Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 02:19

mvdende schreef:
Skip is een kouwkleum, maar als wij wandelen heeft hij het niet koud. Eerder warm. Maar hij raced dan ook met 30km/h over de velden heen en heeft er een stevige draf tussendoor. Hond loopt los, dus lekker op zn eigen tempo.

Een hond die echt lekker aan het renn is, krijgt het naar mijn idee echt niet koud.

Als je een rondje aan de lijn loopt, kan ik me er iets bij voorstellen, maar met flink wandelen en rennen is het zowat onmogelijk dat een hond het koud heeft.

Als hardloper als je aan het rennen bent, heb je het natuurlijk ook niet koud.

Het enige moment dat Bo stilstaat is om te poepen en om te wachten totdat ik de stok gooi... Verder varieert zijn tempo van stevige draf (aangelijnd) tot rennen op volle snelheid. Enkel en alleen in het laatste geval voelt hij zich even niet koud - tenminste van binnenuit niet. Zodra dat tempo daalt dan staat hij weer te bibberen.

Dat is mét jas... (vandaar dat er een dikkere onderweg is)

Overigens weet Bo ook dat als hij flink actief is hij het minder koud heeft, dat is ook het eerste wat hij probeert om warmer te worden, zodra hij trekt aan de lijn dan weet ik genoeg. Als ik zijn piekmomenten als leidraad zou gebruiken dan zou hij veel te laat een jas aan krijgen.

Ik denk dat je teveel uitgaat van je eigen hond. ;) Misschien kun je de uitleg van Mizora nog eens lezen, bedenken welke factoren jouw hond qua warmte wel of niet beïnvloeden (hoogte ten opzichte van grond/vachtdikte/lichaamsvet/enz.) en de link van Silvia bekijken waarin je kunt zien dat zelfs honden van hetzelfde ras individueel aan meer of minder warmteverlies kunnen lijden.
Silvia schreef:

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 02:47

Ik vind het eerlijk gezegd ook best lastig. Vroeger hadden wij echt nooit jasjes en ik had toen ook een kortharige hond. Daarna altijd langharige honden gehad en nooit jasjes.

Ik merkte dat onze kleine kortharige hondjes niet graag liepen bij regen en ook bibberen bij stil staan. Met name het teefje. Zij wil ook weleens aangeven terug naar huis te willen.
Maar ze kent de paden goed en weet ook precies waar ze wel of niet wil lopen.

Bij lage hondjes komt ook veel kou van onderaf. Vandaar dat ik naar andere jasjes kijk. De pootjes en buik worden nat en de pootjes voelen ook koud.
Maar zolang ze lopen, merk je er inderdaad niks van.
Ze zijn erg gespierd, op het juiste gewicht, dus daar is geen winst te behalen.

Ze kunnen ontzettend hard rennen en gek doen. Als ik met een jasje aan loop en ze los laat, vind ik dat soms wel lastig. Ik twijfel dan snel of dat niet te warm wordt. Heb ze ook vaak dan even uit gedaan. Jasjes zijn alleen fleece gevoerd.

Na 6km in ongeveer een uur wandelen, stond ik vanmiddag even te praten en begon het teefje te bibberen en piepen. Thuis denk je dan, lekker op het kussen of kleed, wat ze wil, maar ze was toen alweer oke.
De reu is iets anders. Zijn broer en zus, maar zijn vacht is net wat minder dun en glad en hij is heel anders met wandelen.

Je kan een dier met vacht niet vergelijken met een mens. Professionele of serieuze hardlopers kleden zich ook wel degelijk goed naar het weer. Er zijn hele mooie, dunne, isolerende en ademende materialen voor sporten.
En bij een mens maakt het ook echt verschil wat je bedekt. Zo wordt vaak geadviseerd je hoofd te bedekken bij kou bijvoorbeeld. En je hebt zoiets als opwarmen en een cooling down, rekken en strekken etc.
Honden komen vaak uit de auto en gaan al tekeer, rondrennen etc. En doorgaans zie ik honden hijgend weer terug de auto in gaan, ramen beslaan, zo warm zijn ze dan nog.

