Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:38

Vandaag de pomppa jumppa binnen gekregen
Afbeelding
Hij zit perfect.

Sluit super aan over haar hele lijf

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:14

Hier ook super tevreden over de pasvorm van de Jumppa.
Even afwachten of het niet gaat irriteren bij de okseltjes maar als dit zo blijft komen er nog meer :j Afbeelding

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:22

Wat een leuk jasje!
Staat ie nou zo lang op zijn nageltjes?

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:02

Mooi die groene!
Cinniz misschien beter 1 maatje groter nemen?

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:02

Weet iemand hoe de pompa bij windhonden valt?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:34

Hannanas schreef:
Mooi die groene!
Cinniz misschien beter 1 maatje groter nemen?


Hoezo denk je dat 1 maatje groter beter zou zijn?
Waars wordt hij dan te wijdt en lang.
Nu sluit hij juist zo mooi aan.


Anna79 schreef:
Wat een leuk jasje!
Staat ie nou zo lang op zijn nageltjes?


Jep net als de poedels is dat een dingetje bij de naakthonden.
Groeit snel en leven loopt ver door maar sws valt het bij de honden die kort/ geen haar hebben meer op als een hond met lang haar.

Edit:
Zo beter?
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9456
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:47

cinniz123 schreef:
Hannanas schreef:
Mooi die groene!
Cinniz misschien beter 1 maatje groter nemen?


Hoezo denk je dat 1 maatje groter beter zou zijn?
Waars wordt hij dan te wijdt en lang.
Nu sluit hij juist zo mooi aan.


Anna79 schreef:
Wat een leuk jasje!
Staat ie nou zo lang op zijn nageltjes?


Jep net als de poedels is dat een dingetje bij de naakthonden.
Groeit snel en leven loopt ver door maar sws valt het bij de honden die kort/ geen haar hebben meer op als een hond met lang haar.

Edit:
Zo beter?
[ [url=m/IQH80B.jpg]Afbeelding[/url] ]

De truk om leven terug te houden is vanaf 2-3 weken ouderdom al elke week het topje er af halen. Door ze van zo jong al zo kort te houden hou je het leven mooi terug. Eens het verder zit is het enorm moeilijk het terug te krijgen.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:53

cinniz123 schreef:
Hannanas schreef:
Mooi die groene!
Cinniz misschien beter 1 maatje groter nemen?


Hoezo denk je dat 1 maatje groter beter zou zijn?
Waars wordt hij dan te wijdt en lang.
Nu sluit hij juist zo mooi aan.


Anna79 schreef:
Wat een leuk jasje!
Staat ie nou zo lang op zijn nageltjes?


Jep net als de poedels is dat een dingetje bij de naakthonden.
Groeit snel en leven loopt ver door maar sws valt het bij de honden die kort/ geen haar hebben meer op als een hond met lang haar.

Edit:
Zo beter?
[ [url=m/IQH80B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb er met mijn poedel geen last van, ik hoef haar nagels nooit te knippen. Uiteraard valt het meer op doordat ze geen haar hebben (bij de poedel worden de teentjes geschoren dus ook weinig haar). Je zou eens kunnen vragen of een trimmer ze kan vijlen (elektrisch), dan zit je niet zo gauw in het leven en kun je misschien ook iets korter gaan.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:28

Met vijlen en knippen zit het leven precies op dezelfde plek.
Het enige voordeel met vijlen is dat je geen bloedbad krijgt maar een drupje bloed als je ze raakt maar voor de hond net zo gevoelig als dat je met knippen raakt.
De enige optie om het leven terug te laten trekken is het leven raken en daar ga ik niet aan beginnen.
Zo doe je de hond pijn en kan je creëren dat het een hel wordt voor ze en het enorm veel stres bezorgt voor de honden.

