Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 21:43

Onze Bull terrier teef van ruim 11,5jr is aan het kwakkelen. Momenteel weer een kuur AB en pijnstillers/ontstekingsremmers. Ze begint echt rap oud te worden en is ook afgevallen, spiermassa neemt af.
Ze heeft altijd al een enorme hekel gehad aan nat en koud weer en nu ze niet fit is, vind ik het extra sneu. Ze wil liever niet meer mee naar buiten.
We weten niet hoe lang ze nog bij ons is maar in die tijd wil ik haar graag comfortabel houden. En ze moet echt wel even mee naar buiten, meerdere keren per dag. Zeker om ontlasting te krijgen moet ze vaak wel een stukje bewegen voor het zover is.
Nou zag ik eerder deze week een grote hond lopen met een prachtige gevoerde deken op. De achterkant liep langer door en er zat een split voor de staart. Ik was op dat moment op weg naar mijn werk; vroege dienst dus vóór half zeven op de fiets, het was nog donker en ik heb er niet aan gedacht om de eigenaar even aan te spreken :)
Ik zie dat er meerdere topics over hondendekens maar zo gauw zie ik deze er niet bij staan.
Misschien weet iemand welk dek ik bedoel :)

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:05


Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:07

Afbeelding

Ik verwacht dat het de (perus) pomppa is geweest

Ik zal haar zo even pesten voor een betere foto

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 22:16

Ahh ik hartje Bokt weer eens <3
Moet idd wel deze zijn geweest! Dank jullie wel! Ik ga meteen even kijken welke het meest geschikt is voor onze senior.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:28

De split op de foto:
Afbeelding

Vanwege de langere levertijd zou ik ook even contact met Nederlandse dealers opnemen wat ze in haar maat toevallig hebben liggen.

Ik vind de Jumppas ook fijn, maar niet voor een hond met artrose in de poten vanwege het aantrekken als een T-shirt. Wel heerlijk als ze hem binnen eigenlijk ook goed kan gebruiken. Noa draagt hem 21/7, eind van de middag gaat hij een paar uur uit, maar zonder wordt ze te mager in de winter.

De sade is zonder voering, dus die is niet aan te raden.

De jumppa
Afbeelding
Ja, ze slaapt op haar eigen dekbed.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 11-12-20 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:35

Klijntje schreef:
Ahh ik hartje Bokt weer eens <3
Moet idd wel deze zijn geweest! Dank jullie wel! Ik ga meteen even kijken welke het meest geschikt is voor onze senior.

Jeej. Ik herkende hem toevallig omdat ik van de week er ook eentje voorbij had zien komen.
Ik denk dat jij een roze in hondenboel had gezien?

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 22:42

Nee, een lichtgroene denk ik - maar was dus in het donker bij straatverlichting, moeilijk om de kleur in te schatten.
De Dog Lounge had ze nog op voorraad in haar maat, andere webshops idd niet, of 14dgn levertijd. Dat is te lang.
Maar onze bestelling is er dinsdag. Dat houden we wel uit :)

Onze gouwe ouwe (met haar frommel oortjes, de stonden ooit rechtop)
Afbeelding

Mizora dank voor de extra foto’s! :)

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:48

Hier ook een paar Pomppa’s! Echt super fijne jasjes.

Fijn dat je dinsdag het jasje binnen hebt! Welke heb je gekozen? Jammer dat je niet in de buurt woont anders had je wel een jasje mogen lenen (heb ook nog een hurtta regenjas en een scruffs thermal coat) voor het weekend.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 22:56

Ach wat een lief aanbod Hannanas :)
Ik heb de Perus Pomppa gekozen. Die met heel veel kleurtjes :D

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:18

Klijntje schreef:
Nee, een lichtgroene denk ik - maar was dus in het donker bij straatverlichting, moeilijk om de kleur in te schatten.
De Dog Lounge had ze nog op voorraad in haar maat, andere webshops idd niet, of 14dgn levertijd. Dat is te lang.
Maar onze bestelling is er dinsdag. Dat houden we wel uit :)

Onze gouwe ouwe (met haar frommel oortjes, de stonden ooit rechtop)
[ [url=m/hQncxe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mizora dank voor de extra foto’s! :)

Oh toevallig dan haha.
Dinsdag is vrij vlug in deze tijd!

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:30

De hurtta extreme warmer gaat helemaal om de kont heen met split. Ik zag dat je al een jasje had besteld maar mocht dat model niet goed passen is dit echt een aanrader. Onze extreme koukleum die echt niet naar buiten wil gaat met deze jas graag naar buiten.

Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 23:40

Dank voor de tip!
Ik laat het jullie weten dinsdag :)

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:44

Vind je het erg als ik hier ook wat vragen stel, Klijntje? :o Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe hondenjas en kan wel wat advies gebruiken.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 23:55

silverdapple schreef:
Vind je het erg als ik hier ook wat vragen stel, Klijntje? :o Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe hondenjas en kan wel wat advies gebruiken.


