Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hond last van lockdown?

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er ook meer mensen zijn die bij hun hond een gedragsverandering merken sinds de lockdown.

Ik heb een koningspoedel van 2 jaar oud. Een actieve hond met veel werklust maar ook heel makkelijk en doorgaans rustig in huis. Dat laatste is de afgelopen weken anders. Ze is onrustig, waakser, reageert op vanalles en wil steeds spelen. In eerste instantie dacht ik dat ze te weinig werk kreeg dus daar meer op ingezet maar maakt geen verschil. Nu had ik gisteren zo'n aha moment dat ik dacht, misschien krijgt ze ook wel te weinig rust. We zijn nu veel meer thuis, kind thuis, vriendinnetjes over de vloer enz.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben en wat jullie eraan doen.
Ik heb helaas niet een plek in huis waar ik haar af kan zonderen. Ik heb vandaag de gordijnen dicht gelaten zodat ze in elk geval minder prikkels van buiten krijgt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 12:45 



 
Profiel   

Klinkt inderdaad alsof ze overprikkeld is. Heeft ze een ligplek waar ze niet gestoord wordt?

Goede slaap is het belangrijkste, 16-20 uur per dag is heel gewoon. Dus een comfortabele, rustige slaapplek is wel noodzakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:16 



 
Profiel   

Ze slaapt normaal op de bank. Mand wil ze niet. Ik merk inderdaad dat ze minder slaapt. Wij zijn nu ook de hele dag in huis dus dat maakt het lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:22 



 
Profiel   

Hier precies hetzelfde, wij werken al sinds maart fulltime thuis, en de hond zit graag bij ons. Heeft dus ook een plekje om te liggen op kantoor. Maar, er zijn dagen bij dat we maar op hoeven te staan en ze vliegt overeind. Blijft constant alert. Zeker de eerste weken was het heel erg en iedere dag zo. Nu gaat ze toch vaak in de kamer of in de keuken liggen te slapen, maar af en toe zijn er dagen dat ze nog zo onrustig is (toevallig is vandaag zo'n dag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:38 



 
Profiel   

Neonlight dat alerte valt hier inderdaad ook op en blaffen naar mensen die voorbij lopen en op de deurbel, dat zijn dingen die ze eerder niet deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:42 



 
Profiel   

Honden kunnen door de lockdown of beter gezegd , het altijd prikkels om zich heen door schoolsluiting en thuiswerken zeker te weinig rust krijgen. Normaal zijn er altijd gedeeltes van de dag dat ze kunnen rusten en nu staan ze continu aan. Soms kan het helpen om toch een plek te creëren, bvb op slaapkamer of bijkeuken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:48 



 
Profiel   

dat is niet de hond die daar last van heeft, maar de baas en de hond pakt dat op. Jouw ritme is verstoord door de corona tijd en gedraag je je anders, sommige honden (en dat zijn vaak ook de rassen die ze gebruiken als hulp hond signaalhonden omdat ze gevoelig zijn voor het gedrag/emotie van de baas) pakken dat gewoon feilloos op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:50 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Ze slaapt normaal op de bank. Mand wil ze niet. Ik merk inderdaad dat ze minder slaapt. Wij zijn nu ook de hele dag in huis dus dat maakt het lastig.


Dan zou ik toch proberen een andere rustplek te creëren, want door te weinig slaap kan op de langere termijn allerlei probleemgedrag ontstaan (zoals het blaffen wat ze nu al doet) en dan zal genoeg rust ook het eerste zijn wat ze nodig heeft. Dus je ontkomt er denk ik niet aan te zorgen voor een alternatief zo lang de lockdown duurt.

Misschien een lekker dik matras met dekens in een andere ruimte, gang/keuken/slaapkamer? Of in de woonkamer een ruime bench die je donker maakt met een hoes of kleedjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:53 



 
Profiel   

Bigone; daar zit ik ook aan te denken, bijkeuken is alleen ook onrustig denk ik ivm wasmachine en we daar binnen komen. Slaapkamer zou een optie zijn.

Speurneus ja poedels zijn gevoelig klopt. Maar goed wat moet je ermee hè, we zitten nu eenmaal in de situatie en dat zal ook nog wel even duren.

Wijslander ik ga in die richting zoeken, mevrouw tuttebol heeft alleen een mening over de meeste manden en kussens. Zit aan zo'n donut te denken, als ze dat wat vind kan ik die misschien boven leggen dat ze daar kan slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:55 



 
Profiel   

Ik zou ook een aparte plek zoeken ivm overprikkelling. Bijkeuken, badkamer, slaapkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:00 



 
Profiel   

Misschien kun je iets vinden wat op een bank lijkt? Kan zijn dat ze het prettig vindt om iets hoger te liggen, dat vinden ze hier ook het fijnst. Dus iets van een grote stoel of slaapbankje o.i.d.?

Op bed zal haar vast ook goed doen, maar weet niet of je daarop zit te wachten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:05 



 
Profiel   

oef lastig zeg, ik ben sowieso altijd thuis dus de mijne hebben er geen probleem mee en pakken de rust, ze hebben wel hun eigen ''hondenkamer'' waar wij weinig komen, geen slaapkamer over of zo? Als ze graag op de bank ligt eventueel een hondenbank komen en een hoekje afzetten voor haar? of op een slaapkamer zoiets bv https://www.bol.com/nl/p/luxe-hondensof ... oductImage

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:11 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips die in dezelfde richting wijzen! Een bankje gaat lastig ivm de ruimte. Ik ga vanmiddag naar de dierenwinkel en dan neem ik haar mee, kan ze zelf kiezen :+
Ik heb 1x iets gehad wat ze wel kon waarderen, dat had ze toen ook zelf uitgezocht, is helaas stuk gegaan.