Ik knip haar nagels al vanaf dat ik haar heb dus met 8 weken en toen was het nog niet een echt nodig.
Ik hoopte ook het zo kort te kunnen houden doordat ik weet dat veel naakies dit probleem hebben.
Het heeft meestal te maken met de stand van de tenen.
Staan de teentjes zo dat de nagels de grond niet raken bij het wandelen dan slijten ze niet vanzelf af.
Staan de teentjes gunstiger dan slijten ze vaak netjes door het wandelen.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:39

Met vijlen kan je iets voor het leven stoppen, maar wel zo dicht in de buurt van het leven komen dat het iets terugtrekt. Met knippen knijp je de nagel toch altijd iets fijn, waardoor je niet zo dicht bij het leven in de buurt kan komen zonder ongemak voor de hond te veroorzaken. En verder is het een kwestie van met de dremel iedere week ongeveer doen. Met de kniptang is iedere 3 weken nodig, daar is een mm verwijderen nu eenmaal lastiger.

Maar zolang de stand van de voeten niet beïnvloed wordt door de nagels, is het voor de hond zelf vaak niet zo'n probleem. Wat het lastig maakt is dat de nagels die in stand niet op de grond komen, soms toch voor problemen zorgen/voor de hond storend aanwezig zijn bij het afrollen met de gangen.

Ik vind de Jumppa heel netjes zitten. Hopelijk bevalt hij in de praktijk ook goed.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:43

Heb even een duidelijke foto gemaakt dan zien jullie wat ik bedoel met de stand van de tenen.
Overigens wordt ze netjes bij gehouden indd met knippen en dremel maar geloof me als ik zeg dat ik echt tegen t leven aan zit.
Ga mn hond gewoon niet bewust pijn doen omdat een ander dat mooier vind :o
Edit de 2de teen zie je het puntje leven zelfs aan de onderkant al bijna doorschijnen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 26-01-21 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:44

Dat bedoel ik inderdaad Mizora. Het is geen kritiek maar een tip omdat het lastige nageltjes zijn.

Edit het is inderdaad een aparte stand, maar als je al met een dremel werkt kan je niet veel meer doen

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:46

Anna79 schreef:
Dat bedoel ik inderdaad Mizora. Het is geen kritiek maar een tip omdat het lastige nageltjes zijn.


Weet ik en zie het ook absoluut niet als kritiek maar met 16 jaar ervaring in het hondentrimmen weet ik helaas dat het soms echt niet te veranderen valt.
Alleen soms moet je het ‘mooie’ ervan los zien van de wel of geen hinder hebben van iets.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:48

Anna79 schreef:
Dat bedoel ik inderdaad Mizora. Het is geen kritiek maar een tip omdat het lastige nageltjes zijn.

Edit het is inderdaad een aparte stand, maar als je al met een dremel werkt kan je niet veel meer doen


Ja bij die naakies zie je helemaal alles goed :D
Dus soms wel makkelijk en soms minder.

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:58

Na al die goede verhalen heb ik ook een pomppa perus gekocht. Jeetje wat een fijne pasvorm zeg! Echt heel blij mee. Ik twijfel alleen een beetje aan de maat. Haar ruglengte is 55 en ik heb maat 52 gekocht, maar hij lijkt me toch erg ruim. Wat denken jullie ervan? Afbeelding
Afbeelding

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:55

De jas is inderdaad wat aan de ruime kant maar niet te ruim. Zo te zien is je hond niet al te dik dus daardoor kan het net lijken alsof de jas te ruim zit. Je zou een maatje kleiner kunnen proberen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:17

Eilish schreef:
Ik heb vandaag een wollen trui/jas besteld voor mijn hond bij een Etsy shop:

[ [url=m/W7WqOv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op maat gemaakt en vanuit Letland, dus het duurt waarschijnlijk iets van een maand voordat het hier is.


De trui is vandaag bezorgd!

