Cairn Terriërs liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 16:48

Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van een heel leuke Cairn Terriër teefje van vier jaar. Voorheen (als pup en puber) was het een hondje met een eigen karaktertje - kon absoluut niet los ivm weglopen, op zichzelf gericht en luisterde totaal niet :Y) We kunnen nu eindelijk zeggen dat ze is veranderd. Ze is heel aanhankelijk geworden, kan sinds kort loslopen zonder weg te rennen, luistert beter, gaat voor je door het vuur, altijd opgewekt en in voor een spelletje of wandeling, maar is en blijft vooral heerlijk eigenwijs - en dat maakt haar zo leuk <3

Meer mensen in het bezit van een Cairn? :D

Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49339
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:54

Wat een liefie. Wij hebben vroeger ook een Cairn terriër gehad, een blond gestroomde. Leuk hondje was het. Fel maar toch aanhankelijk.

Martje70
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:12

Ja, hier een grote liefhebber van de Cairn Terriër! Vroeger, bij mijn ouders, hadden we ook altijd Cairn Terriërs.

We hebben zelf twee Cairn Terriërs uit het noodfonds gehad een donkere en een blonde. Ze waren al wat op leeftijd, maar wat een fantastische honden waren dat! De oudste hebben we jammer genoeg maar een jaartje gehad, hij had kanker. Maar zijn broertje kwam hier toen hij 10 jaar oud was en hij heeft hier nog jaren een warm mandje gehad. Altijd vrolijk, altijd in voor een grapje en ondanks leeftijd en artrose altijd blij als de riem werd gepakt voor een wandeling.

Nu hebben we weer twee Cairns. Beide uit het asiel gehaald. Ze zijn nu 10 en bijna 14 jaar oud. Ook twee super honden. Waaks tot en met en ongelofelijk trouw. Ondanks dat het terriërs zijn en dus vaak ook kroketten in hun oren hebben, kunnen ze met wandelingen in het bos gewoon los. Ze weten donders goed wanneer er écht geluisterd moet worden :D .

Wij zijn echte fans en zou geen andere hond meer willen: redelijk formaat, maar een enorme ego.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 22:06

Leuk, reacties! :D

@Suzanne F: Leuk een blonde Cairn, vind ik ook altijd een erg mooie kleur om te zien :)
@Martje70: heb je ook foto's van jouw Cairns?

Het valt mij op dat niet heel veel mensen dit ras houden - als in: het is geen standaard ras die je veel ziet op straat etc.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:43

Hier ook een cairn.
Eerst een blonde die kregen we toen hij 6 jaar was .
En nu hebben we een donkere zoals jou topic starter.
Herkenbaar dat ze de eerste jaren niet luisteren.
Nu is hij 8 en luisterde perfect, nooit een riem om .
Wel heel waaks blaft om alles helaas

Many
Berichten: 8276
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:58

Hier een kruising Cairn Terriër (x Shih Tzu) en mijn schoonouders hebben een zwarte Cairn. Ik vind het een ontzettend leuk ras, klein maar lekker veel karakter. Het zijn absoluut geen 'handtashondjes' :))

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 15:15

@ ziezoziezo22: hier ook een blaffer hoor :)) Zelfs als we een ronde buiten doen, blaft ze eerst heel de buurt wakker. Ook naar grote honden is blaft ze heel erg, maar komt meer uit angst.

@ Many: wat een leuke kruising! Heb je een foto van jouw kruising?

Many
Berichten: 8276
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:35

O ja, die van ons is ook zo lekker vocaal. Zeker als er mensen langs het huis rijden of op bezoek komen. We hebben al veel pogingen gedaan om het af te leren, maar zonder succes :+

Dit is onze kruising:
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:06

Oh, die zijn zo leuk he, cairns! Mijn oma had er vroeger een toen ik klein was. En in tegenstelling tot de pinscher van mijn andere oma, kon met de cairn alles: aankleden, in een tasje meedragen, meenemen om te wandelen langs de hertjes in de hertenkamp. Was een heel lief hondje :j

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 09:50

Wat een leuke hond, Many! De snuit van een Shih Tzu, maar de rest is het een volledige Cairn inclusief vacht.
Die van mij heeft helaas geen plukvacht, maar een knipvacht. Het deed te pijn met plukken.

Martje70
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:27

Dit zijn mijn twee mannen :j


Afbeelding


Afbeelding

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Cairn Terriërs liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 14:54

Wat een leukers! De bovenste heeft heel veel weg van een Westie :)

Martje70
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:13

Dank je wel.

Volgens mij is de bovenste ook niet raszuiver, hij is wel veel te groot om een Westie te zijn. We houden het dus maar op een soort van Cairn :D . De onderste heb ik een stamboom bij, de bovenste komt zo uit het asiel.

Ik knip hen ook altijd, tenminste, ik scheer.

Ze zijn pas op oudere leeftijd bij mij gekomen en ze waren doodsbang voor de kam. Nu scheer ik ze altijd. De eerste keren moest dat echt met muilkorf om omdat ze vreselijk bang waren. Nu staan ze gewoon lekker te staan.

Zoolgangster

Berichten: 9703
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:26

Hier nooit Cairn terriers gehad, wel terriergek hier... had de Yorkshire van mijn ouders in huis gekregen toen hij 9 was, omdat mijn ouders hulpbehoevend werden. we hebben een geweldige hond eraan gehad. Net als een cairn bananen in de oortjes, behalve als het menens was, dan luisterde hij prima. Zo wilde hij ooit eens de straat overrennen achter een kat aan, maar ik zei: ÙH!!!, en de hond gooide zichzelf als door een zweepslag getroffen op de grond, plat op de buik. Want hij wist dat ik het meende. Echt terrierkarakter, net als Cairns dus. Wie weet komt er hier ooit eentje in huis. :)