Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:07

Ik koop het ook in Zweden :+ maar ja ik woon hier haha Dogmania die villaneusjes aanraad is een fijne site

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:38

Een overall zat ik ook aan te denken... Fijn om te weten dat de Extreme Overall wel een optie is! (ik kon geen verkooppunten vinden in NL) Het linkje van cinniz123 van ForMyDogs heb ik ook voorbij zien komen met allerlei jassen. Weet iemand toevallig nog een ander merk of webshop voor hondenoveralls?

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:35

Top, bedankt villaneusjes!

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:50

KarmaChansy schreef:
Ik koop het ook in Zweden :+ maar ja ik woon hier haha Dogmania die villaneusjes aanraad is een fijne site



. Tsja ‍♀️

Zhebben gewoon goed spul, en ookal moeten ze 't naar NL verzenden, het is er binnen een week zonder achterlijk hoge verzendkosten. En zoals gezegd is de service top.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:07

Ik wilde de jumppa pomppa bestellen voor mn aht maar zie dat je niet mag retouren als hij besteld moet worden en de maat 31 is nergens op voorraad dus ga de gok maar niet wagen.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:23

cinniz123 schreef:
Ik wilde de jumppa pomppa bestellen voor mn aht maar zie dat je niet mag retouren als hij besteld moet worden en de maat 31 is nergens op voorraad dus ga de gok maar niet wagen.

https://thedogcompany.nl/product/jumppapomppa-sweater/
Hier is maat 31 nog wel beschikbaar! Wachttijd is lang maar je kunt wel retourneren. Via deze webshop heb ik ook besteld, ze zijn erg vriendelijk, er zat zelfs een persoonlijk berichtje bij de bestelling. :)

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:44

Uit Finland zelf bij pomppa gaat ook prima hoor! Ik had toen binnen drie dagen mijn bestelling thuis.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:14

Hannanas schreef:
Uit Finland zelf bij pomppa gaat ook prima hoor! Ik had toen binnen drie dagen mijn bestelling thuis.

Dit heb ik inderdaad ook gedaan. En als je de bestelling wil retourneren is dat gratis via Paypal.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:48

Ow beter!
Ga even kijken of ik de site kan vinden dat ik rechtstreeks kan bestellen.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:57

cinniz123 schreef:
Ow beter!
Ga even kijken of ik de site kan vinden dat ik rechtstreeks kan bestellen.

https://pomppa.fi/en/

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:05

xSCWx schreef:
cinniz123 schreef:
Ow beter!
Ga even kijken of ik de site kan vinden dat ik rechtstreeks kan bestellen.

https://pomppa.fi/en/


Dank u :)

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:07

Hier 2 hurtta’s binnen(althans 4 maar gaan er 2 terug.
Valt me wel op dat 2 opvolgende maten veel verschillen kwa ruglente.
De parka 30 is bij mn chinees te kort en de 35 te lang dus dan maar te lang.

Afbeelding
En de exteme warmer voor mn amerikaan :')


Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:10

Wat is te kort? Officieel moet het jasje stoppen voor het begin van de staartwortel om drukpijn te voorkomen.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:27

das jammer, van sommige jassen hebben ze bv 35S 35M en 35L bij de parka dus niet?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:51

Hannanas schreef:
Wat is te kort? Officieel moet het jasje stoppen voor het begin van de staartwortel om drukpijn te voorkomen.



Heb niet echt een duidelijke foto ervan maar te kort zodat ook de bilkoorden (noem je dat zo bij honden?) in haar achterkantje gespannen staan en dat wil je niet bij die naakies.
Ze heeft een lastige bouw helaas,ze is kort en meer gedrongen en een erg uitstekend borstbeen.
Dat maakt dat ik voor haar in 12 jaar tijd nog steeds de perfecte jas niet heb gevonden.
Ik denk dat ik op de extreme 30 warmer na alles terug stuur en even kijken hoe de extreme warmer bij haar blijft zitten.
Want die is sws goed voor mn amerikaan.

En of je ook S maten erin hebt durf ik niet te zeggen,ben niet thuis in hurtta.

Om idee te geven in t verschil tussen wat ik bedoel in gedrongen en normale bouw want zowel mn amerikaan als chinese reu passen de jassen perfect.

Dit is de parka 30 maar die valt van opzij dan ook niet goed,gaat opzij staan dus staan dan open aan de achterkant.
Afbeelding

De exteme warmer 30 bij chinees
Afbeelding

De exteme warmer 30 bij amerikaan.
Afbeelding

Parka 35 bij mn chinese reu.(maar die heeft nu de trixie al)

Afbeelding

Afbeelding

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:33

Wellicht kan een goede kleermaker het jasje voor je te pas maken? Ik heb ook net een soort singelbontje voor het tuigje van mijn poedel laten maken. Hond mee, tuigje mee, uitgelegd wat ik wou en perfect op maat gemaakt!

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:12

Anna79 schreef:
Wellicht kan een goede kleermaker het jasje voor je te pas maken? Ik heb ook net een soort singelbontje voor het tuigje van mijn poedel laten maken. Hond mee, tuigje mee, uitgelegd wat ik wou en perfect op maat gemaakt!


Ik heb helaas nog niemand gevonden die dat goed kan.
Ik ben gewoon echt een zeikerd als het om me honden gaat :')
Heb al 5 keer een jas op maat laten maken maar is het gewoon allemaal net niet.