Afbeelding

Afbeelding

Hij is wat lang zowel aan de onderkant als de achterkant, maar ik heb niet het idee dat ze er echt last van heeft. Het randje krult om bij de staart:

Afbeelding

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:10

Afbeelding

Ons mama breit truitjes voor mijn honden. We hebben ze ook nog met strepen, kerststerren, ander soort kabels, :D

Afbeelding
donkerblauw modelletje


Afbeelding
jasjes. Loeke (blenheim) draagt een jasje van Weatherbeeta met nepwol gevoerd en kraagje dat je kunt omslaan. Timo (black and tan) een gewatteerd jasje van Aliexpress. Heb ze direct in 3 opeenvolgende maten gekocht omdat hij er zo snel uitgroeit. Dit is het kleinste en mag ondertussen vervangen worden door een maatje groter.
Voor mensen met puppys : aanrader, deze Ali-jasjes! Ze kosten haast niks en zijn echt goed gemaakt. Warm en dik gevoerd met goede pasvorm.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:47

Wat leuk al die jasjes!
Mijn hond is ziek dus heeft een iets dikker jasje nodig, ik heb daarom de SadePomppa erbij besteld. In de meest retro kleur die ze hebben, was de enige op voorraad _O-
Afbeelding

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:56

#kruiptondermeeleessteenvandaan#

Lopen jullie honden er gewoon zo mee weg?

De mijne is inmiddels bijna 10 en vertikt het nog steeds om ermee te lopen.
Heb verschillende jasjes en truitjes geprobeerd, maar hij verzet geen stap meer.
Toen ie jonger was al 1 en ander getest en beloond enzo, maar het haalt allemaal niks uit.

Moet er even bijzeggen dat hij ditzelfde heeft met tuigjes, dan loopt ie ook niet.
Vanaf pup al problemen mee gehad.

Maar hij kan met deze kou best wat bescherming gebruiken, maar hij wil het echt niet.

Hij gaat zitten, en komt niet meer in beweging.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:00

Mijn hond ging thuis met het passen in de weigerstand. Maar toen we gingen wandelen vond ze het geen probleem meer. Ze is bijna 9 en heeft sinds anderhalf jaar een regenjas. Eerder heeft ze ook een regenjas gehad, maar dat was een omgebouwde ikea tas en niet zo'n succes

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:54

Ja mijn honden accepteren het gelijk, maar ik moet wel zeggen dat ik mijn honden “fool proof” opvoed _O-
Oftewel; je kan er eigenlijk alles mee omdat ze alles wel gewend zijn en het wederzijds vertrouwen er is dat ik het beste met ze voor heb.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:25

cinniz123 schreef:
Hier ook super tevreden over de pasvorm van de Jumppa.
Even afwachten of het niet gaat irriteren bij de okseltjes maar als dit zo blijft komen er nog meer :j [ [url=m/Yztv2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helaas zijn hier de liesjes en oksels helemaal schraal door het elastiek.

Even een mailtje of een maatje groter ook grotere opening heeft voor de pootjes maar voor nu bestel ik even geen nieuwe.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:30

Ik heb bij de meeste van Balders jasjes zelf langer elastiek geplaatst. Vond ze ook te strak zitten.

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:17

_CS_ schreef:
#kruiptondermeeleessteenvandaan#

Lopen jullie honden er gewoon zo mee weg?

De mijne is inmiddels bijna 10 en vertikt het nog steeds om ermee te lopen.
Heb verschillende jasjes en truitjes geprobeerd, maar hij verzet geen stap meer.
Toen ie jonger was al 1 en ander getest en beloond enzo, maar het haalt allemaal niks uit.

Moet er even bijzeggen dat hij ditzelfde heeft met tuigjes, dan loopt ie ook niet.
Vanaf pup al problemen mee gehad.

Maar hij kan met deze kou best wat bescherming gebruiken, maar hij wil het echt niet.

Hij gaat zitten, en komt niet meer in beweging.


Mijn hond heeft normaal gesproken een gruwelijke hekel aan alles op haar rug: tuigjes, anti-vlooiendruppels of wat dan ook. Ik had er een hard hoofd in dat ze een jas zou accepteren.
Ze heeft sinds deze winter een PerusPomppa en vanaf dag 1 loopt ze er opgewekt mee rond. De jas hangt in de bijkeuken over een stoel, als ik daar ben om mijn laarzen aan te trekken gaat ze naast de stoel met de jas zitten wachten. Misschien scheelt het dat ze een koekje krijgt bij het aandoen. }>