Hond laten afvallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:55

poetser schreef:
Inmiddels tikt de weegschaal 3,7 kilo aan. Het gaat nu een stuk trager, maar ze ziet er steeds beter uit. Snurken doet ze alleen nog als ze zich heel druk maakt en als ze slaapt.

Langzaam is alleen maar goed! En als je meer beweegt gaat ze spieren opbouwen en dat zie je ook op de weegschaal. Als je twijfelt over t resultaat ga haar dan eens meten. Touwtje pakken of meetlint en haar taille meten.

Hoe eet ze inmiddels?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 14:11

Eten gaat op en af. De ene dag eet ze goed, de andere dag weigert ze haar brokken of eet ze een beetje (tegen de ergste honger?)

Goede voor foto heb ik niet echt, van nu eigenlijk ook niet echt. Ze is niet zo fotogeniek :')

Voor
Afbeelding
Afbeelding

Na
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:28

Oh ze is er nog niet inderdaad. Al lijkt ze wel veel vacht te hebben als je naar der hals kijkt?(ivm de halsband)

Was je gewisseld van voeding?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 14:39

Ze heeft inderdaad een hele dikke vacht. Heeft ook geen jasje of iets nodig. Wel twijfel ik of het een volle chihuahua is en geen kruising. Vind haar vrij grof gebouwd en vooral lang vergeleken met andere chihuahua's.

Ze staat nu op dieet voer, royal canin satiety.
Ze is er inderdaad nog lang niet, maar ze begint weer een beetje model te krijgen. In het begin was ze echt rechthoekig met een buik tot net boven de grond. Ach ja, we hebben tijd en het minder snurken bevestigd voor mij wel dat ze afvalt. Zelf zie ik het niet echt, tenzij ik foto's kijk van het halen.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:48

Ik ben heel nieuwsgierig hoe ze uiteindelijk is, goed op gewicht, maar ze ziet er al een stuk beter uit. Ze is niet meer breder dan haar schouders (zoals ze op de eerste foto is). Het zou mij niet verbazen als haar eindgewicht eerder tussen de 2.2-2.5 ligt dan tussen de 2.5-3.0. Haar bouw wordt door haar overgewicht ook nog flink vertekend, maar het gaat zeker de goede kant op, dus lekker doorgaan op de ingeslagen weg. Het huidige tempo is mooi (normaal is 1-2% verlies per week van het huidige gewicht het maximum. Bij een hond van 4kg is dat dus maximaal 80g per week. 100g per week is dus voor haar zat).

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:49

poetser schreef:
Ze heeft inderdaad een hele dikke vacht. Heeft ook geen jasje of iets nodig. Wel twijfel ik of het een volle chihuahua is en geen kruising. Vind haar vrij grof gebouwd en vooral lang vergeleken met andere chihuahua's.

Ze staat nu op dieet voer, royal canin satiety.
Ze is er inderdaad nog lang niet, maar ze begint weer een beetje model te krijgen. In het begin was ze echt rechthoekig met een buik tot net boven de grond. Ach ja, we hebben tijd en het minder snurken bevestigd voor mij wel dat ze afvalt. Zelf zie ik het niet echt, tenzij ik foto's kijk van het halen.

Als je er zelf bovenop zit is dat ook lastig te zien hoor.
En ze gaat ook spieren opbouwen. Dus dat is helemaal lastig als je alleen naar de cijfers moet kijken.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:54

Ze begint wel meer in vorm te raken.
Ik vind dat ze er beter uit gaat zien.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 18:00

Even een update. Lily begint mooi in verhouding te komen. Qua eten hebben we ook een constante gevonden. Het is een leuk en lief dier.
Ze weegt momenteel nog 3,5 kilo.


Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:07

Gewoon al 1,3 kg eraf. Dat is veel.
Je ziet het goed.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:10

Goed bezig!

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:09

Dat gaat goed zo!

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 11:05

Even een update, ook voor mezelf als reminder waar we vandaan komen.

Ze gaat ondertussen richting de 3,3 kilo en staat wat stil nu. Eten gaat goed nu, maar moet wel de hele dag blijven staan. Ze eet zelf wel 's avonds, maar het dan pas aanbieden resulteert in niet eten. Ach ja, dan maar zo.
Ik voel de achterste 3 ribben al zonder graafwerk inmiddels.

Half maart

Afbeelding

Afbeelding

Een onduidelijke van gisteren

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:10

Fijn dat je de ribben beter kan voelen nu.
Heb je het idee dat ze zich ook prettiger voelt?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 11:18

Ze voelt zich veel beter. Ze is een stuk actiever, af en toe lekker eigenwijs en vrolijker ook. Ze begint ook eindelijk wat minder bang te worden. Wel blijft ze gefixeerd op ons eten, maar is met een simpele nee wel weg te sturen.
Spelen doet ze niet echt, maar ze scharrelt wel lekker rond. Slapen doet ze ook minder en ademen gaat veel beter. Helaas is er wel blijvende schade aan de longen en krijgt ze 1 a 2 maal per dag een aanval van benauwdheid. Dan moet ik haar echt bij mij nemen, voorpoten op mijn schouder en lijf zo ver
mogelijk strekken naar beneden, rustig praten tegen haar en zachtjes op haar rug kloppen. Na 1 a 2 minuten is ze er weer door en 5 minuten na zo'n aanval merk je niks meer aan haar.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:08

Supergoed gedaan, ze ziet er al stukken beter uit.
Maakt ze dan snurkende geluiden? Echt heen en weer in-en uitsnurken? Zo ja, dat kan reversed sneezing zijn.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 12:23

Alleen in ademen snurkt ze verschrikkelijk tijdens zo'n aanval. Je voelt haar ook echt moeite doen om lucht binnen te krijgen, uitademen is met een piepend en rochelend geluid op dat moment.
Verder snurkt ze alleen nog als ze slaapt.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:52

Wat fijn datze zich prettig voelt.
Die aanvallen klinken wel naar. Linkt mijzwaar voor haar en voor jou.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:33

Heeft ze astma? Daar zijn puffers voor. Of lijkt het op reverse sneezing?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hond laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 21:58

De dierenarts denkt astma inderdaad. Ik moet zo'n aanval eens filmen van haar, maar dat komt er niet van. Ben dan alleen bezig met Lily er zo snel mogelijk doorheen te krijgen. Dus moet mijn zoon al in de buurt van mijn telefoon zijn als de aanval begint.