Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:36

Koekjes doet ie het niet voor, helaas.
En ik kan verder echt alles met hem, als pup zoveel mee gedaan.
Vertrouwen is er echt wel.

Hij blijft tuigjes en jasjes een probleem vinden. -O-

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:38

_CS_ schreef:
Koekjes doet ie het niet voor, helaas.
En ik kan verder echt alles met hem, als pup zoveel mee gedaan.
Vertrouwen is er echt wel.

Hij blijft tuigjes en jasjes een probleem vinden. -O-


Hier ook zo één, tuigje omdoen geeft veel stress, we moeten haar dan echt vangen. Eenmaal om is ze het na een minuut vergeten. Jasjes zijn ook stom maar daar loopt ze wel mee.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 02:15

_CS_ schreef:
Koekjes doet ie het niet voor, helaas.
En ik kan verder echt alles met hem, als pup zoveel mee gedaan.
Vertrouwen is er echt wel.

Hij blijft tuigjes en jasjes een probleem vinden. -O-



Fiet vond tuigen die over 't hoofd moeten niet fijn. Ik had daarom een dog Copenhagen air tuig gekocht omdat deze ook een clip heeft bij de schouder. Dan hoeft 't niet over 't hoofd. Nu ze daar tijden mee gelopen heeft trekt ze andere tuigen uiteindelijk ook makkelijker aan.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:45

Heb voor in de auto een tuig voor hem die niet over het hoofd gaat.
Die leg je neer, hond erop en dan bovenop vastmaken.
Ook daar loopt ie niet mee (wel een voordeel dat ie in de auto dan gewoon gaat liggen) :+

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:45

Heb al een tuigje waar ze in kan stappen. Ze gedraagt zich eigenlijk net als een paard met singeldwang. Ze heeft een poosje maagklachten gehad dus ik denk dat ze daardoor een negatieve associatie heeft. Ik denk na over een oplossing, dus tips zijn welkom!

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:46

Hij is kek :))
Afbeelding

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:08

Oh, wat een leuke, vrolijke kleuren! *\o/*

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:13

Staat goed SCW, ook in een retro Gabber pak over straat :+

Hier ivm de mindere kou aan het afbouwen, we zijn nu van de perus over gestapt op een goedkoop fleece jasje en als dat vanavond niet te koud is, mag ze vanaf morgen weer zonder jas *\o/*
Vraag me alleen af of ik nu zelf te voorzichtig ben (met op/afbouwen van jas) of doen jullie dat ook? :=

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:25

ik ben ook voorzichtig, mijn husky heeft last van der spieren dus die heeft der Drizzle op en ze komt aanrennen voor der jasje :+ straks als het boven 0 is gaat die weer af, maar met min 12 en strakke wind is deze wel erg fijn

Afbeelding

die gekleurde pompa's zijn wel gaaf :D

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:33

Ik heb de laatste paginas niet meer gelezen maar mijn hond is echt dolblij met de kentucky waterdichte jas. Heerlijk warm en blijft mooi zitten


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:29

Dimphyl schreef:
Staat goed SCW, ook in een retro Gabber pak over straat :+

Hier ivm de mindere kou aan het afbouwen, we zijn nu van de perus over gestapt op een goedkoop fleece jasje en als dat vanavond niet te koud is, mag ze vanaf morgen weer zonder jas *\o/*
Vraag me alleen af of ik nu zelf te voorzichtig ben (met op/afbouwen van jas) of doen jullie dat ook? :=


Ik doe hetzelfde: vandaag de dunnere jas op, ook omdat in het bos nog veel sneeuw ligt en het daar kouder is dan “in de zon uit de wind”. Morgen wel / geen jas ligt aan het weer en het tijdstip.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:39

Mocht iemand het kekke jasje willen overnemen, maat 65 Pompa Kevyt. Hond hebben we helaas moeten laten inslapen na korte maar heftige ziekte.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:02

xSCWx schreef:
Mocht iemand het kekke jasje willen overnemen, maat 65 Pompa Kevyt. Hond hebben we helaas moeten laten inslapen na korte maar heftige ziekte.


Och nee.. heel veel sterkte met jullie verlies.. Y;(

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:18

Och, wat verdrietig, sterkte!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 09:02

xSCWx schreef:
Mocht iemand het kekke jasje willen overnemen, maat 65 Pompa Kevyt. Hond hebben we helaas moeten laten inslapen na korte maar heftige ziekte.

Wat erg, veel sterkte. Prachtige hond was het! Y;(


7 april en het is nog steeds honden(jassen)weer.
Wij gebruiken alleen nog de Pomppa jas, dus mocht iemand interesse hebben in de Hurtta Expedition Parka. Ik heb er ook een advertentie van gemaakt.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:12

Ik zoek de Hurtta Expeditie overall. Máár nergens in Nederland te verkrijgen en DUUR.... €120 voor één jasje..... dat ben ik nog niet eens voor mijn eigen jassen kwijt.

Skip blijkt toch een behoorlijke kouwkleum te zijn in de nacht. En in de tent had hij het vorige week dus koud.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:45

@mvdende Je zou kunnen kijken naar de Hurtta Bodywarmer, lijkt mij persoonlijk geschikter om in te slapen (lijkt me niet comfortabel echt in een dikke jas?). Kurgo heeft ook een gelijkaardige overall. Of een Pomppa Jumppa (fleecetrui)? Kan je makkelijk in je rugzak steken, heb ik ook voor bvb een koude nacht in de bergen of voor onder Sia's winterjas bij écht heel lage temperaturen.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:45

mvdende schreef:
Ik zoek de Hurtta Expeditie overall. Máár nergens in Nederland te verkrijgen en DUUR.... €120 voor één jasje..... dat ben ik nog niet eens voor mijn eigen jassen kwijt.

Skip blijkt toch een behoorlijke kouwkleum te zijn in de nacht. En in de tent had hij het vorige week dus koud.




Zoek op 'hurtta expedition parka' 2ant de Nederlandse 'expeditie' wordt niet gebruikt.


En ja hij is duur, maar ook wel superieure kwaliteit vind ik. . Vooral als je groot formaat hebt. Zelf bestel ik meestal de jassen via dogmania.se. Die hebben alles van hurtta en vlot met verzenden etc.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:37

VillaNeusjes schreef:
mvdende schreef:
Ik zoek de Hurtta Expeditie overall. Máár nergens in Nederland te verkrijgen en DUUR.... €120 voor één jasje..... dat ben ik nog niet eens voor mijn eigen jassen kwijt.

Skip blijkt toch een behoorlijke kouwkleum te zijn in de nacht. En in de tent had hij het vorige week dus koud.




Zoek op 'hurtta expedition parka' 2ant de Nederlandse 'expeditie' wordt niet gebruikt.


En ja hij is duur, maar ook wel superieure kwaliteit vind ik. . Vooral als je groot formaat hebt. Zelf bestel ik meestal de jassen via dogmania.se. Die hebben alles van hurtta en vlot met verzenden etc.



Het is de expedition overall, niet de Parka. De Parka is echt een "jas" de overall heeft pootjes erin.

Zijn 2 verschillende producten. De Parka is goed te vinden in Nederland, de Overall heb ik één duitse site kunnen vinden die Skip zn maat nog daadwerkelijk op voorraad heeft liggen. Vele andere sites zijn alle maten uitverkocht en zeker de 60M of 65M.


Eowyn3003 schreef:
@mvdende Je zou kunnen kijken naar de Hurtta Bodywarmer, lijkt mij persoonlijk geschikter om in te slapen (lijkt me niet comfortabel echt in een dikke jas?). Kurgo heeft ook een gelijkaardige overall. Of een Pomppa Jumppa (fleecetrui)? Kan je makkelijk in je rugzak steken, heb ik ook voor bvb een koude nacht in de bergen of voor onder Sia's winterjas bij écht heel lage temperaturen.



Ik vind de bodywarmer er vrij dun uit zien? Houd dát temperaturen van rond het vriespunt in een tent?

Het was vorige week maar 2°c En ik zoek dus iets wat Skip wél warm kan houden. Hij had een Zooplus Grizzly2 jas aan. Zn "standaard" hondenjas zeg maar. En hij lag op een grote punt van mijn donsdekbed, maar hij had het alsnog koud.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:08

@mvdende
Het is wel een onderlaag lijkt mij (dus eigenlijk om onder de overall aan te doen?), maar bvb in combinatie met een hondenslaapzak (of onder het donsdekbed ipv erop?) lijkt mij dat toch voldoende. Hangt natuurlijk ook van de hond af!
Ik heb trouwens ook een overall van Zooplus https://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenkleding/veiligheidskleding/reflecterend/962451, geen super kwaliteit (heb m vooral voor in de sneeuw om ijsbal vorming tegen te gaan in hun vacht), maar voor die prijs zeker goed te doen. Niet heel dik (bvb. mijn Pomppa Perus jas is veel dikker), maar met een vestje eronder of nog over kan dat ook een (meer budgetvriendelijke) oplossing zijn misschien.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 02:06

mvdende schreef:
VillaNeusjes schreef:



Zoek op 'hurtta expedition parka' want de Nederlandse 'expeditie' wordt niet gebruikt.


En ja hij is duur, maar ook wel superieure kwaliteit vind ik. . Vooral als je groot formaat hebt. Zelf bestel ik meestal de jassen via dogmania.se. Die hebben alles van hurtta en vlot met verzenden etc.



Het is de expedition overall, niet de Parka. De Parka is echt een "jas" de overall heeft pootjes erin.

Zijn 2 verschillende producten. De Parka is goed te vinden in Nederland, de Overall heb ik één duitse site kunnen vinden die Skip zn maat nog daadwerkelijk op voorraad heeft liggen. Vele andere sites zijn alle maten uitverkocht en zeker de 60M of 65M.




Er bestaat geen expedition overall van Hurtta... Wel is er de nieuwste extreme overall, ik gok erop dat je die bedoeld dan. DAt verklaart de verwarring

Ik heb een paar jaar terug Hurtta gevraagd over de verkoop van de overalls in NL omdat ze zo slecht te vinden zijn. Ze hebben mij toen laten bellen door de Nederlandse afdeling manager. Overalls verkopen blijkbaar niet zo best in Nederland waardoor deze via de directe verkooppunten die bij Hurtta bestellen niet verkocht worden (net als bepaalde kleuren van andere jassen en andere artikelen)

Wel kan soms een andere ondernemer de voorraad van een buitenlandse winkel overnemen en komen op die manier soms wel bepaalde producten in de schappen bij sommige winkels.


Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met Hurtta om te kijken of je via hun er eentje te pakken kunt krijgen. Ze hebben mij ooit een summit parka toegezonden nadat de extreme warmer niet zo waterdicht bleek als had gemoeten

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:06

VillaNeusjes schreef:
mvdende schreef:



Het is de expedition overall, niet de Parka. De Parka is echt een "jas" de overall heeft pootjes erin.

Zijn 2 verschillende producten. De Parka is goed te vinden in Nederland, de Overall heb ik één duitse site kunnen vinden die Skip zn maat nog daadwerkelijk op voorraad heeft liggen. Vele andere sites zijn alle maten uitverkocht en zeker de 60M of 65M.




Er bestaat geen expedition overall van Hurtta... Wel is er de nieuwste extreme overall, ik gok erop dat je die bedoeld dan. DAt verklaart de verwarring

Ik heb een paar jaar terug Hurtta gevraagd over de verkoop van de overalls in NL omdat ze zo slecht te vinden zijn. Ze hebben mij toen laten bellen door de Nederlandse afdeling manager. Overalls verkopen blijkbaar niet zo best in Nederland waardoor deze via de directe verkooppunten die bij Hurtta bestellen niet verkocht worden (net als bepaalde kleuren van andere jassen en andere artikelen)

Wel kan soms een andere ondernemer de voorraad van een buitenlandse winkel overnemen en komen op die manier soms wel bepaalde producten in de schappen bij sommige winkels.


Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met Hurtta om te kijken of je via hun er eentje te pakken kunt krijgen. Ze hebben mij ooit een summit parka toegezonden nadat de extreme warmer niet zo waterdicht bleek als had gemoeten



Ik bedoel ook de Extreme overall! Beetje in de war geraakt denk ik.

Maar deze is óók niet te verkrijgen in Nederland.

Ik vind het jammer, maar nieuw had ik hem sowieso niet gekocht. Ik ga geen €120 aan een hondenjas uitgeven, sorry.

De hoop was 2ehands op marktplaats ofzo, maar omdat ze zo zeldzaam zijn in Nederland, verwacht ik niet dat ik er één te pakken kan krijgen helaas.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:34

Mvdende moet het persee hurtta zijn want for my dog heeft ook veel pakken voor zowel grote als kleine honden.
Ook veel verschil in warmte ect.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:02

cinniz123 schreef:
Mvdende moet het persee hurtta zijn want for my dog heeft ook veel pakken voor zowel grote als kleine honden.
Ook veel verschil in warmte ect.



Nee hoor, hoeft niet persé hurtta te zijn.

Ik ga eens naar for my dog kijken.

Edit: for my dogs gaat m niet worden.

Wat een belachelijke kleding verkopen die! Ik zoek iets functioneels, geen mode item! Gewoon een egale kleur en ontworpen voor actieve honden ipv aangeklede chiuwawa.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:22

Zooplus had een paar jaar terug ook een overall, wellicht hebben die er eentje in z'n maat? Grote maat jassen zijn sowieso lastig denk ik.


Heb je al op Ali express gekeken? Die hebben ook wel eens leuk spul