Welk lampje voor de hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:41

Ik heb hesjes van de lidl vorig jaar.
Nu hebben ze ook weer alleen niet die zover ik heb gezien.
Ben er heel blij mee,vallen lekker op zo.
Afbeelding

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:42

Hier ook de led band en evt een hesje voor de hond. Knipperen zet ik ze nooit op ivm het heel irritant is zo'n knipperlicht voor automobilisten en je bent beter te zien als je band op enkelt licht hebt staan. En zelf uiteraard een hesje/reflectorende jas aan.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:39

Ik heb een oplaadbare “halsband” (kan zowel knipperen als constant branden), deze gaat echt héél lang mee. Hier ook een hond met een flinke vacht maar hij valt echt goed op. Hij is van Duvo+.
Hij doet het ongeveer 8 uur.

Afbeelding

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:44

Ik heb deze van de action.
€2,40 als ik het goed heb, fijn want meneer is nog aan t groeien.

Afbeelding

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:47

Wij hebben losse fiets lampjes (action/hema) aan de halsband hangen, die branden goed en schijnen doordat ze hangen, naar de grond. In principe altijd zichtbaar dus. (Ook bij mijn vorige hond, sheltie met flinke vacht)

Daarnaast ook een gewone band met kliksluiting met een led strip helemaal doorlopend en zo'n ringband als hierboven. Beide heb ik via wish/ali besteld en gaan echt goed mee. In de ene gaan gewoon van die knoopcellen, nog niet hoeven vervangen.
Denk alleen dat die minder zichtbaar zijn met flinke vacht.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:50

Ik heb voor Yoshi een flikkerlicht halsband die ik er extra omheen hang
Daarnaast heb een reflecterende flexie lijn en ga ik nog een vaste lijn maken met reflectie touw.
Zelf een lichte jas van de ANWB met reflectie bandjes.

Bucas heeft blauwe jasjes met reflecterende streep erop.
Afbeelding

Maar verder probeer ik wandelen in het donker te voorkomen en doet ze de laatste plas en poep maar in de tuin en ruim ik het gelijk op.

Houd deze facebook pagina maar in de gaten, https://www.facebook.com/groups/889205431491278
de virtuele kynologische markt gaat weer bijna open met vorige keer zag ik veel verlichting voor de hond voorbij komen :)

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:55

Voor Saar heb ik meerdere lampjes.
En ze is zelf wit, dus valt ook op.
Aan haar tuig op haar rug een roze orbiloc, een extra brede ledhalsband (speciaal voor honden met haar).
Ik graag een lichte jas met reflectie en heb een lamp mee op mijn hoofd.
Wij lopen langs het kanaal zonder lantarenpaal op het fietspad.
Probeer het te vermijden, maar soms lukt dat niet

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:03

Ik heb twee banden met LED lampjes die je via een USB kabeltje moet opladen.
Bij mij blijven ze echt uren branden terwijl het opladen zo klaar is.
Ik denk dat je pech hebt gehad met die van jou. Mij bevallen ze goed, ik vind het alleen een gepruts om hem af te doen. Je moet daarvoor een knopje indrukken waarvoor je vingers te groot zijn.
Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:38

Myca schreef:
Ik heb twee banden met LED lampjes die je via een USB kabeltje moet opladen.
Bij mij blijven ze echt uren branden terwijl het opladen zo klaar is.
Ik denk dat je pech hebt gehad met die van jou. Mij bevallen ze goed, ik vind het alleen een gepruts om hem af te doen. Je moet daarvoor een knopje indrukken waarvoor je vingers te groot zijn.
[ [url=m/lhn6iz.jpg]Afbeelding[/url] ]

nee joh, je snijdt hem gewoon ietsjes groter waardoor je hem zo over de kop kan trekken. eerst de led, dan je gewone halsband, en die loopt niet meer weg hoor.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:06

Een reflecterend hesje zal het beste opvallen i.c.m. een reflecterende riem, wij wonen ook in het buitengebied met nul aan lantaarnpalen alleen bij de kruisingen. Veel hier lopen met dat, het valt zeker goed op.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:12

Je zegt orbiloc te hebben gehad en enkel op tuig gebruikt wordt en niet geschikt is daarom.
Maar orbiloc heeft heel veel verschillende sets voor bevestiging te koop waardoor je ze ook op andere manieren kunt bevestigen op zo'n beetje alles. Ik heb 2 orbilocs voor mijn honden en ik gebruik er vaak 1 op m'n rolstoel als het donker wordt. Imo blijft orbiloc het meest sterke en zichtbare lampje. Ben er ook met ene auto over heen gereden (per ongeluk) en nog steeds heel .

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 14:59

Thanks voor alle suggesties!

Ik ga denk ik een hesje aanschaffen voor als we op de dijk bij mijn ouders lopen (dan heb ik zelf ook een fietslamp aan mijn arm).

@x_Jeanine_x : de mijne doet het dus niet in de tuin :') geen plasje, geen poepje, dat doet hij gewoon niet op eigen terrein. Handig voor de plantjes, soms wat onhandig voor de baasjes.

@VillaNeusjes - ik weet dat Orbiloc op veel manieren kan worden gedragen, maar qua 'aan de hond' zelf bevestigen komt dit lampje het beste tot zijn recht op het tuigje, is mijn ervaring met mijn fluffy hond. Het liefst zou ik alleen met het tuigje lopen, maar hondlief vindt een halsband prettiger <_<

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:26

Wij hebben aan de flexi’s een stuk met ledverlichting zitten en je hebt ook van die schijven die je met klittenband op de kast kan plakken.
Eerst liepen er 3 met de julius tuigen die ook nog wat reflecteren maar 2 van de 3 hebben andere tuigen

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:31


Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:37

Wij hebben ook zo'n ledhalsband, deze: https://www.zoo-enzo.nl/hond/veiligheid ... usb-oranje gaat bij ons op knipperen en dan kunnen we er meerdere dagen mee lopen voordat hij opgeladen moet worden. Daarnaast heb ik nog een knipperlichtje aan het handvat van de riem en dragen wij zelf een hesje met verlichting, zowel op buik als op rug.

Wij wonen in het buitengebied, dus zichtbaarheid is echt heel belangrijk voor ons, maar wij gaan er dagelijks als kermisatractie op uit en worden goed gezien.

cursebreaker

Berichten: 11452
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:43

Wij hebben ook zo'n Duvo band die Susanne hierboven liet zien, voor de avondwandeling als we met name andere hondeneigenaren en fietsers tegenkomen in de wijk, alleen dan geel en die valt met onze Oudduitse herder met wat half lange vacht op het moment, ivm wintervacht die nog aan't groeien is, goed op. Zo'n band valt dan als je elkaar van voor tegemoet komt, ook fietsers, net wat beter op vind ik als een hesje.

En met name voor het verkeer (of de mensen die ons van achter benaderen) heeft ze hier dan wel ook nog een reflecterend hesje om - die gebruik ik overdag met regenachtig/mistig weer ook als we bv op plekken lopen waar we op het fietspad op de weg moeten lopen omdat er geen voetpad is - ze loopt dan wel aan de binnenkant en ik aan de kant waar de auto's langs komen - dus eigenlijk moet ik mezelf ook nog even goed gaan verlichten haha < heb een hesje en een paar banden voor om de benen, armen en mijn rugzak op het oog van decathlon, die ik nog even moet gaan halen.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:56

Ik zweer bij de leuchtie halsbanden. Een rib uit mijn lijf (zo'n 40 euro per band) maar heb er 3 en 2 daarvan zijn al weer 12 jaar in gebruik. Ja 12 jaar!!! Gebruik ze 5 dagen pper week 1 uur lang en de 2 AA batterijen gaan ontzettend veel uren mee. Ze zijn stevig en super betrouwbaar. Geen knipper stand gelukkig en zelfs geen knopjes. Met batterijen stukje naar boven ophangen dan binnen 5 minuten uit en batterijen stukje onder in de nek hangen en band blijft aan. Ze zijn niet te gebruiken als halsband om aan te lijnen. Ze blijven zelfs binnen onze speelse roedel dus heel


Zelf draag ik een reflectie bodywarmer in fel oranje en komt er deze maand nog een gordel van led lampjes omdat vele fietsers en auto's mij in buitengebied alsnog kennelijk te slecht zien. Heb sinds 3 weken een andere baan en loop de lange wandeling nu altijd in het donker om 5.30 uur dus goede bescherming is absoluut nodig

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:01

Ik koop altijd 2 led strips en die maak ik eenmalig aan elkaar vast. ( naald en draad )
Daarna gewoon over haar hoofd voor om- en afdoen.
Ik vond het opladen van een usb-halsband vervelend - snel leeg en vergat het vaak.
Dit doet het toch een goede 2 maanden en je kan eventueel het batterijtje vervangen.

even een voorbeeldje van bol.com

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:27

Michelle_ schreef:
Ik koop altijd 2 led strips en die maak ik eenmalig aan elkaar vast. ( naald en draad )
Daarna gewoon over haar hoofd voor om- en afdoen.
Ik vond het opladen van een usb-halsband vervelend - snel leeg en vergat het vaak.
Dit doet het toch een goede 2 maanden en je kan eventueel het batterijtje vervangen.

even een voorbeeldje van bol.com

Deze idd scapino heeft ze ook

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 07:39

Michelle_ schreef:
Ik koop altijd 2 led strips en die maak ik eenmalig aan elkaar vast. ( naald en draad )
Daarna gewoon over haar hoofd voor om- en afdoen.
Ik vond het opladen van een usb-halsband vervelend - snel leeg en vergat het vaak.
Dit doet het toch een goede 2 maanden en je kan eventueel het batterijtje vervangen.

even een voorbeeldje van bol.com



Dat is ook mijm probleem met de oplaadbare en die wij hadden die gaan na jaar gebruik maar 15 minuten meer mee. Erg onhandig als je gemakkelijk een uur loopt.
De leuchtie banden gaan gemakkelijk 40 uren mee op 2 batterijen. En dat dus vele jaren lang. Zoek je echter geen band voor vele jaren intensief gebruik dan zou ik ook eerder scapino of action bandjes gebruiken zoals jij hebt.

Heb ook luchtbanden gehad van aliexpress. Erg goed licht maar doe gerust duck tape om batterijen ding anders ben je hem zo kwijt omdat die eruit valt en het licht dan uiteraard mee trekt. Was voor 0,80 cent super bandje maar de platte 2032 batterijen zijn na 5 uur leeg en 3x per 2 weken een set van die batterijen loopt uiteindelijk ook aardig op qua kosten

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 07:51

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben ‘donkere polder’ bewoner en ben rondom gelukkig met een oranje wegwerkersjas van Cranenbroek. Nog geen €25 en warm, water- en winddicht, grote zakken en zo zichtbaar. Ik draag m ook overdag. Voor de honden heb ik hesjes, maar aangezien ze altijd aangelijnd lopen doe ik die niet vaak aan. Ik let wel op de honden en de automobilist let maar op mij.
Laatst mensen hier die zelf donker gekleed waren, maar hun hond een blauw (!) lichtje hadden omgedaan. 8)7 Dat blauw is dus heel slecht te zien, kies liever voor rood of oranje.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:17

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben ‘donkere polder’ bewoner en ben rondom gelukkig met een oranje wegwerkersjas van Cranenbroek. Nog geen €25 en warm, water- en winddicht, grote zakken en zo zichtbaar. Ik draag m ook overdag. Voor de honden heb ik hesjes, maar aangezien ze altijd aangelijnd lopen doe ik die niet vaak aan. Ik let wel op de honden en de automobilist let maar op mij.
Laatst mensen hier die zelf donker gekleed waren, maar hun hond een blauw (!) lichtje hadden omgedaan. 8)7 Dat blauw is dus heel slecht te zien, kies liever voor rood of oranje.


Die jas heb ik dus in bodywarmer vorm zodat ik in de winter mijn jas er onder aan kan en bij warmer weer gewoon enkel de bodywarmer. Helaas beseffen bij ons veel mensen niet dat je geen ogen in je rug hebt of men let gewoon niet op. Echt ontspannen loop ik dus nooit en daarom er nu ook nog licht veat besteld om aan te doen. Had vorige week 3x een fietser in de hondenriem ondanks honden verlicht en ik dat vest aan. Men zag de lijn niet en vond het niet nodig even te bellen of roepen voor passeren grrrrr maar de flexi rollijnen kan ik echt verder niets aan doen. Loop dus nu continu om te kijken voor eventuele fiersers die ik overigens 1x per half uur eens heb ofzo. Super irritant maar mijn ene hond is geen schatje en wil hem wel de ruimte geven vd flexilijn dus maar extra opletten dan

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Welk lampje voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:06

Loop jij dan rechts op de weg? Ik loop altijd tegen het verkeer in en de hond in de berm. Ook op het fietspad, dus ik zie alles aankomen en kan dan anticiperen.