Wij hebben fleece badjasjes voor na een wandeling als ze geen jasjes aan hebben, maar wel erg nat worden of de temp verschillen groot zijn.

En te warm is ook echt niet goed, Mijn Border Collie vond het heerlijk om op de bank tegen me aan te liggen of op een kussen/kleed etc. Maar vaak werd het haar snel te warm en lag ze weer op de kale grond. Heb haar va haar 13e 100x uitgelegd dat ze echt beter af was in haar speciale mand met goede kussen of bij mij op de bank.

Onze hondjes nu zijn 6 en in hele goede conditie en denk ik; die ene keer dat ze wel doorweekt en koud zijn en ze geen jasje aan hebben is geen ramp. Maar je moet wel rekening houden met leeftijd, gezondheid, vacht etc En ik wrijf ze dan thuis goed droog of doe hun badjasje even kort aan.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:53

Leuk dat honden zich warm kunnen rennen maar de meeste oudjes zullen dat echt niet doen die al last hebben van hun gewrichten.

Ik zag laatst toen het 3 graden was en een hele gure wind stond een naakthond zonder jas,bij de vraag waarom ze geen jas aan had kreeg ik als antwoord dat ze zich maar warm moest rennen want een jas is onzin/mode.
Sorry maar dan ben je in mijn ogen geen hond waardig want ze hadden haar omdat ze het een mooi ras vonden en niet vanwege allergische redenen oid.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:24

Hier een mechelse herder die 3 jaar buiten in kennels heeft gewoond.


Nubzit ze 6 maanden bij ons en haar lijf heeft het niet nodig gevonden een dikke vacht te kweken.... ze zit immers de hele dag met 20 graden binnen.

Ze begon uit het niets te trekken aan de lijn. Na een paar dagen zag ik pas dat ze rilde. Dus onder de 10 graden een dun jasje op, rond het vriespunt een dikkere.

De dunne is ene hurtta. Heb ik al een jaar of 7. Zonder de bilkoorden om te doen gaat deze scheelt hangen. Ze heeft hem zelfs al een keer uit getrokken :')

De dikke is een back on track. Deze zit bij de schouder iers te laag, maar lijkt niet te schuren dus ik laat het even zo.

Afbeelding
De hurtta


Afbeelding
De BoT

MachieJarig

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:13


Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:10

Mizora schreef:
mvdende schreef:
Skip is een kouwkleum, maar als wij wandelen heeft hij het niet koud. Eerder warm. Maar hij raced dan ook met 30km/h over de velden heen en heeft er een stevige draf tussendoor. Hond loopt los, dus lekker op zn eigen tempo.

Een hond die echt lekker aan het renn is, krijgt het naar mijn idee echt niet koud.

Als je een rondje aan de lijn loopt, kan ik me er iets bij voorstellen, maar met flink wandelen en rennen is het zowat onmogelijk dat een hond het koud heeft.

Als hardloper als je aan het rennen bent, heb je het natuurlijk ook niet koud.


Niet alle honden rennen permanent met 30km/u rond. Lekker op zijn eigen tempo kan ook af en toe een drafje zijn en verder veel snuffelen. Dat heeft niet per se met aan de lijn lopen te maken (uiteraard is 30km/u rennen aan de lijn niet mogelijk).



Dit!

Ook vind ik het nogal wat om te generaliseren, hier in de bergen bijvoorbeeld kan het stevig vriezen, terwijl mijn honden dat helemaal niet gewoon zijn. Dan wil ik dat ze het comfortabel hebben, niet dat ze als een gek rond moeten rennen omdat ze anders koud hebben. :brr:

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:12

die BoT heb ik ook. Fijne jas!

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:30

Ik heb een windhond (kruising) en die geeft aan wanneer ze een jas aan wil. Meestal loopt ze in een softshell sportbody van Dog gear en als het echt flink vriest in d'r dikke jas. Met het weer vandaag loopt ze zonder.

Als ze het niet meer aangenaam vindt zonder jas gaat ze erg lopen trekken aan de lijn en heel hard lopen, gunt zichzelf geen tijd om te plassen en te poepen.