Verder zelf anders ermee omgaan. Net had ze ook zo'n moment, janken en piepen, daarna met speeltje aan komen lopen en uitdagen. Eerder ging ik dan even spelen, nu heb ik het genegeerd en is ze op de bank gaan liggen. Ze heeft nog niet geslapen alleen gelegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:23 



 
Profiel   

Nog een tip, wanneer het voor jou ongewenst gedrag is dan echt staalhard negeren. Ook het aan komen lopen met speelgoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:50 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Verder zelf anders ermee omgaan. Net had ze ook zo'n moment, janken en piepen, daarna met speeltje aan komen lopen en uitdagen. Eerder ging ik dan even spelen, nu heb ik het genegeerd en is ze op de bank gaan liggen. Ze heeft nog niet geslapen alleen gelegen.


Wat je in zo'n situatie zou kunnen proberen in plaats van spelen, is een kauwsnack aanbieden waar ze zo 10-15 minuten mee bezig is (dus geen hap-slik-weg staafje maar ook niet iets waar ze een uur over doet).

Kauwen werkt ontspannend en kan soms net dat beetje helpen om te kunnen slapen. Werkt hier altijd. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:51 



 
Profiel   

Bigone dat doe ik nu ook.

Wijslander,dat maakt het nu ook net even lastig. Ze heeft last van jaar maag en staat op medicatie en mag tijdelijk geen kophuid (dat is het enige dat ze lust en ook dagelijks krijgt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:54 



 
Profiel   

Is jouw hond niet gewoon blij dat jullie meer thuis zijn? Voor een hond van 2 jaar lijkt het me prefect normaal dat die vaak wil spelen en waaks is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 15:30 



 
Profiel   

Dan misschien een nylabone (of hoe dat heet, zo'n rubberen 'bot' met een smaakje eraan) of een snuffelmat met haar voertjes erin?

Snuffelen heeft hetzelfde ontstressende effect.

Zoiets bijvoorbeeld, eigenlijk een soort spel maar dan één waardoor ze kunnen ontspannen:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 15:42 



 
Profiel   

Misschien kan je, als ze op de slaapkamer komt te liggen, daar ook een zacht muziekje op zetten. Kan ook gewoon radio zijn. Dan vakken de huisgeluiden een beetje weg en hoeft ze daar minder op te letten. Geeft soms ook wat rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 15:58 



 
Profiel   

Ik merk t wel meer rondom mij heen. Meer prikkels voor honden ook juist bijv mensen die ineens er meer op uit trekken en de hond overal mee naar toe nemen.
De honden die hier in de buurt ineens op alle geluiden reageren of de boel bij elkaar blaffen(wat elkaar aansteekt) is flink toegenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:03 



 
Profiel   

Teckel uit mijn agilitygroep heeft last van de Lockdown.
Nou ja het niet kunnen trainen.
Ze is baldadig. Springt op de eettafel en sloopt fruit en bloemen.
Zodra ze mag trainen is het sloopgedrag over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:06 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Ik merk t wel meer rondom mij heen. Meer prikkels voor honden ook juist bijv mensen die ineens er meer op uit trekken en de hond overal mee naar toe nemen.
De honden die hier in de buurt ineens op alle geluiden reageren of de boel bij elkaar blaffen(wat elkaar aansteekt) is flink toegenomen.


De honden van onze buren blaffen ook veel meer sinds hun kinderen thuisonderwijs volgen. Al klinkt het meer alsof ze een wedstrijdje doen wie er het meeste lawaai kan maken. :=

Gelukkig zijn de huizen goed geïsoleerd waardoor onze honden met de radio aan over het algemeen geen last van ze hebben, maar de buurhonden gaan regelmatig over hun toeren 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:17 



 
Profiel   

Wijslander schreef
kiwiwitje schreef
Ik merk t wel meer rondom mij heen. Meer prikkels voor honden ook juist bijv mensen die ineens er meer op uit trekken en de hond overal mee naar toe nemen.
De honden die hier in de buurt ineens op alle geluiden reageren of de boel bij elkaar blaffen(wat elkaar aansteekt) is flink toegenomen.


De honden van onze buren blaffen ook veel meer sinds hun kinderen thuisonderwijs volgen. Al klinkt het meer alsof ze een wedstrijdje doen wie er het meeste lawaai kan maken. :=

Gelukkig zijn de huizen goed geïsoleerd waardoor onze honden met de radio aan over het algemeen geen last van ze hebben, maar de buurhonden gaan regelmatig over hun toeren 8)7

Hier hoor je t goed als je boven bent of buiten. Ach hier een goede training. Leren ze in ieder geval om niet op geblaf aan te slaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:44 



 
Profiel   

Snuffelspelletjes en hersenwerk doen we altijd al. Normaal ben ik ook wel redelijk veel thuis maar met 1 persoon thuis kan ze haar rust wel vinden. Nu met dochter thuis die best druk is en regelmatig vriendinnetjes over de vloer denk ik dat het teveel is. Normaal is ze ook best een slaapkop, nu heel weinig. Op wandeling ook heel erg 'aan' op alles. Ik heb vanmiddag een orthopedisch bed voor haar gekocht, dat komt qua gevoel het dichtst bij de bank in de buurt denk ik. Ze wil er wel op dus dat is al heel wat! Ik heb haar nu op onze slaapkamer gezet en zit even tijdje bij haar. Ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte!


[ img ]

Lekker onduidelijke foto, maar die zwarte vlek is haar dus op haar nieuwe bed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:04 



 
Profiel   

Die van ons begint eenkennig te worden.
Is pas anderhalf.

We komen weinig andere honden tegen en hier thuis weinig bezoek.
Voorheen gingen we naar de club maar die ligt ook al weer lang stil.
Is echt niet fijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 22:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen