het zo klein is? Gewoon mooie plantem zijn ook genieten en goed voor de natuur en omgeving.
Evt een mooie vijver? Wij hebben een poel en daar bijv heel veel libelle's. Het barst bij ons van de vlinders en vele vogeltjes.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:24

Je wil toch geen stinkende beesten naast je mooie zwembad? Soms kunnen dingen niet. Je hebt er de ruimte niet voor. Ik wil ook graag een capibara. Dat gaat niet op 5 hoog.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 13:32

JackieLuca schreef:
Zou ook geen hond doen, wat ik eruit haal wil je gewoon dieren voor de leuk, met weinig verzorging? Hond wil toch wel wat meer aandacht dan 2x per dag.

Ik zou toch voor cavia's gaan, misschien in combi met wat kippen? Als je een hok hebt waar je altijd voert kan je ze savonds makkelijk opsluiten. Paar pvc buizen en schuil mogenlijk heden buiten op het grasveld en dan worden ze niet snel opgegeten. Hier hebben we ons hok beveiligd met gaas, de cavias komen erin via de pvc buis.

En ze fluiten altijd als ze je horen :D


Mag gerust wat verzorging in zitten hoor :) . Voornaamste is dat het haalbaar is qua overdekken ivm roofdieren.

Cavias lijken mij ook wel echt leuke beestjes maar heb gehoord dat die niet zo goed bestend zijn tegen bepaalde weersomstandigheden? Dus dat je ze beter in een schuur kan houden ofzo. Weet niet of dit klopt?

Edit: De reden dat ik er graag beestjes bij wil is dat ik enorm graag dieren zie en liefst hele dagen met ze zou knuffelen, maar mijn dwergkonijntjes maak ik daar echt niet gelukkig mee jammer genoeg. Ondanks dat één van beide aaien wel toelaat zie je dat hij het niet erg prettig vindt en dus wil ik hem er niet mee lastig vallen. Wil dus graag beestjes erbij die wel tam zijn en zo nu en dan van een knuffel houden of het alleszins toch niet erg vinden.
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 15-11-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 13:32

Nabster schreef:
Je wil toch geen stinkende beesten naast je mooie zwembad? Soms kunnen dingen niet. Je hebt er de ruimte niet voor. Ik wil ook graag een capibara. Dat gaat niet op 5 hoog.


Uiteraard niet, maar lijkt mij dat je met alles goed proper houden al een hoop stank kan voorkomen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:33

MoppieFilou schreef:
JackieLuca schreef:
Zou ook geen hond doen, wat ik eruit haal wil je gewoon dieren voor de leuk, met weinig verzorging? Hond wil toch wel wat meer aandacht dan 2x per dag.

Ik zou toch voor cavia's gaan, misschien in combi met wat kippen? Als je een hok hebt waar je altijd voert kan je ze savonds makkelijk opsluiten. Paar pvc buizen en schuil mogenlijk heden buiten op het grasveld en dan worden ze niet snel opgegeten. Hier hebben we ons hok beveiligd met gaas, de cavias komen erin via de pvc buis.

En ze fluiten altijd als ze je horen :D


Mag gerust wat verzorging in zitten hoor :) . Voornaamste is dat het haalbaar is qua overdekken ivm roofdieren.

Cavias lijken mij ook wel echt leuke beestjes maar heb gehoord dat die niet zo goed bestend zijn tegen bepaalde weersomstandigheden? Dus dat je ze beter in een schuur kan houden ofzo. Weet niet of dit klopt?


Vraag DubbelDun hier op bokt eens. Die had jaren cavia's buiten en gaf ze veel ruimte, maakte mooie, grote hokken voor ze etc.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 13:41

superpony schreef:
MoppieFilou schreef:
Mag gerust wat verzorging in zitten hoor :) . Voornaamste is dat het haalbaar is qua overdekken ivm roofdieren.

Cavias lijken mij ook wel echt leuke beestjes maar heb gehoord dat die niet zo goed bestend zijn tegen bepaalde weersomstandigheden? Dus dat je ze beter in een schuur kan houden ofzo. Weet niet of dit klopt?


Vraag DubbelDun hier op bokt eens. Die had jaren cavia's buiten en gaf ze veel ruimte, maakte mooie, grote hokken voor ze etc.


Bedankt voor de tip!

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:03

En Bokker Melody ook, zij houd haar cavia's weliswaar niet permanent buiten maar wel gedeeltelijk. :j

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:19

Rex_Rolfo schreef:
Giraffes. Die gaan de hoogte in en hebben dus niet zoveel grond oppervlak nodig


_O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41710
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Welke dieren kunnen op dit stukje grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:43

In de buurt waar ik woonde had iemand de cavia's het jaarrond buiten. Wel met een heel goed geisoleerd nachthok