Ervaringen oudere hond adopteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:45

[***] heb je een link van dat hondje?

pillow
Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:46


Anoniem

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:50

@marleen_usar: https://www.dierenasiels.com/dier/A2298 ... DD1971BD37

Moet het nog even bekijken pillow, de laatste keer dat ik erop keek stond er eigenlijk niks wat hier zou passen, staan ook niet zo heel veel honden op, en het is in Nederland dus dat is qua afstand vaak toch wel een heel eind. Wil indien mogelijk liever wat dichter bij huis kijken.

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:53

Hij heeft veel mee gemaakt, hier gaat heel veel tijd in zitten. Dit moet je 100% zeker weten, want dit zijn van die hondjes die het niet bij 1 baas houden.

Anoniem

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:11

Neen, klopt. Dat houdt me ook wel tegen, niet voor de tijd ofzo, maar of ik wel de geschikte persoon ben voor zo'n hondje, hoewel ik dat ergens wel denk (ik bedoel: heb wel ervaring met onzekere & angstige dieren en mijn sterkte is mijn rust & geduld). Maar aangezien ik niet aan hun eisen voldoe moet ik zelf die bedenking niet maken ;)

Tallie1979
Berichten: 22759
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:19

Hier gaat het onwijs goed met mijn hondje. Keurig zindelijk, heel braaf ennnn, hij kijk een stuk minder verdrietig dan 3 weken terug!

Echt een genot om mee te wandelen! <3

Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:28

Wat een schatje, hier werd 1 vuurpijl afgeschoten dit is het resultaat.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:52

Voor 2 hondjes een mail gestuurd, ruim een week geleden. Kreeg meteen antwoord dat ik bedankt was voor de interesse en dat de mail door zou gaan naar degene die verantwoordelijk is voor de honden. Niks meer gehoord, meer dan een week stonden ze op de site (heb bijna een week gewacht voor ik heb gereageerd), nu op 1 dag zijn ze ineens beiden geplaatst.

Misschien is het nu ook het moment niet ofzo, en is dat een teken .. Maar heb niet het idee dat ik via dit asiel ooit een hondje hier ga krijgen -O-


@Tallie1979: wat een schatje <3 <3

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:55

Ja dat kan een teken zijn, Jack heb ik ook nog ik hoop snel op een baas anders hecht hij te veel aan ons.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:09

[***] schreef:
Voor 2 hondjes een mail gestuurd, ruim een week geleden. Kreeg meteen antwoord dat ik bedankt was voor de interesse en dat de mail door zou gaan naar degene die verantwoordelijk is voor de honden. Niks meer gehoord, meer dan een week stonden ze op de site (heb bijna een week gewacht voor ik heb gereageerd), nu op 1 dag zijn ze ineens beiden geplaatst.

Misschien is het nu ook het moment niet ofzo, en is dat een teken .. Maar heb niet het idee dat ik via dit asiel ooit een hondje hier ga krijgen -O-


@Tallie1979: wat een schatje <3 <3


Eerlijk gezegd vind ik het knap onbeleefd dat ze jou niets meer hebben laten weten.
Komt niet echt vriendelijk van ze over.

Anoniem

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:16

Oh, vind ik ook hoor, had vandaag toevallig nog een mail gestuurd over dat ik nog niks gehoord had, of het met het doorsturen wel goed was gegaan. Toen stond er nog 1 van de 2 beschikbaar, maarja, nu dus niet meer. Misschien krijg ik nog antwoord maar het maakt dan ook niet meer uit.

Voldeed niet aan hun eisen, dus zal wel daarom zijn. Maar aan hun eisen ga ik nooit kunnen voldoen terwijl ik alles doe voor mijn dieren. Dus het is een beetje dubbel, wilde het toch proberen.

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:13

Waar vond jij die hondjes?

Anoniem

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:24

Eentje heb je de link al eens van gevraagd, de andere komt van dezelfde site. Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:00

Misschien nog even toevoegen, had daarstraks een mail terug van de contactpersoon bij het asiel die zei dat het niet de bedoeling was dat het zo zou lopen, en dat ze zou vragen om mij zeker morgen iets te laten weten. Ik heb daar op geantwoord dat ik dat fijn vind, maar dat het nu eigenlijk niet meer uitmaakt omdat beide honden geplaatst zijn. En daarbij dat het misschien komt omdat ik niet aan de eisen voldoe dat ik niks meer gehoord heb.

Heb zonet telefoon gehad van een medewerker van het asiel, met een hele uitleg waarom ze die eisen hebben voor die honden en waar ze vandaan komen etc. etc. Met ook de melding dat ik zeker wel kans maak als er een hond voorbij komt die niet persé een andere hond nodig heeft, ze hadden er nu wel eentje zitten maar dat was een hond die heel veel beweging nodig had, totaal niet zindelijk en ook een enorme blaffer dus dat vinden ze dan weer niks voor op een appartement (waar ik het volledig mee eens ben). Verder op dit moment niks, maar ik sta wel bij hen op een lijst en zodra er iets binnen komt wat geschikt zou kunnen zijn dan laten ze mij iets weten. Ze plaatsen blijkbaar vaak honden gewoon rechtstreeks, dus die niet op de site terecht komen.

Dus ik maak op zich wel kans, alleen moet de juiste hond zich aandienen, maar dat maakt niet uit, heb tijd en ik zie wel wat op mijn pad komt.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:04

Jammer dat het tot nu toe niets geworden is met de hondjes waar je in principe wel belangstelling voor had maar heel fijn dat je nu iemand gesproken hebt zodat jullie nu van elkaars bestaan weten. Nu blijf je allicht beter "hangen" als een potentiële en serieuze hondenadoptant.

Anoniem

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:17

Dat is zeker zo :j En de hondjes zijn geplaatst dus voor hen komt het hopelijk ook in orde.
Verder zijn er nog andere plaatsen waar honden aangeboden worden, misschien daar toch ook eens op kijken. Rechtstreeks van een particulier ofzo is natuurlijk ook altijd een optie.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:20

Ik heb mijn oudje via marktplaats. Ook daar moet je er snel bij zijn en dat was nog net voor het "coronatijdperk". Je zou bijvoorbeeld een gezocht advertentie op marktplaats kunnen plaatsen.

Ik weet ook niet echt of een een oudere hond zou aanraden eigenlijk. Al is onze wel bejaard eigenlijk. We hebben hem in januari overgenomen en toen was hij net 14 jaar. Ondertussen vrij vaak bij de dierenarts geweest. Staat permanent op pijnstilling vanwege spondylose. Volgens de vorige eigenaren was hij gezond en in goede conditie. Bij ons begint hij echt na een rondje van meer dan 10 minuten mank te lopen >;) en dus die spondylose die de dierenarts vaststelde. Daarnaast is hij doof door chronische oorontstekingen, volgens de vorige eigenaren wilde hij gewoon niet luisteren :'). Door uit te testen tegen welke diersoorten voer hij wel kan heeft hij nu gelukkig geen oorontstekingen meer.

Desondanks is het wel een geweldig beest hoor <3 . En ik ben super blij dat wij hem hebben en hij niet meer bij z'n vorige eigenaren woont. Die mensen waren hartstikke lief maar hadden gewoon geen kennis van honden. Ze hadden hem op 12 jarige leeftijd overgenomen maar beseften niet dat een hond tijd en kennis kost ;).

Anoniem

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:34

Poeh, dat klinkt ook niet fijn voor de hond, op korte tijd 2x herplaatst. Gelukkig zijn jullie gaan zoeken naar wat de problemen waren en heb je het toch gedeeltelijk op kunnen lossen. Hondje zal jullie dankbaar zijn :)

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:36

Wat lief dat jullie de oudjes een huisje willen geven. Ik was met Jack vanmiddag bij zijn eventuele nieuwe eigenaar besloten om hem op een proef van 2 weken daar te laten iets wat we normaal niet doen.
Ik kreeg al snel een bericht dat haar man hem kwam terug brengen,ik denk dat hij daar een half uur is geweest. Hij raakte in de stress toen wij weg gingen en aan lijnen lukte ook niet.

Die vrouw raakte een soort van in paniek en was ook bang dat hij vannacht zou piepen. Dus ligt hij weer hier in de stoel in afwachting tot er iemand op hem reageert.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 07:32

O jeetje, dat klinkt als dat die mensen beter een speelgoedhondje kunnen nemen. Bang zijn dat de hond gaat piepen ‘s nachts ...

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:27

Ja echt tijd moet je er in steken maar dat snapt niet iedereen.

Pippa13

Berichten: 358
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:28

Wat een leuk topic! Wij hebben vandaag een aanvraag gedaan op een asielhond van ongeveer 7 jaar. We hebben echt een bewuste keuze gemaakt om voor een oudere hond te gaan in plaats van een pup. We waren niet specifiek op zoek, maar deze hond lijkt onze perfecte match. Nu hopen dat het asiel dat ook vind en we op bezoek mogen komen, even afwachten, spannend!

Steppe

Berichten: 2799
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:47

Vandaag onze "oudere" hond opgehaald. Jip(7,5) is gepensioneerde/afgekeurde blindegeleide hond. Omdat Jip een melanoom had op/in zijn neus, die is weggehaald in Utrecht, is hij toch afgekeurd, stel het komt terug dan kan het zijn dat hij daardoor niet meer kan werken en heeft zijn baas een probleem. Om dit voor te zijn is er een andere hond gekomen en woont Jip vanaf vandaag bij ons. Nog niet echt oud maar een hond die heeft gewerkt is toch over het algemeen sneller "oud" wij zijn blij.
TS ik hoop dat er voor jou ook snel een hondje komt waar je lekker mee kan wandelen enzo.Afbeelding

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:13

Allereerst, fijn dat je eraan toe bent om voor een nieuwe hond rond te kijken. Ik hoop dat je snel een match vindt, want jij verdient dat echt!!

Wij hebben afgelopen jaar een oudere hond geadopteert. Ze zou met puppy's in t asiel komen en wij hebben toen meteen aangeboden om gastouder te zijn.
De eerste dagen heeft mama echt afgezien. T was meteen duidelijk dat ze een heel stevig verleden had maar ze is geen moment agressief geweest.
Toen de puppy's allemaal een huisje hadden gevonden was voor ons de keuze niet moeilijk. Mama zou het nooit overleven in t asiel.. Alleen al ivm opgesloten zitten, weinig vertrouwen dus ook niet aantrekkelijk (bv niet naar mensen toegaan).. Wij zijn al haar 3e huis, voor zover wij weten. En ze is dakloos geweest..

Als ik nu zie hoe erg ze kan genieten van gewoon bij ons te liggen... om gewoon hond te zijn.. ik zou t zo opnieuw doen.
En ja, ze heeft nog steeds een verleden dat nu ook nog problemen geeft.. ze heeft geen al te goede gezondheid en ze is al wat ouder.. maar wat je eruit haalt is onbeschrijfelijk.

Maar goed, dat is natuurlijk onze ervaring. Nu kun je er zelf een maken :D .

Wij zijn trouwens ook naar een asiel hier in de buurt geweest, maar ik denk niet naar hetzelfde als jouw. Als je wil, kan ik je wel een pb sturen van waar wij zijn geweest. Dat waren echt schatten van mensen. Ze zeggen wel meteen, langskomen is beter dan mailen.. (hoorde ik op 1 van de verschillende controles met de pups)

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen oudere hond adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:28

Altijd leuk om alsnog even mijn verhaal te delen.

Wij wilde een oude en een jonge een goed huis geven en haalden twee hondjes uit het asiel.
8 jaar en eentje van 10 maanden. Leuke oude dag dachten we nog.

19 is hij geworden dus die oude dag bleek 11 uit prachtige jaren te bestaan . En de ander is inmiddels ruim 15.