Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 17:26

Het tuig doet het goed. Een van de babys heeft de eerste vervelling gehad. De sprietjes zijn nu sprieten en erg actief. Leuk om te zien.

De drie flappen zijn duidelijk passiever al is Bobby de actiefste van het stel. Vandaag heb ik eindelijk hun ik sleep water mee in mijn kaken kunnen fotograferen.

Bobby op stap met haar waterdrinkflesje
<3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:21

Wat super dat het zo goed gaat. Heb al vreemde dingen vast gelegd haha waaronder 18+ <<) ze blijven zo leuk om naar te kijken.

Ik had 7 vrouwen en 1 man. 3 kleinste heb ik aan een collega gegeven. haar zoontje wilde heel graag wandelende takken. Hij was dol enthousiast dat hij er nu 3 heeft.

Dus ik heb nu 4 volwassen vrouwen en een man die al tegen zijn einde loopt helaas. Vorige week zaterdag voor het eerst eitje gevonden inmiddels gaat de teller al over de 60 eitjes :+ ik verzamel zolang het mannetje leeft denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 18:33

Ah takkensex gezien dus. Man heeft het er maar druk mee. Maar zijn ze van jou dan al zo oud? :oo de grootsten is echt twee man een vrouw. De kleintjes, ik vermoed de vervelde is een meisje. Verder zijn daar twee langere en twee compactere eerste fase babys. Dat zou twee man twee vrouw kunnen zijn. :P Dan zou ik als alles groot wordt 4 om 4 uitkomen.

Bobby is zo mooi gelig van kleur. De twee mannen lijken te wisselen afhankelijk waar ze zitten tussen groeniger en bruiniger.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 14:31

Metamorfose

Toen was ie opeens rood. :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9588
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:54

Oooh wat mooi, *\o/* zo zie je maar: mooi rood is niet lelijk! :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 14:56

En een sprieten zo lang. Echt enorm. :oo van punt spriet tot achterkant lijf (waar nu een haakje aanzit) is hij tegen de 16 cm aan. Als het niet meer is. Er isernog een zoetjesaan aan het verkleuren en twee feller groenen met een andere achterkant. De poepjes zijn nu opeens ook fiks groter. :P

Maffe kwa lijf scheelt deze vervelling niet eens zoveel. Maar de sprieten en de poepjes en de kleur wel. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 10:55

De dane is vannacht verveld en nu iets oranjer dan eerst. De tweede man is maandag verveld. Nu zijn ze alle drie weer even groot.De oudste baby is nu twee keer vervekd en groot genoeg om te verhuizen. Dit lijkt een meisje te zijn gezien de stekeligheid.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 11:41

Ik vond met schoonmaken het lege huidje van de net verhuisde baby. Kennelijk niet opgegeten. Blijft een maf gezicht zo n leeg flappentakje
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 16:45

De sprieten gaan hard en worden nu langzaam aan duidelijk volwassen, de stand nu minstens drie mannen en een aantal dames. Alleen de mannen zijn zo enorm met hun lange sprieten dat er wel een paar mogen verhuizen. :j

Schoonmaken is nu eeeh een uitdaging zeg maar. Ze zijn zo razend actief en watervlug dat schoonmaken nu een twee persoons klus is met deze hoeveelheid. :+ Deurtje open en er ontstaat een sprint wie het eerste buiten is en in de gordijnen en in de planten en op de tv en op ons. _O- Een keer knipperen en je moet blijven tellen. Ik vond er gisteravond een in de yukka. En vanmorgen was het hee wat zit daar op de verwarming. Oh oeps een groene spriet :oo en even later hee in deze plant zit er nog een. :wow:

Ik vermoed dat ik de eerste eitjes al heb gevonden ervan. Schattig gevlekte eitjes die ergens tussen de 3 en 6 maanden gaan uitkomen

Zoolgangster

Berichten: 9588
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:43

Ik kan me voorstellen dat schoonmaken een uitdaging is, haha. Ik moet zeggen dat mijn flapjes best wel makkelijk zijn, ik laat ze gewoon overlopen op een andere voedsel tak, en ga lekker mijn gang. Zo fijn dat de iets oudere flappentakjes zich niet laten vallen of wegrennen, maar gewoon lekker blijven zitten waar ze zijn.
Die sprietjes lijken me erg leuk, maar voorlopig heb ik genoeg grut hier rondlopen, en mijn oudste flappentak is volgens mij inmiddels volwassen, ze is groter dan haar moeder! Ik verwacht elk moment de eerste eitjes van haar. Dus nee, uit onbevruchte flappentak-eitjes komen niet per se zwakkere exemplaren. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 19:50

De flapjes van mij ook. Ik pak een frisse voedseltak. Zet ze daarop en ze blijven netjes zitten. De kleintjes gaan in een minibakje met blaadje en deksel.

Dat werkt bij deze meer dan actieve takken niet. :j Deze worden juist steeds actiever naar mate ze ouder worden. En door die lange poten zitten ze zo klem tussen een deksel of deurtje. En zijn razendsenel. Je moet echt snel zijn. De twee die het rolgordijn opschoten waren echt in 5 stappen boven en hebben we met een swiffer naar beneden moeten krijgen. _O- En ik moet zeggen twee dode nimphjes en de rest gaat heel goed. Wat ik niet verwacht had,

En ze zijn gek genoeg met hun kop veel expressiever dan de flapjes :+ en doen me denken aan predator de film. :)) En zoals ze aanvallen op hun eten is geen bescheiden hee een blaadje knabbel knabbel maar echt haaaaaap en dan een typemachine nadoen, knaag knaag naar rechts en dan ping regel opschuiven naar links en weer knaag knaag naar rechts. :D :Y)

Heb je nog recente fotos van het grut?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 19:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nee ik gil niet op de foto maarde pootjes kriebelen enorm. Dit was dus de laatste keer voedseltakken bijvullen. Echt knipper met de ogen en ze zitten overal :')

Zoolgangster

Berichten: 9588
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:34

Ik heb een paar foto's gemaakt, van de grootste en van de kleintjes, alleen wilden de ukkies verstoppertje spelen, nou ja, toch maar geprobeerd.

Afbeelding


Afbeelding
Zoekplaatje

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 18:01

Ik zie een pootje links midden achter een blad? Je grote dame is echt vol en dik he. Mooie kleur ook.

Net weer de boel verschoond. Er is vanmorgen een eitje uitgekomen weer, :j deze is lijkt het van mama takje die ik zelf heb geraapt in de week voor haar dood. :(:)

de eerste die daarvan uitkomt. Was weer aardig aan het rennen. De vier halfwas babys nu allemaal een keer verveld doen het goed. Die met een missend voorpootje heeft nu een ministompje. Blijft een wonderlijke eigenschap.

De drie grootsten en de oudste baby die twee keer is verveld gaan ook goed, die kleine zit er nu een week in en is goed actief, was alleen even zoek met alles leeghalen. Een van de laatste takken zat hij/zij op :')

Bobbie is weer iets dikker geworden. :oo De twee heren gaan ook goed, met nu iets grotere vleugels. Ik denk als ze eenmaal volwassen zijn ik ze niet even rustig op een voedseltak op tafel kan zetten. :+

Zoolgangster

Berichten: 9588
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:52

Ja, dat pootje is van een van de ukkies. :D
Wat betreft het aangroeien van pootjes betreft, ik heb het alleen meegemaakt met PSG1, dat er wel eens een pootje af was, en weer aangroeide, en wat bij die soort opviel was dat de tak als volwassene iets kleiner bleef (dus niet de poot, maar de hele wandelende tak zelf) dan een wandelende tak die nooit een poot was verloren. Alsof er energie om te groeien, naar de aangroeiende poot is gegaan, zeg maar.


Wat leuk dat je overleden tak nu toch een nakomeling heeft!

Haha, de heren konden wel eens gaan fladderen ja, als je ze op een voedseltak op tafel zet.

Het blijft leuk he, die diertjes. Het schijnt dat die dunne soort die je hebt, zich nog makkelijker voortplant, dan de Indische tak, volgens iemand van Facebook. Nou ja, je bent gewaarschuwd, haha. :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 20:07

Ik ben er echt gek mee. :D Er zit zoveel verschil in karakters ook.

Stompje zoals we hem/haar liefdevol hebben genoemd is ook wat later verveld dat de andere drie. Maakt ook niets uit of hij/zij groter is of kleiner blijft, er zijn toch geen keuringswedsttijden voor takjes.

De sprieten kan best dat die flink aanjongen. Het idee is om van dadelijk iedere week 2 of 3 eitjes te bewaren maximaal en de rest in te vriezen of weg te geven. Of een of twee keer een hele badge opzij houden zodat ze in een keer uitkomen ipv verspreid. Even nadenken wat slim is.

marrie1999
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:00

Heey, sorry dat ik zo kom binnen vallen maar hebben jullie een foto van jullie terrarium helemaal? Ik ben aan het rond kijken naar eventueel wandelende takken maar twijfels qua inrichting/terrarium

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 10:05

Die moet ik maken dan. De sprieten kan ik vandaag wel doen. Maar eigenlijk heel simpel. Ik heb meerdere waterpotjes met voedseltakken die ik rouleer. En bij de flappen wat kiemhout en takken als extra klim en vervel materiaal. En ook toen ze kleiner waren. Als ze op de grond terecht komen ze makkelijk anti slip hoger kunnen komen.

