Hond last van lockdown?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:03

Mag ik je topic even ‘claimen’? Staan een hoop wijze dingen in en ik heb een aanvullende vraag.

Ik heb twee teckels thuis. Eentje van 5,5 en eentje die ruim 2 is. Die oudste heb ik dus al langer en die kent het ‘baas gaat naar het werk en komt straks terug’ en is dus doodmak. Nummer 2 kreeg ik in de periode dat ik veel thuiswerkte al en dat is niet minder geworden. Normaal ging ik nog naar kantoor, maar tegenwoordig heb ik die aan huis.

Het probleem: teckel 2 kan me eindeloos aanstaren, geluidjes maken, aandacht trekken. Het resultaat: inmiddels gaan we 5x per dag naar buiten omdat ik me zo kapot erger aan dat geluid én omdat hij dan rustig naar de deur loopt, daar z’n drol neerlegt - binnen (!) - en dan z’n bakkes houdt. Als ik niet thuis ben, is hij rustig van 08:00 tot 13:00 zindelijk (langer is niet nodig). Als ik wel thuis ben, vindt hij tot 10:30 ook lang genoeg...

Normaal sleep ik ze tussendoor mee naar losloopgebied en dan houden ze zich wel ff koest, maar door de kou en vries was die dicht. Dan is ie moe en lekker rustig.

Botjes in huis bewaren - runderkophuid - zou ook een prima idee zijn, mits teckel 2 dan niet nóg irritanter wordt en genadeloos voor de kast zit en geluidjes maakt om z’n snack. Overigens is het niet dat hij continu blaft of zo. Maar een keer per 30-40 seconden zo’n ‘snik’. Man man man.

Die lockdown-onrust herken ik ook, als ik opsta denkt ie: heeeeeee we gaan wat leuks doen. Maar daar valt mee te leven.

Red mij, voordat ie daadwerkelijk in een hotdog veranderd ;)

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 23:39

Mandarijn; tuurlijk mag je mijn topic lenen :D
Ik heb geen tips voor je, maar heb wel gelachen om je vermakelijke verhaal alhoewel dat voor jou natuurlijk een stuk minder is...
Ik hoop dat een kenner zich meldt die raad weet met deze hotdogperikelen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hond last van lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 00:03

Ik moet stiekem ook lachen om je verhaal, ik zie het helemaal voor me. :)) Tja, en dan helpt teckel ook niet, eigenwijze donderstenen. :))
Hopelijk dat de dooi je nu wel helpt.
Deze week hebben wij het rustig gehad, onze hond houdt niet van kou en bleef liever onder het dekentje liggen.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 12:39

Hier is de rust wedergekeerd, heerlijk dat de kinderen weer naar school gaan!!! Met de winterdrukte waren er wel veel prikkels voor Mila omdat het natuurlijk overal heel druk was, maar nu is het overal weer stil. Vandaag ben ik vrij, heb een uur met haar gelopen en haar daarna nog even getrimd (klein onderhoud :D). Daarna eten gehad en toen is ze gaan slapen, diepe rust terwijl ik in huis bezig ben, ze ligt zelfs op haar rug, iets wat ze normaal alleen 's avonds doet. De stilte in huis doet mij zelf ook goed, het zal ook wel een wisselwerking zijn denk ik. Heerlijk <3
Afbeelding

Afbeelding