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:33

KarmaChansy schreef:
das jammer, van sommige jassen hebben ze bv 35S 35M en 35L bij de parka dus niet?

In Nederland zijn de 2 xs maten van de parka niet te vinden. (Zijn ook de enige 2 verschillende maten. Bij de parka) Ik heb 'm in Zweden moeten bestellen.. Ik verwacht niet dat er een retailer is die ze al te pakken heeft gekregen bij een restant verkoop.

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:35

cinniz123 schreef:
Anna79 schreef:
Wellicht kan een goede kleermaker het jasje voor je te pas maken? Ik heb ook net een soort singelbontje voor het tuigje van mijn poedel laten maken. Hond mee, tuigje mee, uitgelegd wat ik wou en perfect op maat gemaakt!


Ik heb helaas nog niemand gevonden die dat goed kan.
Ik ben gewoon echt een zeikerd als het om me honden gaat :')
Heb al 5 keer een jas op maat laten maken maar is het gewoon allemaal net niet.


Waar woon je? Als ik vragen mag? En je bent absoluut geen zeikerd. Je wilt gewoon een goed passende jas. 1 van de jassen was te lang toch? Wat als je die nou laat inkorten? Als ie verder prima zit?
Ik moet de elastiekjes gaan verzetten maar gebruik eerlijk gezegd de elastieken bijna nooit. Bij Aedan gaat z'n haar er omheen zitten. En Fiet vind 't irritant.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:15

Eerlijk gezegd zou ik voor de prijs van die jassen wel een goed passende willen, en niet nog laten verstellen! Toch best prijzig allemaal. :o

Hier gisteren naar de sneeuw geweest, Sia had haar Pomppa Perus aan, heel fijn! Er kan ook zeker nog een truitje onder bij echt heel kou weer. Het was haar eerste keer met een jas aan, en hij hinderde helemaal haar beweging niet. Ze vond het prima. :)

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:27

VillaNeusjes schreef:
Waar woon je? Als ik vragen mag? En je bent absoluut geen zeikerd. Je wilt gewoon een goed passende jas. 1 van de jassen was te lang toch? Wat als je die nou laat inkorten? Als ie verder prima zit?
Ik moet de elastiekjes gaan verzetten maar gebruik eerlijk gezegd de elastieken bijna nooit. Bij Aedan gaat z'n haar er omheen zitten. En Fiet vind 't irritant.


Rotterdam.
Maar je kan de jassen ‘korter’ maken dmv elastiek maar het gaat er wijder van staan zeg maar.
Ik gebruik liever de elastiekjes ook niet omdat ze het meestal niet fijn vind maar als hij zo af gaat staan moet het wel.

En indd wat Eowyn zegt ze zijn aardig prijzig om nog te laten verstellen.

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 06:05

cinniz123 schreef:
VillaNeusjes schreef:
Waar woon je? Als ik vragen mag? En je bent absoluut geen zeikerd. Je wilt gewoon een goed passende jas. 1 van de jassen was te lang toch? Wat als je die nou laat inkorten? Als ie verder prima zit?
Ik moet de elastiekjes gaan verzetten maar gebruik eerlijk gezegd de elastieken bijna nooit. Bij Aedan gaat z'n haar er omheen zitten. En Fiet vind 't irritant.


Rotterdam.
Maar je kan de jassen ‘korter’ maken dmv elastiek maar het gaat er wijder van staan zeg maar.
Ik gebruik liever de elastiekjes ook niet omdat ze het meestal niet fijn vind maar als hij zo af gaat staan moet het wel.

En indd wat Eowyn zegt ze zijn aardig prijzig om nog te laten verstellen.



Ik dacht dat je de elastieken verblijden bedoelde . .. vandaar verwarring
Overigens heb ik een gevoelsmatige voor mijn kruising , die is dan net te lang en ik heb t elastiek van de staart wel aangetrokken zodat haar staart nergens last van heeft en antenne kan blijven spelen. Niet dat ie ooit goed commando’s op vangt

De beenlussen/elastiekjes gebruik ik gewoon niet . En ja t steekt wat uit maar dat boeit me niet zoveel zolang ze maar warm en droog is.


En wat dat vermaken betreft. Als je een hond hebt met afwijkende maten is het kiezen of delen. Denk ik dan ik heb voor t zelfde geld ook heus graag een passende jas maar de ervaring is dat deze hurtta de enige is die past

San_Adios
Berichten: 106
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:30

Hoi allemaal, mag ik jullie vragen om mee te denken in de juiste maat van de perus pomppa? Onze hond valt namelijk enorm tussen de maten in als ik het goed zie. Zijn ruglengte is 68 cm en zijn borst omvang 61 cm. Volgens deze afmetingen valt hij in maat 70. Alleen is zijn taille maar 44 cm waar maat 37 bij hoort... Verwachten jullie dat maat 70 echt veel te wijd gaat zijn? Want maat 37 wordt natuurlijk een beetje een croptop idee :+

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 01:27

Taille hoef je meestal niet te meten belangrijkste is de ruglengte en de borst omvang. Een 70 zou prima moeten passen.

San_Adios
Berichten: 106
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:58

Bedankt voor het meedenken villaneusjes!