Mijn eerste idee u frame maken werkte niet voor ze.

Bij de sprieten net zo, daar alleen een groter stuk kiemhout ipv paar kleinere stukken. Daar houd ik boven iets vrij met voedsel omdat ze dat fijner vinden. De flappen heb ik tot het gaas het voedsel zitten.m

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 11:53

Zo weer de boel hier van vers eten voorzien. Een van de babys was weer verveld en daarmee klaar voor verhuizing naar de groten.

De stand nu in het grote verblijf de twee halfwas heren en de dame. Aangevuld met twee babys waarvan er een een vervelling voorloopt.

De babys nu twee van mama takje en drie vervelden van de gekregen partij eitjes. Daar is Stompie er een van. En nog in een bakje wat gekregen eitjes en een paar van mama takje nog. Geen idee hoe lang ik de gekregen eitjes nog moet bewaren.

Het lijkt een enorme lepel maar is een kleine theelepel _O- tot deze maat "train" ik ze daarop te stappen voor verplaatsten. Daarna mogen ze op de hand. Bij de sprieten gebruikik een gebaksvorkje ipv theelepel


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 11:03

:oo kleine takjes worden ook hier groot. Rocco ken je niet meer terug. Een en al vleugel nu en zijn lege jas hangt er nog naast :P

Als hij uitgehard is mag hij er even uit om goed op de foto te gaan. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:13

Ik heb deze beestjes nog nooit van dichtbij gezien maar het ziet er allemaal zo kwetsbaar uit, ben je niet bang dat ze per ongeluk breekt of er een pootje uittrekt? Of is dat ook de reden dat je ze leert om op de theelepel te stappen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 11:31

Stompie is met verschonen ook zijn voorpootje kwijt geraakt. Hij/zijnzat ook netjes op de theelepel maar liep via mijn hand heel rap ervan af en in zijn of haar haast bleef het pootje aan mijn mouw vastzitten en ging eraf. Dat is dus ook een van de redenene dat ik het theelepeltje aanleer. Het gaat vrij snel. De eerste keer vinden ze raar en eng maar eigenlijk de tweede keer gaat al beter. Theelepel ervoor en ze stappen er netjes op.

Dan kan ik ze met de hand eronder goed overzetten in een minibakje. Vaak laat ik dat lepeltje zitten en pak voor de volgende een nieuwe lepel. Meest is de vorige dan van zijn lepeltje afgestapt en gebruik ik die weer,

Ze kunnen flink wat hebben wel ben ik achter. Rocco is al eens van 1,5 m naar beneden gekukeld door zijn eigen misschatting. En bij de sprieten was er pas een die zo snel ging dat zij in de voedselbak met water viel en dan gaan ze echt meteen kopje onder. Haar meteen eruit gevist en niets aan de hand.

Een van de sprietmannen heb ik gister iets steviger moeten vastpakken, er zat een hondenhaar door zijn middenpootje heen, hoe geen idee. Het was een witte herder haar ook nog |( maar die stak zo lang uit dat ik die wilde verwijderen, maar ja hoe pak je ze vast. Uiteindelijk het middenstuk tussen duim en wijsvinger, het pootje met de andere hand voorzichtig vastgepakt en daarna heeft iemand anders de haar aan twee kanten afgeknipt. Meneer tak was helemaal heel en ging daarna weer rustig door met eten.

Maar het vergt een heel voorzichtige hand en geen knijpkracht. Waar mama takje vandaan kwam die man gebruikte grote dikke handschoenen maar ja dat werkte niet zo best zeg maar. :(:)

Zoolgangster

Berichten: 9588
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:50

Ik laat ze overstappen op voedseltakken, maar dat met die lepel is ook heel handig, ja!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 11:36

Heb ik ook gedaan maar lepel bevalt beter. Meer controle over dan heb ik het idee. En hoef ik niet met die voedseltak te slepen waar takjes opzitten.

Net even rustig wat details bekeken, twee niet opgegeten huidjes. De grote is van gister, nu kun je de grijphaakjes aan de poten goed zien. En er zitten kennelijk zaagtand puntjes aan de zijkant van de pootjes.

Een mooi fenomeen. Die dunne voelsprieten die er netjes uitkomen. Zo n groot dier in zo n klein huidje klem hebben gezeten. Een heel ander model nu. En ook dat ze pootjes kunnen laten teruggroeien. Kan de mens wat van leren
Afbeelding
Afbeelding

Het gat bij de schouders is hij uitgekomen
Afbeelding

Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9588
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:20

Leuk he, die "jasjes". :)
Hier een vergroting van zo'n klauwtje van een flappentak.
Is dus geen dode wandelende tak, maar alleen het vel ervan.

Afbeelding