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:05

mvdende schreef:
In principe heeft een hond tijdens wandelen toch geen jasje nodig? Dan zijn ze in beweging en houden ze zichzelf wel warm.

Skip krijgt hier zn jas dan ook uitsluitend aan als hij stil zit/ staat/ ligt.

Nu in de auto bijvoorbeeld als hij in de kofferbak moet blijven als ik boodschappen ga doen. Auto koelt snel af, dus lekker zn jasje aan.

Of in de tent, als het in de nacht nog wat koud is, krijgt hij ook zn jasje aan.

Enige reden zou voor mij zijn een regenjas om te voorkomen dat de hond nat wordt. Maar deze zijn als het goed is, ongevoerd van binnen? Dan zou nat worden niet zoveel uitmaken?


Deze link heb ik een paar pagina’s terug geplaatst:
https://digidog.nl/hondenjas-onzin-toch ... _HlmzL0_EI

Ik dacht er zelf eigenlijk ook nooit bij na totdat een kennis mij erop attendeerde dat bij een hond met hartproblemen, zoals mijn hond, het vaak teveel energie kost en het teveel van het hart vraagt om zich fatsoenlijk warm te houden. Daarom heb ik voor mijn hond een jas aangeschaft.
En achteraf bedacht ik me: Hoeveel dekens had mijn paard wel niet.... :x

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:23

Silvia schreef:
mvdende schreef:
In principe heeft een hond tijdens wandelen toch geen jasje nodig? Dan zijn ze in beweging en houden ze zichzelf wel warm.

Skip krijgt hier zn jas dan ook uitsluitend aan als hij stil zit/ staat/ ligt.

Nu in de auto bijvoorbeeld als hij in de kofferbak moet blijven als ik boodschappen ga doen. Auto koelt snel af, dus lekker zn jasje aan.

Of in de tent, als het in de nacht nog wat koud is, krijgt hij ook zn jasje aan.

Enige reden zou voor mij zijn een regenjas om te voorkomen dat de hond nat wordt. Maar deze zijn als het goed is, ongevoerd van binnen? Dan zou nat worden niet zoveel uitmaken?


Deze link heb ik een paar pagina’s terug geplaatst:
https://digidog.nl/hondenjas-onzin-toch ... _HlmzL0_EI

Ik dacht er zelf eigenlijk ook nooit bij na totdat een kennis mij erop attendeerde dat bij een hond met hartproblemen, zoals mijn hond, het vaak teveel energie kost en het teveel van het hart vraagt om zich fatsoenlijk warm te houden. Daarom heb ik voor mijn hond een jas aangeschaft.
En achteraf bedacht ik me: Hoeveel dekens had mijn paard wel niet.... :x


Bij een oude en of zieke hond snap ik het echt wel. Die zou van mij ook een jasje aan krijgen.

Voor een jonge gezonde hond in beweging vind ik een jasje eigenlijk onzin. Tenzij een naakthond ofzo.

Tuurlijk bij stil zitten of heel veel snuffelen ofzo kan ik het begrijpen.

Maar als ik zie hoe mijn jonge hond tekeer gaat.... Die heeft een jasje binnen 3 minuten aan gort... hij rent en vliegt door de bosjes heen...Die gaat eerder nog in een plas water liggen tijdens het uitlaten dan dat hij het koud heeft.

Ná het uitlaten krijgt hij wél een jasje aan als hij in de auto gaat. Dan zit hij natuurlijk stil en koelt hij af.

Mijn paard heeft alleen onder deken gestaan omdat ik er òf vroeg mee begonnen was en hij weinig vacht had aangemaakt òf omdat hij geschoren was. En dan het grootste deel van de winter onder een 200g deken.

Hond heeft trouwens een zéér slechte vacht en zowat een kale buik. Dus aan zijn vacht kan het niet liggen dat hij het tijdens het rennen niet koud heeft.

Ik zie gewoon veel mensen die de hond een jasje aantrekken vanwege "mode" verschrikkelijk vind ik dat. Het is een hond, geen Baby Born...

