Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beste kattenbak&grid

 
Profiel   

Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Mijn 4 katten (dik + 11) die van jongs af aan bij mij zijn opgegroeid, hadden het kattenluik vrij snel door, oftewel, de kattenbak kon vrij snel opgeruimd worden.

Mijn twee laatste aanwinsten, AD&HD ( stamboeknamen Jan&Hendrik) zijn nu 4 maanden oud, en snappen het kattenluik nog steeds niet.

Doe nu, als ik thuis ben, het luik met tape omhoog, maar de mannen komen met hun broek-omhoog-houdend binnen om op de bak te kakken..

Zijn wat langzamere leerlingen, kan gebeuren.

Ik heb een cheapass schijtpaleis bij ranzig.nl gekocht, maar ruik het nog steeds.. hij staat bij de voordeur,
Gebruik catsan, hou niet van die klontvormige grid.

Wie heeft de gouden tip?

Masters in crime:


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Nielojram op 20-11-20 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:28 



 
Profiel   

Wij zijn helemaal fan van de peewee met korrels van plospan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:30 



 
Profiel   

Hier ook sinds kort over op Peewee, met de houtkorrels van Peewee ook. Heel blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:31 



 
Profiel   

Ik gebruik hier silica korrels, van het merk Tigerino. En overgestapt op barf voeren, sindsdien ruik ik de bak helemaal niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:32 



 
Profiel   

Als ik peewee kattenbak zoekel, begint het bij. €350 en eindigt het met €18...

Welke bedoelen jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:49 



 
Profiel   

Ik gebruik sinds de zomer ook de Peewee met korrels van Peewee en ik ben er ook erg tevreden over!

Ik zoek even de link naar de bak die ik heb:
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/QpUu


Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 20-11-20 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:49 



 
Profiel   

Ik gebruik hout korrels/vezels. Echt ideaal!! Stoft niet, klontert goed, ruikt niet. Echt fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:49 



 
Profiel   

Peewee met peewee korrels inderdaad :)

Dit dus... maar wel de xl variant ivm grote katten...

https://petsplace.nl/peewee-startpakket ... pQQAvD_BwE


Laatst bijgewerkt door Neon op 21-11-20 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:56 



 
Profiel   

Ik kom altijd terug op Kitty Friend maar dat wel de konter versie. ruikt niet, niet teveel uitloop en makkelijk schoon te houden. Ook gunstig geprijsd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:58 



 
Profiel   

Hier ook hout korrels. Super. Ruikt niet en je schept makkelijk de natte plekken eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:02 



 
Profiel   

Die Peewee korrels lijken prijzig. Maar ik doe met 1 zak, met 3 katten, 3 maanden. Je haalt namelijk alleen de korrels eruit die als zaagsel in je onderbak liggen en vult de bovenbak bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:08 



 
Profiel   

Ik heb een boel soorten gehad en wat tot nu toe toch het beste werkt is gewoon houtkorrel. Minste troep, minste geur, niet de duurste en gaat lang mee. Met netjes drolletjes scheppen en wat vaste plas plekjes opruimen, doe ik twee weken met een een bak gevult met een hele zak houtkorrel van de supermarkt. Ik heb 1 binnenkat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:12 



 
Profiel   

Wij hebben klontvormend kattengrit van de Welkoop. Klontert goed en je ruikt hem niet (schep hem wel 2x per dag schoon), maar je wil geen klontvormend dus dan valt deze af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:12 



 
Profiel   

Wij hebben de ecodome en de ecohus ofzoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:34 



 
Profiel   

[ img ]
Nadat ik meerdere (dure) merken heb geprobeerd, uitgekomen bij deze van de AH. Stinkt niet en maakt goede klonten. Ook stofvrij met uitscheppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:36 



 
Profiel   

Ik ben sinds een paar weken overgestapt op de PeeWee kattenbakken met de PeeWee korrels. Twee jaar lang heb ik gezegd dat ik nooit over zou gaan op PeeWee korrels, maar ik moet zeggen... Ik vind ze nu echt heel fijn haha. Het ruikt niet en als de katten geplast hebben dan kan je het heel makkelijk omscheppen zodat het in de onderbak valt. 1x per week leeg ik deze bak. Verder heb ik er geen omkijken aan. De poepjes schep ik op en spoel ik door de wc, dus ook geen stank meer in de vuilnisbak :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:49 



 
Profiel   

Ik zou graag de peewee willen gebruiken.. onze katten gebruikte liever de plantenbakken dan de nieuwe kattenbak met houtkorrels :\

Dus toen weer terug naar de korrels van de AH.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 00:53 



 
Profiel   

Ik heb ook een peewee maar mijn katten willen niet op houtkorrels :\ Heeeeeel af en toe doen ze er een plasje op maar de keren dat ze dat doen is per jaar op 1 hand te tellen.
Edit; dus als je een peewee wilt proberen.. Ik heb een open bak, grote maat en 2 zakken houtkorrels van peewee.


