Kat gedraagt zich vreemd, niet lekker in dr vel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Kat gedraagt zich vreemd, niet lekker in dr vel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 01:01

Hoi!

Hier thuis hebben wij een mooie poes van 8 jaar genaamd Mexx. Ze woont hier al sinds haar eerste verjaardag en is naar mijn idee erg tevreden.
Nu ben ik deze week iets vaker thuis dan normaal en kreeg van mijn moeder de melding of ik even mee wilde kijken, want Mexx gedraagt zich al een paar dagen apart. Ze vraagt mij omdat Mexx erg aan mij gehecht is en vaak alleen naar mij luistert.
Het schijnt dat ze mijn broertje sloeg en mijn vader lichtjes beet. (Dit heeft ze in 7 jaar hier nog nooit gedaan.) en net toen ik haar heel voorzichtig aanraakte kreeg ik een schijnbeweging van d’r.

De plek maakt niet uit, als ik heel lichtjes rondjes maak geeft ze deze reactie, overal op haar lichaam.
Als ik haar optil, harder aai of met dr speel is er niks aan de hand.
Verder eet ze goed, drinkt ze goed, plassen / poepen is normaal, ze is speels en wast zich zoals normaal.

Ze is gesteriliseerd dus drachtig kan ze niet zijn. Als kitten heeft ze zelf wel kittens gehad bij de vorige baasjes.

Zijn er meer mensen met ervaringen of ideeën wat er mogelijk kan zijn? Normaal zou ik zeggen dat ze een slechte dag heeft maar dit duurt me iets te lang nu.

Uiteraard ga ik als dit volgende week nog zo is even langs de dierenarts of een dierentolk proberen (ik heb namelijk niet het idee dat er fysiek heel veel aan de hand is gezien ze verder normaal doet.)

Ik hoop dat er mensen zijn die me hier wat wegwijs in kunnen maken! :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kat gedraagt zich vreemd, niet lekker in dr vel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 01:05

Wat vervelend dat het zo opeens is! Ik denk dat je kat pijn heeft. Ze bijten of vallen je nooit zomaar aan. Ik denk dat je er zeker goed aan doet dat je naar de dierenarts gaat.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kat gedraagt zich vreemd, niet lekker in dr vel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 01:21

Eerste stap inderdaad zeker de dierenarts. Laat een goede seniorencheck uitvoeren: ze is nog niet stokoud, maar rond deze leeftijd kunnen de eerste kwaaltjes wel gaan opspelen. Dit doen ze inderdaad altijd met reden :j

Succes!!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kat gedraagt zich vreemd, niet lekker in dr vel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 06:57

Seniorencheck inderdaad. Laat even bloed nakijken. 1/6 katten boven de 7jr heeft last van een verhoogde bloeddruk, waar je vaak in eerste instantie niks van merkt. Maar ook artroseklachten en dus pijn komt heel vaak voor.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Kat gedraagt zich vreemd, niet lekker in dr vel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:01

Dus ze doet dit vooral bij lichte aanraking maar niet als je iets steviger aanraakt? Gevoelig huidje misschien, of bindweefsel? Goed dat je het wil laten onderzoeken!