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:31

Als een hond hijgt met jas aan, dan heeft hij het te warm (hoewel niet warmer dan de gemiddelde labrador met een aangelijnde wandeling gedurende het grootste gedeelte van de zomer), maar dat zie je zelden. Het bibberen was voor de jasjes'mode' 's winters bij een hoop honden de orde van de dag. Dat zie je gelukkig steeds minder.

Goede jassen hebben overigens geen enkel probleem met door bosjes rennen. Als je hond er geen wondjes aan onderhoud met de door jouw beschreven vacht, dan blijft die jas zeker ook heel.

Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:37

Dat jouw hond het daar goed op doet is natuurlijk super fijn, maar elke hond is anders. Mijn hond heeft het koud als hij stil zit op de menwagen swinters, dus gezien zijn artrose in de schouder vind ik het extra fijn hem warm te houden. Met lopen heeft hij nergens last van, maar dat verschilt natuurlijk per hond. Volgens mij ligt iedereen hier de keuze voor een jasje toe en heeft niemand een jasje “voor de mode”. Mijn paarden staan 24/7 buiten zonder deken, moet iedereen toch lekker zelf weten.

Ties was vandaag blij met zijn jas die hij voor het eerst op de kar aan mocht :)
Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:40

Mizora schreef:
Als een hond hijgt met jas aan, dan heeft hij het te warm (hoewel niet warmer dan de gemiddelde labrador met een aangelijnde wandeling gedurende het grootste gedeelte van de zomer), maar dat zie je zelden. Het bibberen was voor de jasjes'mode' 's winters bij een hoop honden de orde van de dag. Dat zie je gelukkig steeds minder.

Goede jassen hebben overigens geen enkel probleem met door bosjes rennen. Als je hond er geen wondjes aan onderhoud met de door jouw beschreven vacht, dan blijft die jas zeker ook heel.


Geen grote wonden gelukkig (klopt af) maar vaak genoeg dat ik tijdens het knuffelen ineens ergens een klein korstje voel zitten. Hij loopt dus wel zo af en toe wat wondjes op.

Bibberen is natuurlijk niet de bedoeling! Mijn hond zat laatst tijdens de training ook te bibberen na het zwemmen. Dat doen we dus niet meer als het waait en of erg koud is.

Maar hoeveel mensen trekken hun hond niet al een jasje aan zonder dat ze gebibber hebben gezien? Gewoon "wat als"

Ik denk heel veel mensen. Zeker bij die Chihuahua en andere "mode hondjes"

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:16

mvdende schreef:
Mizora schreef:
Als een hond hijgt met jas aan, dan heeft hij het te warm (hoewel niet warmer dan de gemiddelde labrador met een aangelijnde wandeling gedurende het grootste gedeelte van de zomer), maar dat zie je zelden. Het bibberen was voor de jasjes'mode' 's winters bij een hoop honden de orde van de dag. Dat zie je gelukkig steeds minder.

Goede jassen hebben overigens geen enkel probleem met door bosjes rennen. Als je hond er geen wondjes aan onderhoud met de door jouw beschreven vacht, dan blijft die jas zeker ook heel.


Geen grote wonden gelukkig (klopt af) maar vaak genoeg dat ik tijdens het knuffelen ineens ergens een klein korstje voel zitten. Hij loopt dus wel zo af en toe wat wondjes op.

Bibberen is natuurlijk niet de bedoeling! Mijn hond zat laatst tijdens de training ook te bibberen na het zwemmen. Dat doen we dus niet meer als het waait en of erg koud is.

Maar hoeveel mensen trekken hun hond niet al een jasje aan zonder dat ze gebibber hebben gezien? Gewoon "wat als"

Ik denk heel veel mensen. Zeker bij die Chihuahua en andere "mode hondjes"

Niet alle honden bibberen als je duidelijk mijn bericht had gelezen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:24

Mvdende. Hoewel truitjes en jasjes een modeverschijnsel zijn, zijnze niet voor niets in de mode gekomen. Die kleine gezelschapshondjes hebben gewoon een slechte vacht, meestal staan die mensen ook nog op iedere straathoek te beppen en iemand heeft daar een kans gezien. Mode komt altijd ergens vandaan ;)

Ik denk niet dat je de mensen hier hoeft te overtuigen van het wel of niet gebruiken van een jasje of deken. We kijken allemaal naar onze eigen hond en wat deze nodig heeft.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 02:50

Er zit echt zoveel verschil in honden, vachten etc, dat je helemaal niet zo makkelijk kan oordelen en alles over 1 kam kan scheren.

Het gaat hier om funstionele jasjes en geen mode jasjes zoals je ziet.

Mijn Border Collie heeft het nooit koud gehad en zwom haar laatste winter nog toen ze 14 was.

Onze hondjes zijn klein en kortharig. Broer en zus, maar toch verschillend. Die racen zo hard en gaan dwars door alles en over alles heen. Voelen blijkbaar nooit pijn, hebben amper ooit een krasje etc. Hun dekjes/jasjes beschadigen ook niet. Ik doe ze met racen wel snel uit.

Hun vachten zijn echt gezond en prima, maar het teefje vindt bijv regen gewoon echt niet leuk. Plassen ook niet. Ze wil wel de sloot in en gaat ook het zwembadje in.
Maar haar broer maalt nergens om. Die wil gewoon altijd mee, banjerd door elke plas en is niet uit het zwembadje te krijgen.
En of ze het zelf wel goed aanvoelen??? Ze hebben een redelijk korte snuit, maar zijn niet benauwd. In de zomer had ik een goede schaduw plek voor ze, maar ze bleven midden in de zon liggen. Het teefje is ook zwart, dus nee, dan mogen ze niet zelf bepalen en doe ik ze naar binnen. Het zal vast goed gaan, maar ik neem het risico niet. Ze mogen dan weer buiten bij meer schaduw en heb een badje. Zit ik er dan naast? Soms vast wel, maar ik ben nooit hond geweest en moet toch voor ze beslissen.

En idd net als de paarden. Onze stonden al enkele jaren zonder dekens, maar 2 van de oudjes hadden ze toch nodig nu. De andere merrie ook een deken op gedaan, omdat ze teveel staat te schuilen en dus te weinig beweegt. Met de deken op, loopt ze weer gewoon lekker rond en doet haar ding. Dat kan dus ook aan afweging zijn. Mijn andere 2 ruintjes lopen zonder dekens, dwars door regen en alles, dus elk dier voelt het anders.

En qua mode..........Tja. Er zijn idd mensen die hun honden aankleden voor de leuk. Ik vind het niet nodig, maar ook geen ramp. Als je het rustig doet, ziet een hondje het vast vooral als positieve aandacht.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:27

mvdende schreef:
Mizora schreef:
Als een hond hijgt met jas aan, dan heeft hij het te warm (hoewel niet warmer dan de gemiddelde labrador met een aangelijnde wandeling gedurende het grootste gedeelte van de zomer), maar dat zie je zelden. Het bibberen was voor de jasjes'mode' 's winters bij een hoop honden de orde van de dag. Dat zie je gelukkig steeds minder.

Goede jassen hebben overigens geen enkel probleem met door bosjes rennen. Als je hond er geen wondjes aan onderhoud met de door jouw beschreven vacht, dan blijft die jas zeker ook heel.


Geen grote wonden gelukkig (klopt af) maar vaak genoeg dat ik tijdens het knuffelen ineens ergens een klein korstje voel zitten. Hij loopt dus wel zo af en toe wat wondjes op.

Bibberen is natuurlijk niet de bedoeling! Mijn hond zat laatst tijdens de training ook te bibberen na het zwemmen. Dat doen we dus niet meer als het waait en of erg koud is.

Maar hoeveel mensen trekken hun hond niet al een jasje aan zonder dat ze gebibber hebben gezien? Gewoon "wat als"

Ik denk heel veel mensen. Zeker bij die Chihuahua en andere "mode hondjes"


Een chihuahua is nu eenmaal heel klein, dunne vacht, en dicht tegen de grond dus. Ik denk dat je een korthaar chihuahua er geen plezier mee doet om hartje winter, in de vrieskou, helemaal 'in z'n blootje' rond te laten lopen. Modehondje of niet... In dit topic zie ik alvast enkel functionele vestjes voorbijkomen, met het oog op het comfort van de hond. :)

En "wat als" lijkt me niet zo'n gek idee, je kan toch perfect nadenken over of je hond wel/niet/misschien een jas nodig heeft? Ik heb een jasje voor wanneer we naar de sneeuw gaan, hebben we nog nooit gedaan dus ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat ze het koud zal hebben, maar ik kan daar toch zelf wel een idee over vormen.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 12:36

Okee, een dag later maar hier dan toch een vergelijking tussen de Hurtta Expedition Parka en de Perus Pomppa! :D
Door de gebruikte materialen voelt de Hurtta meer aan als een echte (mensen)winterjas en de Pomppa als een dek. Hurtta voelt wat soepeler aan en Pomppa wat stugger.
De Hurtta is gewatteerd en de Pomppa is gevoerd met een soort krullerig bont.

Hurtta:
- heeft een kol die je om kan slaan/op kan rollen
- heeft koordjes bij de kol en de schouders die je aan kan trekken
- heeft een soort ‘mouwtjes’ bij de voorpoten
- heeft een gleuf waar de lus van het tuig doorheen kan, zodat de jas over het tuig heen kan
- heeft elastieken bij de achterpoten
- smalle reflectiestreepjes

Pomppa:
- heeft een kraag die je om kan slaan
- heeft geen mouwtjes, de voorkant is opener (meer bewegingsvrijheid?)
- heeft een gleufje voor de riem in de naad van de hals
- het tuig kan niet onder het dek
- geen elastieken voor de achterpoten
- brede reflectiestrepen

Hier ons bejaarde model :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(De Hurtta foto’s staan een aantal posts terug :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Pomppa is iets korter (Hurtta 55cm, Pomppa 52cm). Op de foto’s lijkt het misschien een groot verschil maar het gaat echt maar om een paar cm.

Mijn review :D
De Pomppa blijft veel beter liggen, de Hurtta zakt wat scheef ondanks de elastieken bij de achterpoten.
De Hurtta geeft een warmer idee, gewoon door de uitstraling van de jas. Maar dat is niet gebaseerd op metingen ;)
Een echte vette regenbui hebben we nog niet gehad, dus daar kan ik nog niet over oordelen.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:50

Superleuk zeg die Pomppa! Heb nog getwijfeld, ben zelf voor saai grijs gegaan (beetje jammer vind ik nu. -O- ). Vind de pasvorm heel fijn, achterpoten (en kont) goed bedekt (dat vind ik jammer bij bvb. Ruffwear jasjes, de achterhand is vaak toch bloot), en top bewegingsvrijheid imo.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:05

Wat een ontzettend leuke jas die pomppa! Bedekt die de buik net zo goed als de Hurtta?

Zou het misschien kunnen dat de Hurtta toch een maatje te groot is en dat ie daardoor schuift?

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 13:11

Wijslander, ja dat zou kunnen hoor :) Dat 50cm net wat beter ligt dan 55.
De buikflap is bij beiden vergelijkbaar.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:15

Bedankt voor je vergelijking! Vind t toch jammer dat bij de pomppa het tuigje niet onder de jas kan.
Heeft iemand ervaring met Scruffs thermal coat? Vind die er ook fijn uitzien.
Mijn hond draagt zn staart hoog dat lijkt me weer het voordeel van Pomppa.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:12

Mijn hond heeft die scruffs. Bevalt goed. Blijft goed liggen. En is lekker warm1

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:35

Mooi! Zou zo ons verslag kunnen zijn. Hier blijft hurtta ook niet liggen. Pomppa wel, en ik vind Pomppa nog beter regenbestendig. Staat m goed die kleurtjes :D

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:37

Hannanas schreef:
Hier ook een paar Pomppa’s! Echt super fijne jasjes.

Fijn dat je dinsdag het jasje binnen hebt! Welke heb je gekozen? Jammer dat je niet in de buurt woont anders had je wel een jasje mogen lenen (heb ook nog een hurtta regenjas en een scruffs thermal coat) voor het weekend.


Ik heb dus de scruffs.
Prima dekkie voor in de auto, is niet waterdicht. En valt ruim om de nek en buik.