Sinds kort hebben we een bak met de opening aan de bovenkant en 1 van de 2 gebruikt die heel graag! Ik heb daar een soort zand in van Almo Nature. Ruikt echt bijna niet en best weinig uitloop maar dat zal ook aan de bak liggen, en schept heel makkelijk uit, ik hoef nooit te ‘zeven’. Die bak vind ik echt heaven, bij de 2 curver bakken met uitschuiflade wil het nog wel eens gebeuren dat ze aan de achterkant net over het randje plassen en dan is het nat onder de bak. Rotbakken vind ik het, die schuiflade is gewoon te ondiep. In die bakken heb ik gewoon grit met babypoedergeur. Al is die babypoeder ver te zoeken :')

Het zand;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 01:08 



 
Profiel   

Peewee stinkt hier echt enorm :=
Mijn zus gebruikt wel peewee en is er heel blij mee. Zij heeft dezelfde soort katten bij dezelfde fokker vandaan met eenzelfde afstamming. Maar ik kan er niets mee, in twee dagen stinkt het zo dat mijn hele huis ruikt.

Hier werkt de AH grit het beste maar als je niet van klonten houdt is dat misschien niet de oplossing voor je.
Je katten buiten laten poepen zodat je geen bak nodig hebt zou ook niet mijn oplossing zijn, buiten dat je buren je vast niet tof vinden (of je moet buiten af wonen, dan vinden ze het vast minder erg) vind ik het fijn om in de gaten te houden wat mijn katten produceren zodat ik optijd naar de DA kan bij blaasproblemen. Zeker bij katers.

Oh, als bak heb ik hier ook een cheapie van de Welkoop. Daar zijn ze niet kieskeurig op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 01:18 



 
Profiel   

Hier ook een peewee fan. Wel met de korrels van peewee want andere zijn niet zo goed.

Daarnaast...ander voer. Hier krijgen ze goed A merk brokken en natvoer en je ruikt de poep haast niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 01:32 



 
Profiel   

Ik ben ook fan van de peewee bak met peewee korrels :j
Hier een normaal formaat, maar je kan de klep opklappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 01:37 



 
Profiel   

Voor de Peewee gebruikers hoe lang doe je met een zak van 3kg, het lijkt zo weinig namelijk. Ik sleep elke maand zo'n 40 kilo korrels de berging in en de container wordt daar ook niet erg gelukkig van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 02:43 



 
Profiel   

Sanicat selection oriente professional paarse zak. Heeft een zeer goede opname van vocht en ruikt bij onze stinker niet nadat ze op de bak is geweest. Heb veel geprobeerd ivm ze sinds ze ouder wordt het op de bak doet en ze aardig rook als ze was geweest. Doe erg lang met zo'n zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 03:22 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Voor de Peewee gebruikers hoe lang doe je met een zak van 3kg, het lijkt zo weinig namelijk. Ik sleep elke maand zo'n 40 kilo korrels de berging in en de container wordt daar ook niet erg gelukkig van.

Zo’n 3 kilozak is eigenlijk een zak ok de eerste keer de bak volledig mee te vullen. Ik koop de zakken van 9 kilo en doe daar met 3 katten ongeveer 3 maanden mee (zo kan je het omrekenen naar een 3 kilozak). Maar ik zou niet 3 kilozakken kopen, maar de 9 kilozak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 07:59 



 
Profiel   

Hier 3 katten en 2 bakken en een zak van 20 liter doen wij weken mee.
Ik doe iets meer korrels onderin en juist veel minder boven in. Maar dat komt omdat 1 van mijn katten gewoon niet graaft op de bak. Met geen enkele korrel. En met minder korrels bovenin graven de andere 2 alles mooi weg.

Qua geur doet goed voer veel. Hier brokken van brit uit de “i’am lijn” en kvv.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen