Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:12

Valerie_V schreef:
Iemand ervaring met deze jas van Bucas?
https://www.agradi.nl/bucas-freedom-dog ... r-navy.htm
Hoeveel grams dekens hebben jullie op? Ik zoek een jas voor onze weimaraner van 7 jaar. Hij krijgt het met dit weer snel koud als hij bijvoorbeeld mee is naar de paarden en dan veel stilzit. Zou de 50 grams jas dan warm genoeg zijn?


Ja ik :D
Ik ben er zeer tevreden over.
Wij hebben een Jack Russell en bij haar zit hij heel mooi. Ze voelt zich ook niet belemmert, rent en speelt gewoon met het jasje aan.
Vind zelf de 50 gr ook voldoende, maar hij is er ook in 200gr. Daar heb ik geen ervaring mee
Enige minpunt zijn de elastieken voor de achterpoten, maar deze gebruik ik niet

Heb ook nog een Back on Track liggen. Kwalitatief een heel mooi jasje. Heeft een opening voor de staart dmv een rits. Maar dit jasje vind ze duidelijk niets. Valt ook ruimer dan de Bucas

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:15

De pomppa perus zou waterdicht moeten zijn, maar met de sluiting op de rug kan daar natuurlijk (in die flappen) wel regen in sijpelen.

Ben al aan t googlen geweest en las al iets over sluiting vanbinnen vast zetten, als hij hier binnen is ga ik daar zeker even naar kijken.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:16

Klijntje schreef:
Dimphyl schreef:
Hier ookq een pomppa besteld, via dog lounge, want andere goede jas is madam uitgescheurd met spelen, dus ze loopt nu in een dunnetje van ali/wish

Zou eergister al binnen komen maar post blijft veranderen.. hoop toch dat ik em vandaag binnen krijg want we moeten maandag naar friesland en daar is t al echt flink koud..


Oh -O- Hopelijk heb je em vandaag dan!
En komt de onze ook echt a.s dinsdag :=

Ben wel benieuwd, wat ieders reden is om de hond een jas aan te doen? :) Kou, regen, vuil, leeftijd, gewrichten?
Onze andere hond van ook alweer dik 10jr is een dwergkees kruising, die krijgt geen jas :D Zijn vacht functioneert gewoon veel beter. Hij heeft veel minder last van de kou, maar ook bij extreme hitte houdt hij het veel beter uit dan onze Bull.


Als pup had ze het snel koud. We hebben een Jack en die staan ook dicht bij de grond met hun buikje.
Nu heeft ze helaas kennelhoest opgelopen... en dan is het met die kou van de afgelopen daen wel fijn om haar wat extra warm te houden.
Ik koop trouwens alleen water en wind dichte jasjes. Volgens mij wordt je hond juist ziek an truitjes etc

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:23

Ik heb voor m’n windhond een DG Doggear jas met teddy voering :D die is wel echt heel warm, ze heeft ‘m pas 1x aan gehad eigenlijk.
Afbeelding

Die Pomppa jassen zien er goed uit, maar ben bang dat Otje die niet past omdat ze zo lang en dun is. Is meestal een probleem met windhonden :=

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:49

Valt mee, poedels hebben dat probleem ook vaak, maar dit merk past haar goed en zou zelfs nog wat strakker kunnen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:53

Warboel schreef:
Ik heb voor m’n windhond een DG Doggear jas met teddy voering :D die is wel echt heel warm, ze heeft ‘m pas 1x aan gehad eigenlijk.
[ [url=m/Dy01V4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die Pomppa jassen zien er goed uit, maar ben bang dat Otje die niet past omdat ze zo lang en dun is. Is meestal een probleem met windhonden :=


Staat deze niet heel wijd aan de voorkant, of zit daar nog een laag onder? Zo vanaf de foto lijkt het alsof de wind daar zo onder door gaat.. en geen staart opening?

Hier ook een 'windhond' (qua vorm dan) dus ken je probleem.. zit ie qua lengte goed, is ie van voren te breed, of hangt totaal los langs dr buik door de flinke borstkas >;)

Flint09
Berichten: 408
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:15

Hier een Chinese Naakthond , dus een kastvol kleding :D

Deken merken van paarden ( of die daar op lijken ) zijn altijd heel goed om wind en kou tegen te houden , als hij in de herfst alleen dat aan heeft dan wel met borststuk , en bandjes om de achterpoten zodat het niet opwaait bij wind . Harry's Horse, Equi Theme , Petrange , Rogz & Sugar dog ( etc )

Pomppa kende ik niet , van Hurtta heb ik geen jas, maar wel een fleece pak voor hem, dat na jaren nog heel goed zit !

Kleding moet vooral fuctioneel zijn - om hem warm te houden ( haarloos en wat ouder) en het moet goed zitten. Dat kan met een dik winterpak , met regen werende laag , maar ook als ik laagjes maak ( t-shirt met Fleece pak eroverheen ).

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:49

kiwiwitje schreef:
silverdapple schreef:
(...)

Wij hebben deze voor echte kou en nattigheid

https://www.agradi.nl/equi-flector-by-s ... d-geel.htm

Bedankt voor het meedenken! Op de foto lijkt de jas helaas net zo dik als de jas die mijn hond al heeft...

@Wijslander, weet jij hoe je in NL überhaupt aan de Extreme overall kunt komen? Ik kom hem nergens tegen, alleen op een webshop in Duitsland en een webshop in Zweden. :x

@mvdende, de "Extreme"-jassen van Hurtta zijn het warmst.

@_Nelleke_, ik ben benieuwd naar foto's!

@Klijntje, ik vergelijk Bo's vacht altijd met een katoenen shirt, haha. Met de warmte prima, maar zodra het koud of nat wordt dan is het waardeloos! Hij krijgt het dus snel koud. Over een week wordt hij 2.

Silvia schreef:
silverdapple schreef:
Vind je het erg als ik hier ook wat vragen stel, Klijntje? :o Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe hondenjas en kan wel wat advies gebruiken.


Mijn hond heeft sinds kort een PerusPomppa. Normaal gesproken heeft ze een afschuwelijke hekel aan alles wat op haar rug zit zoals een tuigje maar deze jas draagt ze zonder problemen. Ik denk dat de Hurtta bij mijn hond problemen zou geven met de koordjes en de knoppen die daar aan zitten en ze ongetwijfeld voelt..
Het fijne van de Pomppa vind ik de bewegingsvrijheid bij de schouders en hij is gemakkelijk aan te trekken. Hij moet wel over het hoofd, dat weer wel. Begin van de week was het rond het vriespunt en ik had niet de indruk dat mijn hond het koud had. En de reflecterende strepen zijn ook goed zichtbaar.

Succes met kiezen!

Dankjewel! Fijn om een ervaring te lezen. Bewegingsvrijheid en gebrek aan koordjes en knopen is wel een pre. Gebruik je een halsband voor jouw hond?
De link die je in een andere reactie hebt geplaatst kijk ik zo ook nog even door.

@Eowyn3003, mocht je een regenjas willen kopen van Hurtta dan raad ik de "Rain blocker" af. Omdat deze ongevoerd is, condenseert de binnenkant, met als gevolg evengoed een natte vacht... daar heb ik zelf geen rekening mee gehouden. := Los het op door mijn hond een fleece truitje eronder aan te trekken, maar ja, het schiet een beetje zijn doel voorbij natuurlijk.
Gevoerd moet denk ik geen probleem zijn.

Als een Pomppa jas bij een poedel wat ruim valt, zal een DG Dogwear jas bij een poedel dan misschien ook passen? Op de site kom ik mooie jassen tegen.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 14:54

Warboel schreef:
Ik heb voor m’n windhond een DG Doggear jas met teddy voering :D die is wel echt heel warm, ze heeft ‘m pas 1x aan gehad eigenlijk.
[ [url=m/Dy01V4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die Pomppa jassen zien er goed uit, maar ben bang dat Otje die niet past omdat ze zo lang en dun is. Is meestal een probleem met windhonden :=


Wauw dat is ook een mooie!
(en mooie hond ook :o )

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:03

Eowyn3003 schreef:
Op zich wel, voor een kortere wandeling zou ik het wel aan durven maar bij enkele uren in de regen vrees ik toch dat de voering vacht op neemt. (Eigenlijk vooral omdat mijn hond nogal wild overal rondloopt (door de velden hier), voor een wandeling door de stad lijkt het mij geen probleem. :') ) Maar moet het misschien gewoon eens proberen, als ik hoor dat jij wel een goeie ervaring hebt in de regen met de Perus!


Ik maak alleen nog maar korte wandelingen met mijn hond, maximaal 30 minuten. En zoals Dimphyl al aangaf, het kan zijn dat er water sijpelt door de opening waar de riem aan de halsband vastzit. Mijn hond loopt eigenlijk altijd los, of in het losloopgebied of in de wei dus ik kan je niet vertellen of dat ook echt gebeurt.

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:17

Ik heb meerdere jassen voor mijn assistentiehond. Reden is simpel. Ik wil niet met een natte vieze hond in de wachtkamer van de dokter zitten. Of een winkel in. Daarnaast gaat hij op langere stukken op schoot mee en zit stil dan is koude wind funest ( ik rijd met rolstoel en aankoppelbike)

Mijn jassen zijn van Hurtta. Pomppa wilde ik proberen tot ik er achter kwam dat er geen opening zit voor tuig. Dat is voor mij echt heel belangrijk omdat de honden aan tuig aan de rolstoel gaan.

De extreme warmer van hurtta is voorzien van reflecterende folie, is water afstotend maar niet waterproof. Als je dat wel wilt is een extreme parka een betere keuze. Die is warm en waterproof.
De rain blocker (voorpoten meegenomen)en rain suit/overall (alle 4 poten ook meegenomen) zijn beide pure regenjassen ongevoerd. Ik heb de suit voor hele natte dagen zodat Aedan kan spelen en doen voor we naar een afspraak gaan. Hij heeft een lange vacht en dat is lastig schoonmaken en droog maken duurt uren.

Monsoon coat en drizzle coat zijn beide regenjassen zonder poten, de drizzle heeft lining van folie net als de extreme warmer, maar deze is dan waterdicht.


Wellicht dat dit iemand helpt.

Ohja mijn hond poept als die clip van de warmer dicht zit en dat is geen probleem. Mocht je hond echter aan de dunne zijn dan wordt 't feest

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:19

Valerie_V schreef:
Iemand ervaring met deze jas van Bucas?
https://www.agradi.nl/bucas-freedom-dog ... r-navy.htm
Hoeveel grams dekens hebben jullie op? Ik zoek een jas voor onze weimaraner van 7 jaar. Hij krijgt het met dit weer snel koud als hij bijvoorbeeld mee is naar de paarden en dan veel stilzit. Zou de 50 grams jas dan warm genoeg zijn?


Ik heb de 50 grams voor mn teckel :)
Super fijn!!

Ik gebruik de bil elastiekjes wel, omdat mevrouw een spring in het veld us
Afbeelding

En heb een kentucky dogwear 160 grams die onderweg is.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:22

Hurtta trekt hier continue scheef (de extreme).
Vanuit daar zijn we overgestapt op Pomppa. Eindelijk een jas die met alles blijft liggen: rollen, springen, rennen. Tuig draagt mijn hond over zijn Pomppa. Totaal geen nadelen ten opzichte van tuig eronder bij de Hurtta. Je krijgt echt de rambam van scheef hangende jassen. Pomppa is nog beter waterdicht is mijn ervaring.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:38

Bedankt higgins en jeanine! Ze zien er echt mooi uit de jasjes!

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:36

Wat een goed topic dit, fijn om ervaringen te lezen. En wat een interessante link werd er geplaatst over warmte verlies :)

Wat ik mij afvraag, mijn hondje loopt met een tuigje, hoe doen jullie dit? Over de jas heen lijkt me ook niet prettig.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:38

josewoos schreef:
Wat een goed topic dit, fijn om ervaringen te lezen. En wat een interessante link werd er geplaatst over warmte verlies :)

Wat ik mij afvraag, mijn hondje loopt met een tuigje, hoe doen jullie dit? Over de jas heen lijkt me ook niet prettig.


ik heb een jas met een uitsparing waar de riem doorheen kan, tuigje over de jas lijkt mij ook net prettig.

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:41

Maar die uitsparing zit dan misschien meer ter hoogte van nek?
Mijn bevestiging zit zeg maar net achter de schouders

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:14

uitsparing zit op de rug precies op de plek van het tuigje

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:20

Oh dat is goed te weten!
En sorry ik zie dat je dit ook al eens in het topic heb vermeld, maar daar heb ik overheen gelezen 8)7

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:11

Hij is er!
Maar nu twijfel ik over een maat kleiner.. hoort ie zo lang te vallen??
Afbeelding
Afbeelding

Maar, op haar borst ben ik bang dat kleiner te strak gaat zitten..

Afbeelding

Haar staart kan overigens gewoon omhoog, de flap daarvoor zit wel op de goede hoogte..

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:20

Wat een superleuke kleur, staat leuk op je hondje! Denk wel dat ie korter zou mogen? De mijne omvat mooi haar billen (is dus wel vrij lang), en het begin van de split komt net op het begin van haar staart. Dit lijkt me erg lang...
Heb je Instagram? Toen ik de mijne kreeg heb ik hun om raad gevraagd via de chat, ze vroegen een filmpje in beweging door te sturen. Ze reageerden overigens erg snel, was ik heel erg blij mee!

https://www.instagram.com/p/CItl9S2h75N/ (Weet niet of dit werkt maar dit is mijn hond in haar jas.)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 13:53

Ik heb precies dezelfde besteld! :):) Hoop vandaag een verzendbevestiging te ontvangen van Dog Lounge :)
Als ie bij het lopen naar achter trekt en gaat knellen op de borst zou ik voor een maat kleiner gaan. Anders zou ik het zo laten. Of denk je dat dat lange stuk hinderlijk is voor je hond?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:56

Ik heb al fotos doorgestuurd naar de webshop, hoop snel antwoord te hebben want er zat ook geen retour info bij mn bestelling. Twijfel echt enorm of borst/nek niet te klein gaat zijn bij een maatje naar beneden.

De kleur was voor mij een verassing, heb vriendlief laten zien welke jas ik wilde, en hij mocht kleur kiezen (alleen niet de blauwe :+ ) ben echt blij met deze kleur!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:17

mag schreef:
josewoos schreef:
Wat een goed topic dit, fijn om ervaringen te lezen. En wat een interessante link werd er geplaatst over warmte verlies :)

Wat ik mij afvraag, mijn hondje loopt met een tuigje, hoe doen jullie dit? Over de jas heen lijkt me ook niet prettig.


ik heb een jas met een uitsparing waar de riem doorheen kan, tuigje over de jas lijkt mij ook net prettig.


Tuigje over jas gaat helemaal prima. Beter zelfs.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:34

@Dimphyl: als de jas een maat kleiner is, gaat hij iets hoger op de hals zitten, dan dekt hij de voorkant van de schouder ook wat netter af en daar is de halsmaat kleiner, ik denk dus dat je inderdaad een maat kleiner moet hebben. Op de foto lijkt het alsof de hele strook stof na de reflecterende rand al voorbij de billen uitsteekt.