Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:52

Ik heb geen idee wanneer mijn (elk moment in mijn brievenbus arriverende) PSG 9 uit gaan komen, anders had ik je er met liefde een paar gegeven in ruil voor een braamtak ofzo. :j
Maar is zo l*llig als ze bij wijze van over 5 maanden ofzo uitkomen. :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 20:28

:(:) lief. Bramen genoeg hier, en de eitjes van mama Takje hier staan voor over 5? Maanden ook op uitkomen. Kan altijd wel natuurlijk. :j

Maar dinsdag worden er ook drie nimfjes opgestuurd. Arme kleintjes maar even volhouden in het donker. Y;( Die duim maakt dat ik niet zelf kan halen. -O- Dan moeten ze maar per post.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:47

Ruilen voor bloedverversing wil ik tzt evt ook wel doen. :j
Maar eerst deze batch ontvangen, uit laten komen en groot krijgen. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 20:50

Klinkt als een goed plan op termijn :j

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:14

karuna schreef:
:(:) lief. Bramen genoeg hier, en de eitjes van mama Takje hier staan voor over 5? Maanden ook op uitkomen. Kan altijd wel natuurlijk. :j

Maar dinsdag worden er ook drie nimfjes opgestuurd. Arme kleintjes maar even volhouden in het donker. Y;( Die duim maakt dat ik niet zelf kan halen. -O- Dan moeten ze maar per post.


Ow wat leuk dat je een paar nimfen krijgt! Benieuwd hoe het opsturen gaat. Eitjes zat hier in een klein buisje zodat ze niet teveel konden schudden ed.

Hier waren bladeren ook niet zo best. Helaas heb ik de pech dat de gemeente de bramen tot de grond gelijk gesnoerd hebben vd week voor mijn huis. Vanmiddag maar even opzoek naar bramen struiken die ze niet gesnoeid hebben.
Blij dat de lente gaat beginnen. Ben benieuwd wat ze nog meer gaan eten naast braam.

Afbeelding
Dit is een nimf wat gister uitgekomen is en eentje die binnenkort denk ik voor de 2e keer gaat vervellen. Het verschil is echt al groot! Al zijn de kleintjes beter te vinden. Elke keer als ik voorbij loop sta ik 10 minuten te zoeken naar de grotere haha. Kleintjes kosten 30 seconden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 11:15

Ah wat een verschil al. <3

Bramen staan in bossen en langs de zandpaden. Binnen pakweg 1,5 km van mijn huis heb ik meerdere mogelijkheden voor braam, wilde framboos, eik, beuk, berk, vlier, meidoorn. En in eigen tuin framboos, piepjonge braam roos vlinderstruik, en fruit

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:51

Ik ga zelf fruitplanten in mijn tuin zetten, samen met klimop, liguster en eucalyptus.
Ik heb wat soorten gevonden die in grote potten kunnen, zodat ze naar de schuur gesleept kunnen worden bij vorst. :)
Enige wat ik nog zoek is appeltjesblad/salal, begreep dat die bij bloemisten wel te krijgen zijn dus daar binnenkort eens informeren.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:37

Mijn flappentakeitjes zijn na bijna twee weken (vorige week maandag gepost) vandaag gearriveerd.
Er bleken meer eitjes in het kokertje te zitten en er was er één uitgekomen.
Helaas heeft dat nimfje de reis niet overleefd en het was al dood toen ik ze vandaag binnen kreeg. -O-
Maar ik heb nog 19 eitjes over, dus 19 meer kansen op gezonde nimfen. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 00:20

Oh arm nimfje :(:) maar ecbt veel te lang onderweg geweest ook. Vreselijk. Nu duimen op de rest Eitjes wel uitkom rijp dan. Nu wachten op de rest.

De takjes hier worden dinsdag verstuurd. :j

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:28

Ja, er was flinke vertraging bij de post.
Ze waren vorige week maandag verzonden en hadden normaal ong donderdag/vrijdag dezelfde week moeten arriveren ipv vandaag.
Maargoed, ze zijn iig gearriveerd en de eitjes zien er op het oog goed uit dus er is goede hoop dat ze het overleefd hebben. :)

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:51

Wauw, dat duurde lang! Blijkbaar zijn de postbedrijven nog steeds behoorlijk overbelast. Wel net op tijd aangekomen (afgezien van het arme nimfje), vannacht is er kans op nachtvorst, dat zou voor de eitjes gevaarlijk zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 19:55

Nachtvorst, goddank zijn mijn takjes nog niet onderweg. Als het goed is morgen als de temperatuur s nachts ok blijft tenminste. Jongen houdt het goed in de gaten. Al komen ze geloof ik ook op een heatpack.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:00

Zoolgangster schreef:
Wauw, dat duurde lang! Blijkbaar zijn de postbedrijven nog steeds behoorlijk overbelast. Wel net op tijd aangekomen (afgezien van het arme nimfje), vannacht is er kans op nachtvorst, dat zou voor de eitjes gevaarlijk zijn.

Afgelopen weekend was er al heeel lichte nachtvorst. :=
Heb ze mooi in de woonkamer op de stenen vensterbank gezet, lekker warm, zeker als ik het verwarmen overdag in twee fases doe (van 15 naar 16,5 naar 18) en 's nachts blijft de verwarming heel zachtjes aanslaan terwijl de andere ruimtes ijskoud worden.
Zullen ze wel waarderen denk ik. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 10:28

Takjes zijn onderweg, is het flink koud geweest vannacht en lijken ze nu te blijven steken in het sorteerproces %) ;(

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:55

Als er een heatpack bij in zit en ze zitten goed verpakt met piepschuim/kranten is dat op zich geen probleem, ook al zou het heatpack inmiddels uitgewerkt zijn omdat de warmte nog wel 1-2 dagen wordt vastgehouden in de doos.
Maar tis wel balen ja. -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 14:03

Het is echt een enorme doos waarin ze vervoerd worden. Dhl ipv post.nl.ben daar niet blij mee want post.nl heeft een afgeefpunt hier dhl niet. Het zal toch niet dat ze hier overleden aankomen door deze vertraging -O-

Ok vandaag wordt het zeker niet, ik zag dhl net voorbij rijden zonder te stoppen. %) ;( Arme takjes :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 09:38

Vanmorgen aan het worstelen geweest met die warmtekabel. Was nogal een klus een gaatje te maken in het gaas. Maar hij zit er strak in nu, kabel loopt door hele stuk en bij braam ook. Takjes zijn al twee dagen onderweg. Ze zullen het koud hebben, maar de eerste vraag is pff leven ze nog. %) best nerveus over.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:55

Wat een te gekke diertjes....hmmm die onthoud ik voor de kinderen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 13:00

*\o/*

Het pakje is net gebracht en het lijkt erop dat ze alle drie overleefd hebben. En een is er zeker al verveld lijkt. Die is groter dan de rest en ook als eerste meteen het bakje uit en op ontdekkingstocht. De andere twee voelen zich nog veiliger in hun bakje en zijn wat minder actief nog. Maar eerst opwarmen en en de schrik bekomen.

Ik heb nu drie maatjes gekregen lijkt het waarvan een onderweg verveld mogelijk. Een mini die is het stilste en donkerste. Goed verstopt tussen de meegestuurde braamblaadjes. Nummer twee zit aan de zijkant van hun transport bakje te twijfelen wat te doen en is iets actiever. De grootste was deksel open en zoooeeff weg.

https://youtube.com/watch?v=6ozLb71nomc&feature=share

Deze ontdekkingsreiziger heeft al over mijn hand heen en weer gelopen. Ik dacht bramen is wat fijner lopen dan onderste boven aan het glas :+ maar nee bramen leuk maarik ga meteen weer op onderzoek uit. Geeft meteen het eerste dillema. _O- Als ze bovenin op de ingangsruit gaan zitten kan die niet open zonder takjes te pletten. Maar glas geeft geen probleem.

Vandaag nog wat langere braam ergens vandaan halen die door het hele stuk heenkan. Is eten wat dichterbij voor ze. Maar he he eindelijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 22:06

Uiteindelijk nog wat verbouwd, de klamboe stukken geven me teveel risico op er achter klem komen te zitten. Het ene al rondstampende takje via mijn vingers terug in het bakje gedaan. De boel iets gewijzigd en een grote hoeveelheid aardig frisse braam aangevuld. En daarna hun transport braam er maar los opgelegd.

Twee gingen meteen op ontdekkingstocht. Een via mijn hand :+ de andere via een takje. Nummer drie even maar die dook al snel onder een blad. Dat ziet er nu wat aangekluifd aan. Dat is de kleinste. (Nou ja zo klein zijn ze ook weer niet) Zou me niks verbazen als die snel gaat vervellen.

De andere twee zijn echt door het hele verblijf geweest onder en over takken maar ook onderste boven en zijwaarts aan het glas. Die hangen nu ook ergens takje te zijn.

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:32

Fijn dat ze de reis goed doorstaan hebben, en nu lekker kunnen rondwandelen!

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:38

Fijn dat ze het goed doen! Geniet ervan. Bij elke vervelling sta ik weer gefascineerd te kijken. Vind ze zo interessant!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 23:55

*\o/* de stilste betrap ik zojuist op :Y) in hoog tempo wordt er gegeten. De grootste stapt nu ondersteboven rond over de bovenkant. De derde is zojuist stil gaan zitten onderste boven aan een blad.

Kortom alle drie zijn ze nu actief of actief geweest. De andere twee nog niet zien eten. Wel grappig om nu al verschillen in gedrag te zien. Benieuwd of het nu dames of heren zijn. De sprietjes van de stilste zijn wel langer lijkt. Die lijken ook meer gebogen met een knikje aan het einde.

Hoe groeit jullie spul nu?

Edit ah de grootste knabbelde net ook aan een blaadje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 19:54

:oo kleine takjes worden groot, de stilste had na gisteravond niet meer veel bewogen. En vanmiddag zaten de twee voorpootjes los en gekruisd. Voor mijn even liggen net had hij? Zich omgedraaid onder zijn blaadje. Met alle pootjes vast aan het blaadje. Kijk ik een half uur later, echt net precies. Hee zijn ze met zijn tweeen op elkaar :o? eh nee het is een leeg velletje met takje 2.0 er bovenop. Gewoon in een half uur je oude jas uitdoen. _/-\o_ Hoe heeft dat kunnen passen? :oo

Ik had wel zo n vermoeden omdat er een tijdens transport al verveld had. Maar zo snel, alle pootjes zijn aanwezig.

Niet de beste foto maar geen flits en wat schemerig. Wil het niet verstoren.
Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:59

Gelukkig doen ze het goed!