Nee hoor, natuurlijk niet! Vraag gerust :)

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:03

Dit ziet er fijn uit. Kom even het topic binnenvallen, maar zoek iets voor ons hondje die meegaat op de menwagen en het dan toch wel koud heeft. Kunnen ze hiermee wel in behoefte doen?

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:12

O super, dankje! :D

Ik ben op zoek naar een winterjas voor mijn hond.

Hij heeft er twee, eentje van Nobby...

Afbeelding

...en een regenjas van Hurtta, die hij, nu het zo koud is, over zijn Nobby jas draagt. :=

Maar over die Hurtta regenjas ben ik niet tevreden. Bo vindt 'm niet lekker zitten vanwege de koorden, daarnaast kruipt het water gewoon omhoog de jas in als zijn poten en buik nat worden van het lange gras. (Bo is maar 31 cm hoog)

Met andere woorden, hij heeft het nog koud.

Nu zie ik dat Pomppa - ik kende dit merk niet! - ook een jas heeft voor vrieskou, maar die vind ik er niet zo warm uitzien... :o In tegenstelling tot de winterjas die Nelleke laat zien.

Heeft iemand misschien ervaring met beide? (Of een heel ander jasje, kan ook.)

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:26

Wij hebben de hurtta drizzle coat voor die 3 van ons. Die heeft een folie aan de binnenkant maar is niet dik. Valt goed over de billen en heeft een split voor de staart.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:42

silverdapple schreef:
O super, dankje! :D

Ik ben op zoek naar een winterjas voor mijn hond.

Hij heeft er twee, eentje van Nobby...

[ [url=m/5nMddD.png]Afbeelding[/url] ]

...en een regenjas van Hurtta, die hij, nu het zo koud is, over zijn Nobby jas draagt. :=

Maar over die Hurtta regenjas ben ik niet tevreden. Bo vindt 'm niet lekker zitten vanwege de koorden, daarnaast kruipt het water gewoon omhoog de jas in als zijn poten en buik nat worden van het lange gras. (Bo is maar 31 cm hoog)

Met andere woorden, hij heeft het nog koud.

Nu zie ik dat Pomppa - ik kende dit merk niet! - ook een jas heeft voor vrieskou, maar die vind ik er niet zo warm uitzien... :o In tegenstelling tot de winterjas die Nelleke laat zien.

Heeft iemand misschien ervaring met beide? (Of een heel ander jasje, kan ook.)

Wij hebben deze voor echte kou en nattigheid

https://www.agradi.nl/equi-flector-by-s ... d-geel.htm

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:34

Hier ook fan van Hurtta, die jassen gaan een hondenleven mee en blijven perfect waterdicht. Op dit moment hebben wij de Summit Parka:

Afbeelding

Maar voor de oudste wil ik nog een warmere aanschaffen, de Extreme warmer of zelfs de nieuwe overall...

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 02:02

Ik lees ook even mee. Vooral met Hurtta kom ik er niet zo goed uit welke jas nu het warmste is.

Mijn hond heeft nu een van de Hurtta jasjes, erg tevreden mee, behalve dat het jasje ondertussen 10cm te klein is. Iets met pup en uitgroeien tot volwassen hond....

Ik hoop op marktplaats wat goeds tegen te komen want ik vind de nieuwe jasjes van Hurtta wel erg prijzig.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 02:05

De nieuwere hurtta expedition Parka heeft elastiek waarmee je het kan aanpassen.

Dit is overigens een speciale teckel versie. Voor de 2 kruisingen in ons gezin. Heb geen beter plaatje..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Ik heb ook een extreme warmer van hurtta voor mijn assistentiehond , deze kan je onder de staart vast maken. Geen idee of dat wat is.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:30

Hier ook fan van hurtta. Ik zal vandaag of morgen even foto’s maken van de extreme warmer bij mijn hond.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:06

Pomppa ziet er uit als een fijne jas, heeft deze aan de bovenkant een opening zodat je ook met jas een tuigje aan kunt doen?
Weet iemand toevallig een (goedkoper) alternatief?
Heb er nu 1 van Sugar Dog (Kramer) maar die is tekort op de rug (hond met lange rug).

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:38

Ik heb deze. Geen idee wat het precies is. Alleen hurrta weet ik.
Ik gebruik hem alleen na training in koude dagen. Valt goed over de billen en binnen issie ligt gevoerd
Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 09:52

mag schreef:
Pomppa ziet er uit als een fijne jas, heeft deze aan de bovenkant een opening zodat je ook met jas een tuigje aan kunt doen?
Weet iemand toevallig een (goedkoper) alternatief?
Heb er nu 1 van Sugar Dog (Kramer) maar die is tekort op de rug (hond met lange rug).


Volgens mij niet, maar ik heb ze dus nog niet in het echt gezien. Wel een opening voor de riem als je een halsband gebruikt, dacht ik.
Wij hebben ook een tuig voor onze hond, ik was van plan om die over de jas heen aan te doen. (Ze heeft al jaren geen halsband meer om gehad en daar wil ik ook liever niet naar terug)

Die Hurtta jassen hebben zo te zien een vergelijkbaar design tov de Pomppa :